"הראלי בת"א - קשור להבנה שתקיפה באירן לא תתרחש עד האביב הבא, בשביל המשכיות צריך שיפור ברמה הכלכלית"

תשואת יתר? המעו"ף רשם מתחילת יוני מהלך עליות אדיר של 17%, מה עשו באותה התקופה הדאקס וה-S&P500? הנה המספרים...
שיגור טיל, צילום: Getty images Israel
מדד המעו"ף רושם כעת עליות של 2.2% ומשלים בכך מהלך נדיר של כ-6.5% בארבעת ימי המסחר האחרונים. מדובר ברצף העליות החד מזה שנים ארוכות בבורסה בת"א, רצף שהביא את המעו"ף לפרוץ רמת התנגדות משמעותית ולהיסחר ברמת שיא מאז אוגוסט 2011.

מהשפל השנתי שנרשם בתחילת יוני האחרון (רק לפני 4 חודשים), רשם המעו"ף מהלך עליות חד של 17%. אם מישהו חשב שמדובר בתשואת יתר משמעותית על המדדים בחו"ל, אז שיחשוב שנית. מדד הדאקס הגרמני ביצע באותה תקופה (כלומר מאז תחילת יוני) מהלך עליות כביר של 26% (לא כולל התיקון של השבועיים האחרונים). מדד ה-S&P500 האמריקני ביצע באותה התקופה מהלך עליות של 16.5% (גם כאן - לא כולל התיקון מטה של השבועיים האחרונים).

לדברי רפי ניב, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, "העליות של השבועות האחרונים הם בסך הכול סגירת פערים מול השווקים בעולם. למעשה לא היה שינוי משמעותי באינדיקטורים הכלכליים למעט השארת הדירוג של מדינת ישראל על כנו. העליות החדות שהחלו בשבוע שעבר נבעו להערכתי מההבנה שתקיפה באירן לא תתרחש עד האביב הבא."

"ההתבטאויות הרבות בעניין זה שהיו לאחרונה ע"י ראש הממשלה ושר הביטחון גרמו לביצועי חסר משמעותיים בשוק המקומי ביחס לעולם. בהסתכלות קדימה, השווקים עשו כבר מהלך עליות רציני וע"מ שתהיה המשכיות, נהיה חייבם לראות שיפור במציאות הכלכלית בארץ ובעולם."

מדד המעו"ף מ-2011

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    ועדיין לא סגרנו את הפער
    אבירם 03/10/2012 06:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עוד הרבה לאן לעלות יעד ראשון למעו"ף 1350
    סגור
  • 16.
    נחשו מאיפה גייס שי אגסי לפרויקט למגלומני?
    בטר פלייס 02/10/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהחברה לישראל שגייסה מהבנקים ומהפנסיות של הציבור.... זהו שוק חופשי במיטבו וכך הכסף שלנו ממשיך להתמוסס
    סגור
  • 15.
    החברה לישראל בסיכון
    להזהר 02/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 4
    שי אגסי פוטר מבטר פלייס וזה סימן שמשהוא רע קורה שם זהירות!!!!!
    סגור
  • 14.
    שום הבנה הרצה של שחקני מעו"ף (ל"ת)
    גל 02/10/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 13.
    ידוע לכל ששחקני הבורסה משתתפים בישיבות סודיות של הממשלה
    מישהו 02/10/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    והם גם קוראים דוחות מודיעניים חסויים. תתפלאו לשמוע שהאמת רחוקה מאוד ממה שאתם חושבים שאתם יודעים, ובקרוב האמת תטפח לכם על הפנים!
    סגור
  • 12.
    עם מטומטם כל כך מהר שכחו 25% מס!!!! (ל"ת)
    אנונימי 02/10/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    תגידו לי ? החברה מביזפורטל יושבים בקבינט ? (ל"ת)
    עודד 02/10/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    החבר'ה שכחו את חיזבאללה...... (ל"ת)
    רררר 02/10/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    צאו מהר מהר מהבורסה!!!! (ל"ת)
    הקלפן מלוד 02/10/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 8.
    אני חש שביז משאירים לעצמם את הניתוח ולא מפרסמים ההמשכים
    בריקס.ר 02/10/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז באופן כללי לכלל ביו ישנו פוטנציאל ע"פ דבריו של מומחה הביומד של 1670% עלייה בשנתיים וחצי הקרובות- צריכה להיסחר סביב שווי של 15 מיליארד ש"ח. יש סיכוי שביז לא מפרסמים את החלקים העיקריים מהניתוח המדוקדק של המומחה על מנת אולי לקנות בעצמם את המנייה במחירים זולים לפני שאנשים שהיו קוראים את הניתוח היו מבינים את הפוטנציאל של החברה אולי הכי פחות מוערכת בכל הבורסה בת"א שנסחרת בשער רצפה.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    דלק אנרגיה-קניה חזקה
    מייק1 02/10/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החברה מחזיקהנ במניותצדלק קידוחים ואבנר שעולות חזק עקב המלצה של סיטי בליוויתן, גם מניה זו צריכה לעלות- יש כאן עיוות שכדאי לנצלו, אין סיבה לירידה בנייר!
    סגור
  • ירידות עקב החזר הלוואות דו"חות רעים בפתח
    אבירם 03/10/2012 06:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לטווח ארוך אתה צודק
    סגור
  • 6.
    המשך4 ואחרון
    בריקס.ר 02/10/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קופת מזומנים-התחייבויות: קופת המזומנים של כת"ב כוללת 1.15 מיליארד ש"ח, ההתחייבויות פחות מ-200 מיליון ש"ח מה שמקנה שווי נקי גם אם לא היה לכת"ב שום חברה של מיליארד ש"ח. סה"כ: 1 מיליארד ש"ח+0.1 מילארד$+0.8 מיליארד$+2 מיליארד$+1.2 מיליארד$=שווי כל החברות שבהן כת"ב מחזיקה+קופת מזומנים. החלק היחסי בכל חברה שממנו נגזר שוויה כל כלל ביוטכנולוגיה: 1+0.4+0.8+6.5+2=16.7 מיליארד ש"ח שוויה המשוערך של כת"ב. כאשר השווי כיום נובע מהערכת שווי לרוב החברות בסכומים של מאות אלפי דולרים בלבד ע"פ השקעתה של כלל ביו בהן עד היום-אנשים לא מבינים זאת. כלל ביו נסחרת ב-6% בלבד ממה שהיא באמת אמורה להיסחר. יש כאן פוטנציאל עליות של 1670% במנייה תוך 3-5 שנים. קיבלתם סקירה מקיפה על כת"ב, שאף אנליסט משום חברה בארץ לא ייתן לכם לעולם-כי הם פשוט לא מבינים ולא מעורים בתחום כפי שאני. מקווה שעזרתי.
    סגור
  • יכול להיות, אבל שווי האחזקות הוא לא שווי כלכלי
    מוטי 02/10/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אלא חברות חלום, ולכן יש דיסקאונט
    סגור
  • שמעת על המשפט סייג לחכמה שתיקה?
    למוטי 02/10/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה לא מבין מהחיים שלך ופולט שטויות...נראה לי שעוד לא קמת מהחלום שבו אתה נמצא בשנתך....מומחה לביומד נתן שווי כלכלי פרופר לכלל ביו...למה על מה דובר כל הניתוח שלו? רק מדיוונד שכבר לא חברת חלום וכבר תתחיל לשווק בעוד מספר חודשים תרופה בלעדית בעולם לכוויות צריכה להקנות לכת"ב שווי פי 4 מהיום... כנראה אתה נציג של המוסדיים שפתחו על כלל ביו שורטים משער 2200... טוקבקיסט בתשלום זה מה שאתה...החוסר הבנה שלך משווע ממש חור במוח יש לך...
    סגור
  • אני מבין שהכאב שממנו אתה מדבר
    מוטי 02/10/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נובע מהכיס, אז אני מאחל לך שהיא תטוס לשמיים. בכל אופן ניתוח שבנוי על ספקולציות והנחות מאוד חזקות של צפי ביצוע, אינן הערכת שווי כלכלית, אלא ספקולציה של שווי כלכלי.
    סגור
  • מוטי כנראה שיש קצר בינך לבין עצמך.., הבחור מסביר לך דבר
    ליאם 02/10/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסביר דבר מוגמר.., יש אישור למדיוונד שמשקף לכלל תעשיות ביוטכנולוגיה שווי של שער 3000. רק מדיוונד.., וכאן אין ספקולציות זה כמו שיש בתמר 9.7 TCF-עובדה מוגמרת.., מאחל לכולם שכת"ב תעלה חזק גם כן.
    סגור
  • 5.
    המשך3
    בריקס.ר 02/10/2012 12:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביוקיין, טרומבוטק, קיורטק, ביוקנסל- חברות מצויינות עם החזקות של בין 25-47% של כלל ביו. החברות נמצאות בשלבים פאזה 2 מתקדמים, פוטנציאל יפה ביותר, לדוגמא ביוקיין חתמה הסכם עם ביוליין שביוליין תשקיע בכל חודש 100 אלף דולרים בחברה ובפיתוח התרופה המובילה של ביוקין הBK247, טרומבוטק נרכשה בעסקת קומבינציה ע"י די פארם. קיורטק זו חברה שהיא אחת האהובות על טבע מבחינת חברות הבנות שלה. טבע צופה לקיורטק עתיד גדול. ערך משוערך כללי לכל החברות הנ"ל שבעיצומם של פיתוחים-הערכה מינימלית 0.1 מיליארד דולר. אברהם פרמקיוטיקל-כאן מגיעה החברה שאף אחד לא סופר ולא מצפה ממנה לגדולות, ואחרי בדיקה מעמיקה מסתבר שזו הולכת להיות אולי ההפתעה הגדולה ביותר בקנה של כת"ב שמחזיקה קרוב ל-30 אחוזים. אברהם מתעסקת בתחום הסרטן בכל תחומיו ובאמתחתה תרופה מעניינת בשלב פאזה 2. על פי בדיקתי תרופה זו יכולה בעתיד לשמש לטיפול איכותי בכמה סוגי סרטן, פוטנציאל הגדול ביותר של כת"ב לדעתי מהחברות המשניות בהן היא מחזיקה. אך לאור המצב כרגע לא ניתן לה שיערוך משמעותי. קופת מזומנים-התחייבויות: קופת המזומנים של כת"ב כוללת 1.15 מיליארד ש"ח, ההתחייבויו
    סגור
  • 4.
    המשך 2
    בריקס.ר 02/10/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צפי לתחילת שיווק והכנסות גבוהות מתחילת שנת 2014-סוף 2014. שווי משוערך לאנדרומדה ביוטק-2 מיליארד דולר. גמידה סל-כת"ב מחזיקה אוצר של 22%. חברת תאי גזע שברבעון הקרוב צפוייה לקבל אישור FDA בתחום תאי הגזע המתפתח לתרופת הסטמ-אקס-החברה הינה פרטית ולא נסחרת בבורסה-חברות בסגנון שבשלבים הרבה יותר פחותים כמו פלוריסטם ביותרפיותיקס מחזיקים בשוויים של מיליארד ש"ח. או בונוס ביוגרופ שנמצאת בשלב שגמידה סל הייתה לפני 4 שנים בערך נסחרה לפני מספר חודשים בשווי של 800 מיליון ש"ח. יש לציין שקיים סיכון לאי קבלה או הארכת אישור כפי שקרה לפרוטליקס דבר שיידחה את מתן הFDA לגמידה, אך סיכויים גבוהים שהאישור יתקבל. שווי נאיבי לגמידה סל- 0.8 מיליארד דולר. ביוקיין, טרומבוטק, קיורטק, ביוקנסל- חברות מצויינות עם החזקות של בין 25-47% של כלל ביו. החברות נמצאות בשלבים פאזה 2 מתקדמים, פוטנציאל יפה ביותר, לדוגמא ביוקיין חתמה הסכם עם ביוליין שביוליין תשקיע בכל חודש 100 אלף דולרים בחברה ובפיתוח התרופה המובילה של ביוקין הBK247, טרומבוטק נרכשה בעסקת קומבינציה ע"י די פארם. קיורטק זו חברה שהיא אחת האהובות על טבע מבחינת חברות
    סגור
  • 3.
    המשך1
    בריקס.ר 02/10/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנדרומדה ביוטק-כת"ב מחזיקה 84%, סיכויים של 78% להצלחה בניסוי שלב 3 הסופי במוצר הדגל של החברה לטיפול בסכרת נעורים, מחלה חסרת תרופה עד כה, כדורי הבליעה של אנדרומדה המרכיבים את מולקולת הדיאפפ277 היוקרתית והפורצת דרך נותנים מענה להפרשת אינסולין תקינה של הגוף ללא פגיעה באיברים אחרים בגוף כפי שקורה עם תרופות מתחרות אחרות, אנדרומדה הצליחה היכן ששלושת החברות היקרות בעולם ג'ונסון וג'ונסון ואלי ללי ומרק הגרמנית נכשלו בניסוי שלב 3 אותו אנדרומדה עברה. להערכתי ולהערכת חבריי מומחים בתחום הדיאפפ277 זו התרופה שתציל את העסקים של טבע, מדובר בפוטנציאל הכנסות גדול יותר משל הקופקסון של טבע. שוק של 4 מיליארד דולר שנתי בבלעדיות של אנדרומדה. טבע השקיעה עשרות מיליוני דולרים וקיבלה את האופציה לשיווק של המוצר מה שייתן גם לה להרוויח נתח יפה ולכלל ביו ישנם תגמולים של 28% בערך מהכנסות שנתיות של המוצר. יש לציין שהתרופה החלה להתפתח בשנת 1997 וכעבור 15 שנה הושקעו בפיתוח התרופה כ-230 מיליון דולר שזה כמעט כל שוויה של כת"ב. אנדרומדה גייסה קרוב ל500 חולים לניסוייה המהותיים צפי לתחילת שיווק והכנסות גבוהות מתחילת שנת
    סגור
  • 2.
    ניתוח מקיף לכלל ביוטכנולוגיה ממומחה לביומד מפורום פריהד
    בריקס.ר 02/10/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ראשית חשוב לי לציין שאינני ממליץ אלא בא לתת שווי נאיבי נייטרלי לחלוטין ואף שמרני לחברה מבחינה פונד'. בואו ניכנס קצת לענייני שוויים ונדבר על התחום הפונדמנטלי בלבד-בתחום הטכני אינני בקיא. אז ככה, כלל ביוטכנולוגיה נסחרת כעת במחיר 1096 נק' שמשקף שווי בורסאי של 1.1 מיליארד ש"ח. חברות דומות באירופה ובארה"ב שבקנה שלהן תרופות סביב הרמה של כלל ביוטכנולוגיה נסחרות בשווים של בין 1.5-3.5 מיליארד דולר! משמע 6-14 מיליארד ש"ח. עכשיו נעשה אנליזה לאחזקותיה של כת"ב: מדיוונד/פוליהיל- החברה קיבלה אישור שיווק בלעדי לתרופה נקסובריד פורצת דרך בתחום הכוויות, התרופה מבוססת על גבעולי אננס המהולים בג'ל בסטריליזציה מוחלטת. כת"ב מחזיקה בין 52-56% ממדיוונד(תלוי באופציות). התרופה תתחיל להיות משווקת תחת חברת טבע העולמית מתחילת 2013 בשוק בלעדי של מדיוונד שמובילה בענק על כל מתחרותיה בעקבות פיתוח התרופה היוצאת דופן, צפי לחצי מיליארד דולר הכנסות בשנה למדיוונד-אחזקתה של כת"ב תרד במקצת כי לטבע יש אופציית רכישה של 8 אחוז שחלקן מכת"ב. שווי משוערך לחברת מדיוונד לאחר קבלת אישור השיווק- 1.2 מיליאד דולר.
    סגור
  • 1.
    גם באביב הבא לא תתרחש ! הרבה דיבורים שלא יצא מזה
    חיים 02/10/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שום כלום . בינתיים הציגו באו"מ ציור אינפנטילי , תחליף להתקפה !
    סגור
  • הציור לא רע זה כנראה יעוץ פסיכולוגי לילדים מפגרים
    אנונימי 02/10/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העולם מצטייר כילד מפגר וביבי מדגים להם בעזרת ציור מה זה פצצה הם לא מבינים לא אתפלא אם מאחורי הרעיון עומדת האשה של... זה מתאים לפסיכולוגים לילדים הציורים האלה.
    סגור
  • אמר "הרמטכ"ל חיים".....
    ק 02/10/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל אחד משחק לי אותה ידען.
    סגור