בניסיון ליצור תחרות: שטייניץ חתם על צו להפחתת מכס ומסים על מאות מוצרים

בתחום המזון בשר בקר, נקניקים ומיצים יוזלו לציבור. גם מערכות סטריאו, מטולי וידאו ומכשירי DVD יעלו פחות. מוצרים בעלי "אוריינטציה צרכנית גבוהה" יזכו לביטול המס
יובל שטייניץ
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם היום על צווים המפחיתים ומבטלים את שיעורי המכס ומס הקניה על מאות מוצרים בהם מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי טקסטיל ועוד. באוצר מציינים את כי ההחלטה נבעה כדי לסייע לציבור בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל ולשם הגברת התחרותיות במשק.

ההפחתה תהיה מיידית וכהמשך להפחתה קודמת בהיקף של 387 מיליון שקל שיצאה בינואר 2012 על מוצרים בהם אין ייצור מקומי. מוצרים להם "אוריינטציה צרכנית גבוהה" יזכו לביטול כליל של המס שנע בשיעור של 8%-12%. מדובר על על מייבשי כביסה, שואבי אבק, מיקרוגלים, מאווררים, קולטי אדים, מייבשי שיער, טוסטרים, סדינים חשמליים, שמיכות חשמליות, מברשות שיניים חשמליות, מכונות להכנת קפה, מגהצים, טוסטרים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראיה, סוגי כיורים , סוגים שונים של סוללות ועוד.

להלן דוגמאות למוצרי מזון שיזכו להפחתת מכסים:
מוצרים המיוצרים בארץ -  - הפחתת מכסים במוצרי מזון
מוצרים המיוצרים בארץ - - הפחתת מכסים במוצרי מזון


דוגמאות למוצרי מזון טרי שאין להם ייצור מקומי:
מזון טרי ללא ייצור מקומי
מזון טרי ללא ייצור מקומי


מזון תעשייתי עם ייצור מקומי:
מזון תעשייתי  עם יצור מקומי
מזון תעשייתי עם יצור מקומי



המס על מוצרי ביגוד מוגמרים (למעט הלבשה תחתונה) יבוטל החל מתחילת 2013. מוצרים תעשייתים יזכו בהפחתת מס החל מ-2014 בשיעור של 15%. מס הקנייה על מוצרי אלקטרוניקה בידורית יבוטל. מוצרים אלו כוללים מסכי טלוויזיה, מערכות סטריאו, מטולי וידאו ומכשירי DVD.
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    כלכלת בחירות החלה, הציבור מטומטם ולכן יאמין למהלך הזה (ל"ת)
    גאון 11/07/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    הורדת מיסי מכס
    המלש 11/07/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נו באמת מר "שטייניץ החכם" האם אתה סבור שאנו הצרכנים נהנה מהורדת המכסים האם אינך מכיר את החזיריות הישראלית. וגם אם נזכה לקנות בזול הרי יחסר עוד כסף באוצר שאותו נשלם בעליית מס ההכנסה או מיסים אחרים כדי לכסות את ההפרש בהכנסות . אז אנו הקטנים שוב פעם נידפק.
    סגור
  • 15.
    75% מס מיוחד לעשירים וגם מס עיזבון 95%
    דת הכלכלה החדשה 11/07/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הון שלטון נמאסתם!
    סגור
  • 14.
    תראו מה שאולמרט אחד יכול לעשות
    ניקל 11/07/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מאהבה מגיעה הורדת המכסים אלא מפחד האולמרט ומאימת הבחירות...
    סגור
  • 13.
    תהיו בטוחים שכבר את ה 15% לא תזכו לראות זה הולך לכיס
    אריק 11/07/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של התעשינים , על כל המוצרים שצדברים בפועל המחירים עלו ב 50% ויותר שלא נדבר על חלק גדול שהעלו למחירים של 200% ללא ידיעת אף גורם . היום באים ועושים לנו טוב בהוזלה של 15% , המשמעות היא שעובדים עלינו ישר בעניים הוזלה הייתה צריכה להיות לפחות ב 40% מכל המוצרים מכיוון שהמשכורות במשך 3 שנים לא עלו ואף נשחכו בגלל יוקר המחיה . הוזלה של 15% זה סוכריה לתעשינים אנשי יצור וכל הרשתות והחנויות . הם כבר לעלו את המוצרים ב יותר מ 50% והם להוזי ב 15% זה פרס . שבנוסף לזה הם יקבלו זיכויים מהמע"מ ומס הכנסה וכל זה על חשבון מעמד הבניים והציבור . לזה קוראים עבודה בעניים ההוזלה לא הולכת לכיס של האזרח . אולי השקלים בודדים ולא מעבר לכך !
    סגור
  • 12.
    להצמיד את שכר המינימום לשכר הממוצע
    שר האוצר מבולבל 11/07/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק ככה נבטל את העוני.
    סגור
  • 11.
    שטייניץ - דוקטור לכלכלה הטיפש בעולם!
    אחד שכועס 11/07/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא מבין את ההעלאת מס רווחי הון שהוא עשה בהמלצת ליצן החצר טרכטנברג? איך הוא קיבל המלצה מטופשת שכזאת והעדיף מס 25% על כלום ולא מה שהיה קודם במחזורי מסחר של 2 מיליארד ביום רגיל!
    סגור
  • 10.
    90% ויותר מוצרי מותרות
    מבין עניין 11/07/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה לא משנה לאזרח הפשוט שגם ככה לא קונה מותרות ובטח לא כל ראשון ושני
    סגור
  • 9.
    תנו לניצרכים ולא לצורכים תוספת לשכר מינמום וזיכוי מס ל
    בנטוב 11/07/2012 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לשכבות הביניים עכשיו העשירים חוגגים משלמים פחות והניצרכים ושכבות הביניים דורכים במקום קופת המדינה מיתרוקנת והבעיות בעינן נישארות גם בוועדת טרכטנברג טעיתם חילקתם לכלל הצורכים בימקום להיתמקד בניצרכים פשוט חלם וטימטום שחוזר על עצמו מסוגיה אחת לסוגיה אחרת כשהייתי חייל בסדיר ליפניי יותר מ 35שנים אמר לי המפקד שאים אתה עושה דבר מסויים וניכשלתה בפעם ריאשונה זה לא בסדר אבל בפעם השנייה אתה חייב לתקן ואים לא היצלחתה אתה צריך ליבדוק את כישורייך מחדש
    סגור
  • 8.
    מה קרה ? זכינו בפיס ?
    Moshe 11/07/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יום אחד בוכים שצריך להעלות מסים עקב הגרעון ההולך וגדל ויום אחרי מורידים מכסים . מישהו מבין מה הולך כאן ? אולי מישהו מתכנן בחירות ?? ואם כבר מורידים מסים אז למה לא על הלבשה תחתונה ? מזמן כבר לא מייצרים אותה בישראל. הכל מיובא מסין !!
    סגור
  • 7.
    190% על בשר? זה מדינה של עולם תחתון! (ל"ת)
    jhhh 11/07/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    זה לה יגיע לצרכן לבטל את המס 25% על הבורסה (ל"ת)
    אנונימי 11/07/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    האם ההוזלות יגיעו לצרכן או המחירים ישארו והרשתות ירויחו (ל"ת)
    מפוכח 11/07/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    מה קרה לבכיין? הדלק ירד בעולם 30% ואצלנו ב-3% (ל"ת)
    משלם מיסים 11/07/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    האם גם הציבור יהנה מההוזלה או רק הסוחרים ומה עם ...
    אהוד 11/07/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמרטפונים? זה לא מוצר עם אוריינטציה צרכנית?
    סגור
  • 2.
    אוכל
    שמעון 11/07/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה מצדך צעד נבון יש מה לאכול עוד צעד אחד אתה צריך מס בורסה להוריד
    סגור
  • 1.
    רק מס עיזבון 95% לבעלי הון יחזיר את אמון הציבור
    חושם 11/07/2012 14:48
    הגב לתגובה זו
    1 5
    פחות מזה זה זריית חול בעיניים.
    סגור