הטירוף היומי: מניית השלד לתוכה נכנס נועם לניר צללה 85% - והנה ההסבר

אתמול זינק שווי השלד למחיר הזוי של 1.3 מיליארד שקלים, והיום התרסקות. Bizportal מביא את ההסבר לתנודה הקיצונית
ירידות חדות, צילום: Getty images Israel
האם ההצלחה של חברת בבילון 0% בבילון 139.9 0% בבילון בסיס:139.9 פתיחה:139.9 גבוה:140 נמוך:139.8 תמורה:24,692 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ואיש העסקים נועם לניר מסנוורת את עיני המשקיעים? אתמול דיווח השלד הבורסאי אפליי +0.77% אפליי 328.2 +0.77% אפליי בסיס:325.7 פתיחה:325.7 גבוה:333 נמוך:325 תמורה:34,328 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כי נחתם הסכם עם לניר, במסגרתו ישקיע בשלד 10 מיליון שקל וירכוש את השליטה בו (82%). המשקיעים אשר התלהבו מן העסקה הזניקו את המניה ב-190%.

במקביל לעסקה מינתה החברה עושה שוק ומנייתה יצאה מרשימת השימור. היום, כאשר מתנהל במניה מסחר רציף - המניה קרסה ב-85% תוך שהיא מרכזת מחזור חריג של למעלה מ-4 מיליון שקל.

למרות הצניחה, המחיר שבו נסחרת המנייה הוא מנופח להחריד והמשקיעים התמימים מתפתים להיכנס לחברה בשל העובדה כי שווי השוק המוצג שלה נמוך. עם זאת, כאשר משקללים את האופציות בחברה (מיליארדי אופציות) השווי האמיתי של השלד מסתכם ב-210 מיליון שקל.

חברת בסט פיול נמצאת בבעלותה של חברת מיטב הנפקות המחזיקהה ב-90% מהמניות. אמנם, במניה ישנן רק 49 מיליון מניות המשקפות לחברה של פחות מ-5 מיליון שקל, אך במבנה ההון של החברה מסתתרים 4.85 מיליארד כתבי אופציות הניתנים להמרה למניות ללא תשלום אשר מנפחים דרמטית את השווי, כך שבעלי השליטה מחזיקים יחדיו ב-99.9% מהמניות של החברה (בדילול מלא).

בעולם השלדים הבורסאיים יש לשים לב לכל הפרטים הקטנים אשר מסתתרים לפני קבלת החלטה על השקעה. אירועים של אופציות הנסתרות מן העין התרחשו בלא מעט מקרים (אשר עליהם כתבנו ב-Bizportal בהרחבה). במקרה הנוכחי, הדילול המשמעותי הנסתר מן העין של המשקיעים בולט במיוחד.

בפתיחת המסחר הבוקר המירו בעלי השליטה כ-38 מיליון כתבי אופציות למניות. על פי הערכות אלו מנצלים את השווי העצום של החברה לטובת גריפת רווח של אלפי אחוזים. גם במקרה הנוכחי, המשקיע הקטן אשר חולם להצטרף לנועם לניר בהרפתקאה הבאה, נאלץ למצוא את עצמו חבול בשן ועין.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    בבילון עולה שוב יששש
    בבילוני 06/12/2012 10:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בבילון תתן אפסייד מדהים החודש לדעתיייי
    סגור
  • 21.
    30 מליארד מנית
    איזה אנשים מפגרים 05/12/2012 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בחברה 5ץ5 מליארד מניות לפני ההקצאה ללניר לאחר ההקצה יהיה 30 מליארד זאת אומרת שבאגורה החברה של לניר שאין בה כלום תיסחר בשלוש מאות מליון שקל איזה אנשים מפגרים
    סגור
  • 20.
    לפתוח בחקירה - גם בבילון וגם בסט פיול
    אסף 05/12/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוסדי ענק מכר את כל מניות בבילון לפני שבועיים. האם ידע לפני כולם על ביטול ההנפקה ?
    סגור
  • 19.
    בביליון-אתם מבינים את התרגום לאנגלית ומאנגלית...!!!
    אבי קול 05/12/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך עוד 100 שנות שיפור...הלך להם מזל...!!! לא סיפור גדול.
    סגור
  • מילון מעולה! בשימוש בעולם! (ל"ת)
    uk 05/12/2012 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    בכלכליסט כתוב שהאופציות יבוטלו!
    כלכליסט עמוד 6 בסוף 05/12/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני קניתי בגלל שכתוב בכלכליסט שהאופציות יבוטלו.
    סגור
  • 17.
    יש טעות חמורה בכתבה !!!!!!
    אנליסט 05/12/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כשמשקללים את האופציות שווי החברה הוא אפס ולא 530 מליון זה מאוד פשוט , שווי חברה כיום 5 מליון , את זה צריך לחלק במספר מניות אסטרונומי כך ששוי מניה הוא אפס , כך ששוי החברה הוא אפס ולא 530 מליון , זה נקרא בשפה המקצועית "דילול" , דרך אגב כל החברות שבשנים האחרנות עשו עסקאות כאלו קרסו ולא הצליחו להתרוממם בגלל הדילול
    סגור
  • 17 תקרא כאן
    משה 05/12/2012 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשאין לאופציות תוספת מימוש, כל אופציה שוות ערך למניה. אין לכך השפעה על מחיר המניה ולכן ברגע שמנפיקים עוד 4 מיליארד מניות לצורך העניין, יש להכפיל אותן במחיר המניה וכך אתה מגיע לשווי שוק אסטרונומי. השאלה היא אם יש הסכם לביטול האופציות כי במידה והכל ממומש הציבור מדולל עד לאחוז אפסי ולכן החברה לא עומדת בתקנות הבורסה ונמחקת מהמסחר.
    סגור
  • חוץ מבונוס (ל"ת)
    חזי 05/12/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא הבנת!
    אחד שמבין 05/12/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האופציות הן ללא תוספת מימוש ועל כן האופציות הן כמו מניות ! זה כל היופי בסיפור
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    להתרסקותתתת??????????????? (ל"ת)
    מה הסביה 05/12/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    בסט פיול הופכת לבסט ספאם!
    אבי 05/12/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איזה כבשים טעימים לניר אכל....
    סגור
  • 14.
    ואני ממשיך להשקיע בבבילון ! (ל"ת)
    דני שובבני 05/12/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 13.
    מדוע המידע לא פורסם אתמול?מישהו ביקש? (ל"ת)
    משקיעון 05/12/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    מדהים ולא ייאמן
    REV432 05/12/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ונשאלת השאלה, האם במימוש ההמוני הזה אין משום פגיעה בזכויות המיעוט? מה בדבר מי שהחזיק במניות ועכשיו ידולל החוצה?
    סגור
  • 11.
    אתמול היה כתוב שהאופציות יבוטלו.
    בסט 05/12/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מישהו חוץ ממני ראה את זה?
    סגור
  • אם האופציות יבוטלו החברה תהיה שווה 5 במקום 500מיליון (ל"ת)
    אז למה לבטל ? 05/12/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    קניתי הבוקר בפתיחה
    חבר של קובי ד 05/12/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מה לעשות?
    סגור
  • אתה אבוד!!! (ל"ת)
    חבר של דני ש 05/12/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 9.
    הנייר בדרך לאגורה כמו גלוב אקספ זהירותתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    אגורה 05/12/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    הנייר בדרך לאגורה כמו גלוב אקספ זהירותתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    אגורה 05/12/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 7.
    ואיפה הרשות ?
    אילן 05/12/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    12 1
    איך הרשות מאפשרת לייצר עיוותים כאלה ? מה עם חובת הגילוי הנאות? איך הרשות מאפשרת לייצר מצבים של שינויים אדירים בהון העצמי מבלי שקרה שום דבר בחברה? איך הרשות מאפשרת להטוטים פיננסיים שכאלה באמצעות אופציות ללא תוספת ולהמרה מידית שזה בעצם מניות לכל דבר ועניין בתחפושת של אופציות שמסתתרות להן בכיסי בעלי העניין ושכל ייעודם לעשות כסף על חשבון הציבור שלא בקיא בטריקים האלה? זה קרה כבר בכמה וכמה שלדים וראוי היה לשים סוף לטריק הזה שאין בו שום דבר כלכלי . ראו מקרה אוקייאינה לשעבר , מי בכלל זוכר מניה כזו???
    סגור
  • אין בעיה עם הרשות.. המשקיעים מטומטמים..
    ירושלמי 05/12/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 3
    איפה היש כסף בחינם??
    סגור
  • 6.
    כנראה התכוונתם בכתבה ל 530 אלף שקל (ולא מיליון).
    טעיתם 05/12/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וגם זה כנראה גבוה לפי כמות האופציות
    סגור
  • 5.
    מתמטיקה פשוטה - המניה שווה אגורה
    אנליסט 05/12/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בואו נגיד שהשוק נותן לנועם לניר 500% פרמיה. אז הוא מכניס 10 מיליון שקלים לשלד ואז השלד שווה 50 מיליון, כמה צריכה להיות שווה מניה? בדילול הנוכחי ועוד לפני הדילול שיחטפו המשקיעים מכניסתו של לניר לחברה (מקבל 82.5% מהון החברה) שווה המניה עומד 1 אגורה - השווי המנימלי של חברה בבורסה. איך? תקחו 50 מיליון תחלקו רק באופציות 5 מיליארד ותקבלו שווי של אגורה למניה. סיפור עצוב. תצנח עוד הרבה בימים הקרובים
    סגור
  • 4.
    נועם לניר הצלחה
    איש שוק ההון 05/12/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מחר המניות עולות נועם לניר תותח!!
    סגור
  • 3.
    נועם מומחה בהרצה (ל"ת)
    מומחה בהרצת מניות 05/12/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    תתקנו- אנשים חושבים שזאת מציאה להיכנס למניה בגלל הצניחה (ל"ת)
    שרון 05/12/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    מטורף!!! מסכנים המשקיעים התמימים