"בשלב מסויים כל משיכת כסף לוותה בויכוחים - ואז לפני יומיים הכל התפרק"

כתב Bizportal שוחח עם לקוח של מנהל ההשקעות שנעלם. איך הוא הגיע אליו? מתי החלו החשדות? איפה כנראה הושקע הכסף? ופניה אישית: "תהיה גבר, בוא נשב ונדבר - אולי נמזער את הנזקים"
פרשת העוקץ
מימדי פרשת העוקץ של מנהל ההשקעות מסביון מתחילים להתבהר ככל שנוקפות השעות. לידי המשטרה הגיעו מספר תלונות על מנהל ההשקעות שהותיר עשרות משקיעים זועמים אשר הפקידו בידיו את מיטב כספם. כתב Bizportal שוחח עם אחד המשקיעים על מנהל ההשקעות ששמו נשאר לפי שעה במערכת. לכתבה המלאה

איך הגעת אליו?
"כמעט כל מי שהושקע אצלו הם בני משפחה שלו, קרובים רחוקים. אני גם קרוב משפחה שלו. שמעתי שהביזנס שלו הולך יופי והוא משיג תשואה של 48%-50% בשנה ולכן החלטתי לשים אצלו את הכסף."

איך התרשמת ממנו?
"בשנת 2009 אנחנו נפגשנו. הבחור הראה אמינות גבוהה בתחום של שוק ההון. הוא ידע על מה הוא מדבר. הוא הכיר את כל המונחים הכלכליים והוא השרה עלי אמינות מאוד גבוהה. כשביקרתי אותו בבית שלו בסביון ראיתי שהוא חי ברמה של שרי אריסון."

אתה יודע לאן הלך הכסף שהשקעת אצלו?
"הוא אמר לנו שהכסף מושקע בשווייץ במטבע חוץ בחשבון הנקרא 'חשבון נהנים'. מעבר לזה הוא לא אמר לנו כלום. הוא אמר למי שרוצה להצטרף שהוא לא יכול לפתוח חשבונות נפרדים. אני מעריך שעשרות מיליוני שקלים הושקעו אצלו וזה יכול להגיע גם ל-100 מיליון שקל."

איך התבצעה העבודה מולו?
"אני הייתי איתו בקשר שוטף לאורך השנים. פעם בחודש היא היה שולח למשקיעים דף עם התשואה של החודש האחרון. הדף כלל פירוט של יתרת ההשקעה, התשואה של ההשקעה, המשיכות שבוצעו וכמה כסף נשאר בחשבון."

מתי התחלת לחשוד שמשהו אינו כשורה?
"עד לפני שנה כאשר ביקשתי הבהרות למצב החשבון, הכל עבר דיי חלק. אז התחילו קצת קשיים בעבודה מולו. כל משיכה של כספים יצרה הרבה ויכוחים. באותו שלב עדיין לא חשבתי על להוציא את הכל. בשבוע שעבר הכל התפרק. קיבלתי טלפון מאחד המשקיעים שהוא נעלם והפסיק לענות לטלפונים."

מה עשיתם אחרי שהבנתם שהוא נעלם?
"לפני יומיים פניתי למשטרה והגשתי נגדו תלונה. לדעתי יש הרבה מאוד תלונות אבל המשטרה לא ממש פעלה. לא ממש ברור האם הוא ברח מהארץ, אבל נכון לאתמול אין נגדו צו איסור יציאה. אם הוא חכם, ונראה לי שהוא חכם - אז הוא בטח כבר לא בארץ."

יש לך משהו לומר לו?
"תהיה גבר, בוא נשב לשולחן ולדבר כדי שנוכל למצוא פתרון ולמזער את הנזקים לשני הצדדים."
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    מיידוף הסביוני (מסביון)
    אנונימי 30/05/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק אותו סיפור
    סגור
  • 32.
    בוכים
    yoram 30/05/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר היו רווחים הם לא רצו לתקשורת
    סגור
  • 31.
    בן אדם נחמד מאוד מעוניין להשקיע את מיטב כספיכם
    עמי 30/05/2012 07:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההורים שלי טוענים שאני מאוד אמין אבל עזבו שטויות אני מביא לכם 82 אחוז בערך על ההשקעה ובהמשך משקיע אותה
    סגור
  • 30.
    כל אחד יכול להיות מנהל תיקים ולהשקיע כסף
    הכל רגולציה 30/05/2012 02:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד יכול ללמוד בערך שנה לעשות את הבחינות ולעשות סטאז' 9 חודשים ולקבל רשיון לניהול תיקים. הברוקרים לוקחים ומכשירים כל אחד ולא אכפת להם אם יש תואר אקדמי בתחום הכלכלי או לא. הם לוקחים אותם גם בלי ללמוד ואח"כ שולחים אותם ללימודים. החברה האלה אח"כ יושבים כסוחרים ומריצים מניות, מנתחים חברות ללא תארים אקדמאים בתחום, מנהלים השקעות וכספים בלי תארים (קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות נאמנות, פנסיה, ביטוח), נותנים הלוואות (משקיעים באג"ח) ללא ידע.
    סגור
  • קישקוש אחד גדול
    zik125 30/05/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניסית פעם למצוא סטאז' בניהול תיקים? להתקבל לעבודה נחשבת בתחום בלי תואר ראשון/שני בכלכלה או מנה"ס?
    סגור
  • ואוסיף ואומר שאלת למה אתה לא מוצא סטאז'? (ל"ת)
    --- 31/05/2012 01:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אובר קווליפיילד.
    ------- 31/05/2012 01:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודה נחשבת לאנשים נחשבים לא לאנשים לא נחשבים שקיבלו תפקידים ורוצים להרגיש נחשבים תבדוק את הסוחרים אם יש להם אתיקה, תבדוק את האנליסטים אם למדו כלכלה או ראיית חשבון, תבדוק את כל מנהלי התיקים אם התקבלו אחרי שלמדו תארים ועשו את הבחינות או שיש כאלה רק עם רשיונות וללא תארים. תבדוק את אלה שהתקבלו לבתי ההשקעות בעבר אם קודם למדו ואז התקבלו או שהתקבלו והלכו ללמוד (לא כמו בשנתיים שלוש האחרונות שמחפשים תארים או סטודנטים באמצע הלימודים). תבדוק אם לכל מנהלי הכספים והתיקים יש רשיונות. תופתע(מנהלים מליארדים ללא רשיונות)
    סגור
  • 29.
    איך הפראיירים לא מתים ומתחלפים כל הזמן
    פליקס 29/05/2012 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהחבר הכי טוב שלכם יגיד לכם שהוא יכול להשיג לכם תשואה יותר מ20% לשנה . תפסיקו להיות חברים שלו ותזהירו את כל המקורבים . כך עובדת שיטת פונזי . כך עבד מיידוף.
    סגור
  • 28.
    בעל המאה הוא בעל הדעה
    טלביט 29/05/2012 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניסיוני בהמלצת חבר אני פועל עם חברת ייעוץ השקעות פרטית הכל עובר דרכי ובשליטתי סוף סוף מקבל תמורה בעד האגרה ואף אחד לא עושה מה שבא לו בכספי.כך צריך להיות
    סגור
  • 27.
    לא לומדים לקח!!! 50% בשנה והכל "סודי". נו, באמת... (ל"ת)
    יוסי 29/05/2012 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    כל הכבוד לביזפורטל על הראיון המבהיר כיצד נראים הדברים
    דנון 29/05/2012 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד הלקוח וכדי שאחרים יוכלו ללמוד מכך
    סגור
  • 25.
    לאחיי בני ישראל תהיו זהירים אם אתם משקעים דרך אדם זר
    הקלפן מלוד 29/05/2012 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכלל אומר הכסף לא יוצא מהבנק... תנו לאותו אדם יפוי כח להשקיע את הכסף אך אסור לו להוציא אותו מהבנק תשמרו על כלל זה.... אחיי היקרים
    סגור
  • 24.
    שיעור מספר 1
    צבריקו 29/05/2012 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעולם אל תאמין לאף אחד, ולא משנה מי האדם. תאמין רק לעצמך.
    סגור
  • 23.
    הבהרה
    מנהל תיקים 29/05/2012 19:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להבין, מנהל תיקים עם רשיון מנהל את כספי לקוחותיו בחשבונותיהם בבנק ולכן לא יכול למשוך כסף. מי שמעביר כסף לאדם אחר ללא רישיון עושה משהו שמנוגד לחוק ולא בדק את הרישיון של האדם והחברה.
    סגור
  • 22.
    מענין
    מבין 29/05/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיפור מוכר, המשקיע המוכשר מסביון, בעיקר במט"ח...
    סגור
  • 21.
    משיכת רווחים
    ציון 29/05/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם אתה מורווח תמשוך ואל תהיה תאב בצע לעוד. אם כל המשקיעים שלו היו מושקעים שנים והוא לכאורה השיג להם עשרות אחוזים בחודש אז למה לא משכו כסף. האשמה היא רק בהם ולא ביועץ.
    סגור
  • 20.
    תגידו:הדבילים לא נגמרים?!?..או רק מתחלפים?
    אני רק שאלה 29/05/2012 18:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    פשוט דבילים!!..בטח נהגי מוניות..או משהו...
    סגור
  • 19.
    אין דבר כזה תשואה של 50%
    אותלו 29/05/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שמבטיח תשואה של 50% חייב להיות נוכל. בעולם האמת אין דבר כזה ואפילו לא משהו שמתקרב לזה. כבר נאמר "כסף יעוור אנשים" אז זאת בדיוק הדוגמא. כניראה שלפנינו עוד "משחק פרמידה" ושהפראיירים לא יגמרו לעולם!
    סגור
  • 18.
    המנהל עבד בעבר ב"כלל פיננסים"
    חן 29/05/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המנהל הנעלם עבד בעבר ב"כלל פיננסים"והיה אחד המנהלים הבולטים שם.
    סגור
  • 17.
    ממש תחיית המתים...
    קובי 29/05/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אותה הגברת מלפני כ6 שנים. הייתי בטוח שהבחור נפטר
    סגור
  • 16.
    סיפור דומה למוני פאנן
    מושון 29/05/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אנשים לא לומדים, מי שמבטיח תשואה של 50% הוא נביא גדול או נוכל גדול - אני חושב שהוא נוכל גדול.
    סגור
  • 15.
    הוא אמר שהכסף ב"חשבון נהנים" (ל"ת)
    כלומר הוא נהנה מהכסף 29/05/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 14.
    הם לא לומדים.
    cinege 29/05/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה טיפש צריך להיות כדי להפקיד כספים בידי אדם גם אם הוא בן משפחה ( ואולי במיוחד אם הוא כזה ) ולהאמין שהוא יכול לנפק תשואה של עשרות אחוזים לשנה. לעולם אין לתת בידי מישהו שליטה בחשבון או הון אישי.
    סגור
  • 13.
    התיאבון לסיכון משאיר אנשים עם חשבון גדול במסעדה
    עידן 29/05/2012 17:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תוודאו שיש לכם אשראי לשלם, ולא לשכוח טיפ!!!
    סגור
  • 12.
    מגיע לכם תאבי בצע
    נחמני הנחמד 29/05/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מי ששם את כספו בהבטחה ל 50 אחוז תשואה שנתית הוא טיפש מטופש.
    סגור
  • 11.
    אנשים לא לומדים ממקרה מיידוף
    לא ייאמן 29/05/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתם חיים בסרט אין כזה דבר 50 אחוז תשואה זה פיקציה
    סגור
  • 10.
    שאלה-כיצד
    כפיר 29/05/2012 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כיצד נותנים לבן אדם שלא מכירים כספים ועוד להשקעה ??איפה היגיון שלכם?השכל?הטיפשות?האחראיות?פשוט ראיתם רק כסף בעיניים ושכחתם שכסף זוהי המחלה הכי קשה בעולם ויותר מסרטן אפילו..לפחות עכשיו למדתם על כיסכם ונפשכם לא לסמוך על אף אחד בעולם בכספים-ובטח גם לא על משפחה כי זה חל על כולם...בהצלחה ואני מקווה שתקבלו את כספכם בחזרה...
    סגור
  • 9.
    מי שחשב שאפשר להשיג 50 אחוז בשנה חי בסרט (ל"ת)
    מאוד מאוד חשוד 29/05/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    הוא בטח תימני.. (ל"ת)
    מייק 29/05/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • בבקשה לקרוא את התגובה
    ניר 29/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 9
    ישנה איזושהי סיטגמה לגבי יושרם של אחינו התימנים. זוהי נבזות שאין כדוגמתא. מבני אחינו התימנים יצאו לוחמים רבים ובראשם אביגדור קהלני וכן רבנים, זמרים, ואנשי חסד רבים. יש לחדול מהוצאת דיבתם.
    סגור
  • בבקשה לקרוא את התגובה
    ניר 29/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ישנה איזושהי סיטגמה לגבי יושרם של אחינו התימנים. זוהי נבזות שאין כדוגמתא. מבני אחינו התימנים יצאו לוחמים רבים ובראשם אביגדור קהלני וכן רבנים, זמרים, ואנשי חסד רבים. יש לחדול מהוצאת דיבתם.
    סגור
  • בבקשה לקרוא את התגובה
    ניר 29/05/2012 18:06
    הגב לתגובה זו
    3 9
    ישנה איזושהי סיטגמה לגבי יושרם של אחינו התימנים. זוהי נבזות שאין כדוגמתא. מבני אחינו התימנים יצאו לוחמים רבים ובראשם אביגדור קהלני וכן רבנים, זמרים, ואנשי חסד רבים. יש לחדול מהוצאת דיבתם.
    סגור
  • אתה צודק
    דודו 30/05/2012 07:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך לצערך מהעדה הזו קמו הרבה רמאים , חלמאים , שקרנים , עברינים וכד' , אנשים אוהבים לזכור את השלילי אבל הם שוכחים זאת אם באמת יש הרבה יורת חיובי ,
    סגור
  • 7.
    הפראירים לא מתים הם מתחלפים
    jarbon 29/05/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אנשים לא למדו שאין תשואות של 50% בשנה
    סגור
  • למה 50% ?גם 10% אין
    דני 29/05/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם 10% אין. אחרת היה שווה.
    סגור
  • 6.
    אל תסמכו על בני משפחה
    חורשי רע 29/05/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא עם הכסף שלכם ולא עם הילדים שלכם
    סגור
  • 5.
    זה לא מנהל השקעות - זה שוק אפור
    אלון 29/05/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הלכתם למישהו בלי רשיון, שמעביר את הכסף לחו"ל , כל הכסף בחשבון משותף, לא מסביר במה משקיע, לא נותן דוח ני"ע, מרוויח 50% לשנה, וחשבתם שהכל "בסדר" ו"כשר" ? נו באמת ........ רציתם לרמות את המערכת ונפלתם
    סגור
  • 4.
    פריירים מתחלפים
    משה 29/05/2012 16:49
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כיצד תיתכן תשואה של 40-50% לאורך שנים. לא מבין את הלקוחות. זה לטמון את הראש בחול...אני לא מאשים אותו...אני בטוח שבזמן שאני כותב את התגובה ישנם עוד מקרים דומים שעדיין לא הגיעו לסף פיצוץ... אין כסף קל.
    סגור
  • יש כאלה שמבטיחים 10% תשואה ודופקים אותך.
    נפגע 29/05/2012 17:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עושים רווחים במקרה , ואחר כך מפסידים אותו.
    סגור
  • 3.
    50 אחוז תשואה איזה אנשים הזויים (ל"ת)
    חחחחחחחחחח 29/05/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 2.
    תשואה
    hutc12 29/05/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    14 2
    כאשר אומרים לך "אני עושה תשואה של 40,50,אחוז" אז ברח עם כספך, ואם אתה לוקח סיכון יש סיכוי טוב להפסיד את כספך.
    סגור
  • 1.
    מגיע לכם. טיפשים, חזירים וטמבלים עם קבלות. (ל"ת)
    אמת 29/05/2012 16:29
    הגב לתגובה זו
    17 16
    סגור
  • לא מגיע לאף אחד כזה דבר , אל תהיה חכמולוג (ל"ת)
    א 29/05/2012 17:17
    הגב לתגובה זו
    15 7
    סגור
  • בעיה
    דליוש 29/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העונשים של עבריינים מהסוג הנזכר לא תואמים את חומרת המעשים. מעולם לא נדרשים להשיב קודם כל את הכסף. הקנסות - בדיחה. אין שופטים בירושלים.
    סגור