בגלל ההליכה לאו"ם, שטייניץ חילט היום 435 מיליון שקלים מכספי הפלסטינים

לפני 10 ימים אמרו נתניהו ושטייניץ שההליכה של הפלסיטינים לאו"ם לא תעבור ללא תגובה, והיום האיום מומש. מה אתם אומרים על זה?
אבו מאזן יובל שטייניץ, צילום: Getty images israel; רמי חכם
שר האוצר, יובל שטייניץ, השלים הבוקר את המהלך של חילוט כספי הפלסטינים בהיקף של 435 מיליוני שקל שהועברו לחברת חשמל בעקבות חובות הרשות. במשברים מדיניים בעבר הוחלט על עיכוב בלבד של העברת הכספים לרשות. אולם הפעם, באופן חסר תקדים ובעקבות פנייה חד צדדית של הרשות לעצרת האו"ם, החליט השר שטייניץ בתיאום עם ראש הממשלה לחתום על העברת הכספים לחברת חשמל. לרשות הפלסטינית קיים חוב עבר מצטבר לחברת חשמל בהיקף של כ-700 מיליון שקלים.

היה זה ב-29 בנובמבר האחרון שהרשות הפלסטינית הלכה לאו"ם וקיבלה ברוב מוחץ הכרה בה כמדינה משקיפה. ממשלת ישראל ברשות נתניהו ראתה בהליכה של אבו לאו"ם שבירה של הסכמי עבר, ולכן מגיע הצעד החד צדדי היום של חילוט הכספים.

כבר לפני 10 ימים, בישיבת הממשלה הראשונה שלאחר הליכת הפלסיטים לאו"ם, הודיע נתניהו על בניית 3,000 דירות בשטח E1 ושטיינית התייחס באותה הזדמנות לחילוט 100 מיליון דולר מכספי המסים שישראל גובה לתשלום משכורות עובדי הרשות הפלסטינית בחודש נובמבר. ""ההתגרות היא התגרות פלסטינית בניסיון לקדם מדינה בלי הכרה בישראל, פירוז או סידורי ביטחון", אמר שטייניץ בסיום אותה ישיבה.

תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    כל הכבוד
    niso 12/12/2012 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אצביע ליכוד ,לא צריך לעזור להם
    סגור
  • 27.
    כתב ייקר שטייניץ לא מקבל שום החלטות הכל ביבי ושרה
    yl 12/12/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בובה שטייניץ זה רק לדיבורים ולא למעשים
    סגור
  • 26.
    וואו! ידוע שמישראל בעוד חודש יקבלו הכל חזרה עם ריבית! (ל"ת)
    הכועס 12/12/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    אותם אנשים שבאים בטענות לשטייניץ
    אנונימי 12/12/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילו האנשים שאים יהודי חייב להם שקל אחד. יתבעו אותו במליון שעל. יוציאו כנגדו הוצאה לפועל. יעקלו את דירתו. יוציאו צו עיכוב יציאה. אותם אנשים שמתעצבנים שישראל תדרוש את מה שמגיע כדין מהפלשתינאים. לא איכפת להם שאזרחי ישראל משלמים עבור אותם חלאות את הוצאות החשמל שלהם. מה אני אומר לכם. התחרפנו על כל הראש. אין גבול לטיפשות. ולטימטום בארץ
    סגור
  • 24.
    רק אצלנו באתר יכולתם לקרוא לראשונה על מכירת ביולין היום
    ל.וידר ספונסר 12/12/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברת ג'יאסקיי תרכוש את ביוליין לפי שער 268 אג' אפסייד מרשים ג'יאסקיי הוציאו הודעה כבר ביוליין עדיין לא ואנו ממתינים כנראה בקרוב ברכות לכל מישחיכה בסבלנות
    סגור
  • שקרן בן שקרנה (ל"ת)
    אתה שקרן 12/12/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    איך חב חשמל מסכים להגיע לחוב כזה? במיוחד שהם בגרעון ו
    חי 12/12/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והנה עובדה שהם אכלו אותה.שאלה נוספת מה יהיה עכשין? יחתחו חשמל ברשות?
    סגור
  • 22.
    היינו בסרט הזה!
    yoni321 12/12/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למישהו יש ספק שהכסף יעבור ! היינו בסרט הזה . הכל לצורך בחירות !
    סגור
  • 21.
    חילוט
    שלומי 12/12/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא הלכתי לאום .... ומשלם חשמל כמו שעון אז מה שחמור זה שאם לא היו הפלסטינים הולכים לאום אז חח"י לא הייתה מקבלת את התשלום עבור חשמל שסיפקה ומספקת !!!!!
    סגור
  • 20.
    הלכה התספורת לערביי יו"ש! (ל"ת)
    גיא 12/12/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    מדינה שלהם
    עמית 12/12/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיקנו מים וישלמו על החשמל.
    סגור
  • 18.
    מדוע ממשלת ישראל צריכה סיבה לגבות חובות???
    coperetz 12/12/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל אזרחי ישראל משלמים מחיר גבוה יותר עבור חשמל, עקב הגרעונות של חברת החשמל. עיכוב בתשלום גורר ניתוק קו. מדוע ממשלת ישראל היתה צריכה להמתין עם גבית החוב? אגב, הרשות הפלסטינית גם מקבלת מים בחינם.
    סגור
  • 17.
    עבור חשמל ודלק צריך לשלם
    אורי 12/12/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם אני משלם. אם לא רוצים לשלם, יש עששיות וחמורים
    סגור
  • 16.
    הצביעות של ערביי יהודה ושומרון
    יוסי 12/12/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצוין הם לא יכולים להנות מכל הטוב .מרמת החיים הגבוהה בגלל הסמיכות לישראל לא לשלם בזמן ובסוף לבכות לעולם כמה רע להם.תראו איך רמאללה היום כמו סביון
    סגור
  • 15.
    היתפטרנו מערפד נבל השלום וקיבלנו את אבו ממזר ממשיך דרכו (ל"ת)
    ביטון ציון 12/12/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    חשמל ואבו מאזן...
    bjoseph1 12/12/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא ברור לי מה הקשר בין ההליכה לאו"מ של אבו מאזן לבין תשלום לחב' החשמל ? אם הם לא ישלמו הרי שאני, אתה וכולנו נשלם מכיסנו את חובות הפלשתינאים, גם הספקת חשמל מישראל לרצועת עזה ממשיכה ולא פעם עובדי חב' החשמל מסכנים את חייהם בתיקוני חשמל מול ירי של הנבלות בעזה, אם זה לא אבסורד אז אני כבר לא יודע מה זה אבסורד.
    סגור
  • 13.
    לרש'פ יש חובות בלתי משולמות לחברות
    יליד הארץ 12/12/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בישראל. הערבים מסביב צריכים לממן זאת,לא ישראל. טוב עשה שטייניץ
    סגור
  • 12.
    באש נמוך,לעת לעת\ולא מתן שקל שובתים\מתן רכבת פסול
    דוד-ים 12/12/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .אמרתי לא שני של מקל כי אוצר יכול להוציא מכרזים וחברות מספיק חודש הכשרה החצי מחיר יכול ואפשר לשים עובדים בשירותי רפואה 2.זה מה עשה שוחד רגע לפני סילוקו-גנב עבור חבריו מקופה הון עדיר אנחנו קטנים שילמנו לכל הקיבוצים עוד מתנה לחייהם הנוחים-לכן אומר מעשה זה פסולה מתן סוכרי לרכבת\מספיר הם עובדים אחרים מובטלים 3.לענין=רבומאן ביקש וקיבל הוא בישל פיצה שהוא יוכל אך ביטחון חשובה עבור כולנו- אלינו לתת שכר נמוך כמו זה נותנים בעזה וחייבים להקטין האנרגיה מונח להעביר על אחינו ובנינו-אמרתי אם מעסיקים אותם 30יום נעשה זה-ל15-יום חובה עלינו ללמד שיתחיל לדעוג כל צורכי תושביו הרי תמכו בהם עלינו להראות,תמיכה משמעותו,גם עיסוק,מזון,כספ --- --איך יבנו איך יעשו =כך תוענים שהם כבר בוגרים=ומאחר אנו משבר כלכלי גם חוב מדעיג==חייבים להנמיך את האש אחרת תבשילינו ישרפ אם לא נשמור על כיסינו אפ אחד כמו יוון ינסה לעזור לפינה בעיתי שלנו
    סגור
  • 11.
    מי שלא משלם עבור חשמל צריך לנתק אותו ולא רק לחלט כספים
    ראובן 12/12/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדין
    סגור
  • 10.
    דוחפים לאינתיפאדה
    גבי 12/12/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מדובר על מיסים המגיעים לפליסטינאים . הממשלה הזו דוחפת את אבו מאזן לידי החמאס - כדי להרוג את שתי מדינות לשני עמים .
    סגור
  • 9.
    מצוין
    CHORIY10 12/12/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם יפרו הסכמים אנחנו גם נפר הסכמים מצוין
    סגור
  • 8.
    מהלך מעולה - אפילו שיתמוטטטו אם צריך. חוב צריך לשלם.... (ל"ת)
    גדי 12/12/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אתה תלך לעשות 40 יום מילואים בשטחים אם זה יקרה? (ל"ת)
    זיו 12/12/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בגלל 40 ימי מילואים. אתה מוכן לשלם את החוב של כל החלאות
    אנונימי 12/12/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים אתה מוכן. תאסוף את כל האנשים "היפים" כמוך. ותשלם אתה ממשכורתך. אל תדרוש ממני לשלם חובות של אחרים. שמעת? אין לי בעיה שאתם תשלמו במקומם. ואז לא צריך לחלט שום דבר. גיבור גדול.
    סגור
  • 7.
    הגיע הזמן
    ניר 12/12/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הגיע הזמן לגבות מחיר מהפלסטינאים,במזרח התיכון מבינים רק כוח-ורק אז יתחילו לכבד אותנו
    סגור
  • 6.
    תותחים
    אודי 12/12/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הכבוד סוף סוף ממשלה עם ביצים ולא כמו השמאלנים המתכופפים שמקבלים יריקות בפרצוף רק ליכודדדדד
    סגור
  • 5.
    צריך לקזז גם מהשמאל שדירדר אותנו וסיבך אותנו עים פלשתין (ל"ת)
    בנטוב 12/12/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    לא מקנא בביבי ושטייניץ. אם ילחצו עוד קצת על הפלסטינים
    זיו 12/12/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרשות תתמוטט ונשאר עם כנופיות חמולות וארגוני טרור ביהודה ושומרון, מה שכמובן יעלה לנו מיליארדי שקלים רבים כל שנה והרבה הרבה מילואים. מצד שני בנט עושה קולות של אף 15 ויש בחירות מייד. כמובן שחובות צריך לשלם אבל אם הרש"פ תתמוטט בגללנו זה יהיה לא נעים.
    סגור
  • אבו מאזן חבלן וכל מי שמצדד בו עיוור (ל"ת)
    בנטוב 12/12/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ומה עם החיילים שבורחים
    נסראללה 12/12/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עקב פקודות לא הגיוניות.יש לשלוח עם החיילים בדרגות קצין ומעלה שיקחו אחריות. כשחיילים בורחים מחר הם ישאירו את הנעליים ויברחו. איבדנו את כושר ההרתעה ולכן הפסדנו בעמוד ענן ושלא יספרו סיפורים שלא הפסדנו. כשיורים על ת"א ללא תגובה תצפו שגם החיזבאללה ירה על חיפה ת"א ועוד. אני מתבייש במקום החיילים שברחו כי אין להם גיבוי.
    סגור
  • 2.
    לא להעביר להם שקל. שישלמו על כל וואט !!! (ל"ת)
    אייל 12/12/2012 12:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד על ההחלטה הנבונה והצודקת של נתניהו ושטייניץ .
    ישראלי 12/12/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אין כל סיבה שלא ישלמו לחברת חשמל כשכל הכסף מושקע בטילים שמכוונים נגדנו. נתניהו ושטייניץ העם איתכם.
    סגור