לא רק דיבורים: הרגולטור בסין הפחית דרסטית את המס על המסחר בכדי לתמוך בבורסה; שטייניץ - מתי זה יקרה פה?

ב-8 ביולי אמר שטייניץ בראיון ל-Bizportal כי יבדק הקשר בין ירידת המחזורים לבין העלאת המס, ומאז שקט. בסין דווקא פועלים במרץ...
בורסה מתייבשת
מצב הבורסה בת"א הולך ונהיה גרוע יותר מיום ליום. בין אם זה בגלל המצב הגיאופוליטי, בין אם בגלל עודף רגולציה ובין אם בצל עניינים טכניים של מעבר בין מדדים בחו"ל - מחזור המסחר היומי ביולי האחרון הסתכם ב-840 מיליון שקלים בלבד, שפל של 7 שנים.

לא רק הבורסה בת"א מתמודדת עם נטישת משקיעים ותשואת חסר משמעותית, גם הבורסה בסין חווה ימים קשים. מדד שנחאי שבימים היפים של 2007 הוביל את העליות, נשרך כעת מאחור. המדד הסיני איבד 12.5% בשלושת החודשים החודשים האחרונים והוא כעת המדד הגרוע מבין כל מדדי השווקים המתעוררים מתחילת השנה.

כפי שמקבלי ההחלטות בסין עושים כל מאמץ לחדש את צמיחת הכלכלה במדינה (לראיה - 2 הורדות תוך חודש והורדת מתמשכת של יחס הרזרבות של הבנקים), כך הם גם מתנהלים בכל הקשור לבורסה הסינית, ולא בפעם הראשונה השנה. במהלך שקצת עבר מתחת לראדר של המשקיע הישראלי, הרגולטורים בסין הפחיתו ב-20% את עמלות המסחר בשוק המניות בסין וזאת במטרה לתמוך בשוק המניות ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור משקיעים.

נציין כי בזמן שבישראל המס על הבורסה נלקח מהרווחים, בסין המס הוא על כל פעולה ופעולה. לפי הוועדה הסינית לעניין רגולציה בתחום תחום ני"ע, המהלך ייכנס לתוקף ה-1 בספטמבר וצפוי לחסוך למשקיעים כ-94 מיליון דולר בעמלות מסחר בארבעת החודשים האחרונים של השנה. בתוך כך, גם המס עם המסחר בחוזים על מניות בשנחאי יירד וזאת בשיערו של 26%.

לא רק הפחתה במס על פעולות

באתרי החדשות בסין נכתב כי הרגולטורים שוקלים גם הפחתה של "מס בולים" (stamp duty) על מניות. מדובר במס הכבד ביותר מבחינת המשקיעים וההערכה היא שהפחתה במס זה תביא לריבאונד של ממש בשוק המניות. בארץ בוטל מס בולים על שוק ההון באופן כליל בשנת 2006.

ההפחתה של הימים האחרונים באה לאחר שב-31 ביולי הודיעה מפלגת השילטון בסין כי יבוצעו בקרוב התאמות מדיניות בכדי להבטיח צמיחה. באותה הודעה נאמר כי הממשלה שוקלת ביצוע צעדים לייצוב שוק המניות והחזרת אמון המשקיעים. כעת מתברר שזו לא הייתה סתם אמירה. ובהקשר דומה, שטייניץ בראיון ל-Bizportal בתחילת יולי אמר כי "המצב בבורסה בת"א מדאיג, נבדוק את הקשר בין ירידת נפח המסחר להעלאת מס רווחי ההון". ואנחנו שואלים - מתי נראה גם צעדים אופרטיבים?
תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    האמת, כך או כך, כסף משוק ההון האוצר לא יראה.
    קורמורן 10/08/2012 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוק ההון נמצא כעת בשפל כזה שכמעט ואין רווחים שניתן למסות אותם. מהגדלת מס על הרווחים בבורסה מ 20% ל-25% האוצר לא ראה תוספת אף לא של אגורה אחת. בינתיים ההשקעות המועדפות הן בחו"ל, בעיקר בארה"ב, כלומר אנו תומכים בחברות זרות במקום בישראליות. לא חבל ???
    סגור
  • 32.
    קראתי את כל התגובות בכלכלה את לא מבינים!!
    מרדכי מוטי אטיה 07/08/2012 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נכון שיש בעיה אבל להשוות אותנו לסין!? הלו אנחנו אפילו לא פרומיל מהם מכל הבחינות...יש להם יותר מ3000 מילארד $ רזרבה!!!!! מכאן שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים גם לא לגבות מסיםלתקופה ארוכה...
    סגור
  • 31.
    כשיש 3000 מיליארד $ רזרבה בקופה....
    מרדכי מוטי אטיה 07/08/2012 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרגולטור הסיני יכול לעשות מה שהוא רוצה....מה הקשר לישראל שנמצאת בגרעון....מה שר האוצר יכול לעשות?! יוסי פינק כלכלן/עיתונאי בגרוש
    סגור
  • 30.
    זה לא שר האוצר זה שר החרבת האוצר היתמחות בניפוח אגו (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2012 22:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    שטייניץ תהיה "יפה" ותשתוק (ל"ת)
    טל 07/08/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    וגם אלוני,גזית ועזראלי. (ל"ת)
    אמרתי-אפריקה 07/08/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    חוזר ואומר
    אלישע 07/08/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מנכ"ל בבילון עשה טעות מרה,שהחברה עברה ל ת"א 75!
    סגור
  • 26.
    כל הכבוד לביזפורטל שנאבק עבור החסכונות והפנסיה
    אלי שני 07/08/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל הכבוד לביזפורטל שנאבק באופן רציף עבור החסכונות והפנסיה של קוראיו.המשבר בבורסה מקטין את הכנסות המדינה ממיסים.ניתן היה למנוע חלק מגל הגזירות האחרון אם שיעור המס על הבורסה היה יותר נמוך.
    סגור
  • 25.
    כרגיל אצל הרשלה הוא יתעורר כאשר לא ישארו סוסים
    hdtk 07/08/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היום יותר מתמיד המשקיעים מחפשים אפיקי השקעה סולידיים.הם עוזבים את הבורסה ומשקיעים בנדלן ובחול.להחזיר את הכספים שעזבו את הבורסה יהיה קשה ללא תמרוץ .אך אם לא יחזור הכסף הגדול לבורסה בארץ,יחסר הכח המניע לצמיחה,וזה יותר מהכל צריך להדליק אור אדום במשרד האוצר ובבנק ישראל.ללא צמיחה הרשלה יקר פחות כסף יגיע ממסים ולמשל מהתחום שבו גרמת נזק מוכח(חפושי הגז והנפט) לא ייכנסו תמלוגים לקופת המדינה כל עוד החברות לא תוכלנה לגייס כספים בבורסה .לפתוח תשתיות הולכה והנזלה.
    סגור
  • 24.
    פילוסופית שטייניץ צודק, הרי הוא ד׳ר, מעשית ביבי שר על:) (ל"ת)
    מדינת הפלסף 07/08/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    המחזורים נמוכים ללא שום קשר למס- פיטפוטים על איראן
    עודד 07/08/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ומשבר עולמי הם הסיבה היחידה. מי שחושב שפחות חמישה אחוזים או יותר חמישה אחוזים משפיעה על משהו אינו מבין דבר וחצי דבר בכלכלה!
    סגור
  • כניראה שאתה לא מבין דבר
    אייל 08/08/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי יש מחקרים שקבעו שכל העלאה מעל 10% מס בורסה מורידה את המחזורים וגורמת להפסד כספי למדינה ככל שהמס נמוך יותר ככה המדינה מרוויחה יותר זה מס קלאסי שאתה מעלה ואתה מרוויח פחות , אין פה ביקוש קשיח כמו בסיגריות ובדלק כאן יש אחלה אפשרות להתחמק ממנו (פשוט לא להשקיע) או במקרה שלנו להעדיף דירות שם המס הוא 0 על כל הרווח שאתה עושה כל חודש
    סגור
  • 22.
    עלינו לממן את החרדים והמתנחלים. עבדים היינו ועבדים נשאר (ל"ת)
    אמנון 07/08/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 21.
    צריך להאריך שעות מסחר! לתקן עמלת מינימום בורסאית!
    lepxii 07/08/2012 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תל-אביב נסגרת שעתיים לפני שאר אירופה, ובדיוק כשנהיה מענין. צריך לסחור עד 18:30. עמלות המינימום הבורסאיות יוצרות עלות אפקטיווית גבוהה למסחר, ופוגעות קשות במחזורים.
    סגור
  • 20.
    שטייניץ מנותק מהמציאות ומהעם.
    איציק 07/08/2012 09:44
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אמירה אומללה של שטייניץ. כל אדם מן הישוב יודע, שקיים קשר הפוך בין גובה המס לעניין שיש לציבור באפיק ההשקעה. לא צריך להיות כלכלן כדי לדעת את זה. צריך להיות מנותק מן המציאות כדי לא לדעת את זה!
    סגור
  • 19.
    אתם חזירים
    ברווז 07/08/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 12
    אתם עושים המון כסף בבורסה,וקשה לכם לשלם מס,אתם ממש חזירים,שקל לא לקחתי השנה רק הפסדים,אני מוכן לשלם מס רק שיחזור ההפסד,בכף אני ישלם.חזיריםםםםםםםםםםםםםם
    סגור
  • 18.
    שטייניץ לא יפחית את מס הבורסה, כי הוא לא טועה לעולם. (ל"ת)
    גד 07/08/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 17.
    פיל וסוף לחנות החרסינה (ל"ת)
    דור 07/08/2012 09:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    למוישה היה סוס .הוא רצה לחסוך ,וכל יום נתן לסוס פחות
    דוריאנוב 07/08/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    17 0
    אוכל .בסוף , כמובן ,הסוס מת ומוישה אמר : חבל, דווקא חשבתי הוא התרגל לא לאכול...............
    סגור
  • 15.
    מילים
    שרפון 07/08/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אים לא תהיה תפנית חיובית במס אני מוכן לנדב ליובל המבלבל חוט ומחט שיכניס את הבורסה לכיס ויתפור את הכיס וישמור עליה חזק שלא תברח שר אוצר אללק חרפה
    סגור
  • 14.
    הרי כבר אמרנו ששטייניץ לא מבין בכלכלה
    שמואל המבולבל 07/08/2012 09:19
    הגב לתגובה זו
    30 0
    שהכנסת תממן לשטייניץ לימודי מבוא לכלכלה.זו השקעה קטנה אך עים רווח גדול לעם ישראל
    סגור
  • 13.
    הממששלה הפסידה הכנסות ממיסים בסך2.8מליארד שקל
    BHC 07/08/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    23 1
    בכל שנה מיום שהעלו את המס ל25אחוז
    סגור
  • 12.
    אלה שעות השינה (8:00-19:00) של שטייניץ-נא לא להעיר.. (ל"ת)
    בית"רי 07/08/2012 09:08
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 11.
    ניתן להעביר את הכסף לחשבון ברוקר בארה"ב(ib לדוגמה)
    כותב 07/08/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אין מס על רווח הון עד שהכסף חוזר לארץ,בנוסף ניתן להנות משער מטבע מקומי חזק,לך תדע איזה טייקון הולך ליפול מחר ואיזה רשת ביטחון יש לבנק שמגבה אותו(אין ארוחות חינם)?
    סגור
  • עדיין אתה משלם את המיסים של הארץ. שטייניץ רודף אותך עד
    אזרח מהשורה 07/08/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לארה"ב ואפילו לסין...
    סגור
  • 10.
    אצלנו רק רוצים לקחת ושהדירות עוד יעלו
    אנונימי 07/08/2012 09:02
    הגב לתגובה זו
    19 0
    שכולם יצטרכו משכנתא וזה יחייב אותם לעבוד קשה כל היום ואת הילדים לשים במעון ואחכ שילכו לצבא והשאר לא מעניין אותם הם רוצים אנשים משועבדים חסרי כסף. והעם אדיוט אז מגיע לו
    סגור
  • 9.
    להוריד המס במיידית
    wael 07/08/2012 08:56
    הגב לתגובה זו
    30 0
    שר האוצר חייב להוריד מס על רווחי הון ל-10 אחוז או לכל היתר 15 אחוז על מנת להחזיר האימון לשוק שכולם ירווחו ובעיקר קופת המדינה תתעלה כשר אוצר ....
    סגור
  • 8.
    בורות לשמה
    אבי 07/08/2012 08:56
    הגב לתגובה זו
    20 1
    מס של 25 אחוז הוא מהלך אוילי ובלתי ברור שנעשה מחוסר הבנה מוחלט של הקשר בין צמיחה לבורסה תוססת ובריאה. מס נמוך יותר סביב 10 אחוז יגרום לגביה גבוהה יותר וצמיחה גבוהה יותר
    סגור
  • 7.
    מה הקשר לשטייניץ, מה לו ולכלכלה...
    YYY 07/08/2012 08:48
    הגב לתגובה זו
    23 1
    חלם זה כאן !!!
    סגור
  • 6.
    שטיינליץ שלנו הוא הוא סופר סטאר
    דוידי 07/08/2012 08:47
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הוא יעלה את המס , ילאים את המדינה וגם יעשוק המשקיעים בחו"ל ונכון הוא גם יעלה את המיסוי ואז בטוח יבוא כל המשקיעים בעולם . כי הם יבינו שאם יש מיסוי כל כך גדול סימן שיש הרבה רווחים.... דוקטור ע'אלך... לוועד הבית לא הייתי שם אותו....
    סגור
  • 5.
    כל אחד אחר בבחירות רק לא ביבי
    מושון 07/08/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    21 1
    לבחור בכל מפלגה אחרת רק לא בלכוד. ולא משנה גם עם הם יתנו סוכריות לקראת הבחירות כי לאחר שיבחרו שוב הלך אלינו
    סגור
  • 4.
    שר האוצר כאן ישן בעמידה!!!! (ל"ת)
    זה לא ברור לכם? 07/08/2012 08:42
    הגב לתגובה זו
    22 0
    סגור
  • 3.
    שהמחזור היומי יגיע למיליונים ספורים הוא יתעורר ו...
    ברק35 07/08/2012 08:37
    הגב לתגובה זו
    25 0
    כרגיל הכל בדיעבד אצלנו, צריך להיות גרוע מאוד לפני שהטמבל הזה יתעורר ואז בתזמון הנכון לו ולביבי הוא יקל את הגזירות וייצא "מלך" פעם שהייתי יוצא לחו"ל הייתי חושב שכולם פראירים ואנחנו החכמים, מיום ליום מתברר לי שאנחנו, תושבי ישראל, אנחנו התושבים הכי פראירים בעולם בכל תחום שתיגעו בו..בקרוב מס על קרנות ההשתלמות. אין תחום שלא גונבים אותנו בו. ביזיון ועצוב. גם פה הם יתעוררו שהירידה מהארץ תעלה כמו שהמחזורים בבורסה יורדים...מצטער אם זה יותר מדי על הבוקר, הייתי חייב לפרוק. יאללה שיהיה יום טוב!
    סגור
  • 2.
    שטייניץ תתפטר כבר נמאסת (ל"ת)
    שמעוני 07/08/2012 08:34
    הגב לתגובה זו
    29 0
    סגור
  • 1.
    הוא אמר,אז מה ?ממתי הוא מבין בכלכלה ? (ל"ת)
    kimkim 07/08/2012 08:26
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סגור