גולן טלקום: "הצטרפו 80,000 מנויים, רובם לחבילת ה-99 ללא הגבלה"

מספר הניודיים הוא קטן בהרבה - וגורם בענף סבור כי "עדיין לא מדובר בקצב גיוס גבוה". המטרה היא להגיע לנתח שוק של 7% מהמשתמשים הפרטיים ולעמוד בפרמטרים להחזרת הערבות, זאת עד אפריל 2016
מיכאל גולן (צילום: ששון תירם)
כשישה שבועות מאז השקת שתי החבילות הסלולריות של גולן טלקום, 99 שקל ללא הגבלה כולל שיחות לחו"ל ו-9.99 שקל, גייסה החברה למעלה מ- 80,000 לקוחות חדשים, כך מדווחת החברה היום (ד'). רוב המצטרפים בחרו בחבילת ה- 99 שקלים ללא הגבלה.

עם זאת, נתוני הניוד שהם החשובים יותר נמוכים בהרבה. נתוני הניוד מורים על מספר הלקוחות אשר עברו בפועל מחברת סלולר אחרת והם לקוחות פעילים. "ההפרש בין הלקוחות שעברו ללקוחות אשר ביצעו ניוד מיוחסים לעיתים ל'ניפוח' - ללקוחות שקיבלו כרטיס סים מתנה או פתחו קו לניסיון לדוגמא", אומר בכיר בשוק ל-Bizportal. "עדיין לא מדובר בקצב גיוס גבוה", מציין אותו גורם.

גולן טלקום ובמיוחד הוט מובייל מתאמצות כדי לכבוש נתח שוק של 7% (כ-420,000 מנויים) ולקבל חזרה הערבויות מהמדינה. נתח השוק, אותם 7%, לא יימדד כחישוב פשוט של מספר מנויים בסקטור הפרטי שהצליחו לגייס המפעילות החדשות חלקי סך המנויים הפרטיים הקיימים בשוק אלא יחושב כשקלול נתח שוק בקרב הלקוחות הפרטיים משוקלל על סה"כ הדקות היוצאות של המנויים הפרטיים של המפעילים החדשים מתוך סך הדקות היוצאות של לקוחות הסקטור הפרטי וסה"כ הכנסות מהמנויים הפרטיים של המפעילים החדשים מתוך סך ההכנסות מלקוחות הסקטור הפרטי. כלומר זה מעין שקלול של 3 פרמטרים: דקות יוצאות + מספר מנויים + הכנסות.

נציין כי ככל שרמת המחירים בענף נשחקת כך יורד סך ההכנסות למספר לקוחות נתון ולכן זה בעצם מביא למצב שככל שתמשיך הירידה במחירים החברות החדשות יצטרכו לגייס יותר מנויים על מנת לעמוד בנתח השוק הנדרש, על פי הנוסחה שנקבעה. כלומר החברות החדשות נמצאות בעצם בסוג של מלכוד.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    גולן זו חב' חרטא ברטא...
    dork 04/07/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    2 4
    גם אם נניח שהנתונים של גולן נכונים, בואו ונעשה חשבון קטן: נניח ש- 60 א' מהלקוחות הם לפי התעריף הגבוה, זה נותן 6 מ' ש"ח לחודש. עוד 20 א' לקוחות משלמים 10ש"ח בחודש, קיבלנו 6.2 מ' ש"ח הכנסות לחודש וביחד הכנסה של 75 מליון ש"ח לשנה. נניח שהוא מעסיק רק 100 עובדים לפי 10 א' ש"ח לחודש ומשלם לסלקום חצי מההכנסה שלו - אנחנו מגיעים לרווח נקי של מליוני ש"ח בודדים. מהרווח הזה הליצן רוצה להקים ולפרוס תשתית סלולאר ששוה מליארדים? פחחחח
    סגור
  • 8.
    שווה לי לשלם עוד 20 שח בחודש ולהשאר בחברה עם שירות
    הפרנסווי 04/07/2012 17:09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מי שעובר לגולן או להוט מובייל דפוק. הרבה ניתוקים ואין עם מי לדבר.
    סגור
  • ממומן (ל"ת)
    אלי 04/07/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שרות לקוחות טלפוני יש אין פשוט אין עם מי לדבר שם כןל עו
    שועלי 04/07/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כול עוד אין טלפון לברורים שאלות וכו אני לא עובר ואשמח לעבור
    סגור
  • זה לא נכון (ל"ת)
    יונתן 04/07/2012 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נתניה
    פיני 04/07/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו מיצווה לעבור לגולן סוף סוף אדם שהוריד את המחירים אלוואי שיהיו עוד כמוהוא
    סגור
  • 6.
    בקרוב גם אני עובר אלהם
    דויד 04/07/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נמאס מהגדולים שדפקו אותנו כל השנים
    סגור
  • 5.
    שכחתם כנראה
    ABC 04/07/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כאשר סלקום החלה, קראנו לה סל-כלום! למה? כי היא היתה על הפנים, שיחות מתנתקות ובעיות מפה עד.....כיום המצב שונה, אז תנו צ'אנס! בסוף תשכחו את חבלי הלידה של החברה, יש רק להודות לחברות האלה, אני הצטרפתי בלי לחשבו פעמיים כמובן.
    סגור
  • 4.
    כמו שהצטרפנו כך גם נעזוב
    לקוח לא מרוצה 04/07/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    להשיג לקוחות זה דבר אחד לשמר אותם זה כבר סיפור אחר. נסו להשיג את השרות לקוחות...ניחשתם נכון- לא ניתן!!! שיחות מתנתקות, טל' לא זמין מעת לעת, מקומות ללא קליטה...עדיין המון בעיות שוקל מעבר לחברה אחרת
    סגור
  • זה נכון, השירות הטלפוני
    איתי 05/07/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש קלוקל ואני לא נציג של חברה אחרת ואני לגמרי בעדם. אבל השירות מאכזב. כמו שמראים בפרסומת הזו של מזרחי, מה שהם מציעים זה דיוקן של שירות רע, עם שיחות שמתנתקות באמצע ונציגים שלא יודעים מה העניינים. גולן צריכים להציע רמת שירות מינימלית אחרת כל העסק הזה לא ינסוק.
    סגור
  • טען עוד
  • שטויות, הרגע דיברתי עם השירות *0058 ולא המתנתי דקה
    לירן 04/07/2012 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובפעם אחרת לקח לי עשרים שניות. נראה לי שלא נסית או שאתה ממומן!
    סגור
  • שטויות במיץ - שתול של מי אתה?
    גיא 04/07/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הקליטה באנטנות של גולן היא מעולה, ובשאר חלקי הארץ היא של סלקום. אם באמת היו כל כך הרבה בעיות, אז היו הרבה לקוחות סלקום שמתלוננים.
    סגור
  • אתה עובד חברת סלולר
    avi012 04/07/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אל תתיחסו זה מוזמן
    סגור
  • 3.
    שיהיה לו בהצלחה אבל בינתיים ההתחלה נראית קשה מאוד (ל"ת)
    משה 04/07/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    א
    א 04/07/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רובם עוד מחוברים ל3 שנים עם המכשרים מי שעובר חברה יוצא לו יותר יקר בלי תיקונים ואחזקה
    סגור
  • 1.
    חיוב של גולן טלקום ללא שליחת סים
    מקס 04/07/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    1 5
    נרשמתי באתר והם חייבו אותי ב39 ש"ח אך לא שולחים את הסים גם אי אפשר להשיג שום נציג שירות מי שנרשם דרך האתר שם את כספו על קרן הצבי
    סגור
  • שטויות אתה משקר
    רוח 04/07/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני קיבלתי כבר 3 סימנים מגולן טלקום מהכל בסדר. מה שנכון זה שהם צריכים לשפר את השירות הטלפוני כי הם לא עונים לשיחות. אבל הכל עובד מצויין עד עכשיו
    סגור
  • בוהו לקחו לך 40 שקל איזה מסכן-בוא נקרא לרופא (ל"ת)
    dd 04/07/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • כמה שלמו לך מסלקום? (ל"ת)
    גולן 04/07/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • גם לי לא שלחו SIM
    alex 04/07/2012 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לי לא שלחו SIM ,כעבור חודש קיבלתי זיכוי לאחר כמה שיחות איתם.שלחץ יירד נראה ....
    סגור
  • אף אחד לא שילם לי !!!
    מקס 04/07/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה ממש קרה עובדה שאוכל להוכיח !!
    סגור
  • ואוו ממש הוצאת 40 שקל-אתה ממש טייקון (ל"ת)
    סססב 04/07/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור