ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

על הכוונת: רשות ההגבלים עשויה להכריז על קבוצת מזון כ'קבוצת ריכוז'

הממונה על ההגבלים בכנס מלחמה בריכוזיות: נוכל למנוע מרשת חזקה לפתוח סניפים באיזור מסוים
קמעונאות, צילום: Getty images Israel
חברות הסלולר הרגישו היטב את כוחו של הרגולטור כאשר הוא מתערב בכוחות השוק. רשות ההגבלים העסקיים קיימה היום כנס שעסק בנושאי יוקר המחיה וממנו עולה כי יתכן והמטרה הבאה של הממונה היא "לעשות סדר" בענף המזון.

פרופ' דוד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים, התייחס ליוזמת חוק המזון שיעניק לרשות אמצעים להאבק בריכוזיות בשווקים מסוימים. "החוק הזה צפוי להביא בשורה אמיתית לציבור הצרכנים בישראל ויתן לנו כלים חדשים לטפל בבעיות התחרותיות בשוק המזון". הוא הסביר את דרכי פעולת החוק, "הוא מאפשר לנו למנוע מרשת שיווק שהיא חזקה באזור מסוים לפתוח סניף חדש באותו אזור, כדי לעשות מקום שם לרשתות קטנות מתחרות, שלא פועלות שם. חוק המזון יאפשר לנו גם למנוע מספקים גדולים להוציא מהמדף ספקים קטנים, ולמנוע מספקים גדולים לשדל רשתות לא להתחרות זו בזו".

כדוגמא חיובית לשוק תחרותי הוא ציין עיר מרכזית בישראל, "מידע המצוי בידינו מראה שאם כל האזורים במדינה היו עם מספר סופרמרקטים מתחרים כמו אשדוד, ציבור הצרכנים בישראל יחסוך כמיליארד שקל בשנה".

"כלי נוסף שיכול להפוך למשמעותי בעבודתנו הוא הכלי של פיקוח על קבוצת ריכוז.. יש לנו ברשות ההגבלים כמה מועמדים בולטים להכרזה על קבוצות ריכוז. אנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים בבדיקה. אחת הקבוצות המרכזיות שנבדקות היא מתחום המזון".

הנה סרטון שפרסם הממונה על ההגבלים והוצג בכנס שהתקיים היום:



נציין שהרשות להגבלים עסקיים בוחנת בימים אלו את עיסקת הרכישה של צים שיווק, מפעילת רשת 'כמעט חינם', על ידי רשת יינות ביתן. העיסקה צפויה להפוך את הרשת שלאחר המיזוג לרשת הקמעונאית השלישית בגדולה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה