המחזור באפריל צלל ל-900 מיליון ש' - צפו בטבלת 'המניות הסחירות'

מי המניה הסחירה ביותר? צפו בטבלה. בזמן שהמעו"ף טיפס 3.5%, המחזורים הלכו ונעלמו. הבורסה: חג הפסח פגע במחזורים
(קרדיט: Getty images Israel)
עליות השערים שנרשמו בשווקים בעולם לא הצליחו לסייע להגדיל את מחזורי המסחר הדלילים בבורסה בתל אביב. מנתוני הבורסה בתל אביב עולה כי בחודש אפריל הסתכם המחזור בשוק המניות ב-900 מיליון שקלים ביום בלבד, שפל שלא נראה כדוגמתו מאז מארס 2005.

מחזור המסחר הממוצע היה נמוך ב-20% מאשר זה שנרשם ברבעון הראשון של השנה. בבורסה מסבירים את הירידה במחזורי המסחר בחג הפסח, אשר התאפיין בימי מסחר מקוצרים אשר פגעה במחזורים. מנתונים מצטברים שמפרסמת הבורסה עולה כי מתחילת 2012 עמד מחזור המסחר הממוצע בבורסה על 1.1 מיליארד שקל, צניחה של 37% לעומת המחזור הממוצע בכל שנת 2011.

נתוני המסחר החלשים של חודש אפריל מגיעים דווקא בחודש שבו המדדים המובילים באחד העם הפגינו עוצמה. מדד המעו"ף טיפס בחודש שחלף ב-3.5% והוא גבוה ב-7% מרמת הסגירה בסוף שנת 2011. את המגמה החיובית בתל אביב הוביל מדד הביומד שטס בכ-10%.

נציין כי בראיה של 30 הימים האחרונים, בזק עם 71.8 מיליון שקלים ביום היא המניה הסחירה ביותר. כיל במקום השני עם 58 מיליון שקלים בלבד וטבע סוגרת את השלישייה הראשונה עם 43 מיליון שקלים בלבד.

למרות העליות, בשוק ההנפקות גויסו כ-400 מיליון שקל בלבד. כמחצית הסכום (200 מיליון שקל) גויס על ידי ישראמקו יהש 0% ישראמקו יהש 46.3 0% ישראמקו יהש בסיס:46.3 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . סכום נוסף של 180 מיליון שקל גויס בהנפקת זכויות שביצעה חברת יואל 0% יואל 19,580 0% יואל בסיס:19,580 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

10 המניות הסחירות במדד ת"א-100 ב-30 הימים האחרונים:



*תכ"מ - תמורה כספית ממוצעת

מנגד, בשוק האג"ח נרשמה פריחה בחודש שחלף. הסקטור העסקי גייס כ-4.7 מיליארד שקל. מתוך הסכום, כ-2.7 מיליארד שקל גויסו בתשע הנפקות לציבור של , מרביתן צמודות מדד. שתי ההנפקות הגדולות היו של מזרחי טפחות (1.1 מיליארד שקל) ושל גב ים 0% גב ים 171,800 0% גב ים בסיס:171,800 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בהיקף של 450 מיליון שקל. כמו כן, בחודש שחלף בוצעו שמונה הקצאות פרטיות של אג"ח שבהם גויסו כ-500 מיליון שקל. סכום נוסף של 1.5 מיליארד שקל גויס על ידי חברת החשמל.

בחודש שעבר, שוק הנגזרים המשיך להפגין חולשה. באופציות על המעו"ף נסחרו כ-233 אלף יחידות ליום בלבד, מחזור הנמוך מעט מהמחזור הממוצע ברבעון הראשון (237 אלף יחידות ביום). מדובר במחזור הנמוך בכ-35% מאשר המחזור הממוצע בשנת 2011.
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    המיסים משמשים למימון " מחיר למשתכן" לחרדים (ל"ת)
    יעקב 06/05/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    המאבק להפחתת המס
    שגיא טובי 06/05/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המאבק להפחתת המס על ריווחי הון נמשך בכל הכח ב" קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית" בפייסבוק.
    סגור
  • 21.
    אבל אף אחד לא מחלק דירות בחינם!
    מס על רווחי הון עלה 06/05/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם אין מחזורים בבורסה = פחות כסף לממשלהאוצר איזה באסה! וגם בחירות בקרוב
    סגור
  • 20.
    ממשלה חמדנית זאת התוצאה (ל"ת)
    kk 06/05/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מספרים לנו שהכלכלה חזקה והתוצאה בשטח הפוכה י
    עובדים עלנו 06/05/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידה חדה בהכנסות ממסים והגדלת הגרעון
    סגור
  • 18.
    העלו מס כדי לדכא הפעילות - הצליחו. מה ההפתעה?
    קצת מציאות 06/05/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר המשקיעים נהפכים לשק חבטות של האוצר פלא שיורד להם החשק? בנוסף מדברים כאן על חקים מוזרים, המדינה אינה עומדת בהתחיבויותיה למשקיעי הנפט והגז וממנה ועדה כדי להצדיק עצמה - המשקיעים הם גם אלו שהשקיעו דרך הבורסה..
    סגור
  • 17.
    הממשלה הפסידה מעליית מס על ההון
    אבי 06/05/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחזורים קטנים ורווח הממשלה ירד בצורה חדה ! הממשלה לא רוצה להודות בטעות שנעשתה בלחץ המחאה !! עכשיו נדרