מגיבים לראלי: "כסף של המוסדיים חוזר כעת ארצה - בעיקר למניות הכבדות"

מדד המעו"ף השלים היום מהלך מסחרר של 6.5% תוך 4 ימי מסחר וסגר בשיא של 14 חודשים. צפו בגרף - הראלי של ימי המסחר האחרונים
סוחר שמח, צילום: Getty images Israel
מדד המעו"ף סגר היום בעלייה של 2.28% לרמתו הגבוה מזה 14 חודשים. המדד השלים בכך מהלך עליות של 6.5% תוך 4 ימי מסחר, ניפץ רמת התנגדות וביצע תנועה כמותה לא ביצע מאז החלו הנפילות בשוק המקומי במאי 2011. מחזור המסחר הסתכם ב-1.18 מיליארד שקלים, מחזור גבוה באופן יחסי לתקופה האחרונה, בטח בהתייחס לעובדה שמדובר בימי חול המועד בהם סוחרים רבים נמצאים בחופשה.

לדברי רמי דרור, מנכ"ל הדס-ארזים, "ישנו כסף של משקיעים מוסדיים שחוזר ארצה, לאחר שביצעו מהלך מוצלח בשווקים בארה"ב ומימשו חלק מן הרווחים. הכסף החדש מגיע בעיקר למניות הכבדות - בזק, בנקים, כיל וטבע. מדד הבנקים בפרט משלים עליה של כ-26% תוך חודש וחצי ומגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז מאי 2011."

עוד אמר דרור, כי "גורם ייחודי נוסף שהעיק על השוק המקומי בחודשים האחרונים הוא סוגיית הגרעין האירני. לאחר נאום נתניהו באו"ם ההערכות כי ההכרעה בעניין נדחית ל-2013 ולכן בטווח הקצר החשש מפני תוצאות פעולה צבאית יורד מהפרק. מעבר לכך, השוק נהנה מהאווירה החיובית בשווקי העולם על רקע השקת QE3 בארה"ב וההתחייבות האירופאית לרכישת מדינות בעייתיות."

מוקדם יותר התייחס גם רפי ניב, מנכ"ל הקרנות של מיטב לעליות ואמר בין היתר כי "העליות החדות שהחלו בשבוע שעבר נבעו להערכתי מההבנה שתקיפה באירן לא תתרחש עד האביב הבא." לכתבה המלאה
מדד המעו"ף מחודש אפריל האחרון

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    בלוטק 50 מציאות, איתמר, כן פייט , ביוקנסל, מיקרומדיק ,
    אנונימי 03/10/2012 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדסית, כלל ביוטכנולוגיה , אפוסנס
    סגור
  • 18.
    מניות 75 ויתר 50 , כלל ביוטכנולוגיה , איתמר , כן פייט , (ל"ת)
    אנונימי 03/10/2012 08:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    חברים מדד הביומד הבא בתור לתת עליות מרשימות בראשות כת"ב
    באתי לעשות שמח 03/10/2012 04:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד כה הנדל"ן והבנקים והתקשורת ובאופן כללי מדד המעו"ף נתן תשואה יפה בזמן שמניות הביומד לא נהנו מעליות דומות וזה בלשון המעטה, כלל לא היו עליות בביומד-אחרי ההתייצבות מעל 1200 אתם תיראו בשבוע וחצי הקרובים פריצות מהותיות בביומד. עדיין ישנה סכנה לגבי מניות קטנות שם כדוגמת פרוקוגניה או בונוס שאני אומר חס וחלילה להיכנס לבתי קברות הללו, אך השקעה היום במניות ערך ובמניות הגדולות בביומד ואפשר לתת מכה של מעל 15% בממוצע בפחות משבועיים-כפי שציינתי, מניות כמו כת"ב, פרוטליקס, אפילו קמהדע וגם ביוליין שנסחרת בשווי מחריד למה שהיא תהיה בעוד כמה חודשים ייתנו בראש. תרשמו מה שנאמר כאן!!!
    סגור
  • 16.
    בקיצור שוק המניות בישראל ישראבלוף (ל"ת)
    מנחם 03/10/2012 04:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    שבירת ה- 1300 עד סוף אוקטובר!
    יצחק 02/10/2012 23:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפי הנתונים המוצגים, ייתכן ונראה בקרוב את הבורסה בתל אביב היכן שהיא צריכה להיות וזה אומר- שיא חדש!!! שבירת 1330 עוד החודש במהלך אוקטובר, הגיוני?... הרוחות אומרות שכן.
    סגור
  • 14.
    עימות עם אירן נדחה לשנה הבאה, כנראה יפילו את המשטר בכלל
    השוק רותח מאחר ו... 02/10/2012 22:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואז גם עימות ימנע.
    סגור
  • הכלכלה היחידה שלא מדפיסה כסף - ישראל
    עילוי ירוק 02/10/2012 22:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יציבות, חוסן ועוצמה כלכלית גורמים למשקיעים בעולם להשקיע בישראל. כאן בטוח יותר מחו״ל גם לכסף. ראינו כבר שמלחמות לא מזיזות לבורסה ובטח שתקיפה קטנטונת של כמה מתקנים פרסים לא תשנה מאומה.
    סגור
  • 13.
    כמו שזה נראה ובמחירי המניות כיום .זה יותר מאמיתי...
    אנונימי 02/10/2012 21:32
    הגב לתגובה זו
    4 4
    חברות שנסחרות כ-5% מהשיא .האם יש פחד מזה ?
    סגור
  • 12.
    בעיקר למניות הכבדות" ולאפריקה ישראל (ל"ת)
    ליאור 02/10/2012 21:27
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 11.
    אל תכנסו-זו מלכודת-השוק למטה בקרוב (ל"ת)
    אחד מבפנים 02/10/2012 19:52
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    איפה נעלמת? מה התחזית שלך? (ל"ת)
    לטייקון מטבליסי 02/10/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 9.
    עובדים עלינו
    Moshe 02/10/2012 17:14
    הגב לתגובה זו
    17 6
    לכבדים נמאס שאין מחזורים ואין כסף. מושכים את כל הפראיירים עם כותרות גדולות על ראלי ואז יפילו אותנו שוב. העיתונאים והאנלסטים משתפים פעולה...
    סגור
  • בסדר.............. (ל"ת)
    גג 02/10/2012 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כסף של הנוכלים נכנס בכדי להכניס את הציבור הטיפש,אוטוטו
    יורם 02/10/2012 17:13
    הגב לתגובה זו
    11 8
    מפולת....................
    סגור
  • 7.
    לכן אירופה וארה"ב עברו לאדום
    co007 02/10/2012 17:11
    הגב לתגובה זו
    18 1
    הסיבה לשינוי הצבע על המסכים מירוק לאדום בארה"ב ואירופה, עקב תנועת הכספים האדירה לבורסת ת"א שנותנת את הטון בעולם הפיננסי.
    סגור
  • 6.
    ממשיכים להפחיד אותנו עם סיפורי איראן
    די להפחיד 02/10/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    6 2
    די כבר. הבעיה האמיתית שצריכים להתמודד איתה היא הפלשתינאים. הדיבורים על איראן הם דיבורים ללא טעם שפוגעים בכלכלה בכלל ובבורסה בפרט
    סגור
  • 5.
    איראן לא תרד מהכותרות
    ביבי יגרום לקריסה 02/10/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    4 6
    ממשלת ישראלת וביל אותנו לקריסת הכלכלה
    סגור
  • 4.
    מחר חוזרים לאדום
    חוזה עתידות 02/10/2012 16:57
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תזכרו מה שאני אומר. הראלי יגמר
    סגור
  • 3.
    גאונים בלהבין לאחר מקרה (ל"ת)
    גאוני הדור 02/10/2012 16:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    כולם שכחו 25% מס? איזה עם אדיוטי (ל"ת)
    אנונימי 02/10/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • זה אחד הדברים שהעם שלנו מצטיין בו (ל"ת)
    סמפטום האשה המוכה 02/10/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    איזה גאונים המנכלים