בכיר במיטב ל-Bizportal: "שוק ההון הישראלי חזר 10 שנים אחורה, הוא פחות משוכלל וחשוף כעת מאוד למניפולציות"

על שוק המניות: "בגלל מצב הסחירות, הפערים בין שערי הקניה למכירה יגדלו". על השוק הממשלתי: "המוסדיים הם כמו פיל בחנות חרסינה"
בורסה מתייבשת
הבורסה הישראלית סובלת כבר תקופה ארוכה מירידה חדה בהיקפי הפעילות בה, ולראיה ביולי האחרון נפלו מחזורי המסחר בת"א לשפל של 7 שנים , כאשר הצטמצמו ב-25% ל-840 מיליון שקל ביום במניות ובהמירים, ביחס למחזורים שנרשמ בבורסה רק לפני שנה. על מנת לנסות ולהבין את ההשלכות ואת ההשפעה שיש להתכווצות המחזורים על הפעילים בשוק המקומי, שוחח Bizportal עם אורן קפלן, סמנכ"ל בכיר בבית ההשקעות מיטב.

"מה שקורה כרגע זה ששוק ההון הישראלי חזר כעשור אחורה בעקבות ירידת המחזורים בבורסה. זה לא שהשוק יפסיק להתקיים אלא שהוא יהיה פחות משוכלל והפערים בין שערי הקניה למכירה יגדלו, כי עושי השוק צריכים לפצות את עצמם על הסיכונים שנגרמים להם כתוצאה מהסחירות הנמוכה. בשוק כזה האפשרויות למניפולציות הולכות וגדלות" אמר קפלן שהדגיש כי כמו בסיפור הביצה והתרנגולת גם כן לא ברור מה מלבה את מה, היציאה מהשוק שגורמת לירידת המחזורים או ירידת המחזורים שגורמת לעוד משקיעים לברוח מבורסה.

"בד"כ מתייחסים לירידת מחזורי המסחר בשוק המניות, אבל מבחינת המוסדיים הבעיה היא יותר קשה בשוק האג"ח. לדברי קפלן, "בתקופה האחרונה אנחנו רואים יציאה מאסיבית של כספים המנוהלים על ידי הגופים המוסדיים מהארץ לחו"ל. כשהמחזורים בשוק האג"ח הממשלתי והקונצרני בארץ מסתכמים בסביבות המיליארד דולר ביום לעומת מחזורים בסך של 200 מיליארד דולר ביום בשווקים המובילים בעולם. המוסדיים מרגישים בארץ כמו פיל בחנות חרסינה שכל צעד שיעשו יטלטל את השוק במידה רבה מדי."

"בשוק הקונצרני למעשה אין כיום , כמעט בלתי אפשרי להנזיל את ההשקעות שנעשות בהנפקות של של חברות בישראל. כשמחזורי המסחר הם מאות אלפי שקלים בסדרה, הבחירה אם להצטרף בכלל להנפקת חוב היא בחירה קשה מבחינת המוסדיים כי לרוב האג"ח האלה לא מספיק סחירים לאחר ההנפקה והמוסדיים עלולים להיתקע שם, לפעמים עד למועד הפידיון".

קפלן מסביר כי את החולשה של שוק האג"ח המקומי ניתן לראות כאשר בוחנים את שווי השוק של האג"ח בארץ שמסתכם בכ-200 מילארד שקל, כלומר כ-0.2% מסך שוק האג"ח העולמי ולעומת זאת התל"ג של ישראל מגיע ל-0.4% מסך התל"ג העולמי - הדבר מעיד על שוק האג"ח המצומצם בישראל.

יש פיתרונות לירידת המחזורים במניות אבל לא באג"חים

לדברי קפלן הגופים המוסדיים הצליחו למצוא פיתרונות לבעיות בשוק המניות בארץ בכך שהם מעבירים כספים לחו"ל. זאת מאחר שבשוק המניות בחו"ל יש להם פיתרונות בעיקר דרך תעודות סל מנייתיות ונזילות שנותנות חשיפה טובה בעלויות נמוכות.

לעומת זאת בתחום האג"ח אין למוסדיים הישראלים פיתרנות פאסיביים טובים מספיק, ולכן הם מעדיפים להשקיע באמצעות קרנות נאמנות חו"ל באג"ח. בשלוש השנים האחרונות היקף ההשקעות של המוסדיים הישראליים בקרנות נאמנות בחו"ל גדל פי 2. אם בעבר היוו ההשקעות באג"ח בחו"ל כ-14% מסך התיק בחו"ל, הרי שכיום ההשקעות כבר הגיעו לכ-28%. מדובר על סדר גודל של כ-60 מיליארד דולר שמושקעים כיום על ידי ישראלים בחו"ל מהם כ-28% בקרנות נאמנות, שיער דומה בתעודות סל והיתר ישרות במניות ובאג"ח ספציפיות.

לדברי קפלן "ב-3 השנים האחרונות מדברים על העברה מאסיבית של כספים מוסדיים לחו"ל, אבל מה שמעניין הוא השינוי באופן ההשקעה - עיקר השינוי היה בגידול בשיעור ההשקעות של המוסדיים באמצעות קרנות הנאמנות בחו"ל. כפי שראינו המוסדיים מצאו דרכים לפתור את בעיית הסחירות בארץ על ידי יציאה לחול, אבל שחקני הריטייל, קרי היועצים בבנקים שמיעצים למשקי הבית, עדיין נמצאים בבעיה קשה. היועצים אינם יכולים להציע ללקוחותיהם להשקיע בקרנות המנוהלות על ידי גופים זרים ומשקיעות בחו"ל, זאת בשל העיכוב בתחום החקיקה שנמשך כבר שנים".

נציין כי ההשקעה בקרנות נאמנות מחו"ל היתה צריכה להיות המכשיר הקלאסי בעבור משקיעי הריטייל, אבל בפועל מה שקורה זה שהמשקיעים דרך היועצים בבנקים נאלצים להיחשף לחו"ל רק דרך קרנות הנאמנות המקומיות שדמי הניהול בהן יקרים יותר מאלה שגובות הקרנות הזרות.

דמי הניהול של ישראלית שמשקיעה בחול עומדת בממוצע על 2.6% ואילו דמי הניהול הממוצעים הנגבים על השקעה בקרנות נאמנות המשקיעות בארץ עומד על כ-1.3%. נציין עוד כי המחירים שמשלמים המשקיעים על הקרנות הישראליות המשקיעות בחו"ל נותרו דומים בשנים האחרונות בעוד שהתחרות בשוק המקומי הובילה לירידה בדמי הניהול בקרנות המשקיעות בארץ. המשמעות של זה היא שהצרכן נדרש לשלם על עלויות עודפות אלה סך של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

הרגולטורים לא מעודדים את המחזורים בבורסה - להיפך

בין הגורמים שהובילו לירידה בפעילות בשוק הישראלי מציין קפלן את השינויים הבאים:

- שינוי מעמדה של ישראל במדדי ה-MSCI משווקים מתפתחים לשווקים מפותחים הוביל רבים מהזרים לממש את השקעותיהם בני"ע ישראלים.

- השינויים הרגולטורים כגון הקשחת תנאי ההשקעה בשוק המט"ח והמק"מ על ידי גם הם הבריחו את המשקיעים הזרים מהשוק המקומי.

- שינוי ההחלטות הרגולטוריות של האוצר שהובילו לביטול דמי הניהול שנהגו מנהלי תעודות הסל לגלגל דרך הגופים המוסדיים על הלקוחות, ביטול בהוביל את הגופים המוסדיים לברוח מהשקעה בתעודות הסל המקומיות ולהעביר את השקעותיהם בעיקר לקרנות אג"ח בחו"ל.

- שינוי המס על רווחי הון והעלתו ל-25% גם היא הובילה לבריחה מהבורסה. אנשים מעדיפים לשים את הכסף שלהם על דירות להשכרה ולקבל עדיפה במסוי נמוך יותר.

- מעבר לכל אלה ישנה גם האווירה הגיאופוליטית הבעייתית בשנה האחרונה באזור המזרח התיכון, מה שלא מעודד את הזרים לשוב ולהשקיע את כספם פה.

קפלן טוען כי "הרגולטורים לא עשו שום מהלך שעודד את המחזורים בבורסה - להיפך. לדוגמא בעניין תעודות הסל, אני לא חושב שהעמיתים הרוויחו מזה משהו. העיתוי להחלטה הפופוליסטית הזו לא היה נכון. עובדה שכעת הם כבר עושים מחשבה מחדש ביחס לצעד הזה. יש פה יותר מדי רגולטורים וזה גורם להחלטות כאלה לעבור. לפעמים מה שמשפיע על החלטה זה האגו או דברים לא ענייניים אחרים שכיום הם כבר מצטערים על זה."

"מקדמים פה החלטות כאלה כמו שהחליטו בעניין תעודות הסל ולעומת זאת לא מעודדים ולא מקדמים כבר שנים את הפעילות של קרנות הנאמנות הזרות בישראל - לכן זאת לא הפתעה גדולה שהיתה פה ירידה במחזורים".

תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    שטייניץ-הרסת את הבורסה
    שישנסקי העביר אותי 15/08/2012 01:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם השקרים שלך למשקיעים
    סגור
  • 30.
    הדרך היחידה להוריד את מחירי הדירות היא לתמרץ את הבורסה
    א.ב. למשקיע 14/08/2012 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות עולים כי זאת ההשקעה הטובה ביותר במשק הישראלי. זה מצביע על משק ששוק ההון שלו חולה אנושות. בבורסה אפשר רק להפסיד . הבנקים נותנים ריבית שלילית על פקדונות ולכן אנשים עם ראש קונים דירות למרות שהמחיר שלהם מאוד גבוה. ברגע שיהיה אפשר להרויח בשוק ההון או מריבית בבנקים מחירי הדירות יפסיקו לעלות ואפילו ירדו. כל החרטושים של ביבי על מחסור בדירות וקרקעות הן בילבול מוח וזריית חול בעינים.
    סגור
  • 29.
    בתקופה של קיצוצים הקורבן המיידי הוא שוק ההון
    הפופוליזם מזיק לנו 09/08/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבורסה נחשבת ע"י הדיוטות כמעוזם של העשירים וברוח הבולשביקית המנשבת עכשיו קיבלנו את הגדלת המס על ריווחי הון. התמימים שצעקו בהפגנות המחאה "צדק חברתי" הביאו על הרוב הכבדה נוספת של מיסים כי "כסף לא גדל בעציצים". להוריד את המס על הבורסה הוא צעד חשוב לתיקון המצב בשוק ההון אבל באווירת הלינץ' על הבורסה אין סיכוי שזה יקרה.
    סגור
  • 28.
    ARKO ארקו החזקות
    AVUS 09/08/2012 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מסביר איך ארקו מנצלת את השיתוק של הרשות לבצע מחטף הם רוצים לקנות את המניות של עצמם בעשירית מחיר לפני פרסום דוחות
    סגור
  • 27.
    עמלת המינימום חנקה את הבורסה
    Eliran 09/08/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.36 למנייה מה זה השטויות האלה . מאז שהכניסו את העמלה ב2008 המחזורים יורדים . אף סוחר רציני לא יכנס לפעילות תוך יומית במנייה קטנה עם כזו עמלת מינימום ברגע שיורידו את העמלה חברי הבורסה יחזרו להיות רווחיים
    סגור
  • 26.
    No surprise: Bank of Israel kicked the foreigners out
    AAA 09/08/2012 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Why??? Stupid?
    סגור
  • 25.
    יש משהו שאדון ביבי לא הרס במדינה מאז נבחר???????????? (ל"ת)
    תום 08/08/2012 21:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • שוק הדיור הורג את הבורסה
    אורן 09/08/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה להשקיע בבורסה? כאשר עם הון לא גדול קונים נכס (ניתן גם לקחת משכנתא בתנאי ריבית חסרי תקדים), משכירים אותו בפטור ממס ומתחילים לקבל דיבידנדים מיד, הנכס שומר על ערכו, לפחות, ואין סיכון של התרסקות ואיבוד הכסף, ואם מעט ידע ובחירת מקום נכונה, יש גם רווח הון (שבח) בסיום התהליך שגם הוא פטור ממס....מי הפראייר ששם כסף בבורסה???
    סגור
  • למה? כי הקרן בהשקעה בדירה תלך לעזאזל- שנה שנתיים מהיום
    טורבו 09/08/2012 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    30% למטה על הקרן, שווה חיסכון של כמה אחוזי מס על הרווחים???
    סגור
  • 24.
    נודה על האמת: המחאה החברתית השיגה מטרה הפוכה...
    מאיר 08/08/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כולנו משלמים את מחיר המחאה. רק בדיור צריך לטפל, באמצעות קרקעות המדינה, כל השאר בא על חשבוננו-במיידיץ
    סגור
  • טען עוד
  • האמת להמיתה
    שט-כאן 09/08/2012 01:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכון
    סגור
  • 23.
    אפשר לסגור את הבורסה-תודה לשטייניץ ונערי האוצר.....
    ועדת חקירה -והעם? 08/08/2012 19:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כשהאוצר נותן ידו-שלא יחזירו הלוואות לאזרחים של טייקונים באג"ח -אין אמונה בבורסה אזרח שלא מחזיר הלוואה בכלא..טייקון מקבל פרס ...בחסות הבנקים ....שלוקחים הפנסיה של העם ומוחקים חובות לטייקונים ועמלות הגבוהות בעולם לבנקים והכל בחסות הממסד ונערי האוצר....
    סגור
  • 22.
    תורידו מס בדחיפות ל-15
    שמעון84 08/08/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אנשים שמשקיעים בבורסה לא פראיירים!! גם סיגריות יימכרו פחות בגלל המעמ האוצר מפסיד במקום להרוויח כמו שהוא חשב
    סגור
  • 21.
    הבורסה מתיבשת
    מוטי 08/08/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    באוצר יושבים וחושבים כיצד להרויח אז הם העלו את המס על ריוחי הון ל25% והפרות החולבות עוזבות את הרפת.כנראה נערי שטייניץ חושבים שאנחנו פראיירים.
    סגור
  • 20.
    ביבי ושטייניץ נכשלו ! שימשיכו להעלות את המיסים
    קובי 08/08/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
    6 1
    על הרווחים! בדרך הזאת גם שקל לא יעבור בבורסה. את כל הזרים הבריחו מהבורסה! הם לא מבינים שהם יורים לעצמם כדור ברגל כי קופת המדינה גדלה דרך הרווחים של האנשים וכשאין כאלה קופת המדינה מתכווצת.
    סגור
  • 19.
    הם רק מתיימרים להבין בכלכלה ובורסה ראש הרשות חייב להיות
    GG 08/08/2012 10:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איש שוק ההון כפי שעשו בארה"ב שם שר האוצר גייטנר הוא איש שוק ההון הבעייה היא שאין בשוק שלנו אנשים ישרים וראויים ולכן ההתמודדות חייבת להיות דרך רגולצייה מחמירה גם אם היא תבריח משקיעים וכאן עוד בעייה הם לא מבינים בשוק ההון ולכן הרגולצייה שלהם לא תועיל ולא תתרום לשום דבר כאן כבר צריך משת"פ משוק ההון שילמד אותם את כל הטריקים שהם חושבים שהם יודעים וילמד אותם מהצד שלנו איך להתמודד עם הבעיות שמהן סובל השוק וזו הדרך היחידה ולכן לא יעזור להם כמה תארים אוניברסיטאים יש להם הם אפסים וישארו תמיד אפסים שר אוצר שיבין את זה יום אחד קודם יקנה את עולמו בקלי קלות.
    סגור
  • 18.
    לא לצנזר, כיש פרסומת של מיטב בעמוד ראשי לקרן נאמנות..
    האמת לאמיתה 08/08/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אז עושים כתבה מפחידה שכדאי לקנות עכשיו קרן נאמנות ואיזה יופי בדיוק יש למיטב כזאת.. וואיי מיטב אתם משהו.. אלק משקיעים בדברים החשובים..
    סגור
  • 17.
    נו באמת!!!
    הזוטר 08/08/2012 09:49
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בכיר יקר תן לי לחדש לך משהו ... כבר שנים שהשוק חולה ומפעילים עליו מניפולציות מי כמוכם יודעים את זה!!! אז אל תבכו על המחזורים ועל זה שאתם לא גובים עמלות מהמסחר. תמשיכו לדפוק את כולם מתחת לשטיח ותשתקו.
    סגור
  • 16.
    להאריך שעות מסחר! לתקן עמלת מינימום בורסאית!
    lepxii 08/08/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יש לסחור עד 18:30 כמו שאר אירופה! עמלת המינימום הבורסאית במתכונתה הנוכחית גורמת לבעיות רבות ופוגעת במחזורים. יש לתקן ויפה שעה אחת קודם!
    סגור
  • 15.
    ללל
    שוק של גנבים 08/08/2012 09:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שוק שנסחר בעיקר באו'פ מעוף כי האופ' מזיזה את מניות ולא ההפך.. ככה גדלו הגנבים.
    סגור
  • 14.
    טובל ושרץ בידו.
    איציק 08/08/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לאחרונה אנו עדים ל"ווידויים" של בכירי בתי ההשקעות על המתנהל בבורסה בת"א. האם זה לקראת חודש הסליחות או בעקבות הפסדי הענק שנוצרו להם מתוך שלא היו בצד "המנצח". הטוקבקיסטים באתר ביספורטל מתלוננים זמן רב לגבי המוניפולציות על המדד, הם לא זכו לכותרת. אולי הגיע הזמן שהממונים למיניהם על שוק ההון והכתבים הכלכליים יתגייסו ע"מ להחזיר השפיות למסחר.
    סגור
  • 13.
    כנסו
    רציו ים 08/08/2012 09:19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    טוב שנזכרתם.....במקום מעמ לעלות באחוז.......הורדת המס בבורסה ל15 אחוז תמנף את הבורסה ותכניס זרים ותעצור את מניפולציות של נוכלי המעוף והספולנטים!
    סגור
  • 12.
    מיסחר הדואליות מסריח ומניפולטיבי ולא תורם ורק מזיק (ל"ת)
    בנטוב 08/08/2012 09:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    בורסה חלשה לעם חלש
    איציק 08/08/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אבוי לעם שאלו מנהיגיו. הבורסה היא המדד לחולי במשק ובחברה בכלל. המיסוי חסר פרופורציה ואנחנו בורחים לחוץ לארץ.
    סגור
  • מאיציק לאיציק
    איציק 08/08/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אנחנו לא עם חלש ואנחנו לא בורחים לחו"ל. כאן נולדנו, כאן נולדו לנו ילדינו. כאן נילחם על זכותנו למסחר הוגן בבורסה, עם ביבי או בלעדיו.
    סגור
  • 10.
    כל הכבוד לרשות ני"ע,לדירקטוריון והנהלת הבורסה
    ובעקר לגב' לבנון 08/08/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שטייניץ לא מוזכר כי הוא לא מהווה גורם כלשהו
    סגור
  • 9.
    קשקשנים מתבכיינים, דופקים קופה ורוצים את הכל
    כלכלן בכיר מאד 08/08/2012 09:04
    הגב לתגובה זו
    3 12
    כשיש ראלי ואנשים דופקים בוחטות על גבי בוחטות אז הם מתבכיינים כמו תינוקות שצריך לתת קצת למדינה. הרי בזכות המדינה והכלכלה החזקה שלה הראלי קיים. אתם מבקשים לעשות רווחים ללא הוצאות, לא קיים עסק שכל ההכנסות הן רווחים ואין הוצאות. אם כן אז תצאו מהבורסה ונראה אתכם כמה תעשו.
    סגור
  • חבל שאתה מתלהם בלי להבין הרבה
    א 08/08/2012 20:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש הוצאות כבדות מאוד על הפסדים את זה שכחת וכשמרווחים המס כבד והופך את הסיכון ללא משתלם עדיף לאנשים להשקיע בדירות שם אין מס כל חודש מה שהרווחת נשאר בכיס בבורסה אין ביקו קשיח להשקעה כמו בסיגריות/דלק ואם המס גבוהה אנשים לא משקיעים וככה המדינה מפסידה מסים מחקר קבע שכדי שהמדינה תרוויח הרבה המס צריך לעמוד על 10% זה שהמס גבוהה זה LOSE LOSE לכולם גם המדינה מרוויחה הרבה פחות וגם האנשים זה מס קלאסי שתוריד אותו והמדינה תרוויח יותר בתור כלכלן בכיר הייתי מצפה שתדע את זה לא?
    סגור
  • קלקלן בכיר.
    כלכלן זוטר. 08/08/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אם אתה כלכלן בכיר אני נעלים.
    סגור
  • 8.
    בורסה מורסה
    אורי 08/08/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אני לא צריך את הכותרת הנ"ל כדי לדעת את האמת. ממשלת ישראל בראשותו של ביבי הגאון הפיננסי יצרה מצב מכוון שבו בכל בפסד-הפסד. אין ברירה לציבור החוסכים אלא לשים כספו בקופות גמל ובקרנות בפנסיה שנתונות לחסדי ממשלה שרלטנית וטייקונים מספרים תספורות. אין שום תכנית חסכון אחרת. !
    סגור
  • 7.
    הפסד למדינה 2.5 מליארד $ כל שנה בגלל העלת המס ל-25% בוש (ל"ת)
    dk 08/08/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 6.
    טאואר לפנה פריצה קדימה (ל"ת)
    טאואר לפנה פריצה 08/08/2012 08:46
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    יבשה לגמרי
    משה 08/08/2012 08:45
    הגב לתגובה זו
    6 1
    והכל בגלל הנהלה כושלת של מנהיגינו שטיניץ ביבי ושישינסקי
    סגור
  • 4.
    טאואר בדרך הבכונה למעלה למעלה (ל"ת)
    דוד 08/08/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    הבורסה נעלמת ויש שמן שיאכל מתוקים משיעמום
    4 בדוגי 08/08/2012 08:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    וישמין וישמין וישמין וישמין עד שיתפוצץ לאלף עזאזל, לא נעים להיות איש שמן וגם גמדדדד חלשלוש שפעמיים בשבוע דופקים אותו בדוגי.זה הפרנסה שלו . חוץ מזה נאכל אותו בפורום לארוחת בוקר בלי מלח . הוא חולה על מתוק וממשיך להשמין עד שלקוחותיו בתל-ברוך לא ירצו אותו עוד
    סגור
  • 2.
    ביבי.
    אזרח 08/08/2012 08:25
    הגב לתגובה זו
    10 0
    זאת עוד תוצאה, מעשה ידיו של " הגאון " הכלכלי ביבי.
    סגור
  • 1.
    כשיש ראלי ל 1500 גם ביבי שטייניץ רוצים חלק
    עולה ירוק 08/08/2012 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לי בעיה, בזכות ביבי שטייניץ שסידרו את הכלכלה בארץ נגיע ל 1500 אז ניתן להם חלק קטן. אי אפשר לרקוד בכל החתונות.
    סגור