טאואר צנחה 8.8%: "לא נוכל להתחייב מתי נגיע ל-200 מ' ד' הכנסות ברבעון"

כך נאמר בשיחת הוועידה של החברה. המנכ"ל הבטיח שהגעה להכנסות של 200 מ' ד' ברבעון היא עניין של זמן אך לא יכול היה להתחייב על מועד מדוייק. מה נאמר על המפעל בהודו?
 |  (20)
ראסל א.
המשקיעים ממשיכים לנטוש את מניית טאואר -1.19% טאואר 5,751 -1.19% טאואר בסיס:5,820 פתיחה:5,800 גבוה:5,851 נמוך:5,680 תמורה:26,962,353 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שצנחה היום (א') במסחר בשיעור של 8.8% ופתחה פער גדול מול חו"ל של כ-6.9% לטובות המסחר מעבר לים.

המשיקעים מגיבים בראש ובראשונה לתחזית אותה הציגה החברה במסגרת דוחותיה לרבעון השני של השנה ביום חמישי, ה-9 לאוגוסט. התחזית היא להכנסות של 152-162 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת צפי להכנסות של כ-200 מיליון דולר לקראת סוף השנה, שפורסמה בדו"חות הקודמים של החברה.

השוק מביע את אכזבתו לדברי מנכ"ל החברה, ראסל אלוואנגר, במהלך שיחת המשקיעים שלא יכול היה להתחייב למועד בו החברה תגיע ליעד ההכנסות של 200 מיליון דולר לרבעון. עם זאת ההגעה ליעד מתוארת בשלב זה ע"י החברה כשאלה של זמן בלבד. אי הוודאות ומצב השוק שנראה פחות טוב הביאו את האנליסטים המסקרים את החברה וציפו להכנסות של 700-800 מיליון דולר בשנת 2013 להנמיך תחזיתם ל-650 מיליון דולר בלבד.

עוד נקודות חשובות נוספות שעלו בהמלך שיחת המשקיעים: המנכ"ל הבטיח שהחברה מרחיבה את שוק היעד והמטרה ובכלל זה, מתקשרת עם לקוחות חדשים גם עם לקוחות במזרח בכדי למלא את המתקן ביפן. עם זאת, הבעיה של טאואר איננה המיצוב בשוק אלא המאקרו ותנאיי הסביבה.

מן הצד החיובי, רווחיות טאואר ברבעון הושפעה לטובה מיישום תוכנית התייעלות ענפה במפעל שרכשה ממיקרון ביפן לפני כשנה והחדשות הטובות הן שהחברה צופה כי שיעורי הרווחיות שנרשמו ברבעון הינם מייצגים להמשך השנה. התוכנית כללה צמצום מצבת העובדים במפעל בכ-280 איש, דבר שצפוי לתרום כ-30 מיליון דולר לרווח במונחים שנתיים. נציין כי יישום תוכנית ההתייעלות הוביל לשיפור מהותי בשולי הרווח הגולמי של החברה מכ-35% ברבעון הראשון לכ-40% ברבעון השני וכן לירידה בהוצאות מחקר ופיתוח והוצאות הנהלה וכלליות. מנגד החברה ספגה הוצאה חד פעמית בקשר להוצאות הרה ארגון בסך של כ-9 מיליון דולר.

נקודה מעניינת נוספת קשורה למכרז אליו ניגשה טאואר להקמת מפעל ייצור מתקדם בהודו כאשר בקונסורציום של חברת השבבים הישראלית נמצאת גם הענקית האמריקנית IBM. תוצאות המכרז יתקבלו עד סוף השנה והחברה הודיעה כי לפני שבוע קיבלה מכתב מהממשלה ההודית שהתקדמה עוד צעד לשלב הבא במכרז - דבר המגדיל את סיכויי הזכייה.

נציין כי הזכייה של טאואר עשויה לגלם אפסייד משמעותי שספק אם מגולם במחיר המניה היות ותפקידה במיזם בהודו הוא לווי והקמה ללא השקעה. כלומר טאואר עשויה להידרש לספק כוח האדם וידע לפרויקט בלבד ותקבל עשרות מיליוני דולרים בשנה בטווח הקצר.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    טאואר
    henri23 13/08/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מאמין שהנהלת החברה לא מענין אותה מחיר המניה ומהמשקיעים לא תהיה הפתעה אם נשמע שהנפיקו לגוף מוסדי מניות
    סגור
  • 15.
    המניה שהרווחתי הכי הרבה בחיים שלי...
    א 13/08/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט צריך לדעת להריח את השוק. נכנסתי בסוף 2009 ויצאתי בסוף 2010. מעל 500 %
    סגור
  • 14.
    אפסייד הפוך על הפוך עוד מעט אין מניה בטווח הקרוב ביותר
    הפציץ 13/08/2012 08:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה עשו למניה הכפילו את שערה פי 15 והקטינו את כמות המניות פי 15 הבנקים חשבו שמהלך כזה יגרום להם להיפתר מהמנ יות ממנייה כי כמות המניות ירדה בצורה משמעותית אבל בצד ההבטחות של טאואר למחזור של מילארד דולר ואי עמידה ביעד יש מקום לרסק את המניה שוב ל 60 סנט וחסל את כל השקעים במנייה . כך פשוט נפתרים מהמשקעים בדרך אלגנטית וחכמה ביי ביי לבנקים
    סגור
  • 13.
    האם מישהו זוכר את ההכרזה של "ילד במבה" לפני שנה?
    אלצ'קו 13/08/2012 08:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרי הוא הפליץ שעוד שנה-שנתיים טאואר מוכרת כ-מיליארד שח בשנה. מה קרה? - עברה שנה וכבר מורידים דרסטית את התחזיות. מ ס ר י ח שם!!! ג.נ. למזלי הרב, לא מחזיק. תודה לאל
    סגור
  • 12.
    חברה של נוכלים
    מושון 12/08/2012 23:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנים לא נתנו למשקעים רווח
    סגור
  • 11.
    כל פעם שהיא יורדת אני שמח!!
    איציק מהפלאפל 12/08/2012 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כי ככה אני נכנס בשער נמוך יותר כשמתפנה לי כסף....הזורעים בדמעה - ברינה יקצורו!! רק סבלנות - לא ביום אחד נבנתה רומא..
    סגור
  • אתה יכול להמשיך לחלום
    מושון 13/08/2012 07:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני 10 שנים עושה את מה שאתה עושה ועוד לא ראיתי אור בקצה המנהרה כדי שאני יוכל לצאת לפחות עם הקרן.לחברה הזאת יש שיטה הם מגדילים את ההון ע"י הנפקת מניות חדשות(דילול) ולאחר שהמניה בתחתית עושים ספליט הפוך. וחוזר חלילה המניה תירד יגדילו הון ע"י דילולים ובעוד 10 שנים שוב ספליט. כל אותה התקופה מתחלפים משקעים שאינם זוכרים את ההסטוריה של המניה כמו שאומר הפתגם פרירים לא מתים אלה מתחלפים
    סגור
  • 10.
    צריך לחקור למה "מורידים" את המניה כל הזמן (ל"ת)
    אבי 12/08/2012 19:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • לא תעלה בזמן הקרוב כל עוד לא יוסדרו שטרי החוב.
    הצופה 12/08/2012 23:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכסף החכם של המשקיעים הגדולים ימשוך או יחזיק את המניה למטה לאורך זמן. כל עוד לא נסגר עיניין שטרי החוב עם הבנקים היא תישאר מתחת לערך שמשתלם להם להמיר. למשקיעים הגדולים יש אורך נשימה וראיה לטווח ארוך.
    סגור
  • 9.
    המניה עשתה כברת דרך יפה
    ליאת 12/08/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
    1 4
    החברה עשתה פלאות בשנתיים האחרונות והמניה לא נפלה כל כך הרבה יחסית לשאר ,מה אתם מקטרים.
    סגור
  • מי שילם לך
    המודיע 12/08/2012 21:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המניה המסריחה הזאת יורדת כמו כולן, אבל בליווי הודעות שבועיות חיוביות ומעוררות אשלייה, אם זה נראה כמו לכלוך ומריח כמו לכלוך - יש מצב שאנחנו חייבים מקלחת רצינית
    סגור
  • 8.
    איזה יופי!יש התייעלות!!!
    khp 12/08/2012 17:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכון,מכונת כביסה לפיטורים מלוכלים,אבטלה,רשעות......העיקר התקשורת צוהלת..."היתיעלת" כאשר התקשורת מפטרת הפקידים יודעים לבכות....פיטורים מיותרים...ממשלה תזרימי כסף
    סגור
  • 7.
    ראסל אלוונגר נוכל
    נהג זבל 12/08/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הבטיח הרים וגבעות ולמעשה מי שהוא הגיע לארץ המניה רק ירדה ואיבדה 75 אחוז מערכה
    סגור
  • 6.
    טאואר
    שז 12/08/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אם הבנקים לא מוכנים להסדר מה זה אומר לגבי המניה? כמה המניה צריכה לרדת כדי שיהיה כדאי לקנות את החברה ורק כדי להשתלט על קופת המזומנים ולאחר מכן לסגור אותה
    סגור
  • המסקנה מהשאלה שלך בדיוק הפוכה..
    גיל 12/08/2012 22:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם הם לא מוכנים להסדר, הם רואים אור בקצה המנהרה שיכניס להם יותר כסף מההסדר....!!!! בקופה אין יותר ממה שהוצע להם בהסדר.... קפיש????
    סגור
  • 5.
    טאואר
    יובל 12/08/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    7 2
    איזה נייר אומלל אלוהים
    סגור
  • 4.
    התנהגות הנהלה מוזרה שלא להגיד מריחה לא טוב
    גדי 12/08/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    7 1
    נראה כאילו ההנהלה מעוניינת בהצהרות הכאילו אחראיות להוריד המניה, לי זה ממש מריח לא טוב שלא להגיד מסריח זה שבדרך פוגעים באנשים ישרים שהשקיעו שם זה כנראה לא בדיוק מזיז למישהוא....אני משוכנע שזה יתברר אולי בקרוב בבית משפט--לנו עד אז כבר לא ישאר הרבה במניה זבל הזאת
    סגור
  • 3.
    בטח אם היא תקבל את העבודה בהודו היא תרד עוד
    מניה מבאסת ת'חיי 12/08/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כי היא תעלה לפני זה כבר.
    סגור
  • 2.
    כמות הכסף ששרפתי במניה היא אדירה. מציע לכולם לא להתקרב (ל"ת)
    משה 12/08/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 1.
    טאואר