אלדד תמיר: "הבורסה פה תקועה, אין מה לקנות, אין עניין - ולדעתי זה רק יחריף"

מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן בשיחה עם Bizportal על התייבשות הבורסה, למדדים בחו"ל וגם - מאיזה אפיק רצוי לברוח כעת?
אלדד תמיר, צילום: יח"צ
"אני חושב שהדבר ששולט בשווקים כרגע, ולא היה לנו את זה כבר הרבה שנים - זה התפוגגות הפחד" כך אומר בשיחה עם Bizportal אלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן ומוסיף, "השנה רואים לראשונה אחרי המשבר הפיננסי הגלובלי את המשקיעים הגדולים מתנהגים התנהגות נורמלית. יש משמעות מאוד גדולה לכך שיותר אנשים מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר. בעולם בהחלט כבר רואים מהלכים מאוד יפים של תנועות הון משוק האג"ח לשוק המניות".

בהתייחס למצב בישראל אומר תמיר, "בשוק ההון הישראלי יש כמה בעיות מקומיות שמאוד משפיעות על ההתנהלות בשוק. השוק פה מושפע מרגולציה מוגברת, מנזילות נמוכה וממחסור בשחקנים ולכן הבורסה פה תקועה. אין הרבה עניין, אין מה לקנות, ואין הרבה שחקנים. לדעתי זה מצב שילך ויחריף".

"הגברת התחרותיות בחלק מהענפים במשק הישראלי בהחלט משפיעה על הפגיעה ברווחיות החברות, כפי שאנו רואים בשוק התקשורת. כמובן שחוסר הוודאות הכלכלית מכיוון התקציב והגירעון גם הם מעיבים על יכולתו של השוק המקומי לעלות".

"אני חושב שבגלל הגורמים שציינתי שהשפיעו לרעה בשנה האחרונה על השוק המקומי נפתח פער בין ישראל לבין השווקים האחרים, אבל למרות הפער הזה - הקורלציה ביננו לביניהם ממשיכה להתקיים במידה רבה, אנחנו לא מנותקים מהקורה בשוקי העולם ולכן אני מעריך שאם השווקים בחו"ל ימשיכו לעלות גם השוק המקומי ימשיך לטפס, ולהיפך".

"אני חושב שאנחנו נמצאים בעוד שנה של עליות שערים, אבל ההבדל הוא שהשנה זה יקרה בשוק המניות ולא בשוק האג"ח, שממנו צריך להיזהר. בגדול, לדעתי הציבור צריך להגדיל את הסיכון, בזהירות כמובן. תוחלת התשואה בשוק האג"ח הולכת להיות מאוד נמוכה ואנשים שהרוויחו באפיק זה בשנים שעברו הולכים להשיג תשואה מאוד נמוכה או אפילו הפסדים, ולכן מומלץ להימנע כרגע מכניסה לאפיק האג"חי".

בהתייחסו לאתגרים שאיתם תצטרך להתמודד הממשלה החדשה ושר האוצר החדש, יאיר לפיד אומר תמיר, " יש אתגרים קצרי הטווח שבהם צריך לטפל מיד - אבל הם פחות מטרידים אותי. אני מניח שתהיה עליית מסים, עלייה מסויימת של המע"מ וקיצוצים בעיקר בתקציב הביטחון. בהמשך הממשלה ושר האוצר הנכנס יצטרכו לתת את הדעת לבעיות ארוכות הטווח כמו תוכנית כלכלית ארוכת טווח ותוכנית אמיתית לפיתרון למצוקת הדיור ובעיות נוספות שאני בספק אם הממשלה החדשה תצליח לעמוד בהן. זה האתגר האמיתי".
תגובות לכתבה(47):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    לכן שוק הגז נפט יפרח מאוד בקרוב (ל"ת)
    דוקטור 20/03/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    להוריד מס הבורסה מיידי (ל"ת)
    שמוליק 17/03/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 35.
    אלדד תמיר
    רמי 17/03/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד ספין של חברת השקעות שכואב לא שמשקעים יכנסו כי הולכת להיות תקופה טובה תמיד הייתה מונע מאנטרסים שום המלצה שלךה אני לא קונה אתה האחרון שאחד כמוני יאמין לא
    סגור
  • 34.
    אכן זו בורסה ללא כיוון וללא עניין (ל"ת)
    שומר כספו ירחק 17/03/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    אכן אין מה לקנות, אך יש מה למכור. (ל"ת)
    נכון 17/03/2013 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    פה תקוע ובחול בועה
    ערן 16/03/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שיקדים לברוח יחסוך כסף רב.
    סגור
  • 31.
    נעה
    siryusgo 16/03/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יש מספיק מניות שוות שכדאי לקנות
    סגור
  • 30.
    הכרישים עשו תספורת לבורסה ישראלית.. (ל"ת)
    סספורטה 16/03/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 29.
    25 אחוז מס על שוק רע שרק יורד !!
    karish12 16/03/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין על הכלכלה של ביבי ! תעשו 50 אחוז מס על רווח משורט ו 15 אחוז על רווח ממניות ו השוק יזוז ותיהיה לממשלה הכנסה ! גם קזינו בארץ לתיירים או ישראלים בעלי כרטיס זהב בילבד !
    סגור
  • 28.
    עודף הרוגלציה הורס את שוק ההון! די!
    גם לחרבן צריך טופס? 15/03/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש להקל מיידית ברגולציה הבלתי שפוייה.
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    הנבואה ניתנה לשוטים
    שקד 15/03/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניחוש בלבד,..
    סגור
  • 26.
    הם לא יורידו מס בחיים.
    אנונימי 15/03/2013 18:39
    הגב לתגובה זו
    3 3
    העם פשוט צריך לקנות דולרים וזהו לא דירות ולא בטח
    סגור
  • 25.
    התגובות מלפני שנה - אני הגבתי וצדקתי
    אנונימי 15/03/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    12 3
    כתבתי שזה יתנקם בבחירות בביבי. כתבתי שטרכטנברג לא גאון גדול וטעה כתבתי שהם יברח מהבורסה יקנו דירות או דולרים.כמה צדקתי. הבורסה מתה... ודפקו את העם מהמחאה הזאת זכו רק שמולי וסתיו בגובים שאר העם משלם יותר גן חינם זה בדיחה וגם זה לא לכל החיים פשוט עבדו על העם ובגדול. אין בושה להגיד שגם פרופסורים מטומטמים. טרכטנברג דפק את העם. העם שתק אז מגיע לו. אצלי כל כסף שמרווח בבורסה יצא ממנה עדיף דולרים
    סגור
  • 24.
    לכל המגיבים שמבקשים להוריד את מס הבורסה.
    א. 15/03/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    8 2
    לדעתי יש יתרון במס של 25 אחוז.מפני שזה מרגיע את השלטונות מבחינת דרישת המס ממשקיעים הפועלים בבורסה כדי לשמור על כספם. מבחינה ריאלית המס יותר גבוה מפני שלא מחשבים הוצאות וכן בהשקעות במניות חול במקרה ושער הדולר עולה הוא מקזז הפסדים אבל לא מקזז רווחים.בנוסף חלק מהבנקים לא חישב הפסדים מניירות ערך לא סחירים. אני מעריך שהמס האמיתי הוא סביב 35 אחוז בגלל הסיבות שמניתי לעיל.
    סגור
  • לא הבנתי איזה יתרון יש במס 25% - זה עושק (ל"ת)
    אנונימי 15/03/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 23.
    לא מסכים איתך - השוק ידביק את חול ואפילו יותר (ל"ת)
    ש.א 15/03/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    חבל על ההפסדים עדיף באגחים או בכספית שיקלית אחרת
    מיסכ ן מי שבבורסה. 15/03/2013 16:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ביזבוז זמן וכסף.
    סגור
  • 21.
    אלדד....
    שגיא טובי 15/03/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    14 2
    ב-31.10.2011 הצהרתך כאן באתר שהמס על הבורסה לא ישפיע,וציינת זאת גם בלילה כלכלי בשידור החי שהעליתי את הנושא.האם אתה עדיין חושב כך? המשקיע הקטן צריך להסתכל על המכפילים ולכפול אותם ב-0.75.המס על הבורסה היה הקש ששבר את גב הגמל וחובה להפחיתו מיידית ל-20% בחזרה.
    סגור
  • 25% מס זה עושק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אנונימי 15/03/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    עדיף לקנות בתים רק לא לשלם כזה מס עם כל מה שמסביב
    סגור
  • אתה רוצה שהם יודו שפרופסור טרכטנברג טעה? (ל"ת)
    אנונימי 15/03/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • כן
    שגיא טובי 15/03/2013 19:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קורה שטועים,כולנו בני אדם.הבעיה שהוא לא טעה למעשה אלא הוטעה כיוון שכל הנתונים שהיו לו כדי לחשב את גביית המס היו מוטים לטובת האוצר. בגלל התיקון לחוק שיצא ב-1.1.2012 גביית המס הפכה לעונתית שהרי ככל שהשנה מתקדמת סיכוייך לקבל חזרה אוטומטית כסף ממס הכנסה גדלים.בינואר אין החזרים כלל,למשל.אפשר גם עכשיו לקזז מס בין תיק בארץ לתיק בחו"ל בסוף השנה,זה משמעותי.עקב התיקון כסף רב נשאר בכיסי הסוחרים הקטנים,כסף שפעם פחדו כביכול לדורשו חזרה.יש ירידה מצרפית ברורה בגבייה,והיא רק תלך ותחמיר.המס עלה משיקולים פופוליסטים רבים ואת זה לפחות הצלחנו לתקן.נצליח גם להוריד אותו חזרה ל-20%,אך אין ספק שזה יהיה קשה בתקופה כזו.
    סגור
  • 20.
    אפשרו להרוויח!!!!!
    אפשרו להרוויח!!!!! 15/03/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אני לא יכול לתת פקודה מכור או קנה או במילים אחרות לבצע מסחר באחד העם שמניותי נמצאות נמוך ממחיר שקניתי אני כבר שנתיים ככה....
    סגור
  • 19.
    כשמס רווחי הון ירד, יתחיל להיות מעניין (ל"ת)
    כלכלן 15/03/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 18.
    אלדד תמיר מתעלם לגמרי מהמצב הבטחוני שהולך ומחמיר
    א. ה. 15/03/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אלדד שים לב! קיים סיכוי גדול שבשנת 2013 תפרוץ מלחמה עם איראן ו/או עם החיזבאללה. המצב הבטחוני שהולך ומחמיר, הוא זה שייתן את הטון בשוק ההון בחודשים הקרובים. אין לי ספק שיהיה כאן מאוד מעניין.
    סגור
  • 17.
    יש את טאואר ויש את ביוליין
    גבי 15/03/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שבוע הבא תפרסם ביוליין את התוצאות של על התרופה לסכיזופרניה. טאואר מתאושש מהנפילה
    סגור
  • ביוליין בדיוק כמו ביוקנסל -ובטח לא טאואר (ל"ת)
    רועי 19/03/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מס 15% להשקעה של מעל שנה ו25% למיתחת לשנה.
    ביבי והטעיות 15/03/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    וכול העסק יקבל חיים אחרים ומחזורים גבוהים !!המדינה תרוויח מס בניגוד לההפסד מס האדיר שהיה השנה והמשקיעים יחזרו להשקיע הגיוסים הנורמליים יצליחו ברובם.
    סגור
  • 15.
    לתמיר
    המחשב 15/03/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום הבורסות בעולם יוצאים לתיקון אכזרי לפחות 14% במידה ואתה מחפש אנליסט אני פנוי תבדוק אותי
    סגור
  • 14.
    אגח ממשלתי הכי טוב ובטוח
    אבנר גדסי 15/03/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כל שנה נותן 10 בממוצע. מה רע? הרי המדינה לא תפשוט רגל !! ועוד הבנקים נותנים 1 אחוז ורצים לקנות אגח ממשלתי...
    סגור
  • 13.
    חוצפן
    ש.ק. 15/03/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    4 5
    המנייה של תמיר פישמן נסחרת ב23-24אג'.באיזו זכות הוא מרשה לעצמו להופיע בכל עטר ולחלק עצות.הוא חוצפן
    סגור
  • 12.
    שוק לכותבים
    לושי במלכודת 15/03/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נותנים בשוקת והולכים לישון
    סגור
  • לושי במלכודת 3
    לושינקה 17/03/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לושיקה לושינקה
    סגור
  • 11.
    לא מאמין לאף מוסדי. (ל"ת)
    יוס 15/03/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    המניות בארץ
    המשקיע 15/03/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אף פעם לא הייתה אמין הבורסה פה בעוד שבועים שווה השקעה
    סגור
  • 9.
    מישהו חשב להוריד את המס על הבורסה? זה עושק הציבור (ל"ת)
    אנונימי 15/03/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 8.
