שטייניץ: "אם חס וחלילה ישראל תיקלע למצב של ספרד - אף ארגון או מדינה לא יזרים לה סכום של 100 מיליארד אירו"

שר האוצר: "אני שומע אנשים מסוימים שאינם מבינים את החשיבות של משמעת תקציבית." אייכל: "לא תהיה מניעה מהעלאת מסים"
 |  (24)
ד"ר יובל שטייניץ
שר האוצר, ד״ר יובל שטייניץ אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "אני שומע קולות מהאופוזיציה ואף מהקואליציה של אנשים מסוימים שאינם מבינים את החשיבות הרבה בשמירה על משמעת תקציבית. אם חס וחלילה תקלע ישראל למצבה של ספרד, אף ארגון או מדינה לא יזרימו לה 100 מיליארד אירו כסיוע״.

כמו כן הבהיר שר האוצר כי "ישראל עדין במלחמת מגן על כלכלתה נוכח המשבר בעולם וכי מטרתנו היא להגיע לגירעון סביר ולא לפרוץ את התקציב בשום מקרה".

את הדברים אמר שר האוצר הישראלי על רקע האישור שנתנו אתמול (שבת) 17 שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי להקצאה של עד 100 מיליארד אירו (125 מיליארד דולר) כסיוע למערכת הבנקאות בספרד. לידיעה בהרחבה

רון אייכל, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעת מיטב במסגרת סקירתו השבועית את השוק המקומי, ניתח את מצב התקציב של מדינת ישראל לפיו, מתחילת השנה, הסתכם הגירעון הממשלתי בסך של 4.5 מיליארד שקל לעומת גירעון של 0.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ואמר כי "להעמקת הגרעון תרמו הן חוסר בהכנסות והן ביצוע יתר של הוצאות, לפיכך, נראה כי לא תהיה מניעה ותחול העלאת מסים".

בחודש מאי, היה לממשלה גרעון של 0.9 מיליארד שקל בפעילותה התקציבית. מתחילת השנה, הסתכם הגירעון הממשלתי בסך של 4.5 מיליארד שקל לעומת גירעון של 0.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, עוד כאשר לממשלה היו הכנסות חד-פעמיות בחודש ינואר בשווי של כ-4 מיליארד שקל (הקדמת חלוקת הדיבידנד עקב שינוי בגובה המס). אייכל מסביר כי "ללא שינוי זה גודל הגירעון היה גבוה משמעותית".

בתקופה יוני 2011 - מאי 2012, הסתכם הגרעון בסך של 32.3 מיליארד שקל, בהשוואה לגירעון המצטבר בחודש קודם שעמד על 32.0 מיליארד שקל. אייכל מזכיר, כי בשנת 2012 מתוכנן על פי התקציב המקורי גירעון שנתי בסך של 18.4 מיליארד שקל. אם נוסיף סך של 11.3 מיליארד של שהוא אומדן החוסר של אגף הכנסות המדינה ממיסים, נגיע לכך שהגירעון צפוי השנה להגיע לכדי 29.7 מיליארד שקל.

"אין ספק כי נתוני התקציב אינם טובים. במיוחד על רקע העובדה כי להעמקת הגרעון תורמים הן הירידה בהכנסות (מתחת ליעד המקורי), והן העלייה בהוצאות הממשלה (מעל ליעד המקורי). אם נוסיף למגמות אלה את העובדה כי קיים מחסור בגבייה של 3 מיליארד שקל, גם לאחר ההכנסה החד פעמית של כ-4 מיליארד שקל בתחילת שנה, בעקבות העלאת שיעורי המס על הכנסות הון – אזי המצב חמור עוד יותר. בהתאם להתפתחויות אלה, אנו מעריכים כי הגירעון הממשלתי יחרוג מתקרת הגרעון, ויעמוד על כ-3.5% מהתוצר".

"לפי סביבת הפעילות הנוכחית, עמידה ביעד ברמה זו מחייבת התאמה פיסקלית (היינו, צמצום הוצאות, העלאת מסים או שילוב של שניהם), תוך כפי הנראה הגמשת יעד הגירעון מ-1.5% לכדי 2.5%. בדיעבד, אנו רואים כי האפשרות לצמצום משמעותי בהוצאות הממשלה הינה די בעייתית – ולראיה, ראו את הגדלת ההוצאות בחודש מאי (ומתחילת שנה). לפיכך, נראה כי לא תהיה מניעה ותחול העלאת מסים".

בין העלאות המיסים המתוכננות מציין אייכל את העלאת המע"מ באחוז אחד ל-17%, העלאת מס חברות ב-2%-1%, "מס עשירים" של 2% על הכנסה הגבוהה ממיליון ש"ח בשנה, והעלאת המס על דלק, סיגריות ואלכוהול.

בסיכום סקירתו אומר אייכל: "ציפיות האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומדות על 2.7%. ציפיות אלו כוללות הסתברות של 50% להעלאת המע"מ ב-1%, בתחילת יולי".
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    מה יש בתקציב
    אורן 10/06/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגיד שאסור לפרוץ את מסגרת התקציב זה נכון השאלה מה יש בתקציב הנסתר הזה כמה מיליארדים מבוזבזים על אוכלי חינם והשקעות יקרות ומיותרות בשטחים שמימלא יוחזרו בעוד כמה שנים תהיה גבר תפתח את התקציב ותעשה בו תיקונים אתם כבר לא צריכים את החרדים עכשיו
    סגור
  • 23.
    שטייניץ מומחה בכותרות לא בעשייה .הבובה של ביבי.... (ל"ת)
    יעקוב 10/06/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    כהחברה שלי לא ריווחית, נוסעים במכונית של 4,000 ש"ח
    בעל חברה 10/06/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שאין לי את מי להכריח להזרים כסף לחברה. מתחשק לי ג'יפ.
    סגור
  • 21.
    אמת בפרסום
    אורי 10/06/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר שטייניץ עשית פעם חשבון כמה ארה"ב נתנה לנו במשך השנים?
    סגור
  • 20.
    תן לעם לחיות, בצע כסף. (ל"ת)
    תוריד מיסים 10/06/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    חוצפן אתה !!! (ל"ת)
    אתה חוצפן 10/06/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    רק מיסים בראש שלך, לך!!!! (ל"ת)
    לך לוזר, לך 10/06/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    אתם מבינים למה מעלים לנו מיסים
    סיבה לחלוב הישראלים 10/06/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל תירוצים, אבל לקצץ בכמות חברי הכנסת-זה לא, לקצץ בשכרם -זה בטוח לא!,ולתת ללישיבות על חשבוננו - זה כן. תתפטר.
    סגור
  • 16.
    בינתיים גם ספרד עוד לא קיבלה אירו אחד (ל"ת)
    אלי 10/06/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    שטייניץ חייב להתפטר.הוא לא מצליח להתמודד מכין אליבי
    ליכודניק 10/06/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם אלו המחשבות שעולות בראשך .אתה תבוסתן
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    מדינה שקונה דלק ב2.5 ומוכרת 7.7 לא צריכה שיזרמו כסף (ל"ת)
    אפי 10/06/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 13.
    מזל שיש לנו שר אוצר כמוך
    מזל 10/06/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ממ
    סגור
  • 12.
    בו הרוחת את זה ביושר
    שראלי 10/06/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את והממשלה ברשות ביבי הרוחתם את האהבה הזאת ביושר עודמעט תרוחו את ההאבת עם ישראל תמשיכו לקטול את שכבות הבנים ותיהיו בשכבה הנמוכה בבחירות הבאות
    סגור
  • 11.
    למדינה שאתה שר אוצר שלה, לא הייתי מזרים 100 יורו... (ל"ת)
    ירושלמי 10/06/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 10.
    תזרז את פיתוח שדות הגז וכך לא נזדקק לשום טובות מהעולם (ל"ת)
    אייל 10/06/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    שר אוצר הזוי=ישראל בגודל שמינית מספרד (ל"ת)
    גג 10/06/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 8.
    מפחידים את הציבור כדי להצדיק את טיפשותם (ל"ת)
    אנונימי 10/06/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 7.
    הנה מה צריך לעשות מבלי לדפוק את מעמד הביניים והעניים
    שטייניץ כנס 10/06/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1)להעלות מס חברות ב 3% 2) לצמצם קצבאות ילדים מילד רביעי 3) לצמצם תמיכה בפרזיטים חרדים 4) להקפיא את המיליארדים שאתם שופכים בהתנחלויות 5) לסגור פרצות מס , למה טבע ודומותיה משלמות רק 4% מס??? 6) לגבות מס אמת ממעלימים כבדים כולל פשע מאורגן .
    סגור
  • 6.
    בורות
    חיים דוד 10/06/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מתוך בורות וחוסר מקצועיות הינך זורע בהלה ולו רק בכדי לכפות דעתיך
    סגור
  • 5.
    שטייניץ אם תישאר שר אוצר
    שרלוק הולמס 10/06/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    נצטרך לבקש יותר. אם תתפטר יש סיכוי שלא נבקש ואולי גם נלווה לשוק האורופאי.
    סגור
  • 4.
    נמאס מכם -תפטר גובים ברשות המס -אוכלי חינם וגנבים
    נאור 10/06/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיצרו פעילות במשק ואל תחנקו אותה מי שעובד כעצמאי הופך להיות לימון נסחט ואם הוא מקורב פטור
    סגור
  • 3.
    שטייניץ היקר אל תדאג!!!!
    ישי 10/06/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אתה גונב מאיתנו.. בקרוב תוכל לתת מענקים בעצמך למדינות נזקקות!! בישביל מה אני פה משלם 100 ש"ח על 2 תארים אקדמיים, עובד כמו חמור, משלם מיסים, ועושה מילואים? איך אומרים אצלנו בשולחן פוקר "אני כאן בשבילך..."
    סגור
  • 2.
    יובל המבולבל