איזו מניה לקנות? לפי מחקר, חברה ש"מדברת" פחות - המניה שלה עולה יותר

לפי המחקר - חברות שמוציאות מעט הודעות - מניותיהן רושמות תשואת יתר של 6%-7% ובשנה שלאחר מכן תשואת יתר של 4%-5%
על הודעות לתקשורת
מקובל לחשוב שמניה שמסוקרת רבות בכלי התקשורת הינה חזקה ואיכותית. אז לגבי האיכות ניתן להתווכח אך לגבי החוזקה - מחקר של אוניברסיטת חיפה מצא כי מניותיהן של חברות שמרבות להוציא הודעות לתקשורת מראות ביצועים חלשים באופן יחסי.

מדובר במחקר שמבוסס על עבודת הדוקטורט של ד"ר זיו, בהנחיית פרופ' דורון קליגר מהחוג לכלכלה באוניברסיטת חיפה. במחקר נבחנו כ-500 חברות מתחום הטכנולוגיה אשר נסחרו בנאסד"ק וב-NYSE בין השנים 2007 - 2001. ד"ר זיו בדקה את הקשר שבין מספר ההודעות שפורסמו באתר האינטרנט של אותן חברות שנבדקו. החברות דורגו ע"פ מספר ההודעות השנתי שפרסמו מנמוך לגבוה. למרבה ההפתעה, התברר שהמניות של החברות שהוציאו מעט הודעות באופן יחסי הראו שנתית מובהקת גבוהה יותר.

עוד נמצא ובאופן צפוי יותר הפעם, כי קיים מתאם חיובי בין היקף הסיקור התקשורתי של חברות למספר ההודעות שהוציאו לציבור, כך שחברות שהוציאו יותר הודעות סוקרו יותר. עוד נמצא כי "רמת הסחירות" - נפח הקנייה והמכירה - של מניות החברות שפרסמו הודעות רבות הייתה גבוהה פי שלוש מחברות שהמעיטו במספר הודעותיהן. על זה נאמר - הציבור בפועל במניות עליהן הוא קורא בעיתון.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גולובס עשו "אמבוש" על אפריקה ראה תוצאה
    אבי 28/08/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולם לאורך זמן נתונים בסיסיים משפיעים
    סגור