שטייניץ מטיל את כובד משקלו: "המיזוג בין כיל לפוטאש אינו עומד על הפרק"

שר האוצר ממשיך בקו של שמירה הדוקה על אוצרות הטבע של מדינת ישראל שקבע בין היתר גם בנושאי הגז-נפט ומפעלי ים המלח
יובל שטייניץ, צילום: bizportal
לאחר שרק אתמול אישרה ה{חברה לישראל} כי יצרנית האשלג הקנדית פוטאש מקיימת מגעים עם ממשלת ישראל בנוגע לרכישת השליטה ומיזוג אפשרי בינה לבין {כיל}, פרסם היום (ה') משרד האוצר הסתייגות לעסקה.

"נושא המיזוג האפשרי בין כימיקלים ישראל לפוטאש הקנדית אינו עומד כרגע על הפרק, זאת מאחר וישנה הסתייגות מקצועית של משרד האוצר", נכתב בהודעה לעיתונות של לשכת שר האוצר.

לאחרונה נפגש מנכ"ל פוטאש, ביל דויל, שביקר בישראל, עם ראש הממשלה נתניהו, מאחר ומכירה של חברה השולטת במשאב הטבע המופק המרכזי של מדינת ישראל נכון להיום - מחייב את אישור המדינה.

"ממשלת ישראל, המחזיקה מניית זהב בכימיקלים לישראל, לא תאפשר שום עסקה שמסכנת או פוגעת באינטרסים הכלכליים והסביבתיים של מדינת ישראל ואזרחיה".

כיל שנסחרת כיום לפי שווי של 58.8 מיליארד שקל, נחשבת להחזקה מצויינת של החברה לישראל וייצרה ברבעון השני של 2012 הכנסות של כ-13 מיליארד שקל ורווח של כ-2.7 מיליארד שקל.

גיל בשן, ב-IBI, התייחס אתמול לאפשרות המיזוג: "בגדול זו עסקה שיכולה להיות מאוד מעניינת עם יתרונות לשתי החברות אך הסבירות כי תצא לפועל היא מאוד נמוכה".
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    פיליסוף שטייניץ פוגע בכלכלה באנרגיה ובבורסה-נמאס ממנו !
    אבי קול 02/11/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שר האוצר הגרוע ביותר שהיה לישראל מאז הקמתה...האשם ביבי שמינה אותו...כמו האשמה שאולמרט מינה את פרץ כשר הביטחון...פגע בהתפתחות האנרגיה ומערך הגז...פגע בכול מה שקשור לבורסה בהטלת מס נוסף מפחד מפגינים...פגע בכל הקשור בצדק חברתי לגבי אוכלוסיות חלשות...נכשל בבקרה על בעלי ההון...ועוד. הכלכלה של ישראל עומדת במשבר העולמי רק בזכות המעמד הביניים, היזמים, העסקים הקטנים, והחזון של בעלי הון לעסקים חובקי עולם - וטוב שהגענו לבחירות ונוכל להגיד לו שברוך שפטרנו מעולו.
    סגור
  • 18.
    נחיתה רכה
    איציק 02/11/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סביר להניח שביום ראשון כיל והחברה לישראל ירדו חדות אולי הזדמנות לקנות בזול
    סגור
  • 17.
    אין בין החלטתו זו לבין כלכלה כלום. זה רק פחד מאיך יראו
    ehudhl 02/11/2012 08:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדברים בעיני הציבור.
    סגור
  • 16.
    צריך למזג את שטייניץ לאירשנזון על הנזק שגרם למשק (ל"ת)
    ארקדי 02/11/2012 08:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    אז סתם ביל דויל הגיע לישראל? לשים פתק בכותל?
    אנונימי 02/11/2012 08:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולמה זה מהלך לא טוב לישראל?
    סגור
  • 14.
    חתיחת שקרן - לא להאמין למילה אחת שלו!!!
    Dr Naknikevich 02/11/2012 07:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחרי ששיקר למשקיעי הנפט והגז שלא יטילו רטרואקטיבית את המס שישינסקי (הגנב השני), מי יאמין לך, יא שקרן עלוב? אין לך מילה! הרסתה את העשית חיפושי הגז והנפט בישראל, תהרוס גם את המה שנשער!!! בושה למדינה. תעוף כבר הביתה!
    סגור
  • 13.
    אחרי הבחירות זה כן יהיה גם שלי בקואליציה תתמוך (ל"ת)
    יעל 02/11/2012 05:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    הירדנים יכרו במקומנו
    שוקה 02/11/2012 03:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי בעתיד מחיר המחצב בעולם יעלה. אולי המחצב שבמים לא יתדלדל. אולי הירדנים לא יכרו הרבה (לא מבין בכריה)
    סגור
  • 11.
    כובד משקלו
    ניב 02/11/2012 00:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש לו משקל כלשהו ? הוא לא קובע כלום וההתיחסות שלו היא פופוליסטית ומשתנה לפי משב הרוח
    סגור
  • 10.
    איזה פגיעה יש ?! אין שום פגיעה! וביבי תומך!
    ט 02/11/2012 00:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שטייניץ לא יכול להטיל וטו לבדו! זו החלטה ממשלתית אז שיפסיק לבלבל את הביצים , לעיסקה כזו תהיה הרבה יותר תועלת מנזק , למה עם יתמזגו עם פוטאש אז הקנדים יבואו בלילה עם משאיות ויקחו את כל האשלג שיש פה??? די כבר עם הפופוליזם והצביעות! בממשלה הבאה אתה תהיה עוזר פרלמנטרי שטייניץ! עוזר פרלמנטרי אתה תהיה! אתה תכין כוס קפה אולי בלחץ עם שתיים סוכר!
    סגור
  • 9.
    ללא קשר למיזוג בעזרת השם נתפטר ממך עוד חודשים (ל"ת)
    יעקב 01/11/2012 23:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    בלה בלה בלה (ל"ת)
    אנונימי 01/11/2012 22:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    אולי תפרטו איזה פגיעה יש לישראל או שהפגיעה תהיה בבחירות (ל"ת)
    אנונימי 01/11/2012 22:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    אז זה אומר שהאחים עופר תקועים בכיל לנצח נצחים?
    אנונימי 01/11/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אסור להם למכר את כיל?
    סגור
  • 5.
    תמוה! אז סתם יצאו בפירסומים? קודם מפרסמים אחכ מכחישים?
    אנונימי 01/11/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    או שזה הבחירות בדרך או מפחדים מהפה של שלי. אם זו עסקה כלכלית טובה לכיל אז למה לא?
    סגור
  • 4.
    משאב טבע של המדינה ? אז למה המדינה לא השקיעה בו ? (ל"ת)
    סוציאליסטים חזירים 01/11/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 3.
    שטייניץ לא קובע
    קוקו 01/11/2012 22:12
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יואיל שטייניץ לרכוש את כיל במחיר שמציעה פוטאש
    סגור
  • 2.
    ברגע זה הפכת לעבריין גילוי נאות איה היית אתמול שלשום אי
    gg 01/11/2012 22:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    איפשרת לנוכלים להריץ את הממעוף על בסיס ידיעה שיקריית כשהיית מודע להשעתה על המסחר בבורסה
    סגור
  • 1.
    יום ראשון כיל מזנקת למעלה (ל"ת)
    sdfs 01/11/2012 22:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור