הוגשה הצעת חוק שעשויה לפגוע ברווחי חברות הגז והנפט

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) וח"כ נחמן שי (קדימה) הגישו תיקון לחוק הנפט שאמור להטיב עם האזרח הקטן
צדק תמלוגי:
הצעת החוק החדשה שנועדה לתקן את חוק הנפט, והוגשה היום (ג'), מיועדת להטיב עם האזרח הקטן בכל הקשור לתמלוגים ממאגרי הגז הטבעי שהתגלו בחופי ישראל. בבסיס ההצעה עומדת העובדה כי מאגרי הגז הטבעי שנתגלו הם משאבי טבע חיוניים השייכים לאזרח.

החקיקה הקיימת מקנה לבעלי חזקות הנפט והגז הטבעי את עיקר הזכויות במשאבים המופקים, ואינה מעגנת כלל את זכותם של תושבי ישראל לעשות שימוש במשאבים אלו.

ההצעה נסמכת על ניסיון שנצבר במדינות אחרות ומשתמשת במודלים המוצלחים של הולנד ונורבגיה. זאת, להבדיל, ממדינות כמו ניגריה, שם השתלטו חברות הנפט על אוצרות הטבע וכל הנפט הופנה לייצוא, עד כדי מחסור חמור באנרגיה במדינה שהייתה אמורה ליהנות משפע בתחום זה.

בהצעה נאמר, כי בעל חזקה חייב לספק מן הנפט שהפיק וממוצרי הנפט שהפיק ממנו את אותה כמות נפט ומוצרי נפט הדרושה לדעת המדינה לתצרוכתה. עוד נאמר כי המדינה תוכל לחייב בעל חזקה למכור נפט לספק שירות חיוני בכמות ובמחיר שתקבע המדינה על פי צרכי המשק.

מיוזמי התיקון, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ, שלי יחימוביץ': "מסתמן שחברות הגז פועלות כעת בכמה חזיתות כדי לפצות את עצמן על היישום העתידי של חקיקת ששנסקי. למדינת ישראל אין את הפריווילגיה לוותר על משאב כה יקר, כמו נפט וגז טבעי. אין סיבה שבעלי ההון המחזיקים בו ימשיכו להתעשר".
תגובות לכתבה(42):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    שלי נכבדה! שהחוק יקבע שהמדינה תכסה הפסד מקידוחים יבשים. (ל"ת)
    משה 20/06/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    ומה עם המשקיעים? קודם שישנסקי
    KO 20/06/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחכ צמח עכשיו זה. הגברת ילימוביץ שכחה שבנורוגיה זה נפט ולא גז. שבנורווגיה המדינה מפצה את החברות והמשקיעים על חיפושים לא מוצלחים וששם קודם נתנו לחברות להרוויח לפני שהתחילול העמיס קשיים. רוב הכסף בחברות האלה הוא של האזרח הקטן שיחימוביץ רוצה לקחת לעצמה כדי לתת לחרדים לערבים למובטלים ולכל מי שלא תורם כלום. נפגש בבחירות
    סגור
  • 30.
    ותודה .....
    bjoseph1 20/06/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטסתם, אופס אכלתם אותה משישינסקי, שטייניץ, יחימוביץ והשד יודע מי עוד, עוד לא תפסו את הדוב וכבר מחלקים את העור ודופקים את הציידים !!!
    סגור
  • 29.
    תשובה מברך אותך שלי
    רפ אלעזר 20/06/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעשותך צעד זה .הינך עוזרת לטייקון להוריד את שערי המניות אותן תשובה הגזלן מנסה למחוק מהמסחר [דלק אנרגיה] גם בלעדייך הנ"ל מוריד את שערה באופן ברוטלי דרך מקורביו. כל שנותר הוא להודות לך על עזרתך לטייקון
    סגור
  • 28.
    רוצים קצת שקט
    Moshe 20/06/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    העולם כולו רותח ועצבני ובאים חכמי הדור במסווה של מבקשי טובת העם ושופכים אש על המדורה. בזמן הזה הכלכלה צריכה שקט תעשייתי ורגולטורי, אחרת כולם יפסידו. שורפים את הבית על יושביו
    סגור
  • 27.
    מטומטמת ומה עם כל המשקיעים
    מאיה 20/06/2012 08:57
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הפרטיים ובתי אב שהשקיעו למה אין תיקון לחוק לעזרתם???
    סגור
  • 26.
    היזמים השקיעו מיליארדים ולא המדינה-מטומטמים,לא מבינים!! (ל"ת)
    משה ב. 20/06/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 25.
    לא מתרגש
    שפוי 20/06/2012 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אפילו יעבור התיקון הזה..אז מה? אז במקום שירויחו מאות אחוזים ירויחו רק 100 אחוז..יודעים מה???..80 אחוז....יודעים מה?..60 אחוז.. אז..?????תרגמו את זה לירויקים....רק אצלנו מכל פלוץ עושים צונאמי
    סגור
  • 24.
    הצביעות בהתגלמותה
    שומר אמונים 20/06/2012 08:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני אאמין ליחימוביץ ברגע שתטפל בשכר השערוריתי של עובדי נמלים,חברת חשמל,מקורות וכו'. ביחד גזלו מהמדינה פי 10 משווי כל הגז. לגבי הגז,המדינה לא הסכימה להשקיע אגורה, וללא משקיעי הגז הקטנים שמימנו שנים על שנים את הקידוחים שלי הייתה נואמת לאור פנסי נפט.. עכשיו כולם פותחים פה גדול וחכמים על אלה שכבר השקיעו ממיטב כספם. בושה כלימה וגניבה לשמה.!!!!
    סגור
  • 23.
    קודם כל שיגבו רטרואקטיבית את הרווחים של מפעלי ים המלח
    שרון 20/06/2012 07:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה מפעלי ים המלח משלמים תמלוגים כ"כ קטנים? למה רק שמגזר הגז והנפט ישלם כ"כ הרבה?
    סגור
  • טען עוד
  • כי לא קוראים להם תשובה ויש להם את הקשרים הנכונים (ל"ת)
    שומר אמונים 20/06/2012 08:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 22.
    הגיוני ומקובל וזה אמור ליהיות ההבדל בין איראן לישראל ש
    בנטוב 20/06/2012 07:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שבאיראן מיליוני עניים וחיים בזבל בעוד השילטון והמקורבים חיים טוב ונהנים מין העושר ומוציאים סכומי עתק על ביטחון וגרעין שאין בו צורך ואילו בישראל צריך שיהיה צדק ותרומתו תהייה גדולה לרווחת האזרחים ולביטחון המדינה רק שהכל חייב להיתבצייע בחוכמה ובדאגת אמת ובנאמנות לטובת המדינה הציבור והמשקיעים ושכולם יהיו מרוצים ובלי לקפייח אף צד ותמיד ליזכור קודם כל חוסנה וביטחונה של המדינה זה הבסיס לקיומנו כאן ורק בקיום איתן נוכל להבטיח את המשאבים ולא לישכוח שביזכות הצבא והביחטחון ובזכות השקעות אינסופיות ביבטחון של המדינה היגענו לזמן הזה ולתוצאות אלה והם שאיפשרו את החיפשים והם גם יאפשרו את ביחון המאגרים בעתיד ועוד נכונו לנו אתגרים נכון יהיה להיסתכל על כל התמונה בשלמותה ולא רק בראיה אגואיסטית
    סגור
  • 21.
    חוק מיותר הסמכויות קיימות (ל"ת)
    משה 20/06/2012 07:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    רעיון ?
    צבריקו 20/06/2012 07:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מחשבה נכונה אבל ... ביצוע זאת השאלה.
    סגור
  • 19.
    שלי יחימוביץ סחתיין עלייך
    המלך 20/06/2012 02:57
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כל הכבוד על החוק החדש שהנתת היום יחד עם חברייך עם האופוזיציה של ה-2.5 אנשים שלכם. מאחל לך שתמו תי בתאו נת דר כים חתיכת ג'יפה חוצפנית וצבועה זה מה שאת! לא מספיק שישינסקי שלוקח 99 אחוז מהתמלוגים, לא מספיק שיש את צחי סולטן הנוכל שהכסף שהוא גונב למשקיעים שיהיה לו לתרופות והלוואי שהאיש הזה יקבל מכה קשה מהשם שם שלמעלה הלוווואייי, אז עכשיו את מגיעה? חתיכת עיתונאית עלובה ורפוסה זה מה שאת, מבטיח לך שאם ייצא לי לראות אותך ברחוב ארק לך בפרצוף ואתן לך לנקות את נעליי כי זה מה שאת שווה חתיכת ג'אנק זה מה שאת. כל הנאמר כאן שיתקיים אמן ושכל הגנבים והרשעים שהוזכרו שהשם יסגור עימם את החשבון. בריאות לי ולכולנו אמן
    סגור
  • 18.
    השכל כמו הפרצוף...מדהים.... (ל"ת)
    חישקומיצין פורטה 20/06/2012 02:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 17.
    לא מספיק משקיעים שברחו מהארץ אולי נשאר 2-3 שיברחו גם הם (ל"ת)
    גמיל 20/06/2012 00:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 16.
    dyra sheli
    tania 20/06/2012 00:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יחימוביץ סונת עשירים , מתומתמת
    סגור
  • 15.
    פופוליסטית חסרת תקנה
    מופסד 20/06/2012 00:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כרגע לגז יש מחיר.ניתן למכור אותו ולהשתמש בכסף לצרכים שונים כולל צרכים חברתיים. קבירתו במאגר עלולה להביא לכך שערכו ירד עקב מציאת אנרגיה חילופית. מי שמפרנס את כל משרתי הציבור, כולל חברי כנסת פופוליסטים ולא נבונים, אלו הם הייזמים שמייצרים מוצרים שניתן למכור אותם.
    סגור
  • 14.
    אני אזרח קטן וגם לי
    פרייר 20/06/2012 00:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מגיע ,למרות שאני ממן את הגז ששהירוקים מקנאה רוצים. צבועים אמנם בירוק אבל צבועים רודפי פופולריות .פופוליסטים, ליסטים.
    סגור
  • 13.
    במדינה של משקיעי מניות פסיכופטים חייבים להגן בחוק על זכ
    gg 19/06/2012 23:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על זכויות התושבים כי הפסיכופיטם חושבים שאם הטייקונים שאצלם הם מושקעים ירוויחו יותר אז גם הם ירוויחו יותר אז אם אתם באמת חושבים כך לכו לעזאזל אין עם מי לדבר אולי באברבנל יש מי שיהיה מוכן לדבר איתכם
    סגור
  • 12.
    חחח, היא עושה צחוק מעצמה. (ל"ת)
    משקיע 19/06/2012 23:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    וונצואלה זה מה שיחימוביץ רוצה...חחחחחחחחח..טיפשה ממש (ל"ת)
    657חי 19/06/2012 22:53
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • 10.
    הלאמה
    הלאמה 19/06/2012 22:45
    הגב לתגובה זו
    1 9
    המדינה תוכל לחייב בעל חזקה למכור נפט לספק שירות חיוני בכמות ובמחיר שתקבע המדינה על פי צרכי המשק.
    סגור
  • הנני מוכן מיד להתגיס
    הנני 20/06/2012 00:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלאמה ואני מתגייסים כי ששינסקי הוא המדינה והיא יכולה.......
    סגור
  • 9.
    חלם זה פה
    מבין משהו 19/06/2012 22:41
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אני מאכל לכם חשבון חשמל 10000 שקל רק אז יסגר לכם הפה לתמיד חלמאים.
    סגור
  • 8.
    נו מתי יצא חוק כי צריך להוציא להורג את המשקיעם (ל"ת)
    ישראלי 19/06/2012 22:39
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 7.
    נגמרו לי המילים
    מה? 19/06/2012 22:35
    הגב לתגובה זו
    19 1
    מדינה שאלה הם מנהיגיה אין לה סיכוי.
    סגור
  • 6.
    האם הפכנו למדינה קומוניסטית
    אילתי 19/06/2012 22:25
    הגב לתגובה זו
    25 1
    מה נסגר איתכם האם אני שמושקע 4 שנים במניות נפט צריך לתת הכל למדינה ולא מגיע לי להרויח משהו בעתיד מה גם שעד היום אני מופסד עשרים אלף מישהו מוכן להחזיר לי תכסף אולי את גברת יחימוביץ
    סגור
  • גם אני מושקע בדלק קידוחים ואבנר ואני אומר שלא מגיע לך
    אחד 19/06/2012 23:01
    הגב לתגובה זו
    4 17
    להרוויח שקל. אף אחד לא חייב לך כלום. הגז הוא משאב של המדינה ומי שצריך להנות ממנו זה המדינה, היזמים ירוויחו יפה מאוד בכל מקרה, כי הרי הם ימכרו את הגז למדינה. לך בכל אופן אף אחד לא חייב שום דבר.
    סגור
  • המשקיעים הם הם היזמים -מתי תבינו שכל הכסף בא מהקטנים (ל"ת)
    פילת 20/06/2012 06:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    מה יחימוביץ טיפשה?היא לא מבינה שגם היא מושקעת שם
    אחד שמבין 19/06/2012 22:15
    הגב לתגובה זו
    20 2
    דרך הפנסיה,קופת גמל וקרן השתלמות?שתבדוק כמה האזרח הקטן הפסיד בגלל השטויות שלה!!פשוט לא מבינה בכלכלה ופוגעם בחיסכון של כולנו
    סגור
  • 4.
    בשביל מה עבדתי כל כך הרבה שעות
    ששנסקי 19/06/2012 22:09
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ימים של עבודה ירדו לטימיון
    סגור
  • 3.
    תגנזו את המלצות שישנסקי והכל יהיה סבבה לכולם
    aas5 19/06/2012 22:05
    הגב לתגובה זו
    21 0
    למדינה מגיע מקסמום מס של 45 אחוז,,, נקודה.
    סגור
  • 2.
    כל הודעות הזיגזג האלה רק ירחיקו את המשקיעים
    נילי 19/06/2012 21:59
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ובהעדר משקיעים אף אחד לא ירוויח בסוף: לא החברות ,לא המשקיעים ולבטח לא הממשלה .
    סגור
  • המשקיעים לא עושים טובה למדינה אים הם לא ישאבו המדינה ת
    בנטוב 20/06/2012 08:14
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תידאג שאחרים יעשו זאת שאפתןלא שביע ותמיד מרגיש רעב עים הזמן הופך לחזירון שהופך לחזירוןוככל שיואכל יותר כך ירעב יותר וכשעצם ניתקעת לו בגרון יממן את הטיפול בכספי ציבור המשקיעים מה שמכנים תיספורתכי החזירון יעשה הכל לימור על כספו המדינה זכאית לתגמול הולם בני המדינה נהרגו במילחמות וביזכותם היגענו לכל מה שיש עכשיו ועודיצטרכו להבטיח את ביטחון המאגרים למדינה מגיע ביזכות ולא בחסד
    סגור
  • 1.
    טוב מאוד, גם לאזרח הקטן מגיע (ל"ת)
    הגיע הזמן 19/06/2012 21:47
    הגב לתגובה זו
    1 20
    סגור
  • למה מגיע לו? הוא השקיע משהו? (ל"ת)
    הרבנית איפרגן 19/06/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • לא קיבל עזרה מהממשלה
    "נכון" כי תשובה ממש 19/06/2012 22:17
    הגב לתגובה זו
    5 13
    גז הטבעי שהתגלה מול חופי הארץ, כמו כל אוצרות הטבע, שייך לאזרחי ישראל. הוא שווה כ-300 מיליארד דולר. בכל העולם מקובל שרוב ההכנסות מגז טבעי ומנפט -- מגיעות למדינה. יש לנו הזדמנות היסטורית, כי בכסף הזה אפשר לבנות כאן חברה טובה יותר, לעשות מהפכה אמיתית בחינוך, בבריאות, בתשתיות, ברווחת הקשישים. אבל אם ברוני הגז יצליחו לגרוף לכיסם את רוב ההכנסות -- נחמיץ את ההזדמנות. לכן אנחנו יוצאים למאבק. רק כך נבטיח שרוב ההכנסות יגיעו לציבור. ברוני הגז צריכים להרוויח יפה ולהסתפק ב-20%, כפי שנהוג בעולם. 80% חייבים להגיע לציבור.
    סגור
  • הממשלה תעשה שינוי?
    השפוי האחרון 20/06/2012 00:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם כבר אז אני סומך יותר על החברות שיתרמו לפרוייקטים של חינוך ובריאות יותר מממשלת הגנבים
    סגור
  • איזה נאיביות! אם יהיה לממשלה כסף הוא ילך לחרדים ולערבים
    הרבנית איפרגן 19/06/2012 22:44
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כבודו חדש בארץ?
    סגור
  • ומי יוציא את הגז המדינה ....
    מבין משהוא 19/06/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
    15 1
    שרכבת לירושלים לוקח ליבנות 10 שנים. הקינאה (פוליטיקה מגעילה)מעבירה אותכם על דעתכם.
    סגור