מדד אמון הצרכנים של פועלים - הנמוך מזה כשנתיים: נפל בספט' בנקודה

כלכלני בנק הפועלים: "הפגיעה במדד בולטת בייחוד בתפיסת מצב התעסוקה בעוד שישה חודשים. חלק מהפגיעה באמון הצרכנים נובע מהתייקרויות של מוצרי בסיס כמו מזון ודלק"
סופרמרקט
אמון הצרכנים הישראלים ירד לשפל של יותר משנתיים על רקע ההתייקרויות של מוצרי בסיס כגון מזון ודלק, החשש מפיטורים בעתיד הקרוב והמתיחות הפוליטית והגיאופוליטית.

מדד אמון צרכנים של בנק הפועלים ו-TNS ירד בספטמבר בנקודה אחת לרמה של 124.6 נקודות. בין מרכיבי המדד, המדד למצב השוטף עלה ב-1.3 נקודות לעומת זאת מדד הציפיות ירד ב-2.5 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים אמרו עם פירסום המדד כי "מדד אמון הצרכנים נמצא במגמת ירידה, ורמתו נמוכה מהרמות הגבוהות ששררו ב-2010. הפגיעה במדד בולטת בייחוד בתפיסת מצב התעסוקה בעוד שישה חודשים".

"באופן כללי, ניתן לראות שסקרי הציפיות השונים ובכללם מדד אמון הצרכנים מבטאים פסימיות מסוימת לגבי העתיד, בזמן שהנתונים בפועל לגבי החודשים הקודמים ובהם נתוני הצמיחה, צריכה ותעסוקה הפתיעו לחיוב.

"אנו מעריכים כי חלק מהפגיעה באמון הצרכנים נובע מהתייקרויות של מוצרי בסיס כמו מזון ודלק. כמו כן אמון הצרכנים הושפע בתקופה זו כנראה מגורמים כמו אי-הוודאות במישור הפוליטי והמתיחות סביב שאלת הגרעין האיראני".

מגמת הירידה באמון הצרכנים בישראל בולטת במיוחד על רקע השיפור שנרשם בחודש החולף בארה"ב, כאשר הקונפרנס בורד דיווח במפתיע כי חלה עלייה במדד אמון הצרכנים בארה"ב בספטמבר והוא חזר לרמה בה שרר בתחילת השנה. השיפור כלל את המצב השוטף וכן את הציפיות.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה