"שחקנים פה נתפסו עם המכנסיים למטה, המעו"ף היה אמור לטוס למעלה מ-3.5%"

מלאנוקס עולה 50% אבל 22 ממניות המעו"ף אדומות. מורן צור ממיטב טרייד: "אנחנו שבוע לפני פקיעה, רואים את הלחץ של הסוחרים"
(קרדיט: Getty Images Israel)
"המחזור הענק שאנחנו רואים היום בשוק הוא לא רגיל, מדובר ביום ייחודי שנובע רובו ככולו מאפקט מלאנוקס" אומר בשיחה עם Bizportal מורן צור, מנכ"ל מיטב טרייד.

מניית {מלאנוקס} שמהווה 7% ממדד המעו"ף נסחרת במחזור כספי אדיר וחריג של 320 מיליון שקל תוך שהיא מזנקת בכ-50%. כלומר, רק היא אחראית לעלייה של 3.5% במדד המעו"ף. אבל בפועל המדד עולה רק ב-2.2% כשגם באופציות המעו"ף נרשם היום מסחר ער במיוחד.

צור מסביר כי הסיבה שהמעו"ף עולה פחות ממה שאפשר היה לצפות שיעלה, היא הצורך של השחקנים לבצע התאמות בפוזיציות. "שחקני המעו"ף נתפסו עם המכנסיים למטה. הם לא ציפו שהבורסה תעלה כל כך הרבה בגלל מניה אחת ומה שאנחנו רואים כרגע זה שהם מורידים את המדד דרך המניות האחרות, אחרת השוק היה צריך לזנק פה לפחות ב-3.5%, וזה במקרה שאף מניה אחרת לא הייתה עולה במעו"ף."

"אם השוק היה באמת פועל בהתאם למה שקורה בעולם, בו נרשמות ביממה האחרונה עליות, השוק היה אמור לעלות יותר מ-3.5%. לכן, בהחלט רואים היום את הלחץ של הסוחרים, בעיקר כשמדובר בשבוע לפני פקיעת המעו"ף, כשהשחקנים עדיין יושבים על פוזיציות גדולות".

האם יש סיכוי שבעקבות יום שכזה נראה את הבורסה חוזרת לחיים ואת המחזורים גדלים? "לצערי אין סיכוי שזה מה שיקרה - שהבורסה תחזור לחיים. זה יום ייחודי. דיברתי על זה היום גם עם הבורסה וגם הם לא חושבים שבגלל יום אחד יגיע השינוי המיוחל והפעילות בבורסה תגדל".

אתה חושב שכדאי היום להיכנס לבורסה? "לדעתי יש לבורסה עוד המון לאן לעלות. הציבור יושב בצד כבר הרבה זמן ואין לא אלטרנטיבות. בסופו של דבר הציבור יחזור לפעול בשוק ההון כי זה כלי הכרחי בתיק השקעות של כל אחד, להגדיר את הבורסה רק כמקום לספקולציות זה לא נכון. אני חושב שאפשר כרגע למצוא המון השקעות מעניינות, במיוחד אם הריבית תמשיך לרדת והנדל"ן ימשיך לדשדש".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    אך לא נפתחה עדיין ועדת חקירה ממלכתית
    אייל 20/07/2012 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על התיאום בין כל סוחרי המעוף הגדולים... אפילו באתר מכובד כמו ביזפורטל מציינים כעובדה ששבוע לפני הפקיעה הסוחרים היו צריכים לעשות התאמות....
    סגור
  • 19.
    שטייניץ,תורידו את המס המכוער מהבורסה אז יגדלו המחזורים!
    צפרדג 20/07/2012 04:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי שוק של גנבים-זה כנראה נכון מאד.
    סגור
  • 18.
    חדשות לא טובות מסוריה..יורידו את השוק (ל"ת)
    דן 20/07/2012 03:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    נעדרים-כל הנהלת גבעות סליחה גוויות עולם
    ראל0320000 19/07/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הם ניראו לאחרונה במסיבת עיתונאים באתר גבעות שעשה האלוף התימהוני גיורא האי.וטוביה החולב את המשקיעים .שאמר לעיתונאים שבת שבת .שישאבו אפילו בשבת ככה היסבירו הפרשנים את האנגלית הרוסית של טוביה .רק שלו עלו למצדה ........
    סגור
  • 16.
    לא יעזור כלום
    אנונימי 19/07/2012 19:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנחנו הולכים לפקיעה שתרושש מישהו מהשחקנים הגדולים. מה שהתבצע היום לא יחזיק מעמד ולדעתי ביום ראשון הוא יפשוט רגל במידה והוא לא סגר את הפוזיציות שלו.
    סגור
  • 15.
    יום ראשון ירידות חדות המעוף סגר מתחת ל1080
    שבי 19/07/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    3 6
    אם לא יהיה משהו מיוחד בשבת
    סגור
  • 14.
    יום ראשון
    soso 19/07/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יום ראשון יש לקנות מכל הבא ליד בתל אביב 25 ואז להכניס למעופניקים אולי חודש אוגוסט יהיה יותר כלכלה ופחות בלופים
    סגור
  • 13.
    כוכבות היום: מלאנוקס ופרידנזון, שעולות למעלה מ 40%
    dw 19/07/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שתיהן כוכבות היום, כשעלו למעלה מ 40%, שתיהן בשיא היסטורי. מלאנוקס עלתה במחזור של 400 מיליון. פרידנזון במחזור של... אלף שקל. :-) פרידנזון זו החברה שמפעילה את התל אופן (האופניים הירוקות בת"א, מיזם צומח) עכבר ופיל רצים במדבר. אומר העכבר לפיל: "יווו, תראה כמה אבק אנחנו עושים" :-) מחזיק ולא ממליץ
    סגור
  • תגובה
    hhh 19/07/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחלה אנלוגיה אהבתי
    סגור
  • 12.
    אתה מבינים מה אומר פה מנכ"ל אחד מבתי ההשקעות בארץ?
    המצליף 19/07/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שעוברים על החוק ביודעין, מריצים פה מניות למעלה או למטה כדי להתאים להם את הרווחים.לא יאמן פשוט אין פה חוק? איפה הרשות לניירות ערך? איפה המשטרה? פעם היו עושים את זה בשושו היום יוצאים ברש גלי וצוחקים עלינו ביזיון
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מעניין אותי כמה מכספי הפנסיה ירדו לטמיון
    אנונימי 19/07/2012 17:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדי לממן את המשכורת שלו ושל עמיתיו. ביבי דאג שתהיה פנסיית חובה כדי שאנחנו נרעב ביום יום ובנוסף גם הפנסיה שכביכול מתוך דאגה לא תביא לנו את הישועה. ובטח לא אחרי שיעלו את גיל הפרישה ל 70 ואח"כ ל 74. חברה תתעוררו לפני שיהיה מאוחר.
    סגור
  • 10.
    בארץ אין שוק הון. ביבי ושטייניץ גמרו אותו עם המס
    שאול 19/07/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שכחנו שהמשבר הוא באירופה ובארה"ב. יחד עם זאת, אין מה להשוות את מצבם למצבנו. ולמרות זאת, הבורסות באירופה ובארה"ב עולות. וכאן הבורסה אינה מדביקה את הפער אלא אפילו יורדת. לא כדאי להשקיע בארץ. לא למוסדי ולא למשקיע חו"ל. ובדיוק ככה זה נראה. בושה שאלו מנהיגיינו. עיוורים ובעיקר טיפשים
    סגור
  • 9.
    כולם יודעים שיש מאפייה של העולם העליון בבורסה
    הספירה לאחור 19/07/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    וכולם שותקים הכל בסדר מדינה של שקרנים רמאים ונוכלים
    סגור
  • 8.
    שחקני מעוף לדין בורסה של רמאים
    הבורר 19/07/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עוד ביום ראשון היה צריך לעלות 2 אחוז אבל הגנבים הורידו את הבורסה ושבוע שלם הורידו את הורסה כדי לייאש אותנו מהקולים
    סגור
  • תודה להם
    משקיע אמיתי 19/07/2012 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קניתי עוד מניות של בנק דיסקונט במחיר ריצפה לטווח ארוך 50 עד 100% עליה. מאוד מקווה שבשבועיים הקרובים בורסה לא תעלה אני אמור לקבל כסף ממכירת בית ו אז אכנס כמו שצריך
    סגור
  • 7.
    סופסוף השחקנים יקבלו בראש.... היכונו לראלי (ל"ת)
    אנונימי 19/07/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 6.
    לציבור אין כסף גאון
    אזרח מתוסכל 19/07/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    המינוסים חוגגים והחובות בשמיים
    סגור
  • 5.
    לחפש משקיעים כשהבורסה נשלטת ע"י סוחרים זה בדיחה
    שחר 19/07/2012 16:43
    הגב לתגובה זו
    18 0
    בגלל מניה שעולה מטיסים מטה את כל המניות במדד בכדי לאזן את הפוזיצייה שלהם על מדד 25 , מה זה משנה אם המניות שהם מטיסים מטה שוות הרבה יותר, העיקר שיגיעו מאוזנים לפקיעה, והבורסה מקווה שהמשקיעים יחזרו, למה? כדי שיפסידו עוד כסף כשסוחר נלחם על הפוזיצייה שלו?
    סגור
  • 4.
    הגיע הזמן שמישהו יקח את הרגולטור למרצע ויוריד להם משהו (ל"ת)
    GG 19/07/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    קזינו
    יטסי 19/07/2012 16:38
    הגב לתגובה זו
    7 0
    משקיע קטן אל תאמין לנאמר זאת לא בורסה אינה מתנהגת ע"פ אינדיקטורים כלכלים עולה ויורדת לפי הצרכים של בעלי עניין [מפיונרים]למי יש הסבר למה אבנר דלק קידוחים דלק קבוצה ירדו[אולי לתשובה יש הסבר]
    סגור
  • 2.
    בורסה מורסה
    אורי 19/07/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    9 0
    זה לא יום יחודי. זה המשך למגמה שמתרחשת כאן כבר תקופה ארוכה. חודשיים וחצי לפחות. מנוול אחד הגה את הרעיון .בדיוק כאשר יש עליות בעולם. הציבור מטומטם - והציבור ישלם. מי שחשב לרגע שאולי החודש יקוזז מעט ההפסד במאי יוני - המנוול חיסל את התקווה הזאת. מצטער אבל זה הכינוי המתאים לו.
    סגור
  • 1.
    הצבור לא יחזור כי המס הורג! (ל"ת)
    אנונימי 19/07/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • צודק 100%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    אבי 19/07/2012 21:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור