מנכ"ל בטר פלייס הנכנס: "אגסי הוא ענק, התנהגות התקשורת מבישה"

אוון ת'ורנלי, המנכ"ל החדש של בטר פלייס, במפגש עיתונאים ראשון בתפקיד: "בדרך כלל תהליכים כמו כניסת המכונית החשמלית קורים מאוחר יותר ממה שאתה חושב וגדול יותר ממה שאתה חושב"
בטר פלייס
חברת Better Place קיימה הבוקר (ד'), מפגש עם מנכ"ל החברה הנכנס, אוון ת'ורנלי שכיהן עד עתה כמנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה ומשה קפלינסקי, מנכ"ל Better Place ישראל ובתוך כך סיפקה עדכונים חשובים לאחר רעידת האדמה בחברה - הדחת המנכ"ל ומייסד החברה, שי אגסי.

"ננסה להפוך הכל לפשוט פשוט פשוט. אני בעד דיון אבל אני רוצה ניתוח ענייני ומבוסס על עובדות. אנחנו נתמקד בפרטים", אמר ת'ורנלי בהתייחסות לצורת הניהול שלו. המנכ"ל החדש תיאר את ה'אני מאמין' שלו שמתכתב עם החזון של החברה: "גם בעסקים וגם בפוליטיקה אני מנסה ליצור עולם טוב יותר", אמר. "אני אומנם לא מפה אבל אני אוהב את ישראל", ציין והזכיר שפגש את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונגיד , סטנלי פישר, בעבר.

בהתייחסות ליעד השאפתני מאוד שהציבה החברה בעבר - שימוש נרחב במכונית החשמלית (שיעמד על 50% מנתח השוק) אמר "כשנתבקשנו במקינזי (ת'ורנלי עבר במשך חמש שנים בחברת הייעוץ) להעריך מהו אחוז האוסטרלים שישתמשו בטלפונים סלולריים, הערכנו את המספר בכ-40% וטעינו ב-100%. בתחומים כאלה כמו כניסת המכונית החשמלית, זה בדרך כלל קורה מאוחר יותר ממה שאתה חושב וגדול יותר ממה שאתה חושב".

באשר להדחתו של אגסי אמר המנכ"ל החדש: "אני חבר של שי אגסי וגאה להיות בחברה שייסד. זוהי בושה איך שהתקשורת התייחסה אליו בימים האחרונים. אגסי הוא ענק. זה מאכזב שהתקשורת תקפה אותו כך. הכל יכול להיות בסדר אבל בכל זאת צריך שינוי. אני התבקשתי להוביל את השינוי".

בהמשך סירב המנכ"ל החדש להתייחס ליעד מכירות ספציפי כפי שעשה בעבר אגסי. "בעתיד המכונית החשמלית תהיה זולה יותר והמכונית המונעת בבנזין תהיה יקרה יותר. המעבר לחשמל הוא האינטרס של הממשלה והוא משפר את התמ"ג".

ת'ורנלי תיאר את ההתקדמות של החברה באוסטרליה כנמצאת בשלבים מוקדמים מאוד עם 70 לקוחות כאשר אוסטרליה צפויה להיות אחרי ישראל והולנד בסדר החדירה. "אנחנו נכריז על עוד שותפויות בחודשים הקרובים", הבטיח.

"אנחנו לומדים ומתנסים בלהסביר ללקוחות את יתרונות המכונית החשמלית. צריך להבין את השווקים והשוק בישראל הוא שוק שבו המחיר הוא מאוד מאוד חשוב".

בהתייחסות לסבב הגיוס הנוכחי נאמר שהסבב הכרז מוקדם מידי וכאשר הוא יסתיים יוודע על כך. על האפשרות להפוך מחברה פרטית לחברה ציבורית נאמר כי היתרון בכך הוא בגיוס כספים קל יותר ומנגד החסרון הוא שישנה התעסקות בלתי פוסקת במחיר המניה.

"שי אגסי ניחן בכישרון יוצא דופן והיה לו חזון שאפתני מאוד. נמשיך ללכת לפי החזון", הבטיח קפלינסקי. בהמשך הכחיש מנכ"ל בטר פלייס ישראל כי פעל להדחתו של אגסי ושהציב תנאים מסויימים לדירקטוריון - "לא כל מה שנכתב הוא אמת צרופה, וזאת בלשון המעטה". קפלינסקי אמר שהיעד הוא למכור 4,000 מכוניות, כפי שהצהירה החברה בעבר ושהעיכוב בתוכניות החברה הוא בגדר הסביר.
תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שי אגסי הוא גאון שזרע בלגאן בכל מקום ששהה בו
    מנחם בן אלישר 11/10/2012 06:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשל ב SAP ... ואין ספק אדון ת'ורנלי, שגם החב' שאתה מוביל תגיע למקווה הגדול אליו זורם הנחל הזה ששמו בטרפלייס. מיקווה ששמו פשיטת רגל. השיטה אדון ת'ורנלי, השיטה לא לעניין.
    סגור
  • 4.
    ברגע שראינו את המחירים הבנו שזה לא משתלם בכלל
    ישראל 10/10/2012 11:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין שי אגסי ואין בטר פלייס.
    סגור
  • 3.
    המנכ"ל הזה נראה רציני ולא נפל בשום דבר שאמר. (ל"ת)
    שיגש לעבודה 10/10/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    החברה מציעה מוצרים יקרים מדי לצרכן הממוצע+
    תום 10/10/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרכבים יקרים מדי.. היתם מוזילים ב-50 אלף שקל את המכוניות - הייתם מקבלים תור של הזמנות רכבים ומרוויחים לקוחות
    סגור
  • 1.
    נראה שהחברה הולכת למקום טוב יותר (ל"ת)
    מעניין לקנות 10/10/2012 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור