איריס שטרק, דירקטורית בחברת חשמל: "החוב האדיר, זה בגלל שתעריפי החשמל נמוכים - המחסור בגז טרף את הקלפים"

בשיחה עם Bizportal מבהירה שטרק כי דיוני הרפורמה נוגעים לפרישת 2,000 עובדים וגם לגובה השכר. מה דעתה על החשמל חינם?
איריס שטרק, צילום: דוברות חברת חשמל
"חברת החשמל הגיעה למצב של חוב אדיר בסך של 70 מיליארד שקל בכלל שתעריפי החשמל שנגבים מהצרכנים לא מכסים את ההוצאות הכבדות", אומרת בשיחה עם Bizportal "ח איריס שטרק, שמשמשת בין יתר תפקידיה גם כדירקטורית בחברת החשמל, זאת על רקע משבר החשמל החריף אליו נקלע המונופול שנשלט על ידי המדינה.

לדברי שטרק, "רשות החשמל קבעה במשך שנים רבות תעריפים שלא כיסו את העלויות של ייצור החשמל ואת עלויות ההקמה וההשקעה בתחנות הכוח, עלויות שגדלו מאוד על רקע הגידול בהיקפי צריכת החשמל במדינה. הבעיה הלכה וגדלה מאז פברואר 2011, אז הופסקה הזרמת הגז המצרי, מה שיצר תוספת עלויות של כ-15 מיליארד שקל בשנה בעלויות הדלקים. מדובר בסכומי עתק" אומרת שטרק ומציינת לשם השוואה כי מה שהוביל להקדמת מערכת הבחירות הנוכחית היה חוסר היכולת של הממשלה להביא את הקואליציה להסכמה על קיצוץ של 10 מיליארד שקל.

"המחסור בגז טרף את הקלפים"

"הדירקטוריון תכנן להקטין את העלויות, אבל המחסור בגז טרף את הקלפים והוביל לתהליך הפוך ולהגדלת העלויות תוך החמרה משמעותית במצב התזרימי של החברה. כל שינוי שכזו כמו גם שינויים בגורמים נוספים כמו עליית המע"מ או עליית שיעורי המס המוטלים על חומרי הגלם, משפיעים על התזרים של החברה הענקית הזו בצורה קריטית. כל האירועים האלו הובילו למצב השברירי הזה של העדר מזומנים הדרושים לצורך הייצור השוטף של החברה. אני מזכירה לך שהדלקים מהווים כ-80% מסך עלויות הייצור והתנודיות במרכיב זה גורם לרגישות העצומה הזו של החברה לשינויים במחירי האנרגיה".

"צריך לזכור שבעלת המניות של חברת החשמלה זו מדינת ישראל. המצב הוא שחברת החשמל היא לא זו ששולטת בתעריפים ולכן גם לא שולטת בהכנסות שלה, אלא המדינה הממונה על רשות החשמל היא שהחליטה שלא להעלות את תעריפי החשמל לצרכנים באותה המידה בה עלו עלויות חומרי הגלם של החברה. על רקע זה חברת החשמל היתה צריכה לקבל מהמדינה כספים על מנת לממן את הפער הזה בו היא תומכת. הפער הזה הוא כמעט וכפול ממה שעלו בפועל התעריפים בתקופה האחרונה, כלומר המחירים עלו בכ-25% אבל לצורך כיסוי העלויות הם היו צריכים לעלות בעצם יותר מפי שניים".

"גם הבנק העולמי וגם אירגון ה-OECD כבר אמרו באופן חד משמעי שתעריפי החשמל בישראל הם מהנמוכים בעולם והם לא מסוגלים לתת כיסוי לעלויות הייצור. ברור שהעלאת התעריפים במידה פחותה מזו שעלו עלויות הייצור זו החלטה פוליטית בה בחרה הממשלה. אני מכבדת את ההחלטה אבל המדינה חייבת למצוא פיתרון אחר, או למצוא תקציב או למצוא מקורות חלופיים לגז הטבעי שחסר לחברה, וזאת על מנת לאפשר ולהבטיח את האיתנות הפיננסית של החברה".

"עוד אין החלטה על מחיקת חובות (מחיקה של חוב בסך של 6 מיליארד שקל אותה שוקל האוצר, י.ג.), אבל המדינה נתנה היום ערבות מלאה לכל החוסר התזרימי שנובע מעלויות הדלקים גם ל-2012 וגם ל-2013, כלומר היא בהחלט לקחה אחריות על המצב. אנו רואים שגם חברות הדירוג הבינלאומיות ראו שהממשלה לוקחת אחריות ולכן לא הרעו את הדירוג החוב של חברת החשמל. מה שיש לנו עכשיו זו בעצם הבנה של כל הצדדים שצריך לקדם את הרפורמה בחברת החשמל ללא דיחוי".

"הרפורמה כוללת גם דיונים על פרישה של כ-2,000 עובדים"

לדברי שטרק, "הרפורמה כוללת גם דיונים בהסכמה עם העובדים על פרישה של כ-2,000 עובדים, הוצאת מערכת ניהול החשמל לגורם חיצוני, כלומר הוצאת ניהול מערכת החשמל מידי חברת החשמל לחברה ממשלתית שתוקם לצורך כך, ובפועל חברה זו תעביר באופן הדרגתי עד 40% מייצור החשמל לידיים פרטיות, בנוסף במסגרת הרפורמה תוגבר הגמישות הניהולית ויואצו תהליכי ההתייעלות בחברה כשגם עניין החשמל חינם וגם גובה השכר של העובדים יהיו על הפרק", אומרת שטרק.

בתגובה על דבריו של פרופ' זליכה שקרא להעברת חברת החשמל לידיו של מפרק שימונה על ידי בית המשפט, אמרה הדירקטורית "אין לאמירה הזו שום מקום ושום הצדקה והיא אינה תואמת את המציאות המכירה במדינת ישראל כבעלת המניות היחידה בחברת החשמל. זה לא יהיה נכון להוציא את חברת החשמל מהשליטה של המדינה. הפרטות שכאלה גם לא הוכיחו את עצמן בעולם. צריך לזכור שחברת החשמל מחוייבת הייתה במשך כל השנים על פי החוק לספק חשמל ללא הפסקה לכל תושבי ישראל ואת זה היא עשתה 24/7, תוך שהיא זוכה בפרסים של מצויינות בשירות במשך שנים".

"הפיתרון הנכון הוא רפורמה מקיפה ולא להתחיל להעביר את השליטה בחברת החשמל לידיים פרטיות. אין לזה שום קשר למציאות. בין כה וכה כאמור במסגרת הרפורמה ינתן מענה שיבטיח ש-40% מהייצור יעבור לידיים של גורמים פרטיים וכן מתוכננת הוצאת ניהול מערכת החשמל מידי חברת החשמל. בכפוף לכל אלא אני מצפה שהחברה תוכל לעמוד בכל התחייבויותיה תוך שהיא ממשיכה לתת שירות מצויין לכלל תושבי ישראל".
תגובות לכתבה(45):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    איריס שטרק מה עוד תעשי כדאי לשמר את הכסא החם שלך ?
    איציק 20/11/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התירוץ הכי מצוץ שנשמע אי פעם אולי כדאי לגברת שטרך לבדוק את סעיף השכר בתזרים את הסעיף הנהלה וכלליות לדוגמה את סעיף שונות לדוגמה את סעיף הוצאות מיוחדות ברור שאם מעלים את מחיר החשמל 1% מדובר בהכנסות אדירות אבל כדאי שגברת שטרק תתמקד במאזן בצד של ההוצאות ולא בצד של ההכנסות כדאי שתוותרי על הכסא כי כדירקטורית לא ביצעת את העבודה שלך לא שמרת על הקופה הציבורית תתפטרי
    סגור
  • 40.
    חברת חשמל מנצלת את העובדה שהיא מונופול!
    חגית 15/11/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו בידיים שלהם ועושים ככל העולה על רוחם! ראש הממשךה הבא צריך לדאוג לפתוח חברת חשמל נוספת אפילו 2 נוספות על מנת לגרום תחרות!!!!
    סגור
  • 39.
    החוב לחברת חשמל נבע מהחזירות של עובדי חברת החשמל!
    חגית 15/11/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפסיקו את הבזבזנות שלכם והתחילו לשלם אז ראו איך פלאים החוב ייעלם!
    סגור
  • 38.
    עלות החשמל
    בהט ברוך 15/11/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הופעתה של גברת שטרק בעניין וטיעוניה הם בחזקת שערוריה .הגברת היא רואת חשבון בכירה וכדירקטורית מעלה באמון הציבור כאשר אפשרה בכהונתה לחברה להכנס למצב כזה ללא אתראה ציבורית , והיכן היו כישוריה המקצועיים כאק התפתח הבור התזרימי ?
    סגור
  • 37.
    חשמל
    רץ מוריטה.החשמל 15/11/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מציעה להעביר את החברה לידים פרטיות ואז ישנואת תנאי-העבודה של הפרזיטים וחבוא גאולה לציון
    סגור
  • 36.
    צביעות
    אלי 15/11/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באותה מידה אפשר לטעון על בזבוז אדיר מכספי הציבור לתועלתם של עובדי חברת החשמל. על הממשלה לשנות התנאים וההסכמים עם עובדי החברה,כפי ששינו הסכמים עם שותפויות הנפט והגז בוועידת ששינסקי!!! תאמינו לי שלא נצטרך לרחם עליהם.
    סגור
  • 35.
    מושחתת! "אם אין לחם תאכלו עוגות"אהההה?
    דליה 15/11/2012 08:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את אוכלת את "העוגה" עם קבלת חשמל חינם ומשכורות עתק ולנו את נותנת את "הלחם"רוצה להעלות את התעריף ,תפסיקו לשדוד את כספי המדינה.
    סגור
  • 34.
    מנמל אשדוד לחברת החשמל
    ליברמן דה 15/11/2012 07:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה זה עם מנעמי השלטון.תזכירי למי את מקושרת?
    סגור
  • 33.
    מעניין מאוד כמה את מרוויחה בחודש ? (ל"ת)
    אלי 15/11/2012 06:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 32.
    קצת סדר בדברים
    shaharpili 15/11/2012 00:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרי ברור שתציגי את הצד הכי רחוק מהאשמה האמיתית . נכון , מחירי חומרי הגלם עלו , המחירים בארץ לצרכן הם מהנמוכים בעולם - אולי , לא בדקתי ..... נכון , המדינה שולטת בתעריפים לצרכן , אבל המדינה לא שולטת בהוצאות של חברת החשמל , משכורות עתק , קרן פנסיה סודית , פיצויי פיטורים מטורפים ועוד ועוד ! פה הבעיה , שאתם שולטים על הברז של הכסף ואף אחד לא בדיוק בודק אותכם ..... מטעם המדינה יש מנהלים - לא - פחות - גרועים - מאצלכם ! כל הבעיות - האלה אנחנו יודעים . אני חושש ממה שאנחנו - לא - יודעים ! עוד כמה מיליארדים שברחו לכם ..........? אתם שם בהנהלת החברה והדירקטוריון ואת ביניהם !!!! כולכם שם בעלי תארים ראשון ושני כאלה ואחרים ואולי אף יותר ..... אבל אין לכם מושג וחצי מושג בניהול עיסקי , לא כל שכן ניהול פיננסי . נקודה . מכולת שכונתית , קיוסק אתם לא מסוגלים לנהל ! בחברה אחרת מזמן היו מראים לכם את הדלת ! מרד סמנכ"לים היה לכם בכדי לגבות את סמנכ"ל הכספים וראש מנהל הדלקים בפרשה האחרונה ..... בארה"ב אלו הראשונים לעוף ...ואחריהם אותם סמנכ"לים ...
    סגור
  • טען עוד
  • מה אומרת הפלספנית השחורדינית
    יאיר 15/11/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו נשחרר 2000 עובדים בתנאי חלום ואתם תשלמו גם על התנאים וגם על החלום! תתביישי עלוקה מוצצת דם ואוכלת חינם שכמותך!
    סגור
  • 31.
    תגובה ל - 17 לישראלי
    אנונימי 14/11/2012 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי סגנון הכתיבה שלך ושגיאות הדפוס אתה לא ישראלי אלא עובד זר שעובד בבנין
    סגור
  • שגיאות הכתיב לא חשובות
    נסראללה 15/11/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוכן חשוב והוא נכון.
    סגור
  • 30.
    כשדירקטורים מקבלים 5000 שקלים לישיבה , מכאן הגרעון (ל"ת)
    rlevy12000 14/11/2012 21:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    חוצפנים!
    ללא 14/11/2012 20:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשיעלו לנו, עובדי החברה ישתתפו ב"הצלת החברה"? ???!
    סגור
  • 28.
    לנרמל את חברת החשמל
    החשמלאי 14/11/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גב' שטרק, את רואת חשבון ובקיאה במספרים, אבל כשבאים לעשות השוואה בין מדינות יש לבצע נירמול כלומר לבצע השוואה של תעריפי החשמל במדינות בהתייחס לפרמטרים קבועים כגון, שכר ממוצע, הוצאות משפחה ממוצעת, כוח קניה, יכולת השתכרות ועוד מדדים דומים. זה נקרא השוואה מנורמלת, ושההשוואה תהיה כזו, נדבר. את יושבת בדירקטוריון ומטיפה לנו כאשר אתם לא חזיתם את עליית הביקוש לחשמל למרות היקף הבניה הגדול של בינייני מגורים, מרכזי קניות, מתקני התפלה, רכבת קלה, וכד'. למה לא צעקתם, התפטרתם, דפקתם על השולחן. למה הסתפקתם בהודעות לציבור כי יש לצמצם את המריכה בשיא הביקוש בחורף ובקיץ כאילו אנחנו מדינת העוולם השלישי. למה ללהסתפק בניסים שהמערכות יעבדו ויעדו בעומס המטורף הזה? מה , לא ברור שהעולם מתחמם והציבור צריך מיזוג בעבודה ובבתים? את פשוט מעידה על עצמכם שאתם חדלי אישים, חדלי מעש וכל מעיינכם הוא בהטבות, בכספים בכוח ובעוצמה, ואחרי המבול. ואת עוד מעיזה לבוא ולהטיף לציבור לגבי העלאת תעריפים? אין בושה? איזו חוצפה! מה את עשית בשביל לשפר את המצב? למה לא התרעתם שאין להסתפק במקור אנרגיה וספק אחד של גז? למה לא עשית כלום כשיכולת?
    סגור
  • 27.
    כחלון-שר האנרגיה הבא !! חובה . (ל"ת)
    א 14/11/2012 19:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    חוצפה ןחזירות ממדרגה ראשונה ! (ל"ת)
    א 14/11/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    מהיכן הגרעונות.?
    מאיר 14/11/2012 19:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגרענות לא נוצרו בשנתיים האחרונות וגם לא בחמש שנים האחרונות.אלו גרעונות מצטברים במשך שנים, והממשלה מזרימה כספים באופן קבוע.להיכן נעלמו כל הכספים שגויסו כאשר חברת החשמל היצטרפה לבורסה? אני לא מקבל את כל הטענות על מחירים נמוכים כל השנים,בהרבה מדינות באירופה שאינן עשירות במקורות אנרגיה מחירי החשמל שם זולים מישראל.הולנד,בלגיה ועוד.מה לגבי הניהול הכל בסדר? מי איפשר יצירת גרעונות בסדר גודל כזה?ומי מונע תחרות חופשית ואמיתית ?
    סגור
  • 24.
    אתם סתם נמאסתם על הציבור.. כמו ערוץ 1
    vekpi n kus 14/11/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    די פשוט...... חבורת נצלנים....... לא סתם כול אחד רוצה לעבוד בחברת חשמל......... כסף קל על חשבון הציבור
    סגור
  • 23.
    אוכלי חינם
    מציאותית 14/11/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני מכירה משהו ש"עובד בחברת חשמל" כל היום בבית הולך ל"עבודה" מדפיס כרטיס וחוזר הביתה, אבל לא לדאוג מתנות לילדים וחשמל שכל היום דולק {חינם אין כסף} , זאת לא צרות עין אבל זה מעצבן שאחר כך הגברת אומרת שהעם הפשוט שמשלם חשמל ולא מקבל מתנות באלפי שקלים , אשם במחדל של חברת החשמל, אולי במקום להאשים אותנו האנשים הפשוטים , תתחילו לשלם חשמל ולהפסיק לתת מתנות כל כך יקרות........את רוצה להמשיך לפנק את העובדים שלך בכיף.........רק בבקשה תפסיקי לדבר שטויות ..... חשמל יקר עלקק
    סגור
  • 22.
    אלק רואת חשבון דרקטורית מושחתת כמו הייתר
    שאול 14/11/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    טועות רק מליארד ו ארבע מאות אלף מענין אם לא הייתה מעיפה עובד במשרד רו"ח שלה ושל בעלה אם עובד שלהם היה טועה רק ב אלף ארבע מאות אבל החשב הסמנכ"ל ויתר המנהלים בסדר מה רק טעו בסכום קטן וכך גם עם הגרעונות שלא התחילו רק עם התיקרות הדלק.
    סגור
  • אכן כך הדברים
    אחת שיודעת 22/11/2012 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדובר על זוג נוראי אשר מתייחס לעובדיו כאל עבדים.
    סגור
  • 21.
    לזרוק את כל הדירקטוריונים של החברה לכלא כולל אותך (ל"ת)
    תום 14/11/2012 17:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 20.
    לכי חפשי מי ינענע אותך לא מתביישת חברה זבל עם ועד זבל (ל"ת)
    תום 14/11/2012 17:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 19.
    מחבורת נצלני המדינה בג .שמואל
    אזרח נאמן 14/11/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכשל בחברת החשמל , הן הניהולי הן הכספי הן העובדה כי מחירי החשמל הם מהגבוהים בעולם , חלקו הגדול הוא בשל דירקטורים שכל מאוויהם הוא שמירת הלשון עמוק בתוך אחוריהם של קברניטי המשק והמימשל . חבורה לא קטנה מ ג .שמואל היא כזו , כולה על טהרת האשכנאציות הנצלנית של המדינה על חשבונם של כלל האזרחים . במדינה מתוקנת כאשר "נעלמים " להם למעלה ממליארד שקל מחברה ממשלתית , הייתה כל ההנהלה וכל הדירקטורים עפים הבייתה עם בעיטה בישבן . חיוכים צבועים בלק עבה ושיער בלונדיני אינם תחליף לאחריות ומקצועיות. רק מהפכה ספרדית במדינה הזאת תעשה סדר בנצלנות המתמשכת וגם תעשה שלום עם שכנינו . האשכנזים במילא יחזרו לארצות המוצא שלהם כאשר ייפגעו ריפודי השומן שהם עטו על עצמם מאז הקמת המדינה .
    סגור
  • 18.
    זה לא ראיית חשבון
    דמגני יצחק 14/11/2012 16:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ניהול כלכלה וכספים זה לא ראיית חשבון !! כל שכבת הניהול כשלה בהטמעת משמעת וערכים של ניהול חברה מודרנית . יש לכם את כל ההון והמשאבים לנהל את כל הסיכונים מכל סוג ולכל טווח זמן .
    סגור
  • 17.
    גב שטרק את רטאת חשבון
    ישראלי 14/11/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אולי יש כזה ברדק בחברה שלא יודעים מי גונב להזבירך יש לנו קרן סודית לרמיות של גימלאים בסך של 1.5 מילארד שח אולי יש עוד קרנות סודיות שבאלה ותסברי לי כרואת חשבון איך נעלים פרוטות בחברה המושעטת ביותר עם אנח הרשום רת מסר הפרןטןת זה לא יכנס המספר בדף 1 להשים אחרים זה ק מאוד
    סגור
  • 16.
    בולשיט,תעריפי החשמל בישראל הם מהגבוהים בעולם !!! (ל"ת)
    גרתי ב5 מדינות 14/11/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 15.
    החוב האדיר הוא בגלל מריונטות כמוך שתפשו ג'ו בדירקטוריון (ל"ת)
    ג'ובים למלקקים בלבד 14/11/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 14.
    נראה אותך אם כל הצרכנים מתנתקים מהחשמל ולא משלמים
    JOE 14/11/2012 16:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואז תביני בלונדה מטומטמת שאם לא משלמים אז יש חוב. ואם יש חוב אז מתחילים לקצץ בעלויות ואותך צריך לקצץ מייד - גם את עולה כסף.
    סגור
  • 13.
    במקום להתייפייף- תתפטרי לאלתר! היזהרו-מכהנת בעוד חברות (ל"ת)
    ישראלה וישראל ישראלי 14/11/2012 16:17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 12.
    הכול יחסי גברת דירקטורית
    T 14/11/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    באותה הזדמנות תעשי השווה ברמות השכר הממוצע ושכרם שלעובדי חברת החשמל באותם מדינות ותביני את הסיבה לגרעון!!!
    סגור
  • 11.
    שישנסקי והתומכים בשינוי במיסוי אחראים ישירים למחירי החש
    אזרח ישראלי 14/11/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שישנסקי שר האוצר וכול התומכים בשינוי המיסוי אחראים ישירים לעליה הגדולה בחשל בישראל.
    סגור
  • 10.
    עכשיו רואים את הפנים של אוכלי החינם!!שטרק ושות' (ל"ת)
    גועל נפש 14/11/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    תעריפי החשמל נמוכים?
    LOL 14/11/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    רק לעובדי חברת חשמל התעריפים נמוכים ....
    סגור
  • 8.
    תפסיקו לפמפם עים תעריף נמוך בשנים עברו יכלתם ליצבור הון
    בנטוב 14/11/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רב אך ביזבזתם וחילקתם בכל מיני קומבינות ומתנות וניפוח מנגנון ומשכורות דימיוניות ועכשיו מגשים חשבון לכל עם ישראל לעניים למיעוטי יכולת ולכלל הציבור חוצפה ורעות לב
    סגור
  • 7.
    בהמה (ל"ת)
    עוד אוכלת חינם 14/11/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    ואני חושב שהחוב הוא בגלל השכר המטורף ההטבות המושחתות
    עוד אחת 14/11/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    7 0
    והמנהלים המוגבלים שבאים לדפוק קופה ומתחלפים כל שנתיים שלוש.איך ייתכן שחברה ממשלתית גייסה מיליארדים בכמעט 10% ריבית??? גם לטיפשות יש גבול
    סגור
  • 5.
    החשמל יהיה פחות נמוך כשעובדי חב' החשמל ישלמו על בזבוז
    גיל 14/11/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כשעובדי חברת החשמל ישלמו כול אזרחי המדינה ולא יבזבזו חשמל שמחולק להם בחינם אין כסף העריף יתאזן . מעניין כמה איריס שטרק צורכת חשמל ומה שווי חשמל זה בכסף !!!!
    סגור
  • 4.
    חברת חשמל
    שלומי 14/11/2012 16:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חברת חשמל מושחתת מנהולת ע"י פושעים וממשלות ישראת משכורות בשמיים חגיגות אורגיות דירקטרים מושחתים נענים מחשמל חינם מי שצריך לנהל את חברת חשמל זה אסד חודש ימים אין עובדים וחשמל חינם לתושבים יש תור של אנשים טובים שיחליפו את כל עובדי חברת חשמל הפושעים ועכשיו איזה בלונדה עם פן בשערות במספרה שעלה לה 500 ש"ח מפליצה כל מיני שטיות
    סגור
  • 3.
    מה עם שווי מס לחשמל חינם?
    גיל אנליסט 14/11/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    12 0
    למה האוצר לא מחייב את העובדים בשווי מס כמו על רכבים?
    סגור
  • 2.
    תדברי עם שטייניץ-ששינסקי הם יודעים למה, יש להם מזל גדול
    מחסור בגז טרף הקלפים 14/11/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שנובל וקבוצת דלק עובדים ולא הולכים לישון כמוהם
    סגור
  • 1.
    יש לפטר 30% מהועבדים, ולקצץ שכר הנותרים ב40%
    בן 14/11/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מתנגדים? אפשר לפטר את כ-ו-ל-ם בקלות רבה ולהחליף בעובדים חדשים, טובים יותר, וזולים יותר.
    סגור
  • שד"דרום אפריקה
    משה אהרון 14/11/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק במשבר חריף מתעוררים.יש לבצע רפורמה יסודית:בטול כל ההטבות,כולל משכורות.
    סגור