נתח מהעוגה: ההכנסות מפירסום בסלולר יזנקו השנה ל-11.4 מיליארד ד'

חברת המחקר בתחום הטכנולוגיה 'גרטנר' פרסמה סקירה מקיפה אודות הפירסום הסלולרי בעולם, שנהנית מהגידול המתמיד בשוק הסמארטפונים
 | 
סלולר, צילום: Getty images Israel
הפופולאריות הגוברת שלה זוכה התוכן החינמי במכשירים הסלולאריים, בעיקר בצורה של יישומים, הינה בעלת השפעה גדולה על הפירסום במכשירים הסלולאריים. הפירסום מהווה אמצעי כמעט בלעדי ליזמים ומפרסמים לרשום רווח מהתוכן המופץ במכשירים הסלולאריים. חברת המחקר בתחום הטכנולוגיה 'גרטנר' פירסמה תחזיות אופטימיות לפירסום סלולארי בשנת 2013, שצפויות לרשום הכנסות בהיקף כספי של 11.4 מיליארד דולר, עלייה של 18.75% לעומת שנת 2012.

הצמיחה המואצת בפירסום בסלולר צפויה לשדרג משמעותית את הבאנרים במכשירים הניידים: הבאנרים צפויים לגדול מהר יותר מאשר המודעות הממומנות ובסופו של יום להשתלט על שוק הפירסום הסלולארי. איזור אסיה-פסיפיק צפוי להמשיך להיות דומיננטי בתחום, והצפי הוא כי שיעור הגידול במודעות הפירסום לסלולר שם יזנק ביותר מ-400% לסך של 24.5 מיליארד דולר עד לשנת 2016.

הצמיחה של הבאנרים לעומת המודעות הממומנות היא מחמת מספר גורמים שונים. ראשית, השכיחות הגוברת של הסמארטפונים, והעובדה הפשוטה שבעלי הסמארטפונים כלל לא משתמשים בתכונות הייחודיות של המכשיר אלא בפעולות בסיסיות כהוצאת שיחות והודעות טקסט. אולם, אלה בעלי המכשירים שעושים שימוש באותן תכונות ייחודיות הם צרכנים 'רעבים' של אפליקציות ואינטרנט סלולרי, הווה אומר הרחבה ניכרת של שוק היעד למפרסמי הסלולר.

שנית, חברות הפירסום מנסות להפיץ את הבאנרים באתרי האינטרנט בדרכים יותר יצירתיות ובדרכים הרבה פחות פולשניות מבעבר, ומשכך מספר הלקוחות הפונציאליים לפירסום גדל משמעותית ונתח השוק של הבאנרים גדל בהתמדה.

שלישית, ניתן לייחס את עליית הבאנרים לירידה המתמדת בהיקף הפירסום המסורתי, כפירסום בעיתונים, מודעות רחוב ומגזינים. המדיומים הפופולאריים בעבר מפנים את מקומם לטובת טאבלטים וטלפונים חכמים. "צמיחה בפירסום בסלולר מגיעה על חשבון פורמטי ההדפסה השונים, בעיקר עיתונים מקומיים, אשר מקבלים הזמנות למודעות פירסום בהיקף אשר נמוך משמעותית מבעבר", כתבה סטפני בגדסריאן, מנהלת מחקר ב'גרטנר' במסגרת סקירה בעניין.

אולם, אין מדובר בשירת הברבור של המודעות הממומנות. אלה צפויות להרוויח מהעלייה בשימוש במפות משולבות ופונקציונאליות יותר, וככל שיותר מותגים ועסקים מבקשים לקנות את מיקומם בתוצאות החיפוש בתשלום. 'גרטנר' מדגישה כי גם למודעות המומנות יש פוטנציאל גידול מרשים, אך הם נותרים סקפטיים ביחס להתקיימות התרחישים האמורים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה