לראשונה: חברות הסלולר חויבו לקבוע נוהל להתאוששות מתקלות משמעותיות

משרד התקשורת דורש מחברות התקשורת לגבש נוהל ותהליך הנדסי מוסדר של התאוששות מתקלה מהותית במצב של עומס בתוך פרק זמן של 15 ימים
משה כחלון
בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים של תקלות מערכתיות מהותיות בארץ ובעולם, שכתוצאה מהן הושבתו חלקים ניכרים מרשתות תקשורת ומספר רב של מנויים לא קיבל שירות במשך מספר שעות. ברק לכך, משרד התקשורת מנסה היום (ג') לקבוע נוהל אחיד ומחייב במקרים כאלה.

משרד התקשורת תיקן היום את רישיונן של 3 חברות הסלולר הגדולות בנושא קביעת נוהל התאוששות מתקלות מערכתיות מהותיות במצב עומס. בתוך כשבועיים יגבשו שלוש חברות הסלולר הגדולות נוהל הנדסי מתאים בהמשך יתוקן רישיונן של חברות התשתית הקווית.

הדרך המקובלת והיעילה להתאוששות מהירה מתקלות היא השבתה יזומה רחבה של חלקים נוספים מהרשת, שלא נפגעו באופן ישיר מהתקלה המערכתית, או הגבלת תנועה ואיתותים כדי להפחית עומס, והחזרה הדרגתית ומבוקרת של חלקים אלה לשירות. עם זאת, קיים קושי במימוש תהליך זה, הנובע מהרתיעה לפגוע בשירות למנויים שאינם מושפעים מהתקלה המקורית ברגעי ההתמודדות הראשונית עמה

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה