בנק אגוד חותך דרסטית את מחיר היעד לבבילון - "עתיד החברה מאתגר יותר"

האנליסט בנק דקל עדיין מחזיק במחיר יעד אגרסיבי מאוד של 53 שקלים, אפסייד של 125%, אבל אומר כעת כי "מומלץ לנקוט מישנה זהירות"
אלון כרמלי, צילום: Bizportal
מניית בבילון +0.86% בבילון 140.1 +0.86% בבילון בסיס:138.9 פתיחה:138.9 גבוה:140.8 נמוך:139.1 תמורה:3,492 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הלהיט של 2011-2012 מדשדשת כבר חודשים ארוכים, אם זה בגלל ההנפקה שמתעכבת ואם זה בגלל ההודעות שמוציאה גוגל. בני דקל, בבנק איגוד, חושב שזה מספיק בכדי להחתוך דרסטית של מחיר היעד וההמלצה למניה. תחת הכותרת - "העתיד מאתגר יותר", מפחית דקל את מחיר היעד מ-72.5 שקלים ל-53 שקלים "בלבד" ומותיר את ההמלצה על 'תשאות שוק'. אמנם עדיין מדובר באפסייד של 125% על מחיר השוק אבל דקל כותב כי "בשלב זה ועד שיתבהרו הפרטים לגבי ההנפקה אנו מממשיכים להמליץ לנקוט במשנה זהירות".

בעדכון ההמלצה כותב דקל, כי "לאחרונה החלה גוגל לנקוט במספר צעדים הכוללים, בין היתר, שינוי במדיניות פרסום והנחיות חדשות בניהן נציין כי גוגל לא תאפשר עוד לאפליקציות רשת, תוספי דפדפן וסרגלי כלים להתקין עצמם אוטומטית ללא אישור המשתמש. נזכיר שעיקר ההכנסות של בבילון נובעים מההסכם עם גוגל לפיו מתחלקות בביליון וגוגל בהכנסות הנובעות מלחיצות על קישורים ממומנים המתקבלים ממנוע החיפוש של גוגל על ידי משתמשים שהתקינו את בבילון".

דקל ממשיך וכותב, כי "פועל יוצא מזה שככל שיותר משתמשים יתקינו את תכנת בבילון ההכנסות מפרסום תגדלנה. מכיוון שכך, בבילון פועלת במרץ על מנת שמשתמשים חדשים יתקינו את התכנה שלה ולשם כך היא משקיעה בין 57%-.3% מהכנסותיה לרכישת משתמשים חדשים. הצעדים החדשים של גוגל מצד אחד מאריכים את התקופה בה משתמש קיים ממשיך להפיק הכנסות ומצד שני מקשים על גיוסו ועל המשך הצמיחה. משמעות דבר שצפוי לפגוע ברווח. , ROI - נוספת היא שכנראה עלות רכישת לקוח צפויה לעלות ועל כן להוביל לקיטון בעיקר ההנחיות החדשות של גוגל צפויות להיכנס לתוקף החל מתחילת פברואר השנה ועד כה על פי נתוני אלקסה וקומסקור עולה כי ברבעון הרביעי של 2392 ישנה ירידה דרמטית בשיעור צמיחת החברה. להערכתנו ירידה זו נובעת בעיקרה עקב הערכות החברה לשינויים ולדרישות החדשות וגם מסיבות עונתיות."

לקריאת ההמלצה המלאה - כנסו למדור 'המלצות אנליסטים'

לסיכום כותב דקל, כי "אנו מעריכים כי שנת 2013 תאופיין בהישגי צמיחה ורווחיות מאתגרים יותר ולאורם אנו מפחיתים תחזיות ומעדכנים את מחיר היעד למניה ל-53 שקל. למרות פער המחיר ממחיר המניה בשוק אנו ממשיכים בהמלצת מכיוון שבטווח הקצר נכנסים שיקולי מסחר בדמות החשש מביטול ההנפקה בנאסדק ומכך שהשוק האמריקאי אינו מוכן לתת שווי גבוה יותר לחברה מהשווי הסחיר בישראל. להערכתנו אחת הבעיות שעומדת בפני החברה להשיג שווי גבוה היא שמדובר בהנפקה משנית ולא בהנפקה ראשונית. אנו מאמינים כי זה לא משנה באיזה שווי החברה תונפק בנאסדק, אנו מעריכים כי השוק האמריקאי יידע לתת לחברה בסופו של דבר את השווי הראוי לה".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    לדעתי מטריקס עדיפה על בבילון
    dw 12/02/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בעשור הקודם מטריקס עשתה יותר כסף מבבילון. לדעתי גם בעשור הבא מטריקס תעשה יותר כסף מבבילון. אז למה שאשלם על בבילון יותר יקר ממטריקס? בשנה שעברה היתה נקודת זמן של irrational exhuberance, והשוק לאט לאט מעכל את השגיאה הזו. זה הכל.
    סגור
  • 21.
    מסקנה -עניין של ימים עד שבבילון תתפוצץ מעלה מעלה! (ל"ת)
    אנונימי 12/02/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 20.
    זה בסדר , נפגש בדו"חות ובהנפקה בארה"ב הקרובה
    בבילון פורטה 12/02/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואז נראה מי מבין עיניין : האנליסט הנכבד של איגוד או כל שאר אנליסטים שיעלו כנראה את מחיר היעד של המניה לשמיים בהתאם לתוצאות ההנפקה בארה"ב ולדו"חות .
    סגור
  • 19.
    אני מצפה מהמערכת שתשנה לאלתר את הכותרת לכזו שתתאם
    אנונימי 12/02/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לרוח הכתבה. הכותרת העכשווית - שערוריה
    סגור
  • 18.
    חיים ומוות ביד הלשון
    בלשן 12/02/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רק דמיינו כותרת שמנוסחת במילים אחרות: המניה באפסייד של 125 אחוז..."..איך היו רצים לקנות..... העובדות אותן עובדות..ההגשה פשוט אחרת..וראו מה זה עושה לעדר שהשכל שלו בתחת
    סגור
  • 17.
    מורידים מחיר כדי לקנות,שיטה טובה... (ל"ת)
    אני קונה בראש שקט 12/02/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    אידיוטים
    המרביץ 12/02/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מישהו כאן חושב שאנחנו אידיוטים??איך ביזפורטל הופך לצהובון ונותן לכל מיני פלצנים לתת כותרות שלוקות בבורות מוחלטת מה זה להנמיך מחיר יעד? נניח שקובעים למניה ששוה עכשיו 10 שח מחיר יעד של 30 שח- דהייינו עלייה צפויה של 200 אחוז....אחר כך "מתקנים" את מחיר היעד ל-25..כלומר צופים שהעלייה תהיה רק ב-150 אחוז ולא -200 אחוז..... זה אומר שיש אכזבה מהמניה?? אם זה לא נקרא אידיוט אז מה זה אידיוטי?????
    סגור
  • 15.
    איך "תשואת שוק", ומחיר יעד שגבוה ב-125% ?
    יובל 12/02/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    11 0
    זה הבעייה עם בני דקל, הוא פשוט חובבן.
    סגור
  • 14.
    125% גם מספיק לי (ל"ת)
    rdadon 12/02/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 13.
    בטח עשו שורטים על המניה נותנים במה לכל פישר (ל"ת)
    לילי 12/02/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    לא ליפול במלכודת
    המזהיר 12/02/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זוהי מלכודת......רוצים להפיל את המניה כדי לקנות בזול.. נוכלים..זבלים..מתהדרים בתואר "אנאליסטים"...אני מעביר אותכם לתואר אנאליים
    סגור
  • 11.
    כותרת מטומטמת
    זהבי עצבני 12/02/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם לאחר שהמלומד חותך מחיר יעד עדיין יש אפסייד של 125 אחוז......תגידו..מישהו נפל על הראש????? זה ארמור להוריד את המניה??? אז במקום אפסייד של 200 אחוז זה "רק " 125 אחוז......הלואי עלי בכל מניה שאני מחזיק..חלם..!!!!!!!!! מי שחושב שבגלל זה כדאי למכור-שימכור..אני קונההההההההה
    סגור
  • 10.
    איגוד
    איציק 12/02/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הבנק מבקר מניות .עדיף שתבקר את המניות של הבנק איגוד
    סגור
  • 9.
    כותרת שביזפורטל נתנו שערורייתית.
    זועם 12/02/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מחיר יעד "מופחת" שהוא יותר מכפול ממחיר השוק, הכותרת מפחידה בעוד שהתוכן מצביע על עלייה גדולה במחיר המניה. לידיעתכם פורסם שהדו"ח השנתי יתפרסם ביום א הקרוב והתחזית שנכתבה באתרים הכלכליים שיהיה דו"ח מצויוון. החברה הקדימה את הגשת הדו"ח כנראה משום שיהיה דו"ח מצויין ואז ילכו להנפקה לפי הנתונים שיתפרסמו. לדעתי בשבוע הבא המניה תתאים את עצמה לשער גבוה משמעותית לזה הקיים. לא ממליץ, מחזיק במניה.
    סגור
  • 8.
    תפסיקו לנסות לייצר כותרות. הוא הרי בתשואת שוק כבר חודשי
    אחד שעוקב 12/02/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האנליסט הוריד את המלצתו כבר לפני מספר חודשים. מה הדרמה שהפחית את מחיר היעד היום? עוד סיבה לכותרת
    סגור
  • 7.
    מעל 100% מחיר יעד. פשוט מציאה! (ל"ת)
    צחי 12/02/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    הוא בעצם המליץ עליה אך במילים אחרות... (ל"ת)
    דויד 12/02/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 5.
    המניה היום פחות מ3000 השתגעתם? (ל"ת)
    עורב אמיתי 12/02/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    תשואת שוק, או אפסייד של 125 תחליטו? (ל"ת)
    עורב אמיתי 12/02/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 3.
    תשואת שוק?
    אלי 12/02/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    11 1
    איך עם יעד אפסייד של מעל 100 אחוז? עינייני שינוי המדיניות של גוגל ידועים כבר חודשיים. ומה זה בדיוק "השוק האמריקאי יידע לתת לחברהבסופו של דבר את השווי הראוי לה" ? פשוט ניתוח אמורפי לחלוטין
    סגור
  • 2.
    כשהאופטימיסט הופך לשלילי זה הזמן הכי טוב לקנות (ל"ת)
    משה 12/02/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי - מחיר יעד 53 או 70