מה עומד מאחורי המחזור הגבוה פי שבע מהממוצע במניית טבע אתמול בארה"ב?

טבע ריכזה אתמול מחזור של 29 מיליון מניות ואיבדה 1.3% מערכה. הסיבה: לחץ מוכרים מצד תעודות סל שנבע מהמעבר של המנייה מבורסת הנאסד"ק לבורסת ניו יורק
ג'רמי לוין
מניית טבע ריכזה ירדה אתמול ב-1.3% במסחר בוול סטריט במחזור חריג במיוחד - למעלה ממיליארד דולר. כ-29 מיליון מניות החליפו ידיים במהלך המסחר, פי 7 מאשר הממוצע היומי. ברקע המסחר השלילי - המעבר של טבע ממסחר בנאסד"ק לבורסת ניו יורק ומכירת סחורה מצד תעודות סל העוקבות אחר מדד הנאסד"ק 100.

לפני כחודשיים עדכנה טבע כי היא הדירקטוריון אישר העברה של המסחר במנייה מהנאסד"ק לבורסת ניו יורק. בהודעה ציינה טבע שבורסת ניו יורק תהיה עבורה פלטפורמת מסחר טובה. היום צפוי להיות יום המסחר הראשון שבו נסחרת מניית טבע בבורסת ניו יורק.

עם, זאת טבע שמניותיה נסחרות לפי שווי של 36 מיליארד דולר הייתה חלק בלתי נפרד ממדד הנאסד"ק 100, אחת מ-100 המניות היוקרתיות על ידי הנאסד"ק. תעודות הסל העוקבות אחר המדד החזיקו את המניה לפי משקלה במדדים השונים. המעבר של טבע לפלטפורמה המתחרה אילץ את התעודות למכור סחורה.

מאז תחילת 2012 איבדה טבע כ-6% מערכה, זאת למרות השיפור בתוצאות הכספיות. מאז פרסום הדוחות הכספיים של החברה לפני מספר שבועות צנחה המנייה ב-14%, סוג של קבלת פנים צוננת למנכ"ל החדש, ד"ר ג'רמי לוין. חלק מן הצניחה מיוחד לעובדה שלוין העדיף להמתין מספר שבועות בטרם סיפק למשקיעים תחזית שנתית, חלק מיוחס למעבר לבורסת ניו יורק, וחלק לסנטימנט השלילי בשוק.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    טבע-לקנות עכשיו
    חני 30/05/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יופי של הזדמנות לקנות את טבע במחיר סביר לפני ש"תתגלה" ע"י אחרים.
    סגור
  • טבע היחידה שזה לא הימור
    משה 30/05/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק טבע תרופות תמיד הולך
    סגור
  • 12.
    טבע מנייה זקנה
    ערן 30/05/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מעדיף לעבוד לפי שיטה על מניות ביומד צעירות עם פוטנציאל גדול! ממליץ לכולם להצטרף לפורום "ביומד" בפייסבוק ולקבל סקירות טכניות, מאמרים ושיתופי ידע - ישירות מלוח הארועים של ה FDA אליכם לדף הפייסבוק! טריידים מעולים! - HGSI - 100%, PGNX - 12%, XNPT - 35% , PSTI - 30% ועוד רבות וטובות!!!
    סגור
  • 11.
    חלק בלתי נפרד
    דוד 30/05/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה חלק בלתי נפרד - הנה זה נפרד. לא מספיק לכתוב חלק ממדד....
    סגור
  • 10.
    שחקני המעוף
    לוגסי 30/05/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם אים ימציאו מדינה שלא קיימת בעולם ויגידו שהי במשבר הבורסה תגיב בירידות כי אנחנו יהודים
    סגור
  • 9.
    מה יהיה דחלילון? אתמול קנית טבע!
    לדחלילון כמה עצוב לי 30/05/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכלכלן מקלקל אותך!
    סגור
  • 8.
    משנה מקום משנה מזל
    אנונימי 30/05/2012 09:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אולי המשקיעים בnyse יהיו יותר חכמים ויקנו את המניה - השקעה טובה צריך רק סבלנות - מנכ"ל חדש - דרך חדשה - שיתופי פעולה חדשים - ותרופות אתיות חדשות.
    סגור
  • 7.
    ומה בקשר לפסיקת בית משפט אתמול ?? (ל"ת)
    ekeki 30/05/2012 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    עלוקה טבע יש לה כל יום משפט עם חברות תרופות
    תמי 30/05/2012 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מעסיקה סוללת עורכי דינים ממולחים. תתפרק, עלוקה. אלמנות ויתומים - תפסידו כל הכסף שלכם בטבע!
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לביזפורטל - היא בלבד
    המבין דבר 30/05/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מתייחסת לנושא שודאי מטריד עשרות אלפים; מה קרה, לחזור הענק במיוחד? יופי תומר תמשיך לעדכן אותנו, תודה.
    סגור
  • 4.
    הדבר היחיד שעומד מאחורי זה
    געגועיי להורוביץ 30/05/2012 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זה האמירות המטופשות של המנכל החדש לגבי התחזיות דבר ששלח את האמריקאים לבצע מכירות מסיביות ומאז שהוא פתח את הפה היא צנחה ביותר מ14%....ככה זה שמחליפים חמור קטן בחמור גדול עם מבטא אמריקאי...געגועיי לזיסקינד והורוביץ...מבחינתי טבע היא ז"ל
    סגור
  • 3.
    ממתי ביזפורטל נעשה מקדם מכירות של טבע?
    אבי 30/05/2012 09:03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    המניה תרד כי אין לה קלף מנצח. זמן של קומקסון אוזל ואין ממחליף. הנייר בדרך ל 30 $ ולא יעזור כלום. READ MY LIPS
    סגור
  • 2.
    שיגידו את האמת טבע עומדת לפשוט את הרגל (ל"ת)
    בנימין 30/05/2012 08:55
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • בדיוק אתה צודק, ברגע שקונים חברות אחרות זה אומר בעיה!
    ראיתי זאת 30/05/2012 09:16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כי אתה מחפש מזומנים ולכן בולע חברות אחרות, אבל בסופו של דבר אתה מתפוצץ כי זה לא משביע אותך באמת.
    סגור
  • 1.
    5% עליות בטבע (ל"ת)
    צרלי בוזגלו 30/05/2012 08:47
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור