סיפור מטריד: תנודת שפל נרשמה אתמול במעו"ף, מתי זה קרה בפעם הקודמת?

השקט בת"א רעם אתמול. התנודה התוך יומית הייתה הנמוכה מזה שנים. הנתון המטריד - השפל הקודם היה בשיא כל הזמנים
המספרים מדברים
יום מסחר שקט מאוד התנהל אתמול בבורסה בת"א. כמה שקט? הכי שקט מאז שנת 2000 ואולי אפילו היום השקט ביותר מאז הושק המדד המוביל ב-1992. המעו"ף ממש עמד במקום סביב עלייה של 0.4%. בנמוך עמד המעו"ף על 1,232.34 נקודות ובגבוה על 1,234.34 נקודות, כלומר תנודה תוך יומית של 0.20% בלבד.

בהתאם, מחזור המסחר היה נמוך מאוד והסתכם ב-584 מיליון שקלים בלבד. המשמעות היא כמובן חוסר עניין שאולי מסמן כי המשקיעים נמצאים בסוג של עמדת המתנה, רגע לפני פיתרון (או אי פיתרון) של סוגיית הצוק הפיסקלי בארה"ב וכמו כן הבחירות בישראל שהולכות ומתקרבות.

השפל הקודם של התנודה היומית התרחש ב-21 באפריל 2011. מה כ"כ מיוחד בתאריך הזה? התשובה היא שמדד המעו"ף עמד אז במרחק של נקודה אחת משיא כל הזמנים - על 1,345 (והתנודה היומית הייתה 0.25% בלבד). מאז היו עוד מסר ימים שקטים באופן חריג, ב-3 הזדמנויות ב-2012 נסחר המעו"ף בתנודה יומית של לא יותר מ-0.31%.

גרף תוך יומי של המעו"ף ב-9 בדצמבר
גרף תוך יומי של המעו"ף ב-9 בדצמבר
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    כנסו ולמדו
    אינטגרטור 10/12/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חוכמת ההמון. הסיבה לדשדוש היא באופן מצרפי כל הסיבות שמניתם
    סגור
  • 9.
    הירידה במחזורים לא קשורה למס
    אייל 10/12/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    4 4
    היא נובעת מכך שישראל מסווגת כשוק מפותח. שינוי הסיווג מ"מתפתחת" הביא להסטת כספים לשווקים אחרים. בנוסף יש ירידה במחזורים כמעט בכל הבורסות בעולם
    סגור
  • סתם במקרה מאז העלאת המס יש ירידות באופן עקבי
    נתי 11/12/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והכנסות מדינת ישראל ממסים פחתו נו באמת אני לא בטוח שאפילו אתה מאמין לזה
    סגור
  • 8.
    לא ברור מה אתה מנסה להגיד? (ל"ת)
    רומי 10/12/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה לא ברור?
    הדר 10/12/2012 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא מנסה לומר שיש צפי לירידות. בפעם שעברה שנרשמה תנודת שפל השוק צנח מ-1350 עמוק למטה
    סגור
  • וואלה?? (ל"ת)
    יונה לבנה 12/12/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    או במילים אחרות....
    שלומי 10/12/2012 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשרוחמה מחדרה נכנסת לבורסה.. כי כולם מרוויחים והכל שקט ורגוע.... זה הזמן לברוחחחחחחח :) אולי זה לא יקרה היום אבל צפו פגיעה
    סגור
  • 6.
    ניתוח מושלם של המערכת
    yl 10/12/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחת הסיבות הברורות למצב העלוב של הבורסה נעוצה באוצר העלת מס בלתי פוסקת היא היא אבות האסון בהפוך זה בדיוק כמו הסיפור על החמור ש קיבל פחות ופחות מזון בשיטת **מצליח** הוא התרגל***
    סגור
  • 5.
    צריך להוריד את המס על רוווחי הון לכ 10%
    נמאס 10/12/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואז תראו איך המחזורים חוזרים ובגדול!!! תפסיקו לנסות לעשות קומבינות ולנסות להעלות את המחזורים בדרכים עקלקלות שלא יועילו באמת. הורדת המס זה הפיתרון!!! בנוסף, "עורב" מתגובה מספר 3 צודק לגביי כל העניין של המכונות וכו'.
    סגור
  • 4.
    סך הכל מדובר על חנוכה וכולם בחופש ובחול, מה לא ברור??? (ל"ת)
    יהודי 10/12/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    אם תפסיקו את מסחר המכונות, תראו איך התנודה תחזור
    עורב 10/12/2012 10:05
    הגב לתגובה זו
    7 9
    אסתר לבנון, מה את עושה שם בדיוק? לו הייתי בעל חברה, מזמן הייתי עובר לוול סטריט. שם לפחות יש גודל שוק ושחקן אחד לא יכול להשפיע כל כך. כאן גם ריכוזיות מטורפת וגם מכונות. וכך המעוף מחושב ומיושר על ידי מחשב בכל רגע נתון. תמשיכי כך ותקבלי בונוסים, ונראה עם מה תישארי. הבורסה הופכת לחברת חשמל מספר 2!
    סגור
  • ברברן קטן
    בורג קטן 10/12/2012 10:38
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתה כבר יכול לעבור בורסה.עם השקל וחצי שלך.
    סגור
  • מה הקשר לנתוק הזרם?
    בורג קטן 10/12/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    25% מס.הצוק הפיסקלי.מה יש לי לחפס בבורסה?
    סגור
  • ללא מכונות אין מסחר בתל-אביב או באף בורסה מתקדמת אחרת.
    lepxii 10/12/2012 10:32
    הגב לתגובה זו
    11 2
    ללא מכונות - מחזורי המסחר יחזרו לשנות ה90. המכונות הן חלק אינטגרלי של כלל הבורסות בעולם, מספקים נזילות רבה, ובספריידים נמוכים. המכונות שעוד פעולות בתל-אביב פועלת חרף מצב הנזילות הקשה מאוד. מי שמתלונן - זה מי שהרוויח מהספריידים העצומים והעיוותים ששררו בעבר הרחוק בשוק. טכנולוגיה פה להישאר.
    סגור
  • 2.
    ניתוח דפוק של המערכת
    דני 10/12/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הבעיה היא לא הצוק הפיסיקאלי הבעיה היא גובה המס מאז שהעלו את המס על רווחים המחזור בבורסה נמוך זה כבר שנה שהמחזור סביב חמש מאות מיליון ליום אז אל תבלבלו את המוח
    סגור
  • 1.
    חייבים לחפוף עם ארה"ב/אירופה (1000-1830). יום א מיותר.
    lepxii 10/12/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    11 2
    יש תרבות יום א. אין מסחר יום א. צריך לסחור ביום שישי (חצי יום) וצריך לחפוף עם ארה"ב ואירופה.
    סגור