בכירים: "שוק ההון בישראל מת; המצב - כתוצאה מאוזלת היד של הממשלה"

חיים ישראל: "אני מאוד פסימי לשנתיים-שלוש הקרובות"; אורי הרשקוביץ: "הממשלה צריכה להבין ששוק ההון הוא דרך להזרים כספים"; אלון גלזר: "אנחנו הורגים את הענפים עליהם אנו יושבים"
חיים ישראל
במהלך כנס פורום CFO, שמייצג את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק, דנו בכירים בשוק ההון במצב הגרוע בו נמצא השוק הישראלי והמסחר הדל בבורסה. "לא יכול להיות שמחזור המסחר בתל אביב פחות מהמחזור של טבע לבדה ב-2010. שוק ההון בתל אביב מת", אמר חיים ישראל, סגן מנהל המחקר שווקים מתעוררים, מריל לינץ'-בנק אוף אמריקה והוסיף: "אנחנו משלמים את המחיר על היציאה מהשווקים המתפתחים. אני מאוד פסימי לשנתיים-שלוש הקרובות".

אורי הרשקוביץ, מנהל שותף בקרן ספרה הוסיף על טענותיו של ישראל: "המצב של הבורסה הוא בגלל היעדר יד מכוונת ואוזלת יד של הממשלה שמסתכלת על הבורסה כחיה עצמאית שמנהלת את עצמה ולא צריך להתערב בה. הממשלה צריכה להבין ששוק ההון הוא דרך להזרים כספים. יש לנו התרחבות פיסקלית שלא מגיעה לעסקים ונתקעת בבנקים שמוחקים הפסדים בנדל"ן. ישנה נטיה לראות את שוק ההון כמקום שבו יש כמה שמגלגלים כסף בשביל הכיף והעושר".

הרשקוביץ התייחס גם להסדרי החוב וטען שיש אנשים רבים עם אינטרסים רבים שרוצים שהמצב יגרר. "מי שמשלם על התהליכים הם בעלי האג"ח. בקרב המוסדיים, כולם יודעים מה האינטרס שלהם. בניגוד לימים עברו נראה התפתחויות מהירות ואלימות".

אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר וסמנכ"ל בלידר שוקי הון, גם חושב שהאשמה במצב היא במדינה, שבה הפוליטיקאים מעדיפים להשתלח בכל מי שעושה כסף. "שילוב משבר גיאופוליטי ושוק לא מעניין לא יריץ אנשים לבדוק השקעות בישראל. אנחנו הורגים וחותכים את הענפים עליהם אנו יושבים. מוציאים את החשק לכולם לעשות דברים. כל מי שעושה משהו הוא פושע".

אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI מתייחס לבעיה נוספת: "כמה סמנכל"י כספים מפרסמים באנגלית ויצאו לרוד שואו באנגלית? הרגולציה מכבידה וזה גרם לנזק אדיר ויש בעיה אחרת שסמנכ"לי כספים צריכים לעודד סיקור של החברה בתשלום, ולעורר עניין בשוק ההון כל אלה מהצד שלנו יכולים לעשות ולדרוש".
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    אתה ועוד לא מוכשרים כמוך לא יכולים ליבנות שוק (ל"ת)
    בעז 06/09/2012 05:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    שוק ההון מת בגלל המס - חזירות יתר של הממשלה (ל"ת)
    אנונימי 05/09/2012 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    רק שהמס יורד ל15 אחזור
    kohav9 05/09/2012 21:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בינתיים משקיע רק בחול , ממליץ לכולכם - לא שווה לכם טיפשים במס של 25
    סגור
  • 23.
    ארץ חלם
    לימון סחוט 05/09/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לביבי ושטינייץ - מה תרומתכם לחיסול שוק ההון, הפנסיה, הקרנות, תוכניות החיסכון? העלאת המיסוי על הבורסה עוד צעד כושל - להרגשתי עשיתם מספיק נזק
    סגור
  • 22.
    הוא מתייבש אחרי המילארדים שנשפכו על נוחי,תשובה,בן דב
    שטיות 05/09/2012 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פדרמן,אלוביץ וכדומה=לפח.
    סגור
  • 21.
    המס גבוהההה (ל"ת)
    תורידו כבר המס!!! 05/09/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    מה אתם מצפים כאשר שר אוצר הוא פילוסוף ובמשרד האוצר לא
    א 05/09/2012 17:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבינים מה זה שוק הון?
    סגור
  • 19.
    בבחירות האחרונות הצבעתי לנתניהו, בקרובות בטוח שלא!
    לא אצביע לך שוב 05/09/2012 17:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הרס את החברות במשק, שישינסקי שהפסדתי בגללו והדלק- ב 150 דולר חבית המחיר בתחנות היה נמוך מהיום.. שכח ממני!
    סגור
  • 18.
    הס בישראל הכי גבוה בעולם בזכות (ל"ת)
    שקרניהו ושטיינפליץ 05/09/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 17.
    יכולנו להיות שוויץ, עכשיו אנחנו רק עזה. (ל"ת)
    איציק ר 05/09/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    אם פעם היה כדאי להשקיע בארץ בא שטיינץ וקילקל
    יגאל 05/09/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לאחר החלת חוק ששינסקי רטרואקטיבית,הגבלת היצוא של הגז,העלאת המס על רווחי הון ב25% ,העמסת רגולציות על כל סקטור וסקטור,ובעלאת מחירי החשמל והדלקים,אין באמת למשקיעים מה לעשות פה.אפילו לקנות דירה להשקעה לא כדאי המחירים גבוהים ולפני ירידה והצשואה נמוכה ב50% מבעולם
    סגור
  • חזירות של הממשלה
    סמי 05/09/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    10 0
    רצו לגבות יותר מיסים ! ובמקום גביה גבוהה יותר נשארו עם .... ביד.ובמקום לגלות אחריות ולהוריד את המיסוי בבורסה ל-10 אחוזים. הם כמו בת יענה טומנים את ראשם בחול
    סגור
  • 15.
    איך שוק ההון מזרים כספים? אחרי שחברה כבר הנפיקה
    ברק 05/09/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    היא לא מרווחה מהמסחר במנייה.
    סגור
  • 14.
    שימשיך כך זה לא מעניין הרי זה רק הפסדים רק אם
    בני 05/09/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יורידו ל % 15 מס יהיה כדאי. גם בשנים טובות קשה להרוויח. ---- עדיף רק בקרנות אג'ח מדינה לזמן ארוך.---
    סגור
  • 13.
    אין אין אבל אין על ביבי-אל תתנו לעובדות לבלבל
    מדינת פאר ישראל 05/09/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אותכם
    סגור
  • ביבי הוא נציג הקפיטליזים החזירי !!!!
    elibakal55 05/09/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביבי ןשטייניץ התבוננו במשך שנים איך 20 משפחות חולבות את מעמד הביניים. עכשיו כולם מחכים לבחירות. זה הכלכלה טמבל !!!!!!!!!
    סגור
  • 12.
    איזה מזל שיש את מי להאשים? המראה נשברה... (ל"ת)
    מאיר 05/09/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    תעודת עניות
    izak 05/09/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ביבי הרסתה כל חלקה טובה עם כל חברך מהאוצר. לך הביתה אתה רע להעם לא רוצים אותך.
    סגור
  • 10.
    את המס על הסיגריות והבירה העבירו בן לילה. את מס הבורסה
    זיו 05/09/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שהרס לנו את שוק ההון ומוטט את כמות הכסף שהאוצר גובה עדיין לא מורידים למרות הוכחות לנזק העצום. למה אתה מחכה שטייניץ?
    סגור
  • רק ב15% מס זה שווה להיסתכן. (ל"ת)
    בני 05/09/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    עודף רגולציה! שעות מסחר קצרצרות! עמלות מינימום!
    lepxii 05/09/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך לסחור עד 1830, כמו שאר אירופה. צריך לטפל בעמלות המינימום הבורסאיות שפוגעות ברצף מניות.
    סגור
  • 8.
    בגללכם יועצי ההשקעות שכבר לא מאמינים לאף מילה שלכם (ל"ת)
    טוני 05/09/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    אנטר הולדינגס אגח א מה עם הכסףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף (ל"ת)
    מנפגעי הבורסה בת"א 05/09/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    למה לא שילמו לבעלי אג"ח א אנטר הולדינגס את הכסף ??????? (ל"ת)
    גנבו לי את הכסף 05/09/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    אתם אשמים הפכתם את הבורסה לקזינו כאשר.......
    עדי 05/09/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כאשר רק אתם מרוויחם והמשקיעים הקטנים מפסידים את כל כספם.
    סגור
  • 4.
    עם מיסוי של 25% האם זה שווה בכלל? (ל"ת)
    יוסי 05/09/2012 13:36
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 3.
    הממשלה, שנוח כ"כ להאשים, תלויה בבוחרים שלא
    ע 05/09/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מבינים בכלכלה ומקיימים הפגנות מחאה ענקיות שמשביתות את היכולת של הממשלה לבצע שינויים הכרחיים. חבל שלא מלמדים בביה"ס כלכלה בסיסית, כדי שבעתיד יוכלו האזרחים לשפוט החלטות כלכליות לעומק, במקום להשתמש בסיסמאות נבובות המזיקות לכלכלה של כולנו.
    סגור
  • 2.
    רצח את הוריו ומבקש רחמים כיתום
    oraemunna 05/09/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    12 0
    גופי ההשקעה הגדולים הרגו את אמון הציבור בבורסה. מזה שנים שהם מנהלים מסחר תעלולני, הימורים על מדדים, הפיכת המניות לקלפי מסחר ובעיקר התעללות בחיסכון הציבורי. מכונות ולוגריתמים גויסו לצורך המסחר ומיליארדים נשפכים כאילו אלו דפי נייר. בצר להם, כאשר צברו הפסדי ענק, מאשימים הם את כולם, הם עצמם "נקיי כפיים". הם ניצלו את ממשלת האיוולת של ביבי, וכיום הם מאשימים אותה. ממשלה זו היא פסולת דין, היא אינה מודעת למצבה ולמתרחש. כל שעל גופי ההשקעה לעשות, לחדול ממשחקי מדד ולחזור לימים שבו מסחר במניות היה העיקר. עם השנים האמון יחזור.
    סגור
  • 1.
    לא כדאי להשקיע בבורסה בעת הזו
    פוטוצקי 05/09/2012 13:03
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מעבר לסף מיסוי מסוים לא כדאי לקחת סיכונים ולהשקיע בבורסה. את הדבר הפשוט הזה לא מבינים קלקלני האוצר ובראשם השר העל קלקלי.
    סגור
  • רוצה להשקיע
    יוסי 05/09/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הסוחרים מתנהגים כמהמרים בקזינו ,מנצלים את תמימותם של המשקיעים [ראה מניות דלק קידוחים אבנר בתאריך 0309 גיל בשן מניות הקבוצה מאד אטרקטיביות והמניות מאז נסחרות בירידות הכל בגלל סוחרי מכירות בחסר]מדוע שישקיעו בקזינו.
    סגור