    על השקעה בחו'ל העמלה יותר גבוהה ואז יש בונוס..... (ל"ת)
    חי במינוס 15/03/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    איך אף מנהל מוסדי לא אומר את האמת
    אמיר 15/03/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    18 3
    מדהים,כל פעם מראיינים מוסדי אחר והוא מזיין את המוח בשטויות שאי להן אח ורע בכל המדינה הזו.למה אתה לא אומר שיש פה מישהו אחד ששולט בשוק החוזים יחד עם נכס בסיס עצום ולא משנה כמה תבוא מולו הוא ישרוף אותך??רגולציה נכון,מיסוי נכון אבל לשמנה והמגעילה אסתר לבנון לא אכפת שאותה מכונה תמוטט פה את השוק לגורמים כפי שעשתה.אין פה שוק חברים,הקונה או המוכר בשוק זה רק אבל רק סלי ארביטראג׳,אין עניין פה משום גורם מוסדי או זר שתעסק בשוליים בבזק וכיל.השוק פה גמור לעוד הרבה זמן לצערי.רק השמנה תמשיך לקבל שכר הזוי עם אפס מעשים.
    סגור
  • לאמיר -אם הזר הזה שמוכר חוזים
    blond101 15/03/2013 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיסל סוחרי יום אני מבסוט. רק תסביר לי למה אתה חייב לקנות חוזים אצל הזר הזה שיש לו נכס בסיס עצום? תחשוב מה יקרה אם אף אחד לא יקנה אצלו חוזים.
    סגור
  • 6.
    בבורסה של עזה
    לושי במלכודת 15/03/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    9 2
    יש יותר עניין
    סגור
  • 5.
    לא צריך להיות מנכל בית השקעות כדי להגיד את הכלום שאמר (ל"ת)
    אנונימי 15/03/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 4.
    כמו שהוא אמר -= אין פחד אבל אין מה לקנות
    מתחת לפנס? 15/03/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    6 5
    מחפש מחפש ולא מוצא
    סגור
  • כלום לא עלה בשבועיים האחרונים?? :) (ל"ת)
    אלי 15/03/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש כאן המון
    עמית 15/03/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הניירות בגדולים כבר גובהים מספיק וצפוי מימוש בדרך. ניירות הגז תנודתיות מאוד ולרוב כלפי מעטה. הביומד קזינו, אופ' ע"י מחשב. מה נשאר לקנות. אין ספק אין כאן שוק מספיק גדול ואין מספיק חברות. הבורסה כאן קזינו
    סגור
  • 3.
    אלדד: קרא לילד בשמו המלא:
    צבי 15/03/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    21 1
    בארץ שולטות מכונות של שחקני מעוף אשר חונקות כל תזוזה אפשרית! בעלי הזרוע האימתנית הזו, מוחקים את השוק ואת אותם חולמים שעדיין משחקים כאן בתקווה להרוויח שקל אחד ארור! זו האמת המרה: בישראל אין שוק הון !!!
    סגור
  • כל כך צודק-המכונה אגב של גוף זר
    אמיר 15/03/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    8 3
    שעבדת עם נכס בסיס עצום ולא משנה מי מה יבוא מולה מה שהיא תרצה היא תעשה.הרי איך זה יכול להיות שסוחרים מעולים הרוויחו עד לפני שנתיים בתשע מתוך עשר עיסקאות והיום הם מצליחים בשתיים מתוך עשר?זה ברור שאותה מכונה קולטת שידורים ידניים ולא תתן להרוויח אפילו בסקאלפ של עשרה שקלים.היא מנצלת את זה שאין אף גורם מוסדי או זר מולה.מלאנקס תעלה 70 אחוז???אין בעיה,נוריד את כל השאר רק כדי לאזן למה שצריכים ואותו גוף מוכר פה בלי סוף פרמיות בלי סוף ובא בפקיעה גורף את כל הפירורים שנעשו מהאופציות.חבל שהשמנה והחזירה הזו אסתר לבנון לא רואה את כשל השוק הזה.חבל כי אמון אין פה(תספורות חדשות לבקרים),אי נזילות,אין עניין.בקיצור לעבור לסחור בחול זו כבר אופציה שרבים משתמשים בה.
    סגור
  • 2.
    אולי במקום להתראיין בלי הפסקה בתקשורת, תדאג לשלם חובות
    ג'ולי מהטכניון 15/03/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    22 3
    ולעמוד בהסכמים?
    סגור
  • 1.
    במקום להתראיין בתקשורת, אולי תדאג לעמוד בהסכמים ולשלם
    אור 15/03/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    23 2
    חובות?
    סגור