טאואר מסכמת עוד רבעון טוב, אך צופה ירידה בהכנסות Q3 ל-157 מיליון דולר

ההכנסות עמדו בתחזית שסופקו - 168 מ' ד'. המניה פתחה במינוס 12%. אלוואנגר ל-Bizportal: "לקוחותינו הורידו תחזיות; אינני יכול להבטיח את הביקוש בשוק"
ראסל אלוואנגר
יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר-ג'אז פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני בו עמדה בתחזיותיה כאשר היא מציגה צמיחה בשיעור דו ספרתי, אך במקביל סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון השלישי של השנה. בכך מיישרת טאואר קו עם המתחרות והחברות האחרות בתחום אשר הורידו אף הן התחזיות לרבעון הנוכחי.

ההכנסות עומדות בתחזיות - צמיחה של 21%

מכירות טאואר -0.76% טאואר 11,710 -0.76% טאואר בסיס:11,800 פתיחה:11,840 גבוה:11,840 נמוך:11,610 תמורה:47,707,748 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הסתכמו ב- 168.6 מיליון דולר, עלייה של 21%, בהשוואה למכירות בסך של 139.7 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2011, ועלייה קלה ממכירות של 168 מיליון דולר ברבעון הקודם. תוצאות החברה עמדו באמצע טווח התחזיות שסיפקה להכנסות של 163-173 מיליון דולר.

ה-EBITDA ברבעון עמד על 52 מיליון דולר, 11 מיליון דולר או 28% מעל הרבעון הקודם או 42% מעל הרבעון המקביל כולל הרכישה החד פעמית בשנה שעברה.

בצד החיובי בדוחות נציין את שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי (non-GAAP), שעמדו על 40% ו-31%, בהתאמה ברבעון השני של 2012, בהשוואה ל-36% ו-26% ברבעון המקביל אשתקד, בהתאמה. הרווח נקי (non-GAAP) הסתכם ב-45 מיליון דולר עם שיעור של 27% בהשוואה לרווח של 28 מיליון דולר ו-20% שיעור רווח נקי ברבעון המקביל אשתקד.

יתרת מזומנים בסוף הרבעון השני של 2012 עמדה על סך של 171 מיליון דולר לעומת 101 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2011 ולעומת 158 מליון דולר ברבעון הקודם.

תחזית לצמיחה מואטת יותר

בצד השלילי של הדוחות עומדת התחזית לרבעון הבא. טאואר-ג'אז מספקת תחזית מכירות לרבעון השלישי של בין 152 מיליון דולר ל-162 מיליון דולר, ירידה לעומת הרבעון השני. עם זאת נציין כי ההכנסות מביאות לסה"כ מצטבר לתשעת החודשים הראשונים של 2012 על סך 489 עד 499 מיליון דולר, המייצגים זינוק של 12% עד 14% במכירות לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2011.

בשיחה עם Bizportal, הסביר ראסל אלוואנגר את התוצאות: "סיכמנו רבעון טוב. הדבר הטוב ביותר הוא שהצבר מגיע לשיא והתעשייה הזו גדלה באופן כללי. הצגנו שיפור בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי, הגדלנו את ההכנסות לעומת הרבעון המקביל".

בתחילת השנה ראיתם קצב הכנסות של 200 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה וכעת אתם די נסוגים מכך. ממה הדבר נובע? "בשלב זה תנאי השוק לא תומכים בתחזית של 200 מיליון דולר לרבעון הרביעי. לקוחותינו הורידו תחזיות, זה השוק ואין דבר שאוכל לעשות בעניין זה".

אילו לקוחות צפויים להפחית בהזמנות? "מדובר בעשרת המובילים. מן הסתם לא אוכל להגיד את שמם אך שמם מצוי בעיתונים ובתקשורת. מכל מקום אנחנו מאמינים שלשבור את רף ה-200 מיליון זה רק שאלה של זמן".

"הבנקים לא מתכוונים למכור את שטרי ההון בקרוב"

מה עם סוגיית שטרי ההון? מתי תיפתר הבעיה הזו? "בשלב זה יש שלושה מחזיקים בנייר: פועלים לאומי וחברה לישראל. חברה לישראל אישרה כי לא תפעל ותשחרר ניירות לשוק כיוון שהיא מחזיקה בנייר לטווח ארוך. לגבי הבנקים - אלו מחזיקים חכמים, הם לא יעשו כלום בטווח הקרוב ואנחנו עדיין בדיונים עימם. אין להם כוונה למכור בזמן הקרוב".

האם אתם מתכננים לבצע רכישות נוספות קרובות בקרוב? "אנחנו בוחנים רכישות נוספות אך בשלב זה אין כל צורך אסטרטגי או מנהלתי לדווח על כך. אנחנו רואים ברכישה ביפן רכישה מדהימה שכיסתה על עצמה כבר לאחר תשעה חודשים ממועד ביצועה".
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    שטרי הון
    henri23 12/08/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הבנקים רוצים למכור 6 מליון מניות ואתה טוען רוצה לקנות חזרה את המניות העלות היא 54 מליון $ אם היתה מאמין שערך המניה שווה יותר היתה קופץ על המציאה וההתנהלות שלך משדרת לשווק שהמניה לא שווה 9 $ טוב לדעת
    סגור
  • 25.
    זבל של מניה
    מוטי 12/08/2012 07:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גמרה את החיים של הרבה אנשים שהאמינו בה. במשך שנים הם מספרים סיפורים נותנים אור בקצה המנהרה ואופ היא יורדת למחוזות חדשים. יותר טוב להשקיע בכל מניה אחרת ולא בה
    סגור
  • 24.
    אינטרסי
    איציק הבנקאי 11/08/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למי שלא מבין !להנהלת החברה ישנו אינטרס מובהק ליצור לחץ כלפי מטה על המניה..לא יותר מידי בויסות כמובן..זו גם אחת הסיבות לספליט במניה..מדובר במשחק פוקר עם הבנקים ...ככל שמחיר המניה נמוך יותר לאורך זמן לבנקים יבער לממש את שיטרי ההון במטרה לממש רווחים(הם כבר מזמן מחקו מהספרים את החוב...)במציאות שהבנקים מחפשים להציג תוצאות מול הרוח הנגדית שיש מולם זה הגיוני...טאוור מבקשת להגיע להסדר במחיר מניה נמוך...ככל שהמחיר יעלה הבנקים ימתינו לנק שמבחינתם אופטימלית...בקיצור ,למי שיש סבלנות יקצור את הפירות..ברגע ההסדר תהייה קפיצה של מאות אחוזים והצפת ערך ראלית לתוצאות החברה...נסחרת כיום בפרוטות.סבלנות!!!!!!
    סגור
  • נשמע לי הגיוני לגמרי
    איציק מהפלאפל 12/08/2012 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני כבר מושקע רבע מליון ואני פשוט מחכה שהיא תרד עוד קצת כדי להיכנס באופציה...סבלנות זו מילת המפתח
    סגור
  • 23.
    לביזפורטל
    מושון 09/08/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    פרסמתי לפני המסחר שאין פעם אחת שטאואר עלתה לאחר דוח . ואתם שמתם את זה בצד ניראה שאתם ומערכת גלובס שותפות לנוכלות שיש במניה הזאת
    סגור
  • 22.
    ב-4 מילים: רבעון טוב תחזיות חרא (ל"ת)
    סיכמתי לכם הכל 09/08/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 21.
    גורביץ האפס
    אבירם 09/08/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רק נזקים ממנו קודם בונוס עכשיו טאואר
    סגור
  • 20.
    כשראיתי עליות חדות הבנתי שנפט אין שם ווחששתי ממי ביוב (ל"ת)
    בנטוב 09/08/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 19.
    המניה יורדת בגלל התחזית לרבעון הבא (ל"ת)
    לכל אלה שלא הבינו 09/08/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    עושה עבודה מדהימה. (ל"ת)
    שורט בבילון 09/08/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    רואי שחורות תתעורו, הדוח מצוין, והניהול מצוין,
    אנונימי 09/08/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המניה תזנק בזמן הקרוב
    סגור
  • מר ראסל הוא הבעיה הכי גדולה של המניה
    ניהול מצויין??? 09/08/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הייתי מושקע במניה בעבר ואני לא מתקרב אליה שוב גם אחרי הקפיצות המדומות אתמול לא חשבתי להיכנס. תסגור את החובות של החברה הזו ואז יהיה עתיד,עד אז פשוט חבל על הכסף. תסתכל על המניה גם שנתיים אחורה, רק מכות מקבלים ממנה
    סגור
  • 16.
    אינטרנט זהב
    אנונימי 09/08/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי סוף סוף תלכו המשקיעים לאיפה שאפשר להרוויח כסף בגדול דוגמת אינטרנט זהב. פרצאתמול לפי תוכנת בורסה גרף ותוכנות אחרות איתות קנייה מידי לעבר שער 1200 בהתחלה ואחכ לשער 1600. יומיים מחזורים מיליון שקל היום 32000 כרגע אין מוכרים אף אחד לא נותן סחורה תנסו לקנות אף אחד לא ייתן לכם המוסדיים וקרנות מנסים לקנות שם אתמול ב250000 שקל לא נתנו סחורה היא תהיה הבלופניקס הבאה שמשער 476. שקניתי אותה מכרתי בשער 1350. עכשון שער 1400 ולא יורדת. אינטרנט זהב זה הלהיט הבא הבבילון הבאה תיבדקו אותי במקום להיות בפוזיציות שורט על טאואר. חחחח
    סגור
  • 15.
    התחזית מאוד מאוד מאוד מאוד מאכזבת (ל"ת)
    תשובה לשואלים - ! 09/08/2012 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    יש סיכוי שהיום המניה תעלה ואז ניראה את הפרשנים. (ל"ת)
    שלוי 09/08/2012 10:46
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 13.
    אולי זה תרגיל שבדוח הבא ההכנסות יעלו מעבר לצפי (ל"ת)
    koby2107 09/08/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 12.
    משהו פה מסריח לפי הכתבה...
    koby2107 09/08/2012 10:40
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הרווחים, ההכנסות ויתרת המזומנים גדולים בהרבה ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת וגם ביחס לרבעון הקודם השנה אז מה ההיסטריה הזאת ואיפה האכזבה בדיוק.
    סגור
  • 11.
    זאת הכותרת ביאהו פייננס
    טאואר 09/08/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    .....TowerJazz Presents Strong Revenue and Margins Growth in Second Quarter 2012 Financial Results: Revenues of $168.6 Million, Up 21% Year-over-Year With an EBITDA of $52 Million
    סגור
  • 10.
    תגובה ללא פופורציות
    טאואר 09/08/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שיפור של 14% לעומת שנה הבאה! איזה מנייה יורדת במצב כזה? בקרוב פתרון בשטרי ההון והמנייה תקפוץ. לא ממליץ לשום כיוון
    סגור
  • 9.
    עובדת יפה מאוד, כל הכבוד !!! (ל"ת)
    אנונימי 09/08/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    חברה שה"מומחים" אוהבים לשנוא
    אנונימי 09/08/2012 10:06
    הגב לתגובה זו
    9 1
    להתראות עוד שנה
    סגור
  • 7.
    מענין מי הפרשן של הדוחות???? (ל"ת)
    שלוי 09/08/2012 10:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 6.
    תוצאות מצויינות הלוואי כל חברה תראה כאלה הכנסות (ל"ת)
    שלמה 09/08/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 5.
    בארצות הברית לא מאמינים במניה הזאת. מחזורים זעומים.
    עודד 09/08/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    5 3
    היום תרד 20%
    סגור
  • 4.
    למה התקשורת מוציאה כותרת מגמתית???
    לי אין אתר אינטנט 09/08/2012 10:00
    הגב לתגובה זו
    14 2
    חבל שביזפורטל לא יכולה לפרסם את הדוח כפשוטו ,להסביר אותו לקהל הרחב ולתת לקהל להחליט. כותרת ראשית שאומרת טאואר מאכזבת ...ותחשבו על זה
    סגור
  • כ"כ מסכים איתך
    ברק35 09/08/2012 11:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האתר לוקח על עצמו כח אדיר שמשפיע על השוק. דרך אגב זה לא קורה באתרים מתחרים. או שזה אתר פנאי ודעות שך כלכלה או שזה אתר עובדתי. דרושה בדיקה מקיפה בנושא וגילוי נאות אני לא מושקע במניה ועלי הכותרת ממש לא השפיעה. אבל זה קורה בביזפורטל כל הזמן!!!
    סגור
  • שינו את הכותרת..למשקיעים שקיבלו מכה זה לא משנה כבר (ל"ת)
    ברק35 12/08/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טאואר
    נועםדבורה-טאואר 09/08/2012 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אני לא יודע אם החברה הזו דיווחה בשנתים שלוש האלה על ירידה בהכנסות או שזה בגלל הספליט שאני מקווה שיכירו בה קצת עכשיו מתפלל ומקווה שזה לא ימנה ממנה המשך עליות
    סגור
  • 2.
    מניה זבל שמורצת מידי פעם על ידי ספקולנטים. היום שחיטה. (ל"ת)
    מני 09/08/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 1.
    מדווע אכזבה? עמדה בתחזיות של עצמה (ל"ת)
    גבי 09/08/2012 09:52
    הגב לתגובה זו
    14 5
    סגור