פניני: "בפקיעה האחרונה קיבלנו הצצה נדירה, מה קורה כשמכבים את המכונות"

פקיעת המעו"ף האחרונה הייתה סוערת במיוחד, BizportalTV שוחח עם זיו פניני על הדקות הדרמטיות, ועל המפסידים. צפו בראיון...
זיו פניני
פקיעת המעו"ף האחרונה אמנם הייתה בירידה של 2.2% אבל המחזור היה בקושי 800 מיליון שקלים ועל פניו נראה שלא הייתה דרמה גדולה, אבל זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון אומר בראיון ל-BizportalTV שזו הייתה אחת הפקיעות היותר סוערות בשנים האחרונות.

ביום שלפני הפקיעה מדד המעו"ף זינק לקראת הסיום וסגר בעליות של 1.4%, ואז בוול סטריט היה יום אדום - מדד ה-S&P500 איבד 1.25% והלחץ לקראת בוקר הפקיעה בת"א היה גדול. המסחר באופציות נפתח כרגיל ב-9:30 ואפשר היה לראות את המדד הגלום (זה שמגולם באופציות) בירידות חדות. גם זה רגיל לימי פקיעה כיוון שבאים גופים שרוצים למכור או לקנות, לא משנה להם המחיר (נותנים מחיר מקסימום בכדי להבטיח ביצוע).

בפקיעות נורמאליות, המדד הגלום מתאזן עם חלוף הדקות ופוקע בנקודת באמצע שבין המוכרים לקונים. בפקיעה האחרונה הגלום עדיין היה על מינוס 4%-5% קרוב מאוד לשלב הראנדומלי (דקות 9:44-9:45 בהן נפתח המסחר בצורה אקראית). ההנחה הייתה שבשל תנודה של מעל 2.5%, תתרחש 'פתיחה אנגלית' - כלומר עיכוב של 5 דק' בפתיחה המסחר. לדבריו של פניני, שילוב של גורמים הביא לכך שהמסחר נפתח ללא כל עיכוב - ויש מי שהפסיד מכך.

תגובות לכתבה(45):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    המנוסה צודק
    יוסי 07/03/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האופציות בתחילת המסחר ועד לרגע הפקיעה נסחרו ברמה של 1230 ולא ברמה של 1214. הפקיעה נקבעה בדקה הראשונה לתחילת המסחר במניות ועוד לפני שמישהו הגיב ומיד להיצעים שהיו בטרום. אפשר לראות ששניה אחרי הפקיעה המדד חזר ל- 1224 עד 1227. לכן גם האופציות לא הראו מחיר של מדד 1214.
    סגור
  • תגיד - גם אתה כותב בלי להקשיב כלל לוידאו
    הצוחק 07/03/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק לב ליבו של הנושא - למה וכמה - כלומר מדוע זה קרה הפעם...
    סגור
  • 26.
    מתי אתה מפרסם עוד אסטרטגיה? (ל"ת)
    א.ו 05/03/2013 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היא כבר פורסמה... (ל"ת)
    אחד שיודע לקרא 05/03/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    פניני אנא תן הצעה לבורסה
    אבי 04/03/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך להימנע ממצבים כאלה בעתיד. זה יהיה טוב לכולנו. ברור שאף אחד בטח לא הבורסה רוצה מצב כזה למרות שהיא בעצם גרמה לו...
    סגור
  • 24.
    הוא והטכני חרטטנים
    שוקי 03/03/2013 23:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן באה פתיחה אנגלית לא באה פתיחה אנגלית. כשמהמהרים הכל יכול לקרות- למה הטון שלו תמיד ממורמר ? פתיחת מכונות- סגירת מכונות- נו באמת ?!
    סגור
  • 23.
    סודות
    asherk9 03/03/2013 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פניני שיחרר פה 3 סודות מסחר , אחרי שגילה אחד מהם הוא אפילו השפיל מבט וחשב אם היה כדאי לגלות..
    סגור
  • 22.
    צריך לשנות את אופן הפקיעה
    יורם 03/03/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר הפקיעה צריך להיות השער הממוצע שבה נסחרו המניות (לצורך העניין ת" א 25) ביום הפקיעה - קרי ביום כ-ו-ל-ו. את המסחר באופציות הפוקעות צריך להפסיק יום לפני- בסוף יום המסחק הקודם ליום הפקיעה. בדרך זו לא יוכלו כרישים גדולים לעשות מניפולציה על המניות ביום הפקיעה.
    סגור
  • מצחיק איך אפשר יהיה לצאת מהארבטראז?
    ארבטראזר 03/03/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הם ימכרו לאורך כול היום בממוצע?
    סגור
  • 21.
    להוריד מס על הבורסה
    A 03/03/2013 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיו יותר שחקנים יותר מחזורים ולא יהיו תופעות כאלה...
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    הנהלות הבורסה הורסת את הבורסה
    משקיע לטווח ארוך 03/03/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פקיעה שבועית, ימי מסחר ארוכים - רק יגביר את התנודתיות. רישום המדד בחו" ל - איוולת. מס על הבורסה גבוה. רגולציה בלתי אפשרית על המשקיעים המוסדיים. ודיון על סגירת הבורסה...רק לפני מספר שנים הדיון היה על בורסה נוספת... בושה
    סגור
  • כול מילה בסלע! (ל"ת)
    אחד 03/03/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מצפה ליד נעלמה? מה זה יד נעלמה ?
    א 03/03/2013 01:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בא מישהו רוצה לשחרר ומצפה שמישהו אחר ינגב לו ת'... ? רוצים למכור? כל החודש יכלו למכור למה לא מכרו? כי ניסו לתפוס שפיץ... ?... אולי לא הצליחו לגלגל חוזים, כי לא מספיק מקצועיים לנפח הפעילות שעובדים ?? יכלו גם יום קודם למכור חוזה ואז בפקיעה לא מעניין אותם מה קורה. אבל לא, חיכו ליד נעלמה שתנגב... מי שהפסיד פשוט שילם על השיעור שקיבל במזומן. אם מישהו הפסיד כאן כנראה שהוא חובבן. מי שהרוויח מפעילות שעשה בפקיעה, מקצוען.
    סגור
  • אחי אתה לא מבים בבסיס איך השוק הזה פועל....
    סוחר מקצועי 03/03/2013 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסביר לך פה אדם מבפנים מה קורה ברגע פקיעה ולמה כ"כ הרבה נכס נמכר ואך הוא מתאזן בד"כ... ואתה עדיין לא מפנים.....אתה עוד תלמד כנראה דרך השוק...
    סגור
  • גם שמעתי את המנטרה (מבפנים)-לא הצלחנו לגלגל הכל...
    ואחי, דרך אגב 03/03/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתי גם שלא מייחסים חשיבות, כי מחר יתאזן + - .... עד שלא מתאזן... וטוב שיש את מה להאשים... אחי שתמשיך להרוויח.
    סגור
  • אחי, אז מה אם "מבפנים"?בתכלס לפי התאור פעלו כטירונים
    זו דעתי מהכתבה 03/03/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מאשימים פקיעה ? (שאלה רטורית)
    סגור
  • 18.
    זיו צודק וצריך להכנס ללשונית מעוף באתר
    רוני 02/03/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש לקרוא בעיון את האסטרטגיות שלו ואז תבינו! זיו תותח על ואני מאמין לו
    סגור
  • עושה עכשיו קורס אצלו
    מאיר 02/03/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומצטרף להמלצה.
    סגור
  • 17.
    העובדה שמספר שחקנים גדולים משחקים בשוק כרצונם - מזעזעת (ל"ת)
    מבאס שזה השוק אצלנו 02/03/2013 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    הסבר מובן ומעניין. (ל"ת)
    אלון .מ 02/03/2013 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    המאבק עולה שלב.
    שגיא טובי. 02/03/2013 18:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המאבק להפחתת המס על ריווחי הון בבורסה עולה שלב.פרטים ב"קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית".
    סגור
  • כול הכבוד לכם
    סוחר קטן 02/03/2013 19:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יישר כוח.
    סגור
  • 14.
    תעודות וארבטראזרים
    סוחר 02/03/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם.
    סגור
  • 13.
    הרגולציית יתר הרגה כאן את השוק
    יוסי 02/03/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא רק את שוק ההון!
    סגור
  • 12.
    מנגנון דחיית הפתיחה בשל מניה בודדת יצר את המחדל!
    הקץ למנדט! 02/03/2013 09:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דחיית פתיחה בשל מנייה בודדת הינו מנגנון הזוי ומסוכן - שיצר את פקיעה זו, ויכול לגרום לדברים יותר גרועים!
    סגור
  • 11.
    האמת שמה שפניני אומר כאן זה נכון
    אחד מבפנים 01/03/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועד לא מזמן אפילו את הארבטראזרים האלה חקרו הרשות למה הם קונים ומאזנים חזרה לאחר שמכרו בבוקר....הם שחקנים מאוד חשובים לנזילות ולייעול השוק צריך הרבה כמותם ולא שוק ריכוזי כמו היום.
    סגור
  • 10.
    זיו צודק לחלוטין הרגולציה מכה נמרצות
    רוני 01/03/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין לי ספק, חייב לעשות משהו בנדון כי זה לא אפשרי להמשיך כך אין נזילות ואין עבודה בשוק ההון מזה שנים רבות כבר
    סגור
  • 9.
    זיו,Think Different (סטיב גו'בס)
    א 01/03/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז אם אתה חושב אחרת אני יאתגר אותך: אני מומחה לאופציות וולסטריט . יש מצב לעבודה בתחום אצלך?
    סגור
  • 8.
    האופציות נסחרו על 1230
    מנוסה 01/03/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שזה 1 אחוז פחות ולא 4-5 אחוז. מדד המעוף נסחר בחדות מטה אבל האופציות הרבה יותר גבוה ובכל זאת הפער לא נסגר.טועות שלי או שלך?
    סגור
  • תקשיב טמבל תקשיב הוא לא אמר את זה..... (ל"ת)
    סתם אחד 01/03/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • נכון בהקלטה לא אמר
    מנוסה 02/03/2013 09:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במילים למעלה ניראה לי שכן. ככה המדינה ניראת שאתה מצרף מילת גנאי בגלל שאמרתי משהו.מכלוע
    סגור
  • אז למה אתה מקלל?
    אחד מהצד 02/03/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שאתה אומר כאן הוא לגמרי נכון.חבל שגם אתה מקלל..
    סגור
  • 7.
    זיו עזור לנו למחוק את ההחלטה להאריך את המסחר
    אמיר 01/03/2013 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הרי זה בושה מה שהולך כאן בשוק מבחינת המחזורים וידוע שזה ישרת רק את שחקני הארביטרג ומכונות המסחר.אולי די עם החרא הזה כאן??אולי שמישה כמוך ישמיע את קולות הסוחרים שרובם כבר התייאשו מהשוק כאן ועברו לסחור בשווקים אחרים??בושה וחרפה של בורסה עם אפס נזילות וסטיית תקן באפס.זוועה.זיו תעזור לכולם בזה ותרים את זה על סדר היום.תודה
    סגור
  • אין לך מושג כמה אתה צודק!! (ל"ת)
    אחד מבפנים 01/03/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    ההסבר
    אבי כ 01/03/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אמנם נכון ויפה אבל הבעיה כאן היא של מעט שחקנים ולא של הרגולטור
    סגור
  • 5.
    מה אמרת בעצם ? כלום.
    רוח 01/03/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    8 6
    נכון שאתה חייב כל 3 ימים כתבה. אבל בחייך אל תגזים. או לפחות ספר בדיחות.
    סגור
  • אתה כותב לא לעיניין
    אמיר וייס 01/03/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הבנאדם מסביר בדיוק מה קורה מבפנים. מנסה לשפוך אור ואתה בקנאותך מקשקש מה אתה עוזר כאן ספר אתה חידות.
    סגור
  • 4.
    הרגולטור
    עומר 01/03/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כמו תמיד רוצה בטוב אבל מקלקל...להחליף את מנהלי הבורסה.
    סגור
  • 3.
    זיו, אין ספק שאתה בעל ניסיון וידע בנגזרים
    ron 01/03/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בכתבה לא אמרת מה אתה מציע לבורסה לעשות כדי שמקרה כזה לא יקרה בעתיד, הרי זה גורם בסך הכל נזק... מקריאה של הכתבות בהם אתה אומר את דעתך, אני מקבל רושם שאתה לא אומר את דעתך וממליץ לבורסה על נהלי מסחר שיעזרו לכולנו. אני שואל האם אני טועה בתחושותי? או האם הם בוחרים לא להקשיב לך ? האם אתה בתור עובד של חבר בורסה לא מעוניין להתעמת עם הנהלת הבורסה שנותנת תחושה לרוב הפעילים שלא סופרים אותם ..? אני חושב שמוטב ואנשים בעלי ידע , ניסיון ורזומה כשלך יסייעו לבורסה לקבל החלטות נכונות וחכמות. ולא לבצע שינויים חסרי תועלת שגורמים לנזק.
    סגור
  • מה רצית שהברוקר ייצא נגד הבורסה
    אחד מבפנים 01/03/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרי היא הרגולטור שלו. אגב דווקא פניני כבר בכמה וכמה כתבות כתב מה הוא חושב שצריך לשנות!! חפש ומצא, ממליץ גם לבורסה לחפש זאת.
    סגור
  • כן! והוא עשה את זה כמה פעמים. (ל"ת)
    A 03/03/2013 22:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תגובה ראויה
    המפציץ 01/03/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אל תשחק לנו אותה בן אדם ניטרלי כי גם אתה שותף למשחקי פקיעה
    סגור
  • 1.
    פניני עזוב אותנו לנפשנו (ל"ת)
    המחשב 01/03/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • למה שיעזוב ?
    KAMPOS 01/03/2013 22:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף אחד לא מכריח אותך לקרוא מה הוא כותב או מה הוא אומר בראיונות שלו אף אחד לא מכריח אותך לסחור בבורסה אני דווקה נהנה לקרוא ולשמוע מה הוא אומר בפן האישי אני יכול להגיד לך מההכרות שלי שהוא איש הגון ומקצועי רק חבל שאין לו מספיק מרפקים להלחם בחולרות התרמיתיות
    סגור
  • 100% צודק (ל"ת)
    100% צודק 03/03/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור