מכירת חיסול: דסק"ש צללה כ-50% בשבוע, האג"ח בתשואה של 72%

דסק"ש ריכזה מחזור גבוה של 45 מיליון שקל ונפלה ב-23%. איגרות החוב של הקבוצה המשיכו להתרסק
 |  (33)
נוחי דנקנר (צילום: בוצ'צ'ו)
(עדכון) המשקיעים המשיכו להדיר את רגלם מהמניות של חברות קבוצת IDB גם היום. אם בשבועות האחרונים התמודדה החברה מול משבר אמון בחברת האם {אידיבי אחזקות}, כעת הקבוצה נאלצת להתמודד עם צרה נוספת - התחרות הקשה בענף הסלולר אשר פוגעת בחברת סלקום ומקטינה את שווי הנכסים של הקבוצה.

במקביל, התשואה על איגרות החוב של קבוצת IDB המשיכו לטפס גם היום, כאשר מעבר לתשואה הגבוהה שבהן נסחרות איגרות החוב של אידיבי אחזקות ומניות אידיבי פיתוח, גם דיסקונט השקעות נכנסה לטריטוריה של ' זבל', דבר אשר יקשה עליה למחזר חובות.

את המגמה השלילית בקבוצת IDB הובילה היום דיסקונט השקעות +0.19% דיסקונט השק 1,052 +0.19% דיסקונט השקעות בסיס:1,050 פתיחה:1,060 גבוה:1,060 נמוך:1,047 תמורה:283,264 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שקרסה ב-23% והשלימה צניחה של קרוב ל-50% בתוך שבוע. שווי השוק של החברה התכווץ ל-760 מיליון שקל בלבד, רמת שפל של כל הזמנים.

הירידות החדות במניה באות בעקבות הירידה החדה בשווי סלקום בימים האחרונים עם הצטרפותן של גולן טלקום והוט מובייל לזירה. הירידה באה על רקע החשש כי מכונת המזומנים של הקבוצה שסיפקה לה חברת הסלולר סלקום עלולה להיפגע בעקבות התחרות.

איגרות החוב של דיסקונט השקעות, אשר דירוגן נחתך אתמול בשתי דרגות על ידי מידרוג איבדו עד 8% והיום הן הגיעו לתשואה של 12%-15% בממוצע. זו נחשבת בשוק לרמת 'זבל' אשר אינה מאפשרת לחברה לגייס איגרות חוב ללא שיעבודים נאותים.

הצרות של קבוצת IDB לא נגמרות בדיסקונט השקעות. מניית אידיבי אחזקות איבדה 9% לשווי של 863 מיליון שקל. בכך השלימה מניית החברה קריסה של 80% ב-12 החודשים האחרונים. בעקבות זאת, עלולה מניית החברה לא תיכנס אל מדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב זאת מאחר ושווי השוק שלה נמוך ממיליארד שקל.

סף הכניסה אל המדד המוביל בתל אביב מחייב ממוצע של מיליארד שקל בתקופה שבין אמצע מאי ועד סוף מאי. רק התאוששות מהירה של הקבוצה בימים הקרובים, עשויה להחזיר את החברה אל המדד בעדכון הקרוב.

איגרות החוב של דנקנר המשיכו לחטוף היום גם כן לחץ רב של מוכרים. האג"ח הקצר מסדרה ג' איבד 5.4% והגיע לתשואה לפידיון של 72%, איגרות החוב הארוכות של החברה צנחו ב-8.1% למחיר של 35.9 אגורות המשקף תשואה ברוטו של 37%.
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    משוגעים
    D 18/05/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוב אני משוכנע שהאנשים האלה משוגעים. שני ליצנים מגיעים עם הצעות תקשורת סלולרית. אז מה? יש תחנות לא. אין שירות לקוחות. מי הם? מה עומד מאחוריהן? שום דבר. גם אין משרד.
    סגור
  • 23.
    לכלב הזה יש מזל גדול!
    לנוחי דנקנר 18/05/2012 02:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שיש לו את שרה ומירה שיצילו אותו כמו שתמר והליוויתן הגדול הצילו את תשובה. שבמירה יגלו נפט דנקנר יחייך ויקבל חבל הצלה כמו שתשובה שהיה מרוסק ניצל בזכות גילוי תמר. אין מה לעשות האיש הזה חלאה ואנשים הפסידו בגלל טריקים מלוכלכים שלו המון כסף(ראו ערך כלל פיננסים), אך בסוף הוא שוב פעם יחזור בזכות הגז והנפט במירה ושרה.
    סגור
  • 22.
    די חברים .זמנים לא קלים ליזמים.המיתון בפתח.
    איציק ר 17/05/2012 20:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו כנראה מתקרבים מהר למיתון,עוד כמה ענפים ובעיקר הנדל" ן והמצב כאן לא נעים.
    סגור
  • 21.
    לחקור הדחצים שאישרו רכישות מעריב, ווגאס,קרדיט (ל"ת)
    חקירת הדחצים 17/05/2012 19:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    נח נח נח נחמן נוחי
    שרפון 17/05/2012 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פטיש חמש קילו נחת על הקבוצה השוק אמר את דברו והוא יודע הכי טוב מכולם רק נס גלוי צריך לקרוא כמו גילוי נפטאים לא דנקנר גמור נקודה גלי הצונמי בדרך קריסה רבתי ברחתי בשן ועין לפני כמה ימים קריסות של עשרות אחוזים כל יום זה נשק גרעיני זה משחק של עמלצים בשורות טובות לכולם
    סגור
  • 19.
    לא שימחה לאיד, כן פרוז' קטור אזהרה !
    מנחם 17/05/2012 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולנו ידענו שאנחנו פריירים שמשלמים כל כך הרבה לשימוש בטלפון, כמו גם משלמים כל הרבה למחירי העגבניה, שהמדפים בשווקים מפוצצים מרוב עגבניות, ותנובה מספרים לנו שיש " מחסור" בעגבניות, למה אין שיווק ישיר של עגבניות מהחקלאי לצרכן ???????....שוב, בגלל שאנחנו פריירים !!! כל הנהנתנים מאז קום המדינה, דעו לכם, נמאס לנו להיות פריירים !!!!
    סגור
  • 18.
    נוחי צא לתקשורת תגיב (ל"ת)
    משקיע מאמין 17/05/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מר דנקנר תן התייחסות אנו המשקיעים דורשים זאת
    משקיע מאמין 17/05/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגיב אנו מביעי האמון זקוקים לך כעת
    סגור
  • 16.
    תודה מדינה אוכלת יושביה תוך חודש אני מפוטר
    אלי 17/05/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחברת סלקום וזה בגלל בגחמות הפופוליסטיות של השר שאמה חש בושה להיות אזרח ישראלי
    סגור
  • 15.
    מדינה הזויה הורסת את המעסיקים
    אלי 17/05/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה מטומטמת מפרקים טייקונים המעסיקים אלפים של שכירים כל המידרוגים למינהם איפה ההיגיון לפרק את חברות הענק איפהההה
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    אוכל לעם
    רבי עקיבה 17/05/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אכלתה מספיק תן לעם לאכול
    סגור
  • 13.
    " ברכה מהרב"
    רבי עקיבה 17/05/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לך לקבל ברכה מהרב הנוכל הגדול במדינה
    סגור
  • 12.
    מניות התקשורת בחינםםםם
    חלם 17/05/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשואה של עשרות אחוזים עד סוף השנה
    סגור
  • 11.
    דנקר שישפח עליך טחינה כמו שאתה אוהב ויגרום לך (ל"ת)
    לולו 17/05/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    דנקר שכל החזירים יחנקו (ל"ת)
    לולו 17/05/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הזדמנויות של פעם בעשרים שנה (ל"ת)
    משה 17/05/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מנהלים כושלים הביתה (ל"ת)
    גג 17/05/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    תגובה ל4
    אהרון 17/05/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף גנב לתליה עדיין המשק לא תלוי במשפחת דנקנר השודדים שהשתלטו במירמה על בנק העועלים ואידיבי . כמה כסף קיבלתה עבור התגובה ? תסננו ?
    סגור
  • 6.
    לאסור באופן גורף על השקעות במינוף. די!
    איתן 17/05/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תופעת הטייקונים האלה שכל התמחותם לשחק בכסף של אחרים צריכים לעבור מהעולם. אם מישהו מוכשר - שיפתח את העסק שלו ויתעשר, ראה למשל גיל שוויד בצ' קפוינט. מספיק עם כל המתעשרים החדשים האלה שיודעים רק לקנות ולמכור עסקים בהלוואות!
    סגור
  • 5.
    בורסה השתגעה-פאניקה-המוחרים יפסידו הכל זמני!
    אבי קול 17/05/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגלל חברות וירטואליות...שלא יחזיקו מעמד שנה...אתם מפילים חברות עם בסיס חזק...שניתן ללחוץ עליהם רק בהורדת מחירים...כאשר אתם משחקים בצורה וירטואלית אתם תפסידו...מי שמרוויח עכשיו הם הוספי המניות של דנקנר...תזכרו איך רוטשלד התעשר...גרף מהכל בזמן שאחרים מחרו בפאניקה והשתגעו...והרווח הלך אליו...תזכרו בסופו של דבר יוון...היא אפס לעומת השוק העולמי...השוק היראלי למרות מה שקורה בעולם הצמיחה...3%...!!! בקיצור תתחילו להרגע ותעשו את צעדכם בשכל...!!!
    סגור
  • הייתי בטוח שדיסקונט השקעות מציאה
    גילי 20/05/2012 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וקניתי בעליה של 12% בסוף היום נמחקה העליה ועוד. מי יודע מדוע? האם פאניקה מיותרת.
    סגור
  • 4.
    מי ששמח שדנקנר במצב כזה טיפש עתידו בסכנה
    אילן 17/05/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם דנקנר מלח הארץ נכון אוהב סיכונים אבל נראה אתכם שיש לכם הכל ולא תחפשו ריגושים ייפול הכלכלה שלנו מתרסקת ומי שיש לו משכנתא שיגיד ביי בי לבית וכל זה בגלל שרצה לחסוך 100 שח בחודש על טלפון !! המדינה הזאת מסתלבטת עליכם בענים . נכון צריך בכל הנוגע לטיקונים ולכח שיה להם אבל לא ביום אחד זה תהליך של כמה שנים . נפילה של דנקנר והמשק הולך למיתון שמה שיש ביוון דומה לו מאוד לדעתי וכל החוגגים יבינו כמה טעו בשמחו שמצבו של נוחי .
    סגור
  • בולשיט אז יפסיד את כל הכסף שלו ???
    תפסיק לבלבל במוח 23/05/2012 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגיד יבוא כמה משקיעים קטנים ויתחילו מההתחלה שום דבר אקוטי לא יקרה מזה שחזיר גדול יאכל יבוא ו כמה חזירים קטנים ואם יהיו חזירים גדולים יאכלו גם אותם תזכור חזיק קטן אוכל הרבה - חזיר גדול אוכלים אותו
    סגור
  • לא הבנתי כלום. אתה יכול להסביר שוב?
    זיו 17/05/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי אמר שמשיהו שמח לאידו של דנקנר? אתה בעד שימשיך לעשוק אותנו בשופרסל, סלקום ודומה? או שאתה רוצה שיפסיק לעשוק באופן הדרגתי? מה אתה מציע? ובלי איומים מיתון שמיתון.
    סגור
  • צודק
    D 17/05/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חותם על כל המילה
    סגור
  • בכלל לא נכון - אתם טועים
    תומר 17/05/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דנקנר לא הקים את סלקום, לא את שופרסל ולא אף חברה יצרנית. הוא בסך הכל השתלט על החברות. הוא לא מייצר אף מקום עבודה. אנחנו צריכים שלא יהיו פה חברות אחזקה. אנחנו צריכים עסקים קטנים זה שלד הכלכלה!
    סגור
  • 3.
    סופו של כול טורף להיטרף סופך קרב עושק העם. (ל"ת)
    הנוקם 17/05/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תרגיש מה אני הרגשתי (ל"ת)
    אופציה 7 17/05/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ועכדיו אני שוב פעם מפסיד דרך קופת הגמל ופנסיה (ל"ת)
    גם אני הפסדתי שם. 17/05/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דנקנר קנה לו את השמחים לאיד בחסד
    מופסד אופציה 7 17/05/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שביחס הון להשקעההפסד דנקנר יחווה קצת מההרגשה שחוו כל משקיעי אופציה 7 אחרי כל התרגילים שהוא וסולטן עשו בשביל להרוויח עוד כמה גרושים (במונחים שלהם)על חשבון המשקיעים.
    סגור
  • שנים הוא האכיל מרור
    זיפו 17/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המשקיעים במניות של החברות שלו. 12 אלף שח הפסדתי באופ 7 (עקב ההחלטה לדחות את פרסום הסקרים סמוך למועד פקיעת האופציות) , אותה העדפתי למכור בהפסד כדי לא לממש ב 38 אג . היום המניה עומדת על שער 34 אג , המממשים איבדו שליש מכספם. למי כואב עליו ? למי ? נראה אותו מחלק דיבידנדים בדסקש !!!!!
    סגור
  • 1.
    הרבי ייתן הלוואה - הרבה כסף עבר לכיוון שלו ! (ל"ת)
    הבבא בובה 17/05/2012 11:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הוא ימשיך לשלם לרבנים כמו בובה!!!!!! (ל"ת)
    מתי קידוח? 17/05/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור