שטייניץ על המשבר באי.די.בי: "הנזק האפשרי לפנסיות - פחות מפרומיל"

שר האוצר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו לא רואים, גם במידה וחלילה יתרחש התרחיש הגרוע ביותר, שישנה איזושהי פגיעה מהותית בחסכונות הפנסיונים". על ההתייקרויות במשק: "זה אף פעם לא נעים"
ד"ר יובל שטייניץ
״אני רוצה להרגיע לגביי קונצרן IDB שאכן נקלע לקשיים" אמר הבוקר (א') שר האוצר, ד״ר יובל שטייניץ, בפתח ישיבת הממשלה והוסיף כי "אגף שוק ההון עוקב אחרי {אידיבי אחזקות} מזה חודשים והנזק האפשרי לפנסיות הוא פחות מפרומיל ולכן אנחנו לא רואים, גם במידה וחלילה יתרחש התרחיש הגרוע ביותר, שישנה איזושהי פגיעה מהותית בחסכונות הפנסיונים של אזרחי מדינת ישראל״.

שר האוצר התייחס גם להעלאות המחירים במשק הן כתוצאה מעליית שיעור המע"מ ב-1% ל-17% והן כתוצאה מעליית מחיר הדלק לשיא של 8.25 שקלים לליטר בנזין בתדלוק עצמי ואמר ״לגביי ההתייקרויות זה כמובן דבר שהוא אף פעם לא נעים אבל אנחנו עושים את הצעדים ההכרחיים להשיג שתי מטרות: צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה וגם בנושא הזה ישנו נתון מדעי מקצועי אחד וזה המדד, ואני מציע לכולנו לחכות למדד ולקוות שגם השנה המדד לא יחרוג בהרבה מהנורמה״.

שר האוצר התייחס גם למצב היחסים בין ישראל לבת בריתה, ארה"ב, ואמר, ״ היחסים האסטרטגים הביטחוניים בין ישראל לארה״ב נשארו איתנים כפי שהיו , שיתוף הפעולה בין המדינות הוא טוב מאוד וגם במגעים שלי עם בכירים בארה״ב אני לא שומע על שום משבר חסר תקדים ביחסים בין שתי המדינות״.

שטייניץ שב והתייחס גם לנתוני האבטלה שפירסמה הלמ"ס בשבוע שעבר שהצביעו על ירידה בשיעור האבטלה ל-6.5% לעומת 7.1%. ״בשבוע שעבר בפתח ישיבת הממשלה הרגעתי לגביי הדברים שנאמרו על גידול דרמטי באבטלה והצעתי לחכות לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שאכן העידו שנכון לעכשיו אין גידול משמעותי באבטלה ואף חלה ירידה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא מסתכלים קדימה בדאגה״.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    התערבות באי.די.בי-המדינה חייבת להתערב
    avsloi 02/09/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר על קריסה שהשלכותיה מי ישורנה.מדינת ישראל יחד עם הבנקים צריכה להתערב לתועלת הציבור לפני שמחפשי הדם כמו עו"ד גיסין יגיעו.
    סגור
  • 14.
    פשוט הזוי הבן אדם לא מבין כלום בכלכלה רק אצלנו אחד כזה
    תום 02/09/2012 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הופך לשר אוצר בחסות הקומבינות של אדון ביבי
    סגור
  • 13.
    אתה הנזק האמיתי
    ששש 02/09/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה וBB עושקי הציבור מספר אחד
    סגור
  • 12.
    נו, אז תחזיר לנו את הפרומיל הזה יא גמד. (ל"ת)
    בנצי 02/09/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    פרומיל?
    ק 02/09/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם זה רק פרומיל אז כל נחוב הוא לא כסף! מה דעתך מר שטייניץ שהמדינה תכסה את החוב של דנקנק אה?!
    סגור
  • 10.
    שטייניץ הזה מנכוס לישראל רק דברים רעים מרגע שנכנס (ל"ת)
    אונימוס 02/09/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מה שבטוח שהפנסה,הגדולה ,של שטייניץ,השרים
    חי במינוס 02/09/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחברי הכנסת-לא תפגע. על העם הוא מצפצף העיקר שהטייקונים יוכלו להסתפר
    סגור
  • 8.
    פרוטליקס במחיר21.7 הזדמנות פעם בחיים במצב רכישה
    פייזר 02/09/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרוטליקס במחיר21.7 הזדמנות פעם בחיים במצב רכישה
    סגור
  • 7.
    בקרוב בטלויזיה: לרדת בגדול .....מהמדינה
    א 02/09/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס לשמוע את השקרים שלו ....לא מאמין שהוא בעצמו מאמין למה שהוא אומר.....אנחנו פשוט טיפשים .....לא סתם סחבו אותנו 40 שנה במדבר אפילו האריתראים עושים את זה בכמה חודשים.....
    סגור
  • 6.
    אדוני הפרופסור,אבל, פרופסור למה???
    שאול לא המלך 02/09/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק פילוסוף שחירבן את הפנסיה של כולנו יכול להעגיד פחות מפרומיל זה כל בנזק. אבל אני רוצה להבין מי זה החמור שיחליט שהבנקים לא בטוחים, ואת הפנסיה צריך להעביר לחברות ביטוח??? אתם מקרים אותו????
    סגור
  • 5.
    שטייניץ -אתם עושים את מה שהכרחי כדי לשחד מפלגות סחטניות
    מעמד הביניים 02/09/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס הדלק מהווה 50% ממחירו, תקצצו קצת בשוחד הפוליטי שאתם מעבירים למפלגות החרדיות ואז ליטר דלק יעלה 6 שקלים, שזה המחיר הראוי.
    סגור
  • 4.
    הנזק משטניץ וביבי לאזרח העובד הוא כמו פיגוע חברתי (ל"ת)
    טוני 02/09/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    פרומיל ועוד פרומיל ועוד פרומיל
    בו 02/09/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פרומיל אצל דנקנר ועוד פרומיל אצל תשובה ועוד פרומיל אצל בן דב ועוד פרומיל אצל מימן ועוד פרומיל אצל לבייב. בסך הכל הפסדנו לא מעט ושטיינמיץ ממשיך לנסות לעוור אותנו
    סגור
  • 2.
    שטייניץ יא שקרן לך תמכור פיתות (ל"ת)
    המקיש 02/09/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    רק פרומיל? אם כ"כ קצת אז שהמדינה תפצה את הפנסיונרים?
    חזי 02/09/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא שטייניץ? והאבטלה? זה הדבר החשוב שאתם גובים מיסים כדי להראות אבטלה נמוכה? מעסיקים עשרות אלפי אוכלי חינם בשרות הציבורי ומחפשים מאיפה לשלם להם משכורת?
    סגור