אייל פישמן: "בעיניים של קמעונאי, מצב מעמד הביניים פה הוא פשוט קטסטרופה, אני רואה את זה בקופות - בכל הארץ"

פישמן שמחזיק בין היתר ב'הום סנטר' ו'טויס אר אס', השתתף בכנס של Bizportal ודיסקונט. מה הוא אומר על הקניון של לבייב במוסקבה?
אייל פישמן
כנס 'כלכלות ה-BRIC מ-5 זוויות' של Bizportal בשיתוף דיסקונט התקיים אתמול בערב בבניין הנהלה הראשית של הבנק בת"א. אייל פישמן, דירקטור בכלכלית ירושלים ומי שיזם את כניסת החברה לנדל"ן ברוסיה השתתף בכנס והתייחס לסיטואציה ברוסיה, כמו גם למעמד הביניים הישראלי - מהעיניים שלו כקמעונאי גדול.

מתי נכנסתם לרוסיה? "לא היה בראש שלנו להיכנס לרוסיה. במסגרת התפתחות בחו"ל עלה רעיון להראות לי את רוסיה. בפעם הראשונה אמרתי "זה לא בשבילנו, זה לא הסגנון שלנו". עברה עוד שנה וחצי ובסוף 2005 הסכמנו לנסוע ולראות. כבר כשיצאתי מהשדה תעופה ראיתי מרכז מסחרי ענק. חזרנו לארץ ואמרתי שאני אלמד את זה לעומק. בדקנו את מחירי השכירות, והאדמה. המירווחים ברוסיה היו גבוהים מאוד ולכן הבנו שיש שם פוטנציאל מטורף. אליעזר, אבא שלי, גיחך אבל בסוף הוא השתכנע."

"נושא נוסף שקריטי הוא אנשים שיעבדו ודוברים רוסית. הרבה מאוד ישראלים דוברי רוסית עובדים אצלנו שמכירים את המנטליות שלנו ואת המנטליות ברוסיה. טסנו אני ואבא שלי לרוסיה והתחלנו להשקיע. קנינו חבילה של קרקעות לפיתוח, קנינו גם קבוצה של נכסים לשיפוץ שאיפשרו לנו להעלות שכר דירה וקנינו גם קרקע לקניון שבו מצאנו שותף טוב - גזפרום בנק. עם זה רצנו להנפיק בלונדון. אחרי השקעה של 62 מיליון דולר, הנפקנו לפי שווי של 700 מיליון דולר. פתחנו את שוק הנדל"ן ברוסיה להנפקות. שישה חודשים אחרי זה לבייב הנפיק בשווי הרבה יותר גדול משלנו ואפשר להגיד שהוא גם סגר את חלון ההזדמנויות של ההנפקות."

לגבי המשבר שהיה ברוסיה, אומר פישמן כי "המזל של רוסיה זה שהיא נכנסה למשבר של 2008 עם רזרבות של 500 מיליארד דולר. המזל השני של רוסיה הוא שהשלטון הוא הרבה יותר מרכזי ואז ההחלטות הן הרבה יותר מהירות וקצרות. ברוסיה המשבר לא היה בגלל ירידת מחירי הנפט אלא כתוצאה מבריחת ההון. במכה אחת נלקחו 150-200 מיליארד דולר על ידי המוסדיים והבנקים האירופאיים. ברגע שזה קרה, המערכת הפיננסית ברוסיה נעצרה. הממשל החליט במהירות בפעם הראשונה בהיסטוריה לשחרר מהקרן 200 מיליארד דולר מתוך הקרן של ה-500 מיליארד דולר. רוסיה הכניסה את הכסף למערכת הבנקאית ואז רוסיה התייצבה."

לגבי השקעה ברוסיה כיום, אומר פישמן כי "אם יש כסף אז באופן כללי במדינה יש הרבה הזדמנויות, ספציפית למוסקבה - זה משהו אחר, אני לא מכיר היום יזמים ישראלים שיכולים לשחק את המשחק של מוסקבה כי שם פרויקטים זה מינימום מאות מיליוני דולרים. אבל מחוץ למוסקבה, יש עדיין הזדמנויות וגם הן לא ישארו לנצח".

פישמן נתבקש גם להתייחס לקניון הדגל של אפריקה במוסקבה, לדבריו "אני יכול לדבר בעיניים של נדלניסט ובעיניים של קמעוני, המיקום מצויין, אבל צריך לעבוד עליו הרבה שנים כי כל האזור שם בבניה. חוץ מזה הוא יושב לעד קניון נוסף שהוא לדעתי הקניון הטוב ביותר ברוסיה והתחרות בעיר הזו היא אדירה. אנשים במוסקבה זה כבר לא אנשים שאתה יכול לנפנף להם עם קניון ותגלה להם את העולם - הם ראו הכל, יש שם קניונים בלי סוף וכל אחד יותר מדהים מהשני ".

מעמד ביניים בישראל

משפחת פישמן מחזיקה בין היתר גם ברשתות כגון 'הום סנטר' ו'טויס אר אס', לדבריו, "המצב של מעמד הביניים בישראל הוא כבר הרבה שנים קטסטרופה, אני רואה את זה אצלי בקופות מאילת ועד קריית שמונה. אלה שעובדים הכי קשה, כלומר מעמד ההיי-טק, הפכו אותו למעמד בינוני-נמוך על חשבון הוועדים החזקים שהפכו למעמד הגבוה, וכמובן - כולם מאשימים את העשירים, סתם כי זה קל".

"מספרים על הורדת מיסים, אבל זה אף פעם לא קרה. יוקר תפעול העסקים פה הוא מטורף, הורידו מס הכנסה כשאף אחד לא מרוויח, ומעלים כל הזמן מיסים עקיפים. מעלים דלק, מעלים חשמל, מעלים ארנונה. למשל אצלנו ב'הום סנטר', 2.5% מהמחזור זה על חשמל ועוד 2.5% על ארנונה. מה זה משנה מס ההכנסה, אי אפשר להרוויח ככה ואני לא אתחיל לדבר על מיסי שילוט, מכון התקנים ועוד ועוד. אין מדינה בעולם, עם הוצאות למטר של הפעלת עסקים גבוהה כמו ישראל, ואף אחד לא עושה כלום בכדי להוריד את זה. יש לנו גם את 'טויס אר אס', האמריקנים כל הזמן אומרים לנו איך אנחנו לא מרווחים, הרי אתם הכי גבוהים בעולם במכירות למטר, אז אנחנו אומרים להם - שאנחנו הרבה יותר גבוהים בהוצאות למטר - זה כל הסיפור".





תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    נותנים לחתול לשמור על החלב
    הפנסיה בסכנה 07/02/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהלי קרנות הפנסיה, "מקבלים" (ישירות מהמשכורת) את הכספים ממעמד הבינים, שמגיעים אליהם ללא מחוייבות, מדאיג אותם המצב היום, כי כמות הכסף קטנה פחות רווח מעמלות, אף אחד לא מדבר על ביצועים. יום אחד זה יגמר... ישנם יותר מידי מהמרים על הכסף "הבטוח" שלנו, שעושים מזה קופה.
    סגור
  • 34.
    העובדים שלך הם מעמד פחות מבניים
    שלמה -פתח תקוה 06/02/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלם לעובדים שלך שכר יותר הוגן יהיה להם יותר כסף להשאיר בקופות שלך......
    סגור
  • 33.
    קטסטרופה - אז למה אין מקום בבתי הקפה - סתם ילד של אבא (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 32.
    צדיק בדורו
    רונית 02/02/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחת פישמן הצדיקה.דואגת כתמיד אך ורק לעצמה.החל מקרן רונית שהמרויחה היחידה בקרן אכן הייתה רונית. המשך דרך מחירי רצח ברשתות הכושלות של פישמן רשתות. תבדקו את הדוחות של ההצלחות בדמות מגה ספורט ,טויס אר אס עבור לשוד הספקים בבסט ביי וכן הלאה וכן הלאה.מחירים מוטרפים בהום סנטר. כולם אשמים.העירייה.הממשלה.הלקוחות.ביבי.יאיר לפיד ואחרים. כולם חוץ מהניהול השחצני והחזירי מבית פישמן. דור הולך ודור מנסה לבא אבל הסיגנון נשאר. שבת שלום לכל הפראיירים.
    סגור
  • 31.
    FRANCE IS WORSE THAN ISRAEL (ל"ת)
    UDI 01/02/2013 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    מה מה זה האיומים האיומים והקללות על הלקוחות תתביישו לכם (ל"ת)
    משה כהן 01/02/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    גם כשההוצאות והמיסים נמוכים אתם בוכים ומעלים מחירים! (ל"ת)
    מס חברות 26% (ירד) 01/02/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    יש חלום- אין וועד ,
    אלאל 01/02/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין עד כמה מתגמל פישמן הדאגן את עובדיו הזוטרים?
    סגור
  • 27.
    פישמן גזל מאיתנו 30% -יש גנבים בלילה ויש גנבים עם עניבה
    ספק של בסט בי 31/01/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לידיעתך האדון פישמן ה-30% שחתכת לספקים בבסט בי והתרגיל ביחד עם ניופאן-גזל!!!. ככה לא סוגרים הפסדים וכשלונות ניהול. תחזירו את הכסף גנבים.
    סגור
  • 26.
    אייל אתה ילד מגודל בצל של אביך.חבל שאתה לא למדידת ממנו (ל"ת)
    Dor 31/01/2013 20:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    מדהים
    מרקו 31/01/2013 20:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הדיאגנוזה הכי חכמה והכי נכונה למצב העסקים העצמאיים בישראל שקראתי לאחרונה
    סגור
  • 24.
    יש בארץ סוציאליזם חזירי לא קפיטליזם חזירי (ל"ת)
    מרקו 31/01/2013 20:32
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 23.
    פשוט מגוחך
    ranr 31/01/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    2 10
    פישמן משתמש בביטויים מוזרים ביותר. להגדיר את מצב מעמד הביניים כקטסטרופה ? קטסטרופה שה מצב בו אנשים נזרקים מבתיהם כמו בארה"ב, מאחר ולא יכלו לשלם את הלוואותיהם לבנקים. קטסטרופה זה שאין עבודה ואנשים מחטטים בפחי אשפה לחפש מזון. כאשר אני רואה את העגלות בסופרמרקטים, מלאות במעדנים ובבקבוקי משקאות קלים ובקבוקי מים, כמובן מלאות בבשר, עופות ודגים, אוכל מוכן למחצה ועוד מוצרי צריכה יקרים יחסית, אני פשוט נדהם נוכח המונח "קטסטרופה". יש בארץ פער לא סביר בין עשירים לעניים. זו בעיה אמיתית שפוגעת בלכידות החברה הישראלית. יש בארץ קפיטליזם חזירי שדורש טיפול בכל הרמות.
    סגור
  • להיפך
    אלון 31/01/2013 23:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש בארץ מובלעות גדולות מדי של סוציאליזם חזירי ששרדו מהעבר והולכות ומשתלטות על העתיד.
    סגור
  • 22.
    עוד "גאון"
    אחד שמכיר 31/01/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    חבל לקרוא - הבחור מקבל מאבא שלו הכל. נראה שחכמה רבה לא הצליח לספוג. אייל פישמן הוא לא האדם הנכון לראיין על עסקים, כלכלה ובכלל. גם עסקיו הכביכול "מצליחים" נושאים חובות כבדים שקרוב לוודאי יתבררו יום אחד. אם לא היה קשור למשפחת פישמן, הוא לא היה אפילו מהמעמד הבינוני אלא מהמעמד הנמוך.
    סגור
  • 21.
    מהיכן אתם מלקטים את כל האידיוטים האלה
    כלכלן 31/01/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    5 7
    בחנת את מצב מעמד הביניים ברוסיה? בספרד? ביוון? באירלנד? בארה"ב? האם באמת המצב גרוע ממה שהיה פעם או שלאנשים יש עיניים גדולות יותר? לא כל יורש מיליונים צריך להיות מצוטט כבעל דעה
    סגור
  • 20.
    טויס-אר-אס והום סנטר
    א 31/01/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אלה שתי רשתות שהן סתם יקרות, ללא שום ערך מוסף: המוצרים לא איכותיים יותר, השירות לא טוב יותר - פשוט המחירים גבוהים. באיכות של הום סנטר, ניתן לרכוש מוצרים ב-EBAY ב-10% (!!!) מהמחיר - כפי שכבר ציינו כאן. אז למה שאדרוך בהום סנטר?
    סגור
  • 19.
    הום סנטר
    חויים 31/01/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 4
    רשת של גנבים לא פלא שאין להם קונים ולא בגלל חוסר אלא בגלל יחס אתה רוצה מוצר אז צריך לגשת לדלפקי הקופה ולבקש מישהו או איזה הסבר על המוצר ואם באים זה כאילו עשו לך טובה שבכלל באו מה זה אני לא צריך להתחנן ולהתרגז כל פעם מחדש אני קניתי שם ב500 עד 700 שקל לחודש בממוצע אז מה אני מוקצה בגלל שלא שם 1000 שח לחודש כמו שהם רוצים לא שווה לי אני זה מה שמוציא בממוצע באייס אז למה לא להשאר באייס המ אני פילנטרופ על הום סנטר זהו יותר לא יראו אותי שם יום טוב לכולם
    סגור
  • צודק, זה קצת כמו מחסן שצריך להסתדר בו בעצמך. אבל אם
    אלון 31/01/2013 23:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציקים להם אז לפעמים דווקא כן מקבלים תשובה. כמו למשל: "אין לנו". אבל לפעמים מוצאים שם משהו.
    סגור
  • 18.
    משהו מתבשל בפרוטליקס יש הודעה חדשה!!!!!!!! (ל"ת)
    avigdor 31/01/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 17.
    הום סנטר שודדים - אני לא קונה שם יותר (ל"ת)
    משה ראשל"צ 31/01/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 16.
    מעמד בינים קונה בחול דרך האינטרנט. זול ואיכותי יותר (ל"ת)
    רותם 31/01/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 15.
    אוי טובה קוט !!!!
    היו זמנים. 31/01/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ידעת עם מי להתחתן !!!!!
    סגור
  • 14.
    יש משקולת בשוק עשה זאת בעצמך אייס והום .שאייס למעלה מה
    Dor 31/01/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שקורה עכשיו ,אז הום למטה כמו מצבם כרגע. מי שמנצל את עובדיו שלא יצפה שיראה הצלחה בעסקיו.הייתי בתפקיד ניהולי הבום.נצלנים,חובבנים כל שדרת הניהול הטובה פרשה בשנתיים האחרונות. הנשארים בינוניים ללא חזון והיו״ר מר אהרון עידן .הוא סוס מת וככה נראית הרשת.הם הגיעו לכך עקב ניהול כושל סחורה בינונית ומחירים גבוהים .רווח תפעולי של 3-4% לא יכול להיות טוב.החוב החיצוני של הום הוא כ 260.000.000 אם היתה נסחרת בבורסה הייתה נסחרת במכפיל 100
    סגור
  • 13.
    בגלל שכמותך (מחירים בשמיים) מעמד הביניים בקריסה
    זקן 31/01/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    7 5
    רק פופוליזם זול והחזירות שלכם קושרים את יוקר המחייה לועדים
    סגור
  • ב ג ל ל ה ה ו ן השחור שהממשלה לא מטפלת
    יעקב 31/01/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    "כראוי" השכירים שמשלמים מס אמת אוכלים אותה במחירים גבוהים בכל תחום ותחום. במקום להכשיר הרב ה אנשים לרשויות המס לממשלה נוח לטפל בשכירים.
    סגור
  • 12.
    הבנו את פרנציפ המחיר אצלכם.קונה רק שאין בררה וממהר מאוד (ל"ת)
    איציק ר 31/01/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    כולם מדברים על מעמד הביניים, ןמה על מי שמרוויח פחות מ-5
    להעלות שכר מינימום 31/01/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    13 4
    יש הרבה עובדים שלא מגיעים לשכר של 5 אלף, אבל כל העולם ואשתו בוכים על מעמד הביניים שמרוויח 20 אלף....זו הבדיחה הכי גרועה ששמעתי. אם לא נטפל במעמד הנמוך, זה יכה לנו בפרצוף.
    סגור
  • אולי יעלו את שכר המינימום ל 20 אלף-ואז כולם יהיו עניים
    שכר המינימום לאן? 01/02/2013 00:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החכמים כבר העלו את שכר המינימום - והאינפלציה כתוצאה מכך אכלה את הכל, ופגע בכל מי שהרוויח יותר. מי שמרוויח שכר מינימום לא משלם שום מיסים ולא מכניס למדינה כלום, ועוד מקבלים "מס הכנסה שלילי". כל מי שמרוויח פחוט מ 8 אלף שקל לא משלם אפילו על השירותים שהוא צורך מהמדינה. ואם מדובר במשפחה עם ילדים אז בכלל. מעמד הביניים שלמדו קשה ועכשיו מרוויחים 20 אלף, משלמים שליש מהמשכורת לטובת אוכלי חינם ואותם מקבלי שכר המינימום ומשכורות נמוכות, ולפעמים גם יותר אם לוקחים אוטו מעבודה שמשמש אותם להגיע לעבודה ומעבודה - כדי שיוכלו לעבוד, להרוויח כסף ולשלם את המיסים גבוהים גם ככה. לא ניתן לשלם לעובד ניקיון ולמתכנת אותה משכורת. זה גם לא קיים בשום מקום בעולם - חוץ מ(אולי) בצפון קוריאה. אותם חברה שהשקיעו מזמנם וכספם ועכשיו מקבלים עונש בתור מיסים גבוהים פשוט עוזבים לחו"ל, למקומות בהם אנשים מכבדים השקעה ומאמץ ולא מסתכלים לכיסם של אחרים.
    סגור
  • 10.
    כמה שאתה צודק פישמן, הייתי עצמאי פשוט חנקו אותי
    בני 31/01/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    16 1
    כמה שאתה צודק, הייתי עצמאי חנות מחשבים פשוט חנקו אותי בנוסף כעסק קטן יש גם עקיצות. בקיצור שאתה פותח עסק ישש מתלבשים עליך אירגוני טרור עם רישיון , לדוגמא מס הכנסה או עירייה
    סגור
  • 9.
    כל עוד לא יטפלו בגיהנום הקרוי-"מחירי הנדלן" המדינה
    פ 31/01/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    18 1
    תמשיך להתדרדר ביחד עם אזרחיה. הוצאות הדיור שוחקות את ההון הפנוי של אזרחי ישראל וזה מורגש היטב בכל הנתונים.
    סגור
  • 8.
    הום סנטר וטויס אר אס זה אוסף מוצרים באיכות זבל.
    דני צור 31/01/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כרטיס פאואר כארד גובה תשלום חודשי רצחני. כשרוצים להיפטר ממנו זה אומר בערך 50 טלפונים ופרפור חדרים מרוב עצבים...
    סגור
  • 7.
    תאכל כשר. תשמור שבת. תגנוב בשקט. תנאף בעיניים עצומות. (ל"ת)
    מי שברך 31/01/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • למה לגנוב בשקט?
    שמש 31/01/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה נורמה זו לא בושה בכלל פשוט אתה לא פרייאר
    סגור
  • 6.
    המחירים בהום סנטר בשמיים,קודם שיוריד מחירים. (ל"ת)
    נ 31/01/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 5.
    הבנאדם פשוט רמאי
    אבאלה 31/01/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    17 6
    תפסיק למכור לי מכונית לגו של 5 ס"מ לע 5 ס"מ ב 70 ש"ח, או שולחן פלסטיק מנגן ב 250 ש"ח ואז תראה אותי בא לחנות שלך קצת יותר- טויס אר.אס ויתר החברות בנישה גוזלות אותנו, ומוכרות להורים צעצועים ואביזרי ילדים/תינוקות במחירים מופקעים!!! אחר כך יש לך חוצפה לנתח את מעמד הביניים! לא שונאים עשירים, שונאים אנשים שנהיו עשירים ע"י דריכה ומעיכה של אנשים אחרים!!! תביא מחירים שפויים ואז תראה את מעמד הביניים בא לבקר.
    סגור
  • לאבאלה אתה קומוניסט מצוי עם אותם סיסמאות. ניסית
    מרקו 31/01/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 3
    להיות עצמאי פעם? אם לא אז סתום
    סגור
  • 4.
    תוריד מחירים ! (ל"ת)
    עמית 31/01/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 3.
    אם לא תהיה הכי יקר אז המצב בקופות אצלך ישתפר. (ל"ת)
    hadshen 31/01/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 2.
    ההנהגה הממשלתית והתעשייתית מובילה את
    כל הדרך אל הגהנום 31/01/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    12 3
    מעמד הביניים לקטסטרופה חברתית בעיניים מפוקחות .
    סגור
  • 1.
    תשמןר שבת (ל"ת)
    44 31/01/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    4 16
    סגור