אלון ליאל: "ההחלטה של שטייניץ זה ריסוק ההסכמים הכלכליים של ישראל מול הפלסטינים, יש סיכון לתסיסה בשטחים"

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר תוקף את החלטת נתניהו ושטייניץ לחלט 435 מיליון שקלים מכספי הפלסיטים בגלל ההליכה לאו"ם
 |  (18)
הרשות הפלסטינית, צילום: Getty images Israel
בצעד חסר תקדים, שר האוצר יובל שטייניץ השלים הבוקר את המהלך של חילוט כספי הפלסטינים בהיקף של 435 מיליוני שקל שהועברו לחברת החשמל בעקבות חובות הרשות.

בשיחה עם Bizportal תוקף ד"ר אלון ליאל, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל בתורכיה, את המהלך וטוען כי עשויות להיות לכך השלכות ההרסניות.

"מדובר בהמשך ריסוק ההסכמים הכלכליים בין ישראל לפלסטינאים (הסכמי פריז). העניין הוא שיש פה פגיעה בחלק הפלסטיני שמכיר בזכות הקיום של ישראל. החלק המתון נחלש והפלגים הקיצוניים כגון החמאס מתחזקים."

לדבריו של ליאל, "הכסף שמועבר ע"י ישראל עוזר לרשות לבצע פעולות מסוימות בתחום הבטחון ומשמעות החילוט היא שהרשות תצטרך לפנות למקורות אחרים על מנת שיספקו לה את הכסף הזה, אירופה או מדינות ערב. אם לא יהיה מישהו שיעביר לרשות את הכסף - נראה תסיסה ואלימות בשטחים."

ליאל התייחס גם להשפעה שתהיה להחלטה מבחינת תדמיתה של ישראל בעולם. "העולם מתחיל להתייחס לפלסטין בתור מדינה ולכן כל מהלך כזה של ישראל יזכה לתגובות חריפות יותר. בדיוק כפי שהגיבו להחלטת הבניה בשטחים".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אדון ליאל, סע לתורכיה
    הייתי פעם בשמאל ... 13/12/2012 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותישאר שם. הממשלה חייבת לנהוג בעוצמה ובכח למול פעולות חד צדדיות של הרשות הפלסטית. אירופה לא מדאיגה אותי ולא ארה״ב. בעוד 5 שנים אובמה בן לאדן יוחלף ברפובליקני, עד אז יש להפגין עוצמה לא לפחד מהתלקחות של אינתיפאדה שלישית שלא תקום במקרה שנפגין עוצמה!!! האינתיפאדות הקודמות הם תוצאה של פעולות שלנו שפורשו כחולשה! אסור להפגין חולשה בשום פנים ואן. השמאלנים ויפי הנפש למיניהם שיוצאים נגד הממשלה הם לא אחרת מגייס חמישי. יש לאחד כוחות מול המצב הגיא ופוליטי במזרח התיכון ולעמוד איתנים מול הסכנות הגוברת ולא להיתפס כחלשים.
    סגור
  • 16.
    חובות צריך לשלם
    ראש יהודי 12/12/2012 20:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החילוט הזה מוצדק, גם אם הרשות לא היתה פונה לאו"ם. חברת חשמל נמצאת במצוקה תזרימית חמורה שנגרמה בין השאר בגלל פעולות שנעשו ע"י תומכי הפסלטינים שפוצצו מספר פעמים את צינור הגז ממצרים וכן בגלל החלטת ממשלת מצרים להפסיק לחלוטין את אספקת הגז. הנטל על אזרחי ישראל לתשלום החשמל הולך וגובר וחברת החשמל מתקשה לגייס כספים לצורך רכישת דלקים. לא יתכן שבמצב זה אזרחי הרשות הפלשתינית יקבלו חשמל חינם. מה עדיף לחלוט את הכספים מהרשות הפלשתינית או להפסיק את אספקת החשמל לאזרחיה?
    סגור
  • 15.
    חוצפה ישראלית, להפסיק לממן חשמל ומים חינם לפלסטנאים
    משה פרץ 12/12/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ברור מדוע המתינו עד עכשיו לחלט את החובות של הפלסטנאים על חשמל מים וחובות נוספים לבעלי עסקים בישראל. לאחר שהפלסטנאים נקטו צעד חד צדדי באו"ם, ישראל חייבת להפסיק לממן את הטפילים.
    סגור
  • 14.
    שליאל לא יהלך עלינו אימים. אין בעיה להצית
    יליד הארץ 12/12/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את ערביי רש'פ גם עם בר רפאלי תלבש לבוש מלא. הערבי חייב כסף -שישלם. יש 50 מדינות איסלאם שיממנו אותו,למה אנחנו??
    סגור
  • 13.
    אלון ליאל זה לא בעלה של הפסיכית שהלכה לחבק את האמא של
    אורן 12/12/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המחבלים שרצחו את בני משפחת פוגל , כנראה השנאה העצמית מדבקת אצלם במשפחה . בושה שזבל כזה משרת את משרד החוץ של מדינת ישראל.
    סגור
  • 12.
    פעולה מעולה של שטייניץ. יש לחלט את יתרת החוב עד 700 (ל"ת)
    מיליון. די להתרפסות 12/12/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    אתה ממש נשמה טובה....
    bjoseph1 12/12/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני דורש משטייניץ לבטל את הגזירה לפלשתינאים, אדון ד"ר אלון ליאל יממן את החובות לחב' החשמל מכיסו, לי נמאס לממן את אבו מאזן ושותפיו.
    סגור
  • 10.
    שמעתם על "תסביך שטוקהולם" ? אז יש לנו כאן משהו דומה
    זה אני מתגובה - 2 12/12/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלון ליאל "מכור" ומאוהב עד מוות בצד השני שבסכסוך עם הפלשתינאים,שמענו אותו פעמים רבות ובפיו רק תשבחות והלל לערב רב הזה,מכר נשמתו לטורקים וכעת ברור לכולם שעשה זאת גם עם הפלשתינאים... גם על אשתו שמענו...
    סגור
  • ובמדינה כמו שלנו הוא עוד יקבל פרס ישראל וגם (ל"ת)
    הדלקת משואה 12/12/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    מחכה לבחירות כדי שנפסיק לשמוע את כל ה"מתריעים" האלה (ל"ת)
    די! 12/12/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מוח מעוות
    נחום 12/12/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ד"ר עם מוח מעוות תמיד מצדיק את שונאי ישראל.
    סגור
  • 7.
    מנותק מהמציאות
    שוני 12/12/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תמיד יהיו צדקנים כמו ליאל שיאשימו אתנו בכל בעיה. כמה מצער שאיש כזה היה מנכל משרד החוץ. לא פלא שאשתו היא מנכלית הקרן לישראל וכמו אישתו של אולמרט משפיעה עליו.
    סגור
  • 6.
    שר האוצר היה חבר בזמנו בשלום עכשיו . ואם ד"ר
    אנונימי 12/12/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לפילוספיה חבר בשלום עכשיו לשעבר הבין את מה שהעם הפשוט כבר הבין לגבי הערבים אולי כדאי שגם עוד כמה נאורים עד צוואר מהשמאל יפנימו.
    סגור
  • 5.
    כשליאל אומר "יש סיכוי" הכוונה שלו היא "אני מקווה מאוד..
    אנונימי 12/12/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שזה מה שיקרה " זה מה שהוא רוצה שיהיו מהומות. למה נותנים פתחון פה לאנשים כמהו שרק טעו בהערכות שלהם (ראה החזרת הגולן לסוריה) די, טעית תשתוק
    סגור
  • 4.
    זו הבעייה אצל השגרירים האלה לשעבר-עם הזמן הם
    מבין עניין 12/12/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם הזמן הם הופכים להזדהות עם המקום שבו הם עובדים ונוטים לשכוח מהיכן הם באו ולאן הם הולכים.
    סגור
  • 3.
    ממליץ לכולם לחפש הרצאה של ישראל אומן -זוכה פרס נובל
    אנונימי 12/12/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בנושא תורת המשחקים בהקשר המקומי . לפי ישראל אומן כל ויתור - גם ויתור על חוב או גירוש מעזה או הסכמה לוותר על כל שטח יגרום לתוצאה הפוכה ממה שאומר ליאל. הויתורים מקרבים את המלחמה והאלימות ולא את השלום. התפיסה הזאת של ויתור על חובות אי כיבוד הסכמים מצד הרשות ( הפניה לאו"ם) היא הפרה של הסכם ועד יקרבו מצב של מלחמה . ראו מקרה הגרוש מעזה - מישהו זוכר בעולם שעשינו מעשה כזה לטובת הערבים ? הערבים זוכרים ומקרה זה נתפס אצלם כניצחון וכאות תודה לויתורי הממשלה דאז זכינו ל12000 רקטות מהרצועה על ישראל ומלחמת לבנון השניה ומבצע עופרת יצוקה. כל ויתור ולו הקטן ביותר מקרין לצד השני חולשה ולא משרת את מטרת ישראל להשיג שלום. הרוצה בשלום יתכונן למלחמה .....
    סגור
  • 2.
    "הסכמים" ?! הסכמים צריכים לכבד גם הפלשתינאים !!!
    אלי 12/12/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הם מפרים הסכמים כבר שנים רבות... חוץ מזה,גם בלי "הסכמים",חובות צריך לכסות ולשלם ! הם "מושכים" חובות מזה זמן רב ומצפים שחב' חשמל תממן להם את חובם,והרי לכולנו ידוע מה מצבה הכספי של חברה זו... אני מוכן לחתום על כך שלאלון ליאל יש אינטרסים אישיים ו/או אחרים בכל העניין,שהרי אצלו היו כבר "דברים מעולם"...
    סגור
  • 1.
    אדון ליאל לך לכל הרוחות
    חובות יש לשלם 12/12/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    "הפלסטינים" מעולם לא קיימו פסיק אחד מסעיף בהסכם . אז מי אתה שתלין כסנגורם. בושה למדינת ישראל שאדם כמוך שימש כמנכ"ל משרד החוץ שלה.
    סגור