המועצה לצרכנות: "הועדה לתחרותיות הבנקים אינה דואגת למגזר הביתי"

מנכ"ל המועצה: "בנק ישראל חוטא לתפקידו לדאוג להגינות בענף זה". סטנלי פישר הודה כי עלויות חוסר היעילות של הבנקים מגולגלות על הצרכנים
התחרות נדחקה לשוליים
במועצה הישראלית לצרכנות מתרעמים על דרך פעולתה של הועדה להגברת התחרויות בענף הבנקאות וטוענים שהיא אינה דואגת כלל למטרתה העיקרית, להגביר את התחרות על ליבם של משקי הבית בישראל.

הועדה בראשותו של המפקח על הבנקים, דודו זקן, אינה מטפלת בחוסר יכולת ההשוואה של הצרכנים, אומרים במועצה. "הבעיה היא אופן הצגת מחיר השירות הבנקאי, המורכב מעמלות הנקובות בשקלים וריביות הנקובות באחוזים". בסקר שנערך עלה כי 70% מהנשאלים לא ידעו להבחין באיזה משני בנקים כדאי להם לבחור לניהול חשבון העו"ש.

המועצה לצרכנות מאמינה שעל הבנקים "לגלם את מחיר השירות בריביות בלבד ולפטור את הצרכנים מתשלום עמלות עו"ש. המהוות ממילא תשלום כפול שגובה הבנק על ניהול החשבון".

מנכ"ל המועצה אמר כי "לבנק ישראל חשוב לשמור על יציבות הבנקים נקודה.רווחת הצרכנים נדחקה לשוליים ובכך הוא חוטא לתפקידו לדאוג גם להגינות בענף זה". האו מזכיר גם שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, טען בעצמו בועדה בכנסת לפני כחודש כי המערכת הבנקאית אינה יעילה ומגלגלת את העלויות על הצרכנים. לכך "אין התייחסות בדו"ח ועדה והדברים יותר ממתמיהים".
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נותנים לחתול לשמור על השמנת הממונה על הבנקים לכלא (ל"ת)
    תום 10/06/2012 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור