סתיו שפיר קופצת לקלחת: "המחאה החברתית ממש לא מתה! נרשמו הישגים מול נתניהו - שהמדיניות שלו הרסנית"

בשיחת טלפון עם Bizportal מתייחסת מנהיגת מחאת קיץ 2011 למקום של החברתיות בבחירות. מה היא אומרת על העלאות המחירים?
סתיו שפיר, צילום: ניר אריאלי
סתיו שפיר, ממובילות המחאה החברתית של קיץ 2011, אומרת היום בשיחה עם Bizportal כי "לא הודעתי על הצטרפות למפלגת העבודה באופן רשמי, אני בשלב של החלטה". בכך סותרת שפיר דיווחים שפורסמו אתמול בחדשות ערוץ 2 ולפיהם היא כבר הצטרפה למפלגה שבראשה עומדת שלי יחימוביץ', אך מתבטאת באופן שאינו משאיר מקום לדימיון - היא עם רגל אחת בפנים.

הולכים לבחירות בימים של העלאות מחירים דרמטיות ועדיין נראה שהנושא המרכזי הוא לא הנושא החברתי, זה אומר שהמחאה מתה סופית?

"המחאה החברתית ממש לא מתה! הגענו השנה להישגים מדהימים בזכות היציאה לרחובות, אבל גם בזכות עבודת עומק בכנסת, במערכת החינוך, בפריפריה ובשכונות. אנחנו הולכים עכשיו לבחירות חשובות ביותר שהעניין המרכזי בהן הוא עניין התקציב - זה בדיוק מה שהמחאה רצתה להגיע אליו - שהמפלגות השונות יצטרכו להתמודד על ליבו של הציבור ולהפגין את היכולת שלהן להציע פיתרון לחברה ישראלית חזקה ובריאה".

מה את חושבת על מידת המעורבות החברתית של המפלגות המתמודדות כעת בבחירות?

"אני לא רוצה להתייחס באופן ספציפי למפלגה כזו או אחרת, אבל הציבור חייב להבין שהמדיניות שמקדם בנימין נתניהו היא מדיניות הרסנית מבחינה חברתית שמרחיבה את הפערים החברתיים, מגבירה את אי השוויון ומדרדרת את החברה הישראלית לתהום עמוקה שלא ברור איך נצא ממנה. מנגד קיימת האופציה להעלות לשלטון מפלגה שתוביל למדיניות חברתית בריאה, כזו שמצמצמת את אי השוויון, מחזקת את מערכת החינוך וכזו שתאפשר לאזרחים בישראל לחיות בכבוד".

נשמע שאת כבר באמצע קמפיין?

"כרגע אני בעיקר קוראת לציבור לבחון היטב מי מבין 120 חברי הכנסת באמת עומד לצד החברה הישראלית. אני מאוד שמחה שיש בחירות. אני מצפה לראות הרבה יותר אזרחים צעירים משתלבים במערכת הפוליטית וכמובן גם מגיעים לקלפי להביע את דעתם. אסור להתייאש מהפוליטיקה. להתייאש מהפוליטיקה זה להפקיר את העתיד שלנו".

איך את מסבירה את זה שלפי הסקר הראשון שפורסם לאחר ההודעה על הבחירות נראה שנתניהו שוב הולך לזכות?

"אני לא מבינה מה רוב הציבור מוצא בנתניהו (לפחות ככה מראים הסקרים), מה נתניהו בכלל עשה?!, מה הציבור בישראל קיבל מהמדיניות שלו?! חוץ מהרפורמה בסלולר (שגם היא מובילה לאבטלה בענף זה) לא ראינו כלום!. לנתניהו היתה קואליציה של 94 חברי כנסת והוא בחר שלא לעשות שום דבר! על זה הוא מבקש שוב פעם את מנדט העם? למה?!. תדעי לך שיש אלטרנטיבה, אפשר לבחור אחרת, אפשר למצוא תחליף ולהתחיל להבריא את החברה הישראלית".

כל הסיסמאות הן יפות אבל בפועל כבר בימים הקרובים אנו צפויים לראות גל של עליות מחיר של מוצרי מזון ומוצרי צריכה, מה דעתך על זה?

"אני לא חושבת שצריך להגביל רגולטורית את החברות המסחריות מלהעלות את המחירים - אבל הן חייבות לדעת שהן עלולות לשלם על זה בכך שהציבור לא יקנה את המוצרים שלהן. אני לא חושבת שלמשל צריך למנוע מחברת אסם מלהעלות את מחיר הבמבה, אבל לדעתי הצרכן הישראלי צריך להיות חכם יותר ולגבש תודעה צרכנית מפותחת, כפי שעשה בשנה האחרונה".

"אם חברה מסחרית מוכנה למכור את מוצריה בחו"ל במחיר נמוך יותר - הצרכן הישראלי צריך להיות מודע לזה ולהחליט - אני לא קונה!. מאז שהתחילה מחאת הקוטג' ברור לכולם כבר שהציבור הישראלי מצליח להשפיע. אני לא רוצה להפעיל רגולציה על דבר כזה, אלא רוצה לחדד את התודעה הצרכנית. מותר להגיד לא אם המחירים הם מוגזמים ולדרוש מהשוק לפעול לטובתנו".

עלו טענות בעיקר מכיוון הממשלה והעומד בראשה שהמחאה החברתית פגעה במגזר העסקי, מה דעתך על זה?

"המחאה לא דרשה לפגוע במגזר העסקי. המחאה החברתית קראה להגברת המודעות ולבחירה של הציבור באותם עסקים שפועלים מתוך תודעה חברתית מוגברת - הכוונה היא לעודד את אותם העסקים שרואים את טובת החברה לנגד עיניהם".
תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    פתאום כולם רוצים לדאוג לאנשים ולעזאזל המדינה
    אחי 13/10/2012 23:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הילדים המטופשים האלה רוצים שכל שקל שניגבה ממעמד הביניים יוחזר להם.
    סגור
  • 32.
    מייצגת את כל החולי במדינה הזאת, מי שמצביע לה מגיע לו (ל"ת)
    בן 13/10/2012 21:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 31.
    תודה לכל המפגינים,בזכותכם אני אהיה חכ"ית
    סתיו שפיר 13/10/2012 09:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומובטחת לי משכורת של 40K למשך 4 השנים,מי ייתן ותבחרו בי גם לקדנציה שניה ואז הפנסיה השמנה תהיה מובטחת ואוכל לעשות אחלה חיים...
    סגור
  • 30.
    כתבות סתם מי היא בכלל
    בושה לת כותרת לסתם 13/10/2012 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשנות את שיטת הממשל ! מחאה נגד ההצבעה לבחירות !!
    סגור
  • 29.
    די כבר עם הילדה המעצבנת הזאת! מה היא עשתה בחיים שלה?
    עידו 13/10/2012 07:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל שטות שהילדה המעצבנת הזאת עושה מקבלת כותרות בכל העיתונים. דיי, מה הידע שלה בכלכלה ובניהול מדינה.
    סגור
  • 28.
    סתיו צר לי אך מלבד לדבר לא עשית דבר למען האנשים
    תוהה 12/10/2012 10:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כן בהחלט כמו פוליטיקאי שמברבר את עצמו לדעת במילים. יש לך כבר מניירות של פוליטיקאית כשאת מגיעה לנאום את עומדת על זה שתהיי הראשונה ואם לא את הולכת. מי את בכלל? במה בדיוק עזרת לחרם הצרכנים? במה בדיוק עזרת בבעיית הדיור? מה היא תרומתך לגבי פירוק הריכוזיות? ועוד שאלות שאין לי ספק שלא יהיה לך מענה. משום שקבוצות חרם הצרכנים ללא מנהיגות עשו פי אלף יותר ממך בדיבורים. לכן אני אומרת כאן שלא אבחר בשלי יחימוביץ משום שאת תהיי שם.
    סגור
  • 27.
    את לא מבינה?אנחנו מבינים.הציבור לא טיפש.את משתמשת במחאה
    שי 12/10/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כקרש קפיצה לפוליטיקה. מה נשאר מהמחאה?רק הגרעין השמאלני הקולני.
    סגור
  • 26.
    אני ניצב בזרועות פתוחות ובתקווה.
    אריה גל 12/10/2012 06:24
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ממפגש בפורום "מאג'די" בכפר סבא,- ומקריאת דברייך אחר כך,- אני יודע כי איכויותייך תשפרנה מאד את דמותה של המדינה וכי הפלטפורמה המתאימה לכך היא חברות בכנסת ( בשלב ראשון ) מטעם מפלגת העבודה. קולי שלי בפריימריס, כמובן, מובטח לך. בהצלחה !!!
    סגור
  • 25.
    מי שיצביע לילדות כמו סתו שפיר ודפני ליף - מגיע לו (ל"ת)
    פוליטיקאיות מתחילות 11/10/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 24.
    אני רק שאלה... במדה ונבחר בך ולא תעמדי במלותיך
    ליאור 11/10/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואחרי 4 שנים נראה שלא הצלחת להזיז כלום, האם ניתן יהיה לתבוע אותך אישית על רמאות? או שאז תוציאי את המשפט האלמותי דברים שרואים מכאן...
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    סתיו שפרי
    אהרון 11/10/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סתיו שפרי הופעתך
    סגור
  • 22.
    סתם שפיר
    יוסי 11/10/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ליעל אותם אנשים שעמדו בראש המחאה נישלחו ע"י פולטיקאים כמו שלי .אנשים שלא מענין אותם מה קורה בכלכלה באירופה .בארצות הברית. לצאת נגד ביבי גם אחרי שהוקמה וועדה .שהקלה על הזוגות הצעירים.
    סגור
  • הקלה על הזוגות הצעירים?
    זיו 12/10/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איפה בדיוק? (אה שכחתי, הקלה על צעירים חרדים)
    סגור
  • 21.
    תוצאת המחאה-סתיו שפיר:מצאה עבודה עם משכורת...!
    אבי קול 11/10/2012 16:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חשבתם אחרת?...הכל פוליטיקה בגרוש...!!!...הכל היה מתוכנן...אני מאחל לה הצלחה...!!!
    סגור
  • 20.
    איזו הפתעה
    יוחאי 11/10/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היא "רגל אחת בפנים..." ואנחנו חשבנו שהמחאה לא נועדה לקדם אג'נדות פוליטיות - אלא באמת לטפל בבעיות חברתיות ****** שמאלנים נמאסתם ******
    סגור
  • 19.
    מה קורה עם המדינה הזו
    אמיר 11/10/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה סתיו עשתה בחייה שמגיע להיות נבחרת ציבור. האם באמת אתם רוצים שאנשים כאלה יובילו את המדינה שישבו בבית המחוקיים ויחליטו עבורכם מה נכון או לא נכון לעשות. ומה אם הרשימה של לפיד , גם שם סתיו הופיע ברשימה ביחד עם יואל רזבוזוב. אנשים טובים ככל שיהיו אבל מה הקשר בינהם לפוליטקה . אולי שיהיה תפקיד מקדים לפני ריצה לכנסת שבו יוכיחו האנשים שהם ראויים לתפקיד זה.
    סגור
  • 18.
    בחורה רדיקלית ועלובה!בטחון וכלכלה יציבה=נתניהו! (ל"ת)
    אורית 11/10/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 17.
    אבל איפה ....
    צחי 11/10/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    השמנה הבטלנית שחטפו?.....
    סגור
  • 16.
    המחאה לא מתה, פשוט שינתה צורה...
    יעל 11/10/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    המחאה לא מתה, אנשים הבינו שהפגנות לא יועילו יותר אלא רק קלפי ולכן את תוצאות המחאה נראה בבחירות בעליית כוחה של שלי יחמוביץ. לדעתי, המחאה, לא רק שלא מתה אלא נצרבה ב DNA של כולנו וכעת אנו רוצים להביא אותה לידי מימוש אמיתי ולא רק דיבורים. ומימוש אמיתי זה בכנסת ובמשרד האוצר. שבת שלום ושנה נפלאה לכולם
    סגור
  • 15.
    אני מצביע עבודה, אסור שהמעצבנת הזאת תהיה ברשימה (ל"ת)
    רועי 11/10/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • אוייש כמה שאתה צודק מחוברת בעיקר לעצמה ולאינטרסים שלה
    Bogii 11/10/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעיה שהכוחות הטובים לא הולכים לפוליטיקה מזכירה לי את הציניות של דליה שפיציק
    סגור
  • 14.
    איך החיים
    rikushet 11/10/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בכפר שמריהו , קשים ? אין לך חצי מושג מה זה קושי. יומרנית ואליטיסטית בתחפושת
    סגור
  • 13.
    אני חושב שהיא תותחית!
    יוסי 11/10/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 11
    מה כל המגיבים פה עשו למען החברה הישראלית??? כלום!!!
    סגור
  • 12.
    סתיו שפיר
    יוסי 11/10/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עכשו היתגלה הפרצוף האמיתי של המחאה החברתית.
    סגור
  • 11.
    אנרכיסטית טיפשה. עוד סיבה למה לא להצביע 'עבודה' !!! (ל"ת)
    אייל 11/10/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 10.
    במלתחה שלה אפשר להאכיל הרבה עניים (ל"ת)
    ישראלי 11/10/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 9.
    ומה קרה עם מחיר הקוט'ג?
    דורון 11/10/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יותר יקר מאז המחאה החברתית שהיתה.....
    סגור
  • אם חוזרים על שקר הוא לא הופך לאמת
    זיו 12/10/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחאת הקוטג' פרצה בגלל שהמחיר עמד על קרוב לשמונה שקלים. כיום הוא ששה שקלים. אתה משקר או סתם טמבל?
    סגור
  • 8.
    המחאות האופורטוניסטיות הן שיובילו למדיניות הרסנית
    די לטימטום 11/10/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    11 2
    הכפשת ראש הממשלה הפכה לספורט לאומי ובעיקר אצל השמאלנים, לא צריך להוסיף שלמכפישים אין שום מושג בכלכלה או ביטחון הם רואים רק את החלקה הפרטית שלהם ורק לה הם דואגים ושהיתר ילכו ל........
    סגור
  • למה הכפשות? הוא באמת רק גרם נזקים
    אחד 11/10/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ולא גרם לשום דבר חיובי לקרות
    סגור
  • 7.
    הזהרה
    צבריקו 11/10/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הרסני, וכואב, שציעירות וצעירים ללא נסיון פוליטי, וכלכלי, מתערבים ומנסים להרוס כל חלקה טובה בארץ. לעומת המצב באירופא, ישראל במצב טוב מאד. אם תלך ישראל אחרי הרעיונות של הצעירים, מהר מאד נגיע לפת לחם.
    סגור
  • הזהרה או אזהרה? לא חשוב אתה לא שואל איך ביבי בזבז את
    אנונימי 11/10/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכסף והכניס את העם לגירעון? לפני שאתה מרוצה מביבי תשאל את השאלות הנכונות ואיך הוא ניפח בועת נדלן ואיך הצעירים הרסו לעצמם את החיים ואיך הכסף לא מספיק לכלום. ואתה מרוצה? 25% מס זה גזילה מהצבור מה קבלת תמורת זה? הטבות לצעירים זה רק עד גיל 3 . אז דפקו את ההורים והסבים של הילד בן ה 3 כל זה כדי שהגאון ילך לגן עם עוד 35 ילדים ומטפלת שנותנת ריטלין.
    סגור
  • אז אתה מרוצה מ 25% מס ובלי לקבל תמורה? אדיוט (ל"ת)
    אנונימי 11/10/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    מה באמת עושה נתניהו
    מנחם 11/10/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    להיות חברתי זה לא בעיה אם בסוף נגמור כמו יוון או ספרד להיות אחראי זה בעיה וגם לפעמים לא פופולרי להעלות את גיל הפנסיה זה לא פופולרי אבל נכון, עובדה שכל אירופה וארה"ב עשו זאת גם כן באיחור של 10 שנים גם רגולציה על הבנקים לא פופולרי אבל זה מנע מכך שלא יהיה משבר סאב פריים בישראל , הסיסמא ביבי פוגע בחלשים כבר לא עובדת העם יותר אינטלגנטי ממשמיעי הסיסמאות שלו סתם שפיר את רוצה להשפיע לכי להיבחר זאת מדינה דמוקרטית יש לך את זה תנסי
    סגור
  • 5.
    סתיו שפיר מובילת המחאה? אז היא ביזיון עם כל חבריה (ל"ת)
    אנונימי 11/10/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 4.
    אז איפה היא היתה כשדפקו את העם עם 25% מס בבורסה?
    אנונימי 11/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    8 1
    איך זה נשכח? הרי אם זוג צעיר קיבל הטבה לילד בן 3 והצליח לחסוך משהו אז הוא משלם ב 25% מס יצא שכרו בהפסדו. איך זה שהמנהיגים המטומטמים של המחאה לא יודעים לעשות חשבון שהם דפקו את העם ביחד עם טרכטנברג?
    סגור
  • 3.
    שתהיה סגנית של מופז
    צ ליבני 11/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמו שהמחאה לא מתה גם קדימה לא מתה
    סגור
  • 2.
    הבעיה של המחאה היא שמנהגיה סתומים וטיפשים (ל"ת)
    אנונימי 11/10/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 1.
    סתיו שייכת למחנה השפויים
    נועה רוטשטיין 11/10/2012 13:36
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סתיו שפיר אצל גאולה אבן בערוץ 1 הצהירה שהיא שייכת למחנה השפויים כלומר אנו השר לא שפויים ואיך מקבלים טיפוס כזאת למלגת העבודה לאלוהים פתרוניםך השאר לתפיסת לא שפויים אשכנזייה כמובן השבט הלבן והגינגי
    סגור
  • שפויים??
    אלמונימי 11/10/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היא התכוונה "שתויים"
    סגור
  • התחלת עם השטויות לך? :-)
    Bogii 11/10/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נועה אינעל דינאק הכותרת שלי שייכת לכותרת שלך אבל מה שכתבת בתוכן מאוד משקף את עמדתי זה שהיא לבנה ממש לא מפריע לי נהפוך הוא אני אוהב גם לבן וגם שחור במיוחד מוקה וניל חבל שהמחאה הזו פוליטית והנציגים שלה בעיקר פוליטים עם מניעים פוליטיים מאידך הבחור. איציק אלרוב נראה לי שהוא הכי נקי והכי מייצג את כלל העם מזכיר לי טיפוס כחלוני כזה קטן ניתן לזמן להגיד את דברו בפעם הבאה תבדקי איזה כותרת את שמה הכותרת די מעצבנת כי תמיד שמענו את המשפט הזה מהיחצנים של הזקנה הבלה שולה המינוח הכי מתאים שעזר וייצמן הפיק בחיו הפוליטיים 
    סגור