סוחר מעו"ף שנפלט מהשוק: "המכונות יצרו מלחמה אטומית והמסחר נשלט ע"י 2-3 סוחרים - שעושים מה שהם רוצים"

שחקן ותיק שעבר משוק המעו"ף לשוק המט"ח, בשיחה עם Bizportal על תחלואי השוק המקומי. מה הוא אומר על המאמצים של לבנון?
 |  (52)
סוחר, צילום: Getty images Israel
ותיקי שוק ההון שמכירים את השוק עוד מהימים שזירת המסחר בבורסה לני"ע באחד העם היתה זירת ההתרחשות המרכזית, בודאי זוכרים את סוחרי הנוסטרו בעלי הווסטים האדומים שנחשבו אז לכוכבים הבלתי מעורערים של השוק המקומי והיו חוזרים מדי יום עם כיסים תפוחים (מאוד) הביתה. זאת, לעומת עמיתיהם, המבצעים של הבנקים ובתי ההשקעות, בעלי הווסטים הצהובים, שהתקיימו ממשכורות נאות אך אלו אפילו לא התקרבו לעושר של שחקני הנוסטרו. בין השמות המוכרים יותר של סוחרי הנוסטרו נזכיר את אלו של אייל בקשי ואת מייקל דיוויס.

אולם, מאז אותם הימים השתנתה תמונת המסחר בבורסה ללא הכר, בתחילה בשל שינוי שיטת המסחר והמעבר למסחר רציף וממוחשב שסיים את הפעילות של הסוחרים ב'פלור'. בשנים האחרונות עברה הבורסה שינוי ניכר נוסף בשל כניסתן של מכונות המסחר שמבצעות כ-70% מנפח הפעילות היומית בשוק.

השוק נשלט על ידי 2-3 שחקנים

בשיחה של Bizportal אמר מי שנחשב במשך שנים רבות לאחד מסוחרי הנוסטרו הותיקים והמוצלחים יותר בשוק ועבר לסחור בשוק המט"ח: "אין סיכוי שאחזור לפעול בשוק המעו"ף", והסביר למה.

לדברי הסוחר, שביקש להישאר בעילום שם, "השוק הישראלי השתנה מאוד מאז שהתחילו להשתמש בתוכנות הממוחשבות. בעבר גם אני פיתחתי משהו פשוט בעלות נמוכה יחסית, אבל כשהבנתי שעלויות פיתוח ועדכון התוכנה תוך דאגה להגברת מהירות הביצוע כבר הופכים לפקטור מאוד מהותי בהצלחת מכונת המסחר - הבנתי שזו מלחמה אבודה. תמיד יהיו גופים יותר חזקים שינצחו אותי במגרש הישראלי הקטן. ההשקעה בשיפורי התוכנה הפכה למלחמה אטומית לעומת המלחמה הקונבנציונאלית שבה ידעתי איך להילחם במשך יותר מ-13 שנה".

"מאז ששניים שלושה שחקנים גדולים השתלטו על השוק המקומי והם עושים בו מה שהם רוצים, זה גרם לכך שהשחקנים הקטנים יותר נמחקים מהר מדי, מה שגרם להצטמקות של השוק כולו ולקיטון במחזורים, בתחום שהנזילות היא אחד האלמנטים החשובים בו".

"רוב מי שאני מכיר והיה בעבר סוחר מעו"ף רציני כבר לא פועל בשוק הזה ולא נראה שמה שהבורסה בראשותה של אסתר לבנון עושה יצליח לשנות את זה, במיוחד לאחר שהשוק הישראלי הפסיק לקחת חלק במדד השווקים המתפתחים של ה-MSCI ".

המסחר הפך לרנדומלי

בעיה מרכזית נוספת שמציין הסוחר שנטש את שוק המעו"ף היא שבשוק קטן כמו שלנו, השחקנים הגדולים שנשענים על מכונות הפכו את המסחר לרנדומלי כך שלמעשה אין לסוחר הנוסטרו היומי יכולת לסחור על פי קורלציות מסויימות שהתקיימו בעבר.

"פעם, כשהדאקס היה עולה גם המעו"ף היה מגיב בהתאם. כיום זה כבר לא קורה בהכרח וזה יוצר מגרש משחקים חדש שלמעשה מנתק את מה שקורה בשוק הישראלי ממה שקורה בעולם - המסחר פה הפך רנדומלי לחלוטין. אני לא בא בטענות ולדעתי זה לגיטימי, אבל בפועל זה לא מאפשר לסחור באופן שיטתי בשוק המקומי".

דוגמא נוספת שהוא נותן מתייחסת לשינוי שחל במסחר בסטיות התקן על אופציות המעו"ף, או כמו שהסוחרים המקצועיים קוראים לו המסחר בסקיו, כלומר בגרף סטיות התקן. "גם את המסחר בסקיו הפכו למשהו רנדומאלי. אם בעבר תפקידם של שחקני הנוסטרו במעו"ף היה לסגור את העיוותים שנוצרו בסקיו, כיום השחקנים הגדולים מאפשרים יצירת עיוותים והגדלתם על פי הפוזיציה שמתאימה להם. זה הפך משחק שהיה פעם מקצועי ובעל סיכון מחושב ומוגבל למשחק רנדומלי ומסוכן מדי".

מתעדכן בשעות הקטנות של הלילה

הסוחר הסביר כי הוא מרוצה מאוד מהמעבר שלו לפעילות בשוק המט"ח, שוק שמתאפיין בנזילות אדירה ושמידת היכולת של שחקנים בודדים להשפיע עליו היא מוגבלת, מה שמאפשר קייומן של קורלציות שונות בין הצמדים הכשונים והמכשירים הפיננסים השונים. "דבר ראשון זה מרענן ללמוד לפעול בשוק שונה. שוק המט"ח הוא הרבה יותר משוכלל ומשוקלל והמכשירים הפיננסים בו הרבה יותר מורכבים ומגוונים. זה נותן לסוחר מקצועי כר פעולה הרבה יותר רחב והוא יכול למצוא נקודות בהן מתקיימות קורלציות מעניינות שניתנות לזיהוי שיטתי ושמאפשרות לו לנצל עיוותים במהירות".

"כל השווקים קשים כיום יותר מבעבר ונדרשת מקצוענות רבה על מנת להצליח בהם. גם בשוק המט"ח העולמי יש קרנות גידור ענקיות שאנחנו רואים אותן גורמות לעיוותים, אבל בגדול זה שוק שהרבה יותר מתאים לפעילות של סוחרים מנוסים שיודעים לאזן את הסיכונים באמצעות המכשירים השונים. אם פעם סחרתי בשוק שנפתח בבוקר ונסגר אחה"צ כיום אני סוחר בשוק שנסחר 24 שעות ביממה ומוצא את עצמי מתעדכן ופועל גם בשעות הקטנות של הלילה, אבל אין מה להשוות בין האפשרויות שיש לי כיום לעומת האפשרויות שקיימות לסוחרי המעו"ף בת"א".

הוכחה לגידול בפעילות בשוק הנגזרים במט"ח ניתנה היום כשבנק ישראל פירסם נתונים על הפעילות בשוק המט"ח בחודש ינואר, מהם עולה כי נפח המסחר באופציות למט"ח "מעבר לדלפק" (אופציות שלא נסחרות בבורסה לני"ע) הסתכם בחודש ינואר בכ- 13.3 מיליארד דולר לעומת כ-8.8 מיליארד בדצמבר - זינוק של כ-51%. בנוסף דווח כי הממוצע היומי בחודש נובמבר עמד על כ- 635 מיליון דולר, עליה בכ- 44% בהשוואה לחודש דצמבר.
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    סבלנות חברים
    כל כלב בא יומו 11/02/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נא להמתין - במזרח התיכון כמו במזרח התיכון - עניין של זמן עד שנתפוס אותו בסטיה 40 ו50 ונוריד עליו גהינום - הוא ייסגר תוך שבוע ויחזיר את כל מה שלקח - כמו גדול וילך לבדוק שווקים במט"ח....
    סגור
  • תמשיך לחלום... (ל"ת)
    פוטה דה מיורקה 11/02/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 36.
    פקיעה 1100 קול 1120 מחוקה
    matan3000 11/02/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כתוב 15 קול 1120 לפקיעה
    סגור
  • התכוונת 1200 (ל"ת)
    י 12/02/2013 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    אנונימיות
    לא להאמין לכתבות 11/02/2013 07:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כול כתבה אנונימית = יש בה אינטרסים מובהקים. לכן, הכול בולשיט!! לא להאמין לשטויות בכתבה.
    סגור
  • 34.
    אם זה נכון....
    bjoseph1 11/02/2013 00:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה לא נכנסים בעובי הקורה ומנקנקים את אותם סוחרים ?
    סגור
  • 33.
    מה אמרת??לא הבנתי כלום.עיוותים קשקושים (ל"ת)
    יאיא 10/02/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    מעניין שאת התגובה שלי לא פרסמתם.
    ג'סי ליוורמור 10/02/2013 23:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני אישיתי מכיר כמה סוחרים שעובדים בגדול ועושים כסף בהתמדה, מי שבוכה שיצא מהמשחק, אלה החיים.
    סגור
  • 31.
    " סוחר בכיין }
    רפאל 10/02/2013 23:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כשאתה גרפת הון במעוף ועשקת אנשים בלי ידע איפה הייתה יא בכיין כרגע קמו חכמים יותר ממך אז אתה בוכה. גועל נפש .לך תשקיע במכונה יותר חכמה ותגרוף אתה את הכסף. אבל אתה רוצה כסף בחינם .לך תעבוד והלוואי תפסיד את כספך במטח .כי גם שם יהיו מכונות...
    סגור
  • 30.
    כל הבכינים כאן עשו פעם כסף ע"ח פראיירים קטנים...
    סוחר עם מכונה ומצליח 10/02/2013 22:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שוק ההון בארץ ובעולם התקדם הפראיירים עם כמה עשרות אלפי שקלים מתו או פשטו את הרגל השוק השתנה ומי שלא בכיוון שיחליף מקצוע..המשקיעים הקטנים נעלמו מהשווקים וטוב שכך ראו את וול סטרית השוק עולה ויורד בלי פאניקה אבל בעיקר עולה..תתחילו להפנים העולם התקדם ומי שיש לו אומץ ותוכנה מהירה יכול להרוויח..
    סגור
  • טען עוד
  • 29.
    שהמשטרה תבדוק את הרשות למה לא עושה כלום כנראה שוחד אין
    תום 10/02/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סיבה אחרת למה מתעלמים מכל מה שקורה פה
    סגור
  • 28.
    כרגיל רק כשהכל יקרוס יתעוררו בבורסה אבל כרגיל זה יהיה מ
    תום 10/02/2013 21:27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מאוחר מדי יש להוציא את המכונות מהמסחר
    סגור
  • 27.
    מסחר אוטומטי בפורקס - כל אחד יכול!
    ישראל 10/02/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    1 9
    גם אני עשיתי את המעבר ממזמן - הפסקתי להתעסק באופציות המעצבנות שבהם ישבתי שעות על המסך לתפוס קצת תנועה. היום אני כבר שנה עם רובוט שבנו לי החבר'ה של AUTOSYSFX ועושה רווחים קבועים מרובוטים במסחר במט"ח. מידי פעם אני עולה על משהו חדש, מפתח עוד רובוט בכמה גרושים ומתקדם לדבר הבא. גם אתם יכולים ! אל תתקעו בשוק החד כיווני הזה שנקרא בורסה ישראלית - זה רק כאב ראש. בהצלחה! ישראל מתל אביב
    סגור
  • כל אחד יכול - להפסיד את כספו
    D 11/02/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והמבין יבין
    סגור
  • 26.
    כל המכונות של אלישע הכריש!! :) (ל"ת)
    אלישע!! 10/02/2013 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 25.
    הבורסה מתה (ל"ת)
    בלי מכונות 10/02/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 24.
    מסחר אוטומטי - אנחנו דגיגונים
    נתי 10/02/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לבעלי המכונות האלה לא רק שיש אלגוריתם חזק יש להם גם מכונות אוטומטית שלרוב הסוחרים באופציות מעוף בארץ אין בכלל. בתי ההשקעות חוסכים על גבינו במקום להשקיע במינימום של תוכנת מסחר אוטומטי שעושה סטופ לוס !! בושה וחרפה ! מי כאן לא הפסד כאשר היה עם אופציות והשוק בבת אחת פעל נגדו, לו רק הייתה פקודת סטופ לוס לפחות ההפסדים לא היו קיצוניים בגלל ההתנהלות עם המכונות
    סגור
  • 23.
    סוחר מעו"פ מעפאן - מדוע אתה סוחר בביצת הבורסה הישראלית
    דני 10/02/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אם אתה סוחר מקצועי מודע אתה סוחר כאן בכלל futures-road.com מסחר בחוזים עתידיים בארה"ב
    סגור
  • 22.
    הבורסה נהרסה כי בתי ההשקעות והמוסדיים הגדולים
    מהמר וצודק 10/02/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
    9 3
    משתמשים בתוכנות עם הנוסטרו וכותבים אופציות מעוף. עם כספי הפנסייה שלנו ושאר החסכונות הם מנווטים את השוק לכיוון שנוח להם עם הכתיבות. קל להסתיר ותכלס חוקי. ולכן אנו רואים תנודתיות אפסית ושחיקה קבועה באופציות-אינטרס מובהק שהשוק לא יזוז- גם אם קל להזיז אותו בגלל מחזורים נמוכים מיד יבואו היצעים או ביקושים גדולים למיתון התגובה. חקיקה ורגולציה חלשה בארץ-בארה"ב הם היו בכלא. שלא תיטעו-אלו מוסדיים גדולים שעושקים אותנו ולא אף אחד אחר-אחרת היו מוחקים אותו-רוב כספי הפנסיה של הציבור נמצאים במעט מאוד גופים ולא יתכן שלא יהיה מסחר ממשי במניות מעוף יחד עם אחזקה כבירה של מניות בקרנות ובתיקים שלא נדבר על תעודות הסל. בהעדר רגולציה היה צפוי שזה מה שיקרה-מי שכל הכסף אצלו-קרטל-יקח מכולם את הכל...
    סגור
  • 21.
    כל האמת על מה שקורה בשוק המעוף
    אמיר 10/02/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    39 5
    כנראה שרובכם ממש לא יודעים מה קורה כאן אבל המצב ידוע זה הרבה זמן ויש האומרים שמתנהלת חקירה שכנראה גם זו תעלה חרס בידה.מדבר בגוף זר ענק שבנה מכונת על שעובדת עם נכס בסיס עצום מול חוזים.המכונה סופרת בכל שניה ושניה את הדלתא שקיימת בשוק באופן יומי ורציף.אין שום סיכוי להעביר הוראה ידנית במעוף ולהרוויח עליה מיד,המכונה קולטת שידור ידני וסוחבת את הטריד הידני לכדי הפסד ולא חשוב של כמה וסוגרת בבוקס את הטריד הזה.המצב בשוק ההון בישראל אחד החמורים שהיו כאן.אין נזילות במנות,ספריידים גדולים במניות,חוסר עניין.מכונת העל שאנ מדבר עליה מוכרת סטיות תקן כבר שנה שלמה(שימו לב שהשוק כמעט ולא זז)שולטת ביד רמה באמצעות הנכס שבידה בדיק לאן שהיא צריכה בכל פקיעה ופקיעה.חבל לכולם פה על הזמן.רק מלהציץ במניית בריינסווי ולראות שהנייר מרכז את המחזור הכי גבוה בבורסה זה כמה ימים כדי להבין את גדול האסון שהמיתו על השוק בישראל.עשרות מכנות נכנסו לשם ום שום סיכוי מולם.חבל חבל שכך שוק ההון בישראל נראה.בשה וחרפה שאיש לא עושה כלום בהקשר הזה.
    סגור
  • אכן זה נראה ככה (ל"ת)
    איתן 11/02/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • צודק מאה אחוז אמיר
    בן 10/02/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יש המון שידורים בשוק והם תמיד נגד הסוחר הידני,זה מטורף אבל כתבת אמת לאמיתה ממה שקורה כאן.לא מבין איך הבורסה לא רואה שרק גוף אחד עושה כבשלו.איפה המוסדיים?זרים?ציבור?השוק לא מעניין איש וחבל.במעוף זה ברור שמיש עובד עם נכס בסיס גדול וסוחב לאן שבא לו כי אין אףצאחד שמתנגד לו.אסתר לבנון הרסה את השוק הזה.
    סגור
  • 20.
    סוחר שנפלט מהשוק
    היועץ הנוצץ 10/02/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הגיע הזמן שהרשות תעשה סדר- הם אינם עושים כי הבכירים חושבים על התפקיד הבא שם ירוויחו משכורות שמנות-גב ישראלי אסור לה לקנות בבורסה בתא היא רק תפסיד. אפשר לסגור את הבורסה בתא - בעלי המכונות עושים כרצונם- ברצותם מעלים וברצותם מורידים ומתאימים את המדד לפי הפוזציות שהם מחזיקים רואים זאת מידי יום ביומו ואין מסחר הוגן והרשות אינה עושה דבר וחוקרת זאת. מיסטר X לפני שנים רבות קנה אופ CALL ולאחר מכן הכניס במניות המעוף כך שגרף הון עתק- כיום משוכלל יותר.
    סגור
  • אמת ,בורסה של גנבים
    הלוחש לגנב 10/02/2013 19:36
    הגב לתגובה זו
    12 0
    צריך להקים בורסה שניה ללא מעוף ונגזרים ,רק מניות ובלי מכונות.
    סגור
  • 19.
    הבורסה היום לגנבים בלבד!!!!
    בורסאי משנות ה-70 10/02/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    23 1
    חבל לכם לקרוא כל הפרשנויות, חבל לבדוק מה קורה בטוקיו או בוול סטריט, גם אחרי תקופות של עליות בכל העולם - אצלינו השוק של ח ב ו ר ת ה פ ו ש ע י ם ה ר מ א י ם והגנבים בלבד, הם המחליטים מה קורה בבורסה שלנו!!!! אני בשוק משנות ה-70, מימי לא ראיתי מצב שפני הבורסה שלנו מנותק מכל העולם ומכל מצב כלכלי. חבל מאד, תסגרוה!!!!!!
    סגור
  • המכונות גרמו לבועת הנדל"ן.... (ל"ת)
    צודק...צודק... 14/02/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    רבותי!!! זו האמת לאמיתה
    שחקן מעו"ף 10/02/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
    19 2
    כואב כואב מאד שזו הבורסה שלנו ואלו השחקנים. חושבני שהמצב כל יום מתדרדר, היכן קברניטי השוק? הבנקים? עוד מעט הבורסה תהיה רק לקומץ קטן של גנבים, וזהו! חבל מאד!!!
    סגור
  • 17.
    שחקן מעוף ???????
    מתרחק !!!!!!!!!!!!!! 10/02/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מחפשים שחקני מעוף על אופציות דולר .כנראה הם מרגישים שאין מספיק שחקני מעוף , הגיע הזמן שלא יהיה להם מה לאכול משפיק הם אכלו את כולם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 16.
    תמיד מי שנפלט מתבכיין. השוק היום מאוד נזיל.
    lepxii 10/02/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    7 20
    ספריידים של 0.15-0.3 נקודות מעו"ף על 100 חוזים. לא היה את זה בעבר. היום - אין בעיה לקנות כמות גדולה ללא השפעה על השוק.
    סגור
  • לפקסיל אין לך מושג וחצי מושג
    בן חביב 10/02/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    14 6
    על מה אתה מדבר??איזה מאה חוזים??איזה??על מי אתה עובד?יש פה שידורים קטלנים של שלושים חוזים מדי פעם שמפרקות את השוק נקודה וחצי על מה אתה מדבר בכלל?? העיקר לתת תגובה של דביל שאין לו מושג.
    סגור
  • בהינתן המצב - ללא זרים ומוסדיים, השוק מאוד נזיל!
    lepxii 10/02/2013 19:53
    הגב לתגובה זו
    5 4
    המכונות רק שיפרו את הנזילות. המצב בשוק מאוד מאתגר בהינתן חוסר הזרים והמוסדיים. היום השוק לא זז כל היום - והיו הרבה שידורים של עשרות ומאות חוזים.
    סגור
  • 15.
    שוק המט"ח יותר מסוכן מהמעו"ף - בשניה אחת אפשר למחוק הכל (ל"ת)
    מזהיר הכבשים 10/02/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 14.
    הסוחר שנפלט נראה לי
    blond10 10/02/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    9 4
    כמתאים למשה שלום או יוסי פרנק
    סגור
  • 13.
    תמיד זה סוחר ב"עלום שם" ושניים-שלושה שחקנים גדולים
    עוד אחד 10/02/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    13 1
    לא מציינים שמות, לא של אנשים ולא של חברות או "שחקנים" . כך אפשר לכתוב מה שרוצים , ובדרך להשחיל באופן סמוי (במקרה הזה לא כך סמוי) פרסומת לשוק המט"ח.
    סגור
  • 12.
    אין לכם עורך?
    שמטוב 10/02/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    15 8
    אין לכם עורך מקצוען שמבין מייד שזו כתבה חובבנית ואמירות שמתאימות לנוכלים כמו אלה מ"לילה כלכלי" כמה נמוך יכולה עתונות שצריכה פרנסה לרדת. בושה
    סגור
  • 11.
    מעניין תמיד כל המרואיינים שלכם- "בעילום שם"..שווה לתחת
    א 10/02/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    38 2
    כל אחד יכול להעלות כתבות על סמך דעתו ולכתוב עילום שם , אמינות שואפת לאפס.
    סגור
  • 10.
    נשמע כמו כתבה פרסומית של אחת מחברות הפורקס (ל"ת)
    אחד 10/02/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • מפולת. קול 1120 מחוקה
    matan3000 10/02/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כתוב 15 קול 1120 פקיעה 1100
    סגור
  • 9.
    "אוי יו יו"
    קרן מור 10/02/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אכלו לי שתו לי. הפעילות חוקית? חוקית. אז הכל בסדר. איפה שיש כסף יש מניפולציות.
    סגור
  • 8.
    מריח כו כתבה פרסומית לאתר מט"ח כלשהו.... (ל"ת)
    חושחש הבלש 10/02/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 7.
    אנשים מחפשים תחום בלי מס.המטח מחוץ לדלפק
    מני 10/02/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עונה לזה
    סגור
  • 6.
    גיילת את אמריקה$
    המפציץ 10/02/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    17 4
    כיום יותר קל לעשות כסף במעוף תהמר הפוך ממה שאומר גורביץ ואתה עושה קופות
    סגור
  • חחחח חחחח חחחח (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    אסתר תתני לנו להתפרנס בכבוד!!! (ל"ת)
    רון 10/02/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סגור
  • לך תעבוד בעבודה מכובדת כמו בנאדם ולא בביוב כמו בטלן! (ל"ת)
    נועם מירושלים 14/02/2013 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שהאוניה טובעת העכברים יוצאים מהחורים.
    oraemunna 10/02/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    25 2
    כל משקיע קטן יודע מזמן את מה שהסוחר לשעבר אומר. השאלה היא מתי יקום הצדיק האמיתי ויודה בעבירות על חוק ניירות הערך המבוצע לאור היום בבורסה. מתי יקום הראשון שיצעק שחומסים את חסכונות הציבור.
    סגור
  • אחותי , הפתרון כל כך פשוט , שזה מגוחך
    זיפו 10/02/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הפתרון לקבוע שהנגזרים יסחרו לפי מדד 100 ולא 25 . במקרה כזה שום מכונות לא יעזרו כי עכשיו צריך לווסת 100 מניות ולא טבע, פריגו ו-3 בנקים.
    סגור
  • אולי "חוקי" אבל לא "כשר". (ל"ת)
    איציק ר 10/02/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • זה חוקי לחלוטין אפשר לצעוק עד השמיים אל תהיי בשוק!!!!! (ל"ת)
    הקוסם 10/02/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    גם אני רואה אותו
    אדון אקצי נימו 10/02/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יושב על הפוט 1100, קונה בסטים. בסוף היום מוכר בסטים וסוגר את הרגל בשורטים.
    סגור
  • 2.
    גם מסחר 24 ש לא יעזור
    aa 10/02/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הכל דראק
    סגור
  • 1.
    תוסיפו לזה 25% מס על הבורסה חחחחח (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור