סוחרים: "הארכת שעות המסחר לא תעזור לעניין הנזילות, כולם ימתינו לשלב החפיפה - רמת הסיכון תעלה דרמטית"

ביום ה' הודיעה הבורסה על השינוי בשעות המסחר. Bizportal שוחח עם 2 סוחרים בכירים. "אני הייתי מקצר עד 15:30, זה יותר מתאים"
שמואל ברונפלד אסתר לבנון, צילום: Bizportal
ביום חמישי בערב הפתיעה הבורסה את המשקיעים כאשר הודיעה על הארכת שעות המסחר בימים ב'-ה' עד שעה 17:30. במקביל, סיפקה הבורסה סוכריה קטנה למשקיעים וקיצרה את המסחר ביום ראשון בשעתיים כך שיסתיים בשעה 14:30. השינויים יחולו מאצע אפריל( לכתבה המלאה ). אתר Bizportal שוחח עם שני סוחרים בכירים בשוק ההון המקומי שביקשו להישאר בעילום שם - שניהם הביעו עמדה שמתנגדת למהלך.

בכיר בשוק ההון ההון אמר ל-Bizportal כי "זה לא נוגע בבעיות האמיתיות וזו טעות לחשוב שהחפיפה עם המסחר בוול סטריט תעזור. זה כן יביא לעומס אדיר בשעת המסחר האחרונה (שעת החפיפה) ויגרור טעויות מסחר. בעיניי זה נראה כאילו מקבלי ההחלטות בבורסה מסתכלים אולי על טבלאות מסחר ופחות על על ניהול סיכונים. אז אולי יש איזה גוף או שניים שממוקד בסוחרי ארביטראז' וירוויח מהמהלך הזה אבל בגדול לשוק זה לא יעזור. אני הייתה מקצר את המסחר שייגמר ב-15:30, זה יותר מתאים בסיטואציה הנוכחית."

סוחר בכיר שעוסק בפעילות בשוק המעו"ף אמר ל-Bizportal כי "הבורסה הופכת את הפעילות בבורסה המקומית לפחות אטרקטיבית. דבר היעדר החפיפה היה היתרון. במצב החדש, רוב המסחר ירוכז בשעה האחרונה במקום להתפזר על כל שעות המסחר, דבר זה יגרום לחוסר עניין במרבית היום ולעלייה ברמת הסיכון במסחר בשעה האחרונה. השעה החופפת תהפוך לתנודתית יותר ועושי שוק יצוטטו פחות או בטווח רחב יותר".

אותו סוחר שתופס חלק משמעותי מהפעילות בשוק הנגזרים (אופציות) בישראל אומר כי המהלך של הבורסה צפוי להביא לפעילות נמרצת של מכונות ארביטראז' במניות הדואליות אך לא תגרום למשקיעים המוסדיים לעבוד. לדבריו של אותו סוחר "הבורסה בישראל החליטה להעניש את הפעילים והסוחרים המקומיים בהארכת יום עבודתם כאשר רובם לא יזכו ליהנות מרווחים נוספים או משוק נזיל יותר. ההחלטה תביא לעלייה בהוצאות המסחר ללא כל תועלת כלכלית למרבית השחקנים (בתי השקעות, חב' , חדרי מסחר...)."

צריך לומר שבכל שנה קיימת חפיפה למשך מספר שבועות עם וול סטריט, זאת בשל שינוי השעון (קיץ-חורף). אותו סוחר מתייחס לעניין זה ואומר כי "ניתן לראות שבתקופה זו אין גידול במחזור המסחר במשך כל היום , אלא רק עליה בתנודתיות בשעה האחרונה וירידה בתנודתיות במשך שאר היום."
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    מהפכה בבורסה! עלייה בתנודתיות היומית ובריחת משקיעים--->
    סוחר27 03/03/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המצב שיווצר מהמהלך של גברת לבנון הוא קטסטרופלי לבורסה, לעניות דעתי זהו המהלך שיסגור את השאלטר לבורסה, לפחות עד שיחליפו הנהלה, וישנו את חוקי המשחק. הרי ידוע שבשעת פתיחת המסחר בבורסת ארה"ב המדדים מחפשים כיוון במשך כמה שעות ואז מגיעים לעמק השווה, כך שבורסת ת"א תסיים את המסחר בהשפעת "פיקים" לא רצויים. מה שיקרה הוא שהסוחר שעד היום קנה בבוקר, פשוט יעבור לקנות בשעה 16:00. מחזורי המסחר ישארו כמו שהם, והתנודתיות תהייה גבוהה ולא אמיתית.
    סגור
  • 24.
    מהפכה בבורסה! עלייה בתנודתיות היומית ובריחת משקיעים--->
    סוחר27 03/03/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המצב שיווצר מהמהלך של גברת לבנון הוא קטסטרופלי לבורסה, לעניות דעתי זהו המהלך שיסגור את השאלטר לבורסה, לפחות עד שיחליפו הנהלה, וישנו את חוקי המשחק. הרי ידוע שבשעת פתיחת המסחר בבורסת ארה"ב המדדים מחפשים כיוון במשך כמה שעות ואז מגיעים לעמק השווה, כך שבורסת ת"א תסיים את המסחר בהשפעת "פיקים" לא רצויים. מה שיקרה הוא שהסוחר שעד היום קנה בבוקר, פשוט יעבור לקנות בשעה 16:00. מחזורי המסחר ישארו כמו שהם, והתנודתיות תהייה גבוהה ולא אמיתית.
    סגור
  • 23.
    מצוין למי שיודע לזהות ביצועי נסדק .תודה רבה (ל"ת)
    המחשב 03/03/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    לפעמים אני שואל את עצמי..
    מדינה שכונה 03/03/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איך כאלה חבורה של מטומטמים הופכים להיות מנכ"לים בחייהם. לא מבין איך נתנו למפגרת הזאת להגיע לאן שהיא הגיעה, נמאס מהשחיתות ומהפרוטקציות. הרי כולם יודעים שכדי להגדיל את המחזורים המס צריך לרדת ל 10%!!!!! (גם היה מחקר על זה, שזוהי הרמה האידיאלית לבורסה), וזה הפיתרון היחיד שיוכל להחזיר את החיים לבורסה!! כל פיתרון אחר רק יעשה את הבורסה יותר גרועה, מה שהיא החליטה עכשיו וגם ההחלטה שאמורים להיכנס אופציות שבועיות ביוני או ביולי, שזה גם טעות רצינית! נמאס כבר!!!!!!
    סגור
  • היא הגיעה לאן שהגיעה כ היא לא אמרה אף
    מוטי 03/03/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם לבוסים שמעילה את האמת.האמת שחובה להוריד מס.היא לא מוציאה מילה על זה כבר חודשים.היום היא מקבלת יום מתנה עם מחזור שפל של כמה שנים.היא מרוויחה 200 אלף שקל לחודש.סם ברונפלד נימצא בבורסה 20 שנה .אין רוח חדשה,רק פוסטמות.
    סגור
  • 21.
    מהלך מצוין של הבורסה
    שלומי 03/03/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סוף סוף ימי ראשון יהיה אפשר לצאת מוקדם לשבת בים לשתות איזו כוס בירה קרה
    סגור
  • 20.
    הזמן זה לא הבעיה של הבורסה,הסיבה האמיתית לדעיכה כנסו
    דניאל 03/03/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יותר ויותר סוחרים עוזבים את השוק ועוברים לסחור בשווקים משוכללים יותר ששם אין לבעל המאה יתרון,ברגע שבעל המאה קובע איפה יהיה שער הפתיחה ואיפה יהיה שער הנעילה וזה מה שקורה בפועל אז לאף סוחר שפוי לאורך זמן אין סיכוי לשרוד בשוק הזה ולכן יש ירידה מתמשכת במחזורי המסחר,המצב כיום הוא שחלק לא מבוטל מהסוחרים נמחקים חלק עוזבים לשווקים אחרים ואלו שלא עזבו הם בדרך לעזוב הם רק לא הפנימו את זה.
    סגור
  • 19.
    הורדת מס ל10 אחוז . (ל"ת)
    בא 03/03/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    לאנונימי
    שגיא טובי 03/03/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שגיא טובי לא נעלם.גם לא אלי שני.
    סגור
  • 17.
    המסחר יגדל בשעה האחרונה ע"ח כל שאר היום,בזבוז (ל"ת)
    ברונפלד חכמי חלם 03/03/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    דירקטריון הבורסה רוצה להצדיק קיומו
    על 03/03/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שבמקום להתייעל עושים את הדבר ההפוך אולי הם יקבלו על שעות נוספות בנוסף למשכורתם המנופחת
    סגור
  • 15.
    גם אם יתנו בונוס לכל סוחר, ימצאו מתנגד שיתראיין לכתבה (ל"ת)
    ככה זה 03/03/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 14.
    מס .מס .מס
    איציק 03/03/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לבנון מה קורה .רק המס יעזור אפה האוצר תתחילו לדבר מי שמיבש את הבורסה זה המס. מס..ולא שעה יותר תתחילי לדבר או עדיף לסגור
    סגור
  • 13.
    הרשות עסוקה במחזורים במקום בהתנהלות.
    oraemunna 03/03/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רשות ני"ע מחטיאה את מטרתה. במקום לעסוק בהתנהלות הוגנת של המסחר היא מעדיפה לעסוק ברווחיה. הגידול במחזורים יספקו לראשיה עילה לתבוע העלאה בשכר. הבורסה בהתנהלותה זו יוצרה חוסר אמון מצד המשקיעים על כשרות המסחר. באופן מעשי, הבורסה יכולה לעבוד 24 שעות ביממה ואין היא צריכה אמתלות להארכת שעות המסחר. זה עדיף, כי העיוותים בנעילה ובפתיחה יבוטלו סוף סוף.
    סגור
  • 12.
    מעניין למה אף אחד לא מדבר על הורדת מס ??
    banjil 03/03/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הפתרון הנכון להעלאת מחזורי הבורסה
    סגור
  • 11.
    השלב הבא-הורדת המס.
    שגיא טובי. 03/03/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הפגישה הכי חשובה במאבק עד עכשיו תתקיים החודש,פגישה מכרעת. פרטים ב"קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית".
    סגור
  • 10.
    זה יפגע בגופים הענק שמנווטים את השוק
    משה 03/03/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפי צרכיהם, שהורגים את העניין בשוק כי אין אף גורם חיצוני שיש לו עניין להתערב להם. אני הייתי הולך יותר אגרסיבי וגם מעביר את המסחר בראשון ליום שישי ומקצר אותו עד 13:30.
    סגור
  • 9.
    מזמן עברתי לסחור על חו"ל לא מגיע להם כלום פה!
    גבי גמבל 03/03/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לא מס ולא נעליים! שהבורסה תלך לחפש את עצמה עם מחזורים גדולים יותר!! במצב של הבורסה היום אם היו מורדים את השעות מסחר ל4 שעות יומיות זה לא היה עוזר!!
    סגור
  • 8.
    לבטל את הארכת השעה הנוספת (ל"ת)
    ירון 03/03/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 7.
    המחזורים ימשיכו לדעוך. והמטומטמים מחליטים החלטות הזויות (ל"ת)
    מני 03/03/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 6.
    לא יעבור בגץ, רב הירידות אחרי 15:00
    עילוי ירוק 03/03/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המשקיעים בורחים כי הבורסה איננה ירוקה מספיק. צריך להפסיק את המסחר עד השעה 15:00 שבה מתחילות הירידות בדרך כלל ואז חבורת המלעיזים מתחילה לחגוג פה באתר. זה יביא לימים יותר ירוקים במעוף שיחזירו את המשקיעים.
    סגור
  • 5.
    בורסה מסריחה! שקל אתם לא תראו ממני
    טל 03/03/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    14 0
    25% מס!!!!!!!!! מעדיף להשכיב את הכסף באג"ח ממשלתי ולא לקחת סיכון פרוע בבורסת ההרצות של תל אביב ועוד לשלם על זה 25% מס בעוד שהחברות הגדולות משלמות מינימום שבמינימום ועושות תספורות על הגב של השקיע הקטן חופשי חודשי
    סגור
  • 4.
    שטויות - חפיפה - מביאה מחזור מסחר גדול.
    lepxii 03/03/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מספיק סוחרים הביעו עמדה מאוד חיובית למהלך.
    סגור
  • 3.
    25% מס וכולם שתקו חוץ מטובי שגיא! שנעלם (ל"ת)
    אנונימי 03/03/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • סעו ללאס וגאס - עדיף ... -
    ביבי ושרה 03/03/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אצלנו תפסידו 100% ותרויחו 75% שלא לדסר על העמלות ... ימבה עמלות עדיף כבר בקזינו - אמיתי לגמרי תעשו את החשבון לבד עד מתי ביבי ושרה יעלוזו על חשבוננו ? עד מתי ?
    סגור
  • 2.
    בכל מצב אנצח אותכם . תנו לשוק להתפרע ותראו מחזורי ענק (ל"ת)
    המחשב 03/03/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 1.
    רק להוריד מס! אחרת המחזורים עוד יקטנו לא שווה לסחור