בצל הפעלת חנויות של אמריקן איגל: הרווח של פוקס ירד ב-12% ב-Q3

מורן גבאי, אנליסטית במיטב: "תמהיל המוצרים של פוקס יפעל לטובתה בטווח הרחוק. צריך להסתכל על החברה שנה קדימה. יש לה מנועי צמיחה רבים שיסייעו לה לשמור על רווחיות יחסית יציבה, גם בתקופות פחות טובות"
שלט חוצות פוקס פרסומת בר רפאלי נועם טור, צילום: יח"צ פוקס
חברת פוקס, העוסקת בעיצוב, קניינות, שיווק והפצה של אביזרי אופנה ובממכר מוצרי אווירה וטיפוח, פרסמה לפני זמן קצר את הדו"ח של לרבעון השלישי. ההכנסות ממכירות במהלך הרבעון 261.7 מיליון שקלים זאת לעומת הכנסות ממכירות של 203.2 מיליון שקלים באותה תקופה בשנה החולפת. (ירידה של כ-58 מיליון שקלים).

הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השלישי הסתכם בכ- 18.5 מיליון ש"ח שהם כ-7.1% מהמכירות, לעומת של כ-21.1 מיליון ש"ח שהם כ-10.4% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ-12%.

ביום 14 באוגוסט, 2012 הכריזה החברה על בסך של כ- 27 מיליון ש"ח בגין רווחי החברה שנצברו בתקופה של החציון הראשון של שנת 2012. דיבידנד זה שולם ביום 20 בספטמבר, 2012.

ביום 30 ביוני, 2010 חתמה החברה על הסכם עם חברת Aeo Management Co לרכישת זיכיון של מותג הביגוד "American Eagle Outfitters" ושל מותג ההלבשה התחתונה "Aerie". המותגים הינם מותגי ביגוד והלבשה ידועים ומובילים בארה"ב המציעים פריטי ביגוד אופנתיים יום יומיים במחיר שווה לכל נפש. בהתאם להסכם תקים ותפעיל החברה רשת חנויות לממכר המותגים בישראל, כאשר קצב פריסת רשת החנויות יהיה בהתאם לתוכנית העסקית ולצרכי השוק המקומי.

תוקף הזיכיון לעשר שנים, שתחילתן ביום 1 לינואר, 2012 עם להארכה לעשר שנים נוספות. בתום עשר שנות הפעלה ראשונות ובמספר תחנות קבועות במועדים מאוחרים יותר, שמורה לנותנת הזיכיון אופציה לרכישה חוזרת של 51% או 100% מן הפעילות תחת המותגים בישראל במחיר שייגזר ממנגנון הערכה קבוע מראש. נכון למועד פרסום הדו"ח הרשת מפעילה 16 חנויות של המותג.

נכון ליום 30 בספטמבר, 2012, מונה רשת החנויות פוקס, בהפעלה ישירה של החברה, 162 חנויות. בנוסף, נכון לאותו תאריך פועלות 215 חנויות תחת השם F&X ו-FOX ב- 13 מדינות ברחבי העולם וכמו כן, מוכרת החברה מכירה סיטונאית ב- 5 מדינות בינהן רוסיה קזחסטן, פנמה, גיאורגיה וגרמניה (מכירה דרך אתר אינטרנט).

מורן גבאי, אנליסטית במחלקת בייסייד של מיטב אמרה בתגובה לדו"חות: "הפעלת פעילות בזכייניות מובילה לרווחיות נמוכה מאשר פעילות שלך שאתה מעצב, מייצר ומוכר בעצמך. צריך לזכור גם שהתחרות גורמת למבצעים ומחירים נמוכים יותר יחסית. סניפים חדשים לא בהכרח תורמים לרווחיות בהתחלה ואת ההנבה רואים כעבור מספר רבעונים. כשיוצאים עם פעילות לחו״ל באמצעות זכיינים צריך לזכור כי הרווחיות הגולמית נמוכה יותר יחסית אך בזכות העדר הוצאות מכירה ושיווק הרווחיות התפעולית גבוהה יותר לאורך זמן״.

עוד הוסיפה גבאי, כי ״תמהיל המוצרים של פוקס יפעל לטובתה בטווח הרחוק. יש לבחון את החברה שנה קדימה. אומנם סביר כי הרווחיות לא תחזור לרמות העבר, אך יש לה מנועי צמיחה רבים שיסייעו לה לשמור על רווחיות יחסית יציבה, גם בתקופות פחות טובות. בנוסף, שחיקת המלאי בפוקס קטנה יותר מכוון שבחורה שלא נמכרת מוחזרת למחסנים ונמכרת בשנה שאחריה. אין לה בעיה של רלוונטיות כמו לחברות אופנה הבנויות על טרנדים״.

: יתכן ומיטב מחזיקים במניות של פוקס דרך קופות גמל.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה