"חברות צעירות מתקשות לגייס כסף כי האמריקנים מקטינים סיכונים"

ד"ר איתן יודלביץ מלשכת המסחר ישראל-אמריקה התייחס בכנס "כלכלת ארה"ב מחמש זוויות" לייצוא מישראל. לדבריו, רוב הגידול בייצוא בשנים האחרונות נבע מארבע חברות גדולות: טבע, כיל, בזן ואינטל
 | 
איתן יודלביץ
"נתוני הייצוא של ישראל בשנים האחרונות הם יפים, אך הנהנים העיקריים הן רק החברות הגדולות", כך אמר היום ד"ר איתן יודלביץ', מלשכת המסחר ישראל-אמריקה. לדבריו, הייצוא של ישראל בין 2007 ל-2011 עלה ב-31%, אך עיקר הצמיחה מקורה בחברות הגדולות.

לדברי יודלביץ' ארבע חברות גדולות צמחו בשנים אלו ב-100%. מדובר בחברות כמו טבע, כיל, בזן ואינטל. בנוסף, הייצוא של שש יצואניות נוספות גדל בתקופה הזאת בשיעור של 32%. מנגד, החברות הקטנות סבלו והציגו צמיחה ממוצעת של 8% בלבד וחלקן אף נסגרו.

עוד ציין יודלביץ כי "לישראל אין כעת ברירה. ארה"ב היא לא האימפריה הרומית שהולכת להיעלם וממשיכה להיות השוק העיקרי של ישראל. בשנים האחרונות רואים ירידה מסוימת בייצוא אבל זה לא קטסטרופה. נכון להיום כ-50% מהייצוא הוא טכנולוגיה עילית (הייטק). הייצוא מתמקד קודם כל בארה"ב וחברות לוטשות עיניים לשוק זה. הצמיחה של הייצוא הישראלי תלויה בהייטק".

בהרצאתו התייחס יודלביץ' לתחום הסטארט-אפים. "יכולת הגיוס של החברות הישראליות נפגעה מאוד. בשנת 2010 הגיוס היה 0, בשנת 2011 הגיוס עמד על 800 מיליון דולר. עם זאת, חברות צעירות מתקשות לגייס כסף כי רוב ההשקעות הן בשלב המאוחר של ההתפתחות ובשלב האמצעי. רוב ההשקעות הולכות לכיוון האינטרנט. זה תוצאה ישירה של הכלכלה האמריקנית כי לא רוצים לקחת סיכונים".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה