הבליץ בשוק הסלולר: 400 אלף ישראלים עברו מפעילה ב-Q2, גידול של 94%

הצרכן הישראלי לא נשאר אדיש לרפורמה של כחלון, ממש לא. לפי נתונים שהגיעו לידי BIzportal, מספר המתניידים זינק ברבעון האחרון
 |  (16)
כחלון מחייך
אינספור מילים נשפכו בחודשים האחרונים על אפקט כחלון בשוק הסלולר. שר התקשורת העביר רפורמה ששינתה את כללי המשחק, והיום - Bizportal חושף את נתון מספר המתניידים ברבעון השני של 2012, הרבעון שבחלקו האחרון החלה הסערה הגדולה. יריית הפתיחה למעבר המאסיבי של המשתמשים נשמעה עם השקת האלטרנטיבות בדמות חברות גולן טלקום של ו-HOT מובייל ב-14 לחודש מאי. השתיים השיקו חבילת "הכל כלול" במחיר של 99 ו-89 שקלים בהתאמה, והשאר היסטוריה (או בעצם היסטריה).

מנתונים שהתקבלו עולה כי מספר סך כל המתניידים הניידים ברבעון השני של 2012 הוא כ-400,000, זאת יחסית ל-206,000 מתניידים בלבד ברבעון הקודם, כלומר עלייה של כמעט 100%. נציין כי מספר המנויים הכולל עומד על 9-9.2 מיליון, כך שמדובר ב-4.3%-4.4% מכלל המנויים, ובכל זאת המספר הכללי כולל בתוכו גם מנויים לא פעילים רבים ואילו אלו שהתניידו - אין ספק שהם פעילים.

אתמול פירסמה גולן טלקום כי למעלה מ- 80,000 לקוחות הצטרפו לחברה כאשר מתוכם, מספר המתניידים הוא נמוך יותר כמובן. חברת HOT מובייל גייסה מספר רב יותר של משתמשים חדשים אך טרם פרסמה את המספר המדוייק.

נכון לימים אלו, דווקא HOT מובייל מהווה תחרות גדולה יותר לחברות הותיקות בענף לאחר שנהנתה מכניסה אגרסיבית יותר לשוק מאשר גולן טלקום, מלווה בפרסום טלוויזיוני. החברה אף מפעילה מוקד שירות טלפוני של מכירות, מכירה אינטרנטית ו-40 נקודות מכירה ברחבי הארץ מתוכם מחצית הן גם נקודות מתן שירות. זאת בעוד גולן מסתפקת במכירה באינטרנט בלבד.

חברות הסלולר מתאמצות בכדי לכבוש נתח שוק משוקלל של 7% (כ-420,000 מנויים) ולקבל חזרה את הערבויות מהמדינה. נתח השוק, אותם 7%, לא יימדד כחישוב פשוט של מספר מנויים בסקטור הפרטי שהצליחו לגייס המפעילות החדשות חלקי סך המנויים הפרטיים הקיימים בשוק. נתח השוק יחושב כשקלול נתח שוק בקרב הלקוחות הפרטיים משוקלל על סה"כ הדקות היוצאות של המנויים הפרטיים של המפעילים החדשים מתוך סך הדקות היוצאות של לקוחות הסקטור הפרטי וסה"כ הכנסות מהמנויים הפרטיים של המפעילים החדשים מתוך סך ההכנסות מלקוחות הסקטור הפרטי. כלומר מדובר מעין שקלול של 3 פרמטרים: דקות יוצאות, מספר מנויים והכנסות.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    צריך לעבור לחדשות - הסבר בפנים
    מיר 06/07/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בכדי שהם ישארו ולא יעלמו ואז סלקום ואורנג' ופלאפון יחזרו למחירים של 300 שקל למנוי. תפסיקו את הגזל
    סגור
  • 10.
    דרך אגב לעבור לחדשות חשוב כי הן לא דופקות בחו"ל
    אבי 05/07/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    פרטנר גובה 28.9 ש"ח עבור שיחה בארה"ב - 7.5$ לדקה! נכנסת 17.5 ש"ח. תוסיפו עו 16% מע"מ. גולן ו HOT - כש"ח לדקה! פער של פי 29. רק בשביל זה עזבתי!
    סגור
  • 9.
    דרך אגב לעבור לחדשות חשוב כי הן לא דופקות בחו"ל
    אבי 05/07/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    4 2
    פרטנר גובה 28.9 ש"ח עבור שיחה בארה"ב - 7.5$ לדקה! נכנסת 17.5 ש"ח. תוסיפו עו 16% מע"מ. גולן ו HOT - כש"ח לדקה! פער של פי 29. רק בשביל זה עזבתי!
    סגור
  • 8.
    לעבור בכל מחיר, כחינוך לחברות הותיקות, ששתו לנו את הכסף (ל"ת)
    עופר 05/07/2012 09:00
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 7.
    ובכן, גם אני התניידתי
    הצדיק מסדום 05/07/2012 08:51
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הייתי לקוח ותיק של סלקום. בתחילת השבוע פניתי לסלקום והסברתי שאני ממש לא מעונין לעבור. מבקש רק חבילת גלישה במחיר סביר. אני מדבר "קל". גילגלו אותי מהמדרגות. עברתי ל-הוט מובייל. לקח 36 לנייד. עד עתה אני מרוצה. אתמול צילצלו מסלקום. עכשו נזכרתם? סעו לשלום. אגב. התהליך בכלל לא כאב.
    סגור
  • 6.
    נקווה לירוק בעניים היום
    מ.ר 05/07/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ושבזק תעלה כבר ותתן קצת נחת
    סגור
  • 5.
    שכולם ישארו במקום גם ככה היום המחירים אותו דבר
    מ.ר 05/07/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 14
    וגם עוד לא שמענו את המילה האחרונה היום במחירים האלה השרות יקבע את הטון
    סגור
  • דוגמה מצויינת לטוקבק ממומן. רוצים שינוי? תעברו לגולן (ל"ת)
    אלון 05/07/2012 22:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • חושב רק על התחת שלך
    אתה אדם אנוכי ומגעיל 05/07/2012 08:34
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ישראלים זה עם פשוט מסריח
    סגור
  • 4.
    הכחלוניזציה בפעולה! אני נשאר בפרטנר (ל"ת)
    אבנר 05/07/2012 08:07
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 3.
    זה מעט מידי - למה כולם נשארים פריירים?
    עוברים כולם 05/07/2012 08:00
    הגב לתגובה זו
    11 2
    תעזבו את פרטנר וסלקום ופלפון. עשקו אותכם שנים, למה אתם נשארים? אפילו עם ההפרש לא גדול, שווה לעבור לגולן או ל HOT MOBILE (למרות ש HOT גם עושקים בכבלים).
    סגור
  • פרייר אנילא
    עמית 05/07/2012 09:01
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הבעיה שיש אנשים (כמוני) שמשלם על המכשיר ומקבל זיכוי בשיחות. אם אני עובר אז אני צריך לשלם למכשיר בנפרד ולשיחות בנפרד, רק אחרי שנגמור לשלם על המכשיר אוכל לעבור. רוב הציבור במצב הזה !
    סגור
  • תהפוך שולחנות
    לאיים ולאיים 06/07/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל שלהם נחלש. והטריקים לא עובדים. תגיד באיומים מניסיון זה עובד
    סגור
  • אתה לא מקבל שום זיכוי זה אשלייה
    22 05/07/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    13 2
    תבדוק את החשבונית שלך ותראה שאת המכשרים מחייבים לחוד ואת השרות לחוד א. אתה יכול לעבור ולהמשיך לשלם על המכשירים לחוד ב.אתה יכול לשלם את כול הסוכום על המכשירים בתשלומי אשראי או לשלם אותם בתשלום אחד חברות הסלולאר כבר לא נותנות זכויים כמה שנים על מכשירים זה סתם נוכלות .הם הם גם הפריזו במחיר של המכשירים בעשרות אחוזים . אני עברתי שלמתי על המכשירים ובא לציון גואל
    סגור
  • 2.
    זה מספר גבוה? חשבתי מיליון
    משה 05/07/2012 07:59
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זה לא מספר כל כך גבוה. פייר? התאכזבתי...
    סגור
  • 1.
    בלעדיי זה היה 399,999 - מזל שעברתי.
    אחרת זה לא היה עגול 05/07/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
    7 1
    איזה מזל שעברתי!!! בלעדי זה לא היה מספר עגול! איזה מזל
    סגור