בבילון רעדה: המניה נחתכת 6% לאחר שגוגל הודיעה על שינוי במודל הפרסום

84% מהכנסות בבילון ב-Q2 הגיעו מהשת"פ עם גוגל. החל ממחר משנה המפרסמים יידרשו לבצע התאמות. בבילון: "אנחנו מברכים על המהלך. הוא מעניק שירות טוב יותר ללקוחותינו"
נעם לניר
מניית בבילון -13.3% בבילון 166.3 -13.3% בבילון בסיס:191.8 פתיחה:196.6 גבוה:196.6 נמוך:165 תמורה:2,614,813 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צנחה במסחר ב-6% תוך שהיא ריכזה מחזור גבוה של למעלה מ-32.5 מיליון שקל. על פי הערכות בשוק, הצניחה במחיר המנייה נובעת משינוי המדיניות של גוגל הקשורת לתוכנית ה-Google Adwards באופן שבו תציג לגולש פרסומות יותר מותאמות אישית, דבר אשר עלול לפגוע בחברת בבילון.

לחברת בבילון ישנה תלות גבוהה בחברת גוגל. ברבעון השני של השנה רשמה החברה מכירות של 159 מיליון שקל, כ-84% מתוכם הגיעו במסגרת שיתוף הפעולה עם גוגל. כחלק מן ההסכם בבילון משקיעה משאבים רבים ברכישת נתחי פרסום אשר משווקים ללקוחות החברה כאשר ההכנסות מתחלקות בין בבילון לבין גוגל.

בענקית החיפוש גוגל מעוניינים למקד את הפרסומות כך שיותאמו טוב יותר ללקוח. לפיכך, הודיעו כי החל ממחר תשתנה המדיניות של התוכנית. בשלב זה לא ברור האם תהיה השפעה לכך על בבילון. עם זאת, מה שכן ברור הוא שהמפרסמים השונים יידרשו לבצע התאמות באתרים שלהם באמצעות העבודה מול גוגל.

גוגל לא מספקת הרבה מידע באשר מציינים למשל, שהשינויים יחולו על אתרים אשר נבנו במיוחד על מנת שיציגו פרסומות. כמו כן, גם אתרים אשר מכילים תכנים אשר נבנו בצורה אוטומטית עלולים להיפגע או אתרים אשר בהם הפרסומות של גוגל עלולות להפריע לגולש לצפות בתוכן האתר.

מניית בבילון נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל, זאת לאחר זינוק של 240% בשנה החולפת. בחברת האינטרנט רוצים לרכוב על הגל של ההצלחה ונמצאים בתהליכים להנפקת מניותיה בארה"ב. בשלב זה עדיין לא נקבע השווי על פיו תונפק מניות החברה בארה"ב.

מבבילון נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על המהלך שהוא אחד מני רבים שאנחנו מבצעים במשותף עם גוגל על מנת להעניק שירות טוב יותר ללקוחותינו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מזה חמש שנים עם גוגל. הבהרות בנושא מדיניות יוצאות מידי פעם על ידינו וכן על ידי גוגל מתוך מטרה משותפת ובראיה של טובת הלקוח".
תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    הודעה נהדרת לבבילון-השם שלך הולך לפנייך..
    יוסי 16/10/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחכים לראות את הדוחות לרבעון.
    סגור
  • 25.
    כתבתי לכם מפורשות לצאת משפ ב 4300
    למחזיקי בבילון 15/10/2012 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואתם עונים לכל אחד באדום,אתם תפסידו,ותמישו להפסיד, מי ששמע לי הרוויח בגדול,ולא רק זאת כנ"ל מי משכר את פלוריסטם באיזור 1900 . לשתי החברות יהיה קשה מאוד ובילתי אפשרי לחזור לרמות הגבוהות הללו. למה לא לקחת דברים זולים , כל מי ששמע לי שלשום בלקחת את בי קומינקשן,עשה קופה. ההצעה שלי לטווח קדימה זה אידיבי אג"ח ד לעוד חודשיים:שימו לב למה: א.ניסחרת מאוד נמוך. ב.מחלקת 5 אחוז ריבית בדצמבר. שלוש :ראו מה עשו אגחים של אידי בי פיתוח, ותבינו לבד. עוד טיפ: בבקשה קרדן. דברו בסוף שבוע.
    סגור
  • בבילון מברכת על היוזמה של גוגל-זה אומר הכל!!!!!! (ל"ת)
    רמי 16/10/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    כל הפרסום הזה זה עסקי אוויר
    tamira123 15/10/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מייצרים או תורמים כלום. סתם, דוחפים זבל למוח של אנשים כדי שיבזבזו מה שהם לא צריכים.
    סגור
  • האינטרנט משמש כיום כאמצעי השיווק העיקרי של
    אנונימי 15/10/2012 21:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חלק ניכר מהפעילות הכלכלית ועסקים רבים בנויים על שיווק השרותים והמוצרים שהם נותנים ומייצרים באמצעות הפירסום באינטרנט שהינו אפקטיבי ביותר לגבי מרבית העסקים הנעזרים בו.
    סגור
  • 23.
    Fuck off babylon (ל"ת)
    Jym 15/10/2012 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 22.
    לגוגל נמאס מה-SPAM של בבילון
    יש מתרגמים חינמיים 15/10/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני הפסקתי להשתמש במתרגם של בבילון והסרתי את התוכנה. עברתי לתוכנה קטנה וחינמית שמתרגמת יפה ומשתמשת במילונים שונים דרך האינטרנט.
    סגור
  • 21.
    אין מה לפחד מההוגעה של גוגל
    אחד שיודע 15/10/2012 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 4
    גוגל לא תפסיד טר אפיק של מיליוני משתמשים בשעה במדינות בהם אין לה נתח שוק....
    סגור
  • 20.
    חובה להכנס: גוגל מראה איך למחוק את בבילון !!!!!!
    מומחה מערכות אבטחה 15/10/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    6 6
    לא האמנתי כשראיתי את זהי. מהנדס של גוגל מראה באתר גוגל איך להסיר את הוירוס של בבילון. הכל באתר נאמר שחור על גבי לבן באתר גוגל. החברה קורסת. הנה הלינק: http://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/dftfrKVf1MY או לכתובת מקוצרת http://goo.gl/VKUn6
    סגור
  • הפסק לבלבל את המוח,החברה הודיעה כרגע כי היא ממשיכה
    אנונימי 15/10/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בהליך להנפקת מניותיה בבורסה האמריקאית.
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    אנא הפרידו בין רגשותיכם בנוגע לאופן פעילותה
    אנונימי 15/10/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    של בבילון ברשת המקוונת לבין הצלחת המודל העסקי של החברה שכן עם כל הכבוד אנו נמצאים באתר העוסק בתחום הכלכלי ולא באתר העוסק בבעיות גלישה ברשת המקוונת.
    סגור
  • 18.
    עוד נסיים בירוק
    אריק 15/10/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בסוף היום הזה עוד יסתיים בירוק עבור בבילון.
    סגור
  • סיכוי אפסי,שכן למניה יהיה בכל זאת קשה להתגבר היום
    אנונימי 15/10/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    -והדגש הוא על המילה "היום"- על השפעות ההדף של הכתבה.
    סגור
  • 17.
    משקיעים: תם עידן בבילון.
    ברוך 15/10/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 8
    לכל מי שמעדיף לא להתמודד עם האמת, צפוי לו מחיר יקר. בעוד כמה ימים תדעו את האמת. נגמר האוויר בבלון.
    סגור
  • לא ברור מאיין אתה שואב מידע זה אך אם כבר
    אנונימי 15/10/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    החלטת לכתוב תגובה לא אחראית זו אנא ציין על מה היא מתבססת.
    סגור
  • חבל שאתה לא קורא בין השורות... (ל"ת)
    רמי 15/10/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • בין השורות מטבע הדברים יש רק רווח,ושוב יצויין
    אנונימי 15/10/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כאן כי מי שחושב שתגובת הגולשים הישראלים באינטרנט על אופן פעילותה של בבילון ברשת מעניינת את גוגל לא מבין היכן פועלת בבילון ומה הוא הערך המוסף הנובע לגוגל כתוצאה משיתוף הפעולה עם בבילון -ישראל אינה מהווה אינדיקציה כלל וכלל לפירות שיתוף פעולה זה.
    סגור
  • 16.
    תגובתה של בבילון לכתבה טרפה את הקלפים
    אנונימי 15/10/2012 14:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וכפי שכבר צויין נראה שחזרנו לעסקים כרגיל,כלומר להמתנה לפרסום הדוח הרבעוני ולהחלטה הסופית לגבי הנפקת או אי הנפקת מניות החברה בנסד"ק,דבר שהוא כאמור בעל השפעה קריטית על שער המניה בטווח הקצר והבינוני.
    סגור
  • 15.
    שאלת השאלות כעת הינה האם בבילון תנפיק את
    אנונימי 15/10/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מניותיה בנסד"ק בריבעון זה והיא אשר תקבע את גורלה של המניה בטווח הקצר והבינוני ואילו בטווח הארוך מה שיקבע את גורלה של המניה יהיה הצלחתה העסקית של החברה.
    סגור
  • 14.
    האם זה נוגע רק לבבילון?
    מישהוא 15/10/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהוא יודע אם השינוי נוגע רק לבבילון או לעוד חברות
    סגור
  • זה רק נוגע לבבילון, המדיניות של גוגל לא השתנתה !
    מקסי 15/10/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 3
    גוגל לא שינתה כלום, רק החליטה לטפל בבילון שגורמת ליוזרים מסכנים לסבול מהוירוס שלהם.
    סגור
  • ההודעה של גוגל הינה על מדיניותה הכוללת של
    אנונימי 15/10/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    החברב ואינה נוגעת לבבילון ספציפית ואף מתברר מתגובתה של בבילון שהיא עודכנה מבעוד מועד על ידי גוגל לגבי השינויים שזו מתכוונת לעשות וקיים שיתוף פעולה מלא בנושא זה ביניהן.
    סגור
  • 13.
    גוגל לא שינתה שום מודל, היא פגעה בבילון פגיעה ממוקדת !
    מני 15/10/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    2 6
    שלא יעבדו עליכם בעניים, גוגל לא שינתה שום מודל הכנסות. זאת רק דרכה של בבילון לנסות להוריד את הפניקה. האמת היא שנשבר לגוגל מבבילון ופיצצו את הבלון. זה היה צריך לקרות מזמן. מני
    סגור
  • חברת בבילון לא הוציאה כל הודעה בנידון ולכן לא
    אנונימי 15/10/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ברור על פי מה הגעת למסקנה שהיא זו האחראית לתוכן הכתבה .
    סגור
  • 12.
    יצויין שמדינת ישראל אינה אזור פעילות...
    אנונימי 15/10/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חשוב לבבילון ולכן תגובות הגולשים הישראלים לאופן פעילותה מעניינות אותה ואת גוגל כשלג דאשתקד.
    סגור
  • 11.
    הודעה מאוד מרגיעה!!!!!!
    דורון 15/10/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קונה אותה עכשיו ובגדול!!!! בהצלחה בבילון!!!!!!
    סגור
  • 10.
    האם מישהו מהרצים למכור יודע איך השינויים ישפיעו?
    התגובה אינה חכמה 15/10/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אולי ההשפעה תהיה לטובה. מדוע לא מבררים לפני תגובה מה גוגל רוצה?
    סגור
  • כתוב במפורש בכתבה כי לא ידוע אם בכלל זה יפגע בבילון....
    שירי 15/10/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ציטוט:"בשלב זה לא ברור האם תהיה השפעה לכך על בבילון".
    סגור
  • 9.
    בבילון תתאים את עצמה לכללים החדשים...
    אנונימי 15/10/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בבילון מחזיקה בתוכנת התירגום הטובה בעולם ומאפשרת לגוגל לחדור לשוק הפרסום במדינות כמו סין ורוסיה בהן היא לא דומיננטית בשוק זה ולכן שתי החברות יעשו כל מאמץ כדי ששיתוף פעולה זה יימשך שכן הוא מועיל לשתיהן גם יחד.
    סגור
  • 8.
    זה הסוף של בבילון וקונדואיט
    הולי 15/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    3 6
    יש גבול לכל תעלול
    סגור
  • 7.
    סתם כותרת-עלתה במאות % אז יורדת קצת
    מבין עניין 15/10/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שום ביג דיל
    סגור
  • 6.
    תברחו !!!! הפעם באמת תם עידן בבילון ! (ל"ת)
    פזית 15/10/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • שימותו הקנאים (ל"ת)
    דני 15/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    גוגל סוגרת עליהם, החברה מתרסקת !!! לברוח כל עוד אפשר.
    יודע דבר 15/10/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 13
    בבילון יצרה וירוס שתוקע את המחשב של הגולש. גוגל עלו על זה וסוגרים להם את הבאסטה. נגרם הבלון !
    סגור
  • תקרא מה כתוב בין השורות. בבילון בהצלחה!!!!
    יוסי 15/10/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הודעה נהדרת לבבילון.
    סגור
  • 4.
    הנפקה בנסדק תעיף את המנייה לשיא חדש
    סוחר 15/10/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    12 3
    נתראה בשער 6000,טמבל גמור מי שמוכר
    סגור
  • 3.
    הבועה תתפוצץ - ובבילון תפסיק עם ה SPAM (ל"ת)
    דני 15/10/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    7 10
    סגור
  • קשקוש
    אנונימי 15/10/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בבילון הינה תוכנת תרגום ולא ספאם
    סגור
  • 2.
    שינוי זה בתוספת חסימה ב EXPLORER 10 - סוף ל SPAM (ל"ת)
    אבי 15/10/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 1.
    פרוקוגניה שוקט ענקקק למכור בהול!!!
    ניר 15/10/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    6 4
    החברה סוגרת
    סגור
  • חרה של ניר (ל"ת)
    חרה של ניר 15/10/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור