"בזכות המוסדיים יש תמחור חסר לכמות גדולה של חברות ביומד"

כך אמר עדי דובין בפאנל בלוגרים שנערך בכנס Bizportal ודיסקונט Invest. ינון אריאלי: "קמהדע היא המניה הכי מבטיחה בשוק הביומד. בתחום הגז והנפט יש את זרח שנסחרת ב-80% מההון שלה"
 |  (21)
ינון אריאלי עדי דובין
כנס Bizportal ודיסקונט Invest שכותרתו "חמש זוויות בשוק ההון" הפגיש מעל במה אחת שני בלוגרים מובילים, עדי דובין מהאתר TalkingValue וינון אריאלי מהאתר Bursa4u. בפאנל שנערך התייחסו השניים למניות החמות בשוק ההון.

דובין התייחס למניות החמות בבורסה וציין כי " חלק מהמניות החמות שניתן למצוא אותם בפורומים הן מניות הסלולאר. לפני שנתיים הייתה את עסקת בן דב. אחד מהדברים שעשיתי אישית היה לפתוח שורט, זאת מתוך הבנה שחברות הסלולר צפויות לעבור התרסקות מאוד גדולה. היום אנחנו לקראת סוף סייקל כזה. לדעתי חברות גדולות לא יתמוטטו, אבל חברות MVNO לא יעברו את זה בהצלחה כיוון שהמודל העסקי שלהם לא מוצלח. אבל צריך לתת לשוק להרוג את המניות האלו עוד קצת לפני כניסה".

דובין הוסיף כי "דווקא בביומד אני חושב שיש הזדמנויות בשוק הישראלי. בסוף 2011 חיסלתי את התיק האמריקני שלי בביומד ופרט למניה אחת שאני מחזיק כבר בישראל אני שוקל לקנות בשוק הישראלי מניות ביומד נוספות. בזכות המוסדיים יש תמחור חסר לכמות גדולה של חברות ישראליות. חלק מהסיבות מוצדקות, חלק לא".

לדבריו, "לפני מספר שבועות היה גוף מוסדי שאמר שאי אפשר להרוויח בביומד. אני שמח שהוא אומר את זה, כי זה נותן לנו הזדמנות לזהות את אותן חברות בארץ ששוות השקעה. צריך להזכיר לאותו מוסדי מה מדד הביומד האמרקאי עשה בעשור האחרון לעומת מדדים אחרים. בארץ לדוגמא יש חברות יציבות כמו קמהדע, גיוון. וזאת שנה גורלית לחברות נוספות כמו כן פייט ולקראת תחילת 2013 ביוליין. כרגע החברות נראות בצניחה חופשית אבל מספיק הצלחה אחת בתרופה אחת כדי שיהיה זינוק אסטרונומי. אפילו ניתן לבנות תיק מספיק מבוזר שייתן השקעה יפה לסולידיים".

ינון אריאלי ציין בפאנל כי "ההסתכלות שלי בשוק המניות היא השקעה לטווח ארוך. היום אני מחזיק מניות של קמהדע, היא החברה הכי מבטיחה בשוק הביומד. בתחום הגז והנפט ניתן להסתכל על זרח שהיא השותפה היחידה הנסחרת ב-80% מההון שלה. יתר החברות נסחרות פי 6-7 על ההון. זה לא אומר שזרח יגלו גז או נפט, אבל הפער הזה ייסגר".

כשאריאלי נשאל כיצד הוא בוחר את המניות להשקעה הוא ציין כי "אני מגיע מעולם ההשקעות. למדתי ב-10 שנים האחרונות שאם יש כתבה על מנייה, כנראה שעכשיו זה לא הזמן לקנות אותה. אבל, בזמן שאומרים לא לקנות אותה - זה הזמן לקנות. אני מחפש בכתיבה שלי דווקא את המניות הלא מסוקרות על ידי האנליסטים ואת המניות החבוטות שלא מגעות לעיתונות".
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מאז הכתבה הפסדתי 10 אחוז 4000 ש"ח - אני על סף קללה
    יעקב 11/06/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שאלוהים לא יסלח לך.
    סגור
  • 16.
    הבעיה שלכם היא
    מדיגוס 21/05/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשים דברים מיוחדים תרופות מסובכות ניתוחי מוח , למה שפשוט לא תבינו מה יש במדיגוס שווי שוק 20 מליארד דולר , סובלים מהבעייה הספציפית 10 % מאוכלוסיית העולם המכשיר של מדיגוס הוא המכשיר הלא פולשני (לא דורש ניתוח) היחיד מסוגו בעולם שווי חברה 80 מליון שקל הולכת לתת מאות אחוזים בשנים הקרובות
    סגור
  • 15.
    עדי- יישר כח
    רביד 21/05/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדבר...
    סגור
  • 14.
    ינון,קמהדע לא תתקרב להישגי בריינסוויי. (ל"ת)
    אפי 21/05/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    בזכותו לקחתי לפני שנתיים את Pharmasset
    חייב לעדי המלך 21/05/2012 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועשיתי 600%!!!!
    סגור
  • 12.
    קפיטל פוינט
    איש ביומד 21/05/2012 00:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מחפשים הרבה הזדמניות בחברה שלא מרסקת את המניה בגיוס עם פרוטפוליו גדול אני ממליץ על קפיטל פוינט, אני מחזק כל הזמן!!
    סגור
  • 11.
    וינון ועדי היו מאוד מעניינים
    הייתי בכנס 21/05/2012 00:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהביאו פה חלק קטן ממה שהיה שם
    סגור
  • 10.
    עדי דובין תותח כל ההמלצות שלו הניבו לי פירות
    שוקי 20/05/2012 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה רבה משוקי מהדרום
    סגור
  • 9.
    היא בהפסייד של 80% ולא אמר עליה מילה בושה. (ל"ת)
    פלוריסטם 20/05/2012 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    כן פייט זו המניה שלי לשנת 2012-2013 בתחום הבי
    עדי 20/05/2012 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פועלת בכל מיני ערוצי תרופות במקביל וכבר הוכיחה בשלבים ראשונים הצלחה מאוד טובה וכי עתידה נראה דיי סלול וורוד אבל בכל זאת צריך להתפלל להצלחה הסופית . אני בכל אופן חושב שזו מניה ששוה אחזקה דיי יפה בתיק לאחריה אני ממליץ על ביוליין למרות שיש לה עוד זמן היא שווה כניסה לתיק כי תמיד יתכנו הפתעות בדרך . בתחום הנדלן ישנה את ארקו החזקות ...אני מזהה אופציה יפה מאוד בחברה דיי שקטה שלא נמצאת בכותרות אבל אחר מעקב מעמיק בדוחותיה האחרונים אני מזהה שיפור מהותי בהתייעלות החברה - דבר אשר יוכיח את עצמו בשווי המניה אשר נראה חבוט מאוד ושערה מאוד אטרקטיבי . המשך ערב מהנה לכולם
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חברות הביומד מרתקות.תודה לעדי (ל"ת)
    פרפר כחול 20/05/2012 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פלריסטם-עדיין ניסחרת בחינם / בריצפה (ל"ת)
    ימנה 20/05/2012 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    פלריסטם-חלקי חילוף לבני אדם (ל"ת)
    ימנה 20/05/2012 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עדי פגע בכל התחזיות שלו בשנתיים האחרונות
    משה 20/05/2012 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיין נדפק בכן פייט חחחחחחחח
    סגור
  • אכן חטף בכן פייט
    אכן חטף בכן פייט 20/05/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל טעה גם ברבות אחרות- DARA, ביוליין (שער 4000) ועוד. מנתח טוב, אבל הבורסה היא הרבה יותר מזה.
    סגור
  • דווקא זכור לי טוב ביולין כשהייתה 400 הוא אמר
    משה 20/05/2012 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    135. לגבי DARA באמת טעה אבל זה החיים
    סגור
  • אתה סתם מקנא כי בטח ברחת !!!
    שוקי 20/05/2012 23:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נשאר איתה ללונג ולפי השמועות האחרונות בקרוב היא תפתיע חזק חזק וזה הולך לבוא מבפנים . בהצלחה לכל אלו שנותנים לה את הזמן והאמון אין לי ספק שזה יהיה אחד הטריידים אם לא אההה וגם זו המלצה חמה של עדי והוא תמיד אמר שזה יקח עד סוף השנה לפחות .
    סגור
  • 3.
    ינון אריאלי חובבן!!
    הצחיק אותי 20/05/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממתי מנתחים חברות חיפושי גז ונפט לפי מכפיל הון? מה זה ? קוקה קולה? אפל? חוץ מזה שעובדתית לא כל שאר הסקטור נסחר במכפיל הון של 6-7, לדוגמא הזדמנות יהש נסחרת לא רחוק מההון העצמי שלה , לא ככה מנתחים חברות גז ונפט. זה ידוע שהכסף בקופה הולך להשרף על הוצאות חיפושים ולכן השוק לא מתמחר את רוב הכסף הזה. ואם יש מניות שנסחרות במכפילים גבוהים יש סיבה לזה, הן מצאו תגלית מוכחת כמו אבנר, רציו וכו או נמצאות לפני קידוח משמעותי מאוד כמו הכשרה ומודיעין. מה יש בזרח? חול וחצץ, שום תגלית באופק וכסף שההנהלה תשרוף אותו בוודאות, הדרך היחידה שהפער שאריאלי מדבר עליו יסגר יהיה כשזרח ישרפו את המזומנים בקופה מה שבטוח יקרה על משכורות מנופחות. עצוב שאריאלי מוצג פה באתר כמומחה כשהניתוח שלו למניות מסקטור הנפט כל כך חובבני ולא מדויק.
    סגור
  • 2.
    קמהדה, ביוליין, כל פייט, מזור, ביונדווקס,
    פרוטליקס, בי.אס.פי, 20/05/2012 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ווידמד, כלל ביו, אינטק פארמה, ביוקנסל. כולם מעניינות ולדעתי גם יצליחו ויביאו הרבה גאווה לישראל. מחזיק כל זה ויש עוד וממשיך לחזק בשערים של היום! מוקדם או מאוחר החברות הטובות יתנו את מה שהם שוות אין לי ספק לכך אם כי צריך סבלנות. לא ממליץ כמובן, בהצלחה!
    סגור
  • הדבר היחיד שתקבל מהמניות האלה
    נטלי דדון 20/05/2012 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא שריפת המזומנים שלך על הוצאות מו" פ ומשכורות מנופחות להנהלה. גם אם אחת או שתיים מהן יצליחו , זה במקרה הטוב יכסה את ההפסדים בשאר. והטבע האנושי הוא לחזק מניות כושלות בירידה סטייל ביוליין ולדלל מניות שעולות כמו קהמדע בעליה, ככה שכסף לא תראה מתיק כזה.
    סגור
  • 1.
    זרח - ממנים את המשכורות של קרמין שנים!
    אבי 20/05/2012 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי האופציות יש להם חופשי חודשי אצל בית המשפט - להאריך... לא לגעת - הוא מעדיף את גוליבר.
    סגור