נחמד להיות עובד מדינה: השכר הממוצע - 14,000 שקל, ובנמלים - 29.2 אלף שקל

בין המרוויחים הכבדים - מנהל בית החולים שיבא שעושה 82 אלף ש' בחודש. בבנק ישראל - 25 אלף בחודש "בלבד". צפו בטבלה....
שטרות שקלים, צילום: Getty images Israel
הממונה על השכר והסכמי עבודה, עו"ד קובי אמסלם, פרסם היום את דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה ואת דו"ח הוצאות השכר בגופים הציבוריים. כבכל שנה, גם ב-2011 היו אלה עובדי הנמלים שיאני השכר בקרב גופי שירות המדינה עם שכר ממוצע של 29,250 שקלים בחודש.

גם עובדי יכולים לחייך - השכר הממוצע של 701 עובדי הבנק עמד ב-2012 על 25,626 שקל ומתחתיו מדורגת עם שכר ממוצע של 24,234 שקל. עובדי מפעל הפיס וכ-12 אלף עובדי חברת החשמל מרוויחים בממוצע כ-22,400 שקל בחודש.

לעומתם, השכר הממוצע של עובדי קבלן כוח אדם במגזר הציבורי עמד ב-2012 על 5,389 שקל בחודש, כאשר 59% מהם מועסקים בחלקיות משרה הנמוכה מ-25%. כ-87% מכלל עובדי הקבלן משתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק. מדובר בסך הכול ב-9,024 עובדי קבלן המועסקים בכ-2,191 משרות.

שכרו של רופא מתחיל לפי הדו"ח עמד ב-2011 על 8,141 שקל ברוטו, בעוד שכרו של מנהל המרכז הרפואי שיבא תל השומר עמד על 81,984 שקל, ובחישוב שנתי 983,811 שקל.

השכר הממוצע של עובדי ההוראה עמד בשנת 2011 על 10,746 שקל, כאשר השכר הממוצע של עובדי ההוראה בתכנית "אופק חדש" עמד על 10,690 שקל, לעומת השכר הממוצע של עובדי הוראה שאינם ב"אופק חדש" שעמד על 9,055 שקל.

בשנת 2011 השכר החציוני לחודש במשרד הביטחון היה 20,675 שקל, בשירות בתי הסוהר 10,990 שקל ובצה"ל 10,069 שקל, ואילו השכר החציוני במשטרה עמד על 12,963 שקל.

12 הגופים שחרגו לכאורה בשכר ב-4 השנים האחרונות הינם – עיריית בית שמש, כפר כנא, עיריית תל אביב, מועצה אזורית תמר, נמל אילת, רשות השידור, בצלאל – אקדמיה לאומנות ועיצוב ירושלים, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, מכון ויצמן, בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, המכללה הטכנולוגית באר שבע, המכון הטכנולוגי חולון והמרכז האקדמי רופין.



כתוצאה מפעולות יחידת האכיפה נחסכו בשנת 2012 כ-840 מיליון שקל - החלטת הממונה הסדירה חריגות שכר בחברת החשמל במסגרתם הוחזרו כ-40 מיליון שקלים, כאשר החסכון השנתי עומד על כ-20 מיליון שקל והחסכון האקטוארי מוערך בכחצי מיליארד שקל. החלטה בעניינם של 21 גמלאים תביא לחסכון שנתי המוערך בכ-900 אלף שקל וחיסכון אקטוארי שנאמד בכ-7 מיליון שקל.

בבנק ישראל הופחתו בהסכמה חריגות בגמלתם של 40 מחברי הנהלת הבנק לשעבר - החסכון השנתי מוערך בכ-1.6 מיליון שקל, החיסכון האקטוארי בכ-21 מיליון שקל וסכומי ההשבה נאמדים בכ-1.5 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    שפרעם (ל"ת)
    אמגד 09/10/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    איפה הדו"ח של שנת 2015? (ל"ת)
    איש 15/08/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    מסתבר שרק עליה ירוק מציגה תוכנית כלכלית רצינית
    נדב 08/01/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפלגה הליברלית היחידה שרצה לכנסת. איזה אירוניה - המפלגה של הסטלנים היא היחידה שהוציאה תוכנית כלכלית עם תוכן רציני ובלי ססמאות http://aleyarok.org.il/economicplan.pdf
    סגור
  • 21.
    כתב אידיוט- הנמלים אינם מקבלים תקציב מהמדינה ואינם עוב
    כלכלן 06/01/2013 21:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובדי הנמלים אינם עובדי מדינה ואינם מקבלים את שכרם מהמדינה. ההיפך הוא הנכון, המדינה מקבלת כל שנה דיבידנד מהנמלים. בשנת 2011 היא קיבלה 300 מיליון ש"ח מהנמלים. כסף שהלך לחרדים ולערבים בתשלומי ביטוח לאומי. זורים לציבור המטומטם והמתלהם חול בעיניים ומזינים את הציבור בדיסאינפורמציה. בשיטת לסכסך בין המגזרים כך האוצר יכול להמשיך לשלוט בכל אחד בנפרד. ותחשבו על זה...
    סגור
  • 20.
    נביא הזעם
    העילוי 06/01/2013 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בשנים האחרונות תחת שלטון ביביהו השמן רק הלך והשמין והרזה גוסס עומד למות נא להתעורר
    סגור
  • 19.
    עתיד מזהיר
    העילוי 06/01/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לישראלים יש מנגנון של הרס עצמי ובקצב הנוכחי לא רואים שיש עתיד
    סגור
  • 18.
    זוכרים את נאום ביבי "הרזה (מגזר פרטי)סוחב את השמן(ציבור (ל"ת)
    תום 06/01/2013 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    למה השכר של המורים כל כך גבוה, אם התלמידים כותבים כתבות
    ליאור 06/01/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבות כאלה: השכר הממוצע של עובדי ההוראה עמד בשנת 2011 על 10,746 שקל, כאשר השכר הממוצע של עובדי ההוראה בתכנית "אופק חדש" עמד על 10,690 שקל, לעומת השכר הממוצע של עובדי הוראה שאינם ב"אופק חדש" שעמד על 9,055 שקל. איך יכול להיות שהממוצע הכללי גבוה יותר מהממוצע של שתי תתי הקבוצות??? מישהו צריך לחזור לכיתה ח'
    סגור
  • 16.
    אינטרס של משרד האוצר
    ראובן 06/01/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה משרק האוצר לא מפרסם את השכר החציוני, כי כנראה מתאים לו להראות רק את הממוצע שמושפע בעיקר ע"י מס' שהוא בד"כ קטן יחסית לכלל העובדים שמקבל שכר גבוה. אם יפרסמו את החציון העם יבין שרוב העובדים מרוויח פחות אבל זה לא האינטרס של האוצר. אחרת איך האוצר יבוא וילין תראו אילו משכורות גבוהות יש פה?! לא תהיה לאוצר סיבה לא להעלות שכר.
    סגור
  • 15.
    הכסף לא כאן אני אסביר איפה הכסף כנסו
    האמת היחידה 06/01/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכסף בבנק ישראל הוא קנה ב3 שנים 46 מילארד דולר אפילו מניות בוול סטריט מאיפה הכסף הזה ? הוא לא הדפיס הכל בא מהכנסות מיסים תפסיקו לרמות את הציבור!
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    בדקו משכורת פקידה!
    chaiml3 06/01/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כולל הרבה עשרות של מנכ"לים וסמנכ"לים באוצר והרבה יועצים אישיים לשרים ועוד ג'ובים על חוזה מאישי ולא לפי סולם השכר של נציבוצ עובדי המדינה. בדקו מה המשכורת של פקיד/פקידה במשרדי הממשלה - ממש בושה!
    סגור
  • 13.
    כן ירבו מוסדות ממלכתיים כך יקטנו האזרחים
    adamd1 06/01/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחיי המהפכה של דפני ודומיה שתשיג מעמסה על המעמד העובדים במשק הפרטי
    סגור
  • 12.
    ימי פומפיי האחרונים. כל המגדל הולך לקרוס. (ל"ת)
    הנשר 06/01/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ואני מרוויח מינימום ומותו כל הקנאים!!! (ל"ת)
    מדינת גנבים 06/01/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    נראה אתכם רצים ב 7 בבוקר ברציפים של הנמל.
    שולי 06/01/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שחכתם את יונית לוי 60 אלף, אייל גולן 17 מליון לשנה...שלמה ארצי 9 מליון לשנה, עודד גרנות 45 אלף, כרמלה מנשה 40 אלף,...בעלי בסטה ובוטיקים. כאילו שחותמים בבוקר אבטלה ואח"כ מצטרפים לעסק המשפחתי, מתי קיבלתם קבלה מפחח רכב?
    סגור
  • יש לך חוסר הבנה בסיסית
    מדינת גנבים 06/01/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מדובר כאן על שוק העבודה הפרטי אלא של המדינה, שני דברים שונים לגמרי, במה אותו עובד בנמל טוב יותר מאשר מורה בבית הספר או סוציאולוג שמטפל בחסרי כל? ההבדל שגם מורים ו סוציאולוגים האלו ועוד ועוד מרוויחים כלום ביחס לאותם עובדי הנמל, יותר מזה אני מאמין שניתן למצוא במדינה הזו תחלופה מלאה ובמיידי עבור כל עובד בנמל או בחברת חשמל או במקורות בתמורה לחצי שכר אשר מחולקים בחברות האלו. ולא צריך להשוות את הנתונים אל מול שוק העבודה הפרטי שם כל אחד יכול להרוויח כמה שהוא רוצה
    סגור
  • באמת ב 7 כלכך מאוחר
    באמת ב 7 כלכך מאוחר 06/01/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת ב 7 כלכך מאוחר
    סגור
  • 9.
    נראה אתכם מתרוצצים בגשם על הרציפים של הנמל...
    שולי 06/01/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כל הרשימה נועדה לכסות על מי שמקבל מעבר לתפוקה שלו: קריינים, פרשנים (מישהו פוטר גם אם הגיש פרשנות טיפשית, ו/או מנותקת מהמציאות... מנהלי סניפי בנקים, אייל גולן 17 מליון לשנה שרית חדד רק 13 מליון לשנה. מישהו עשה חשבון בתור למסכדות יוקרה?
    סגור
  • 8.
    עדיף לעבוד ולא לספור קמטים כמו 50 אחוז מעובדי המדינה
    בא 06/01/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלפי אנשים שמבזבזים את הפוטנציאל שלהם ,בגלל זה ביבי מפריט הכול .יש הרבה דברים שביבי עושה נכון .
    סגור
  • 7.
    לא נמאס לכם כל שנה
    עמית 06/01/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לטחון את זה .?
    סגור
  • נמאס ? (ל"ת)
    שתוק לטאה 06/01/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    התוכנית הכלכלית של "עלה ירוק - הרשימה הליברלית"
    ציון 06/01/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    התוכנית של "עלה ירוק - הרשימה הליברלית" מתייחסת בדיוק לזה. חייבים להוריד מסים ולקצץ בהוצאות המדינה על תשלומים למקורבים למיניהם. בדקות אלה מסתיימת מסיבת העיתונאים שבה הם מציגים את התוכנית המפורטת.
    סגור
  • 5.
    עובדי המדינה=עובדים על המדינה (ל"ת)
    קבוצת כחול לבן בפייס 06/01/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    לתשומת ליבה של גב' יחימוביץ
    אנונימי 06/01/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אל נא תיישרי מבטך רק על מקבלי השכר הגבוה במגזר הפרטי אלא גם על עושק הציבור על ידי המגזר הציבורי. תוסיפי לקמפיין שלך מלחמה במגזר הציבורי ואני מבטיח לך שהציבור לא יהסס לבחור בך. נ.ב. כמובן שאני ובני משפחתי גם, פשוט נמאס לעבוד כדי לממן אלפים משני המגזרים.
    סגור
  • 3.
    פשוט שטויות- מה זה "ממוצע "? זה חלק קטן שעיקרו מנהלים
    אדם 06/01/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רוב עובדי המדינה מקבלים פחות משכר מינימום !!!
    סגור
  • נכון...וחלק לא קטן אילו שעות נוספות חריגות.
    שולי 06/01/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עובדי חברת חשמל עובדים לפי טבלאות שכר, ועל זה יש תוספות
    סגור
  • 2.
    אוכלי חינם האמיתיים
    יויו 06/01/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלו מרוקני הקופה הציבורית ! אבל טוב שיש את החרדים שיהיה לאן להסיט את האש ... החרדים מצילים את עובדי המדינה !
    סגור
  • 1.
    יש לבצע קיצוף רוחבי של 30% לכל המשתכרים מעל ל8 אש"ח. (ל"ת)
    מטורף! 06/01/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • ביחוד לגאולה לוי, עודד שחר, עודד גרנות... (ל"ת)
    קומוניסט זקן 06/01/2013 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור