ה-EBITDA של הוט עלה ב-13%, צמיחה בכל מגזרי הפעילות

ההכנסות של החברה עלו ב-25% ל-1.03 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק ל-59 מיליון שקל. סטלה הנדלר: "הוט המשיכה לבסס עצמה כקבוצת תקשורת צומחת ומשמעותית"
פטריק דרהי (צלם: שמואל נחמני)
קבוצת התקשורת {הוט} פרסמה היום (ד") את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. הוט, שבשליטת איש העסקים פטריק דרהי נמצאת בימים האחרונים תחת הסערה המטלטלת את שוק התקשורת וסגרה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 59 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 80 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) זינק ב-13% והסתכם ב-396 מיליון שקל.

חברת הוט פועלת בשלושה מגזרי פעילות מרכזיים, הטלוויזיה הרב ערוצים (כבלים), תקשורת פנים ארצית נייחת, ובתחום התקשורת הסלולרית באמצעות חברת הוט-מובייל (מירס, לשעבר). ההכנסות של הקבוצה ברבעון עלתה ב-25% ל-1.03 מיליארד שקל שנובעת מגידול בכל מגזרי הפעילות ותרומתה של חברת הוט-מובייל שנרכשה בשלהי השנה שעברה.

הרווח התפעולי של החברה נשחק בצורה מתונה ברבעון הראשון. הטלווזייה הרב ערוצית הציגה עלייה ברווח התפעולי מ-18 מיליון שקל ל-40 מיליון שקל. מנגד, בתחום התקשורת הפנים ארצית נרשמה שחיקה ברווח התפעולי מ-132 מיליון שקל ל-114 מיליון שקל. תחום התקשורת הסלולרית סגר את הרבעון עם הפסד של 6 מיליון שקל.

בתחום הטלוויזיה, נהנתה הוט מגידול של 7 מיליון שקל בהכנסות הנובעת מעלייה במספר המנויים ועלייה בהכנסה הממוצעת מדמי מנוי, זאת בעקבות העמקת השימוש בשירותים בתשלום ומעבר מנויים מהשירותים האנלוגים לדיגיטליים. במקביל ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 15 מיליון שקל בהוצאות התפעול.

בתקשורת הארצית נרשמה ירידה של 18 מיליון שקל ברווח התפעולי. בחברה מסבירים שההכנסות ירדו ב-7 מיליון שקל, זאת על רקע ירידה בדמי המעבר עבור שימוש בתשתית הכבלים של מגזר השידורים. מנגד, נרשמה עלייה במספר המנויים ועלייה בהכנסה הממוצע למנוי. כמו כן, נרשמה עלייה של 11 מיליון שקל הנובעת מגידול בהוצאות התפעול.

נכון לסוף מארס לקבוצת התקשורת ישנם 893 אלף מנויים בתחום הטלוויזיה (עלייה של 2,000 ביחס לסוף 2011), 773 אלף מנויי אינטרנט (עלייה של 5,000 ביחס לסוף 2011), 654 אלף מנויי טלפוניה (עלייה של 19,000 ביחס לסוף 2011) ו-437 אלף מנויי סלולר (ירידה של 7,000).

סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת HOT : "ברבעון זה ממשיכה הקבוצה לבסס את עצמה כקבוצת תקשורת צומחת ומשמעותית, אשר מביאה לשוק התקשורת בשורה צרכנית של פשטות והוגנות, בכל אחד מתחומי פעילותה. אנו בונים קבוצה בהסתכלות ארוכת טווח, המבוססת על חדשנות טכנולוגית והצעת ערך הוגנת לצרכן".

הרצל עוזר, מנכ"ל קבוצת HOT: "הקבוצה ממשיכה להציג שיפור בפרמטרים העסקיים בכל תחומי פעילותה. ברבעון זה הפכנו את מהירות הגלישה של 100 מגה לנגישה לכל בית בישראל, השקנו את שירות ה-ISP באמצעות חברת הבת HOTnet, ונערכנו להשקת הפעילות הסלולרית".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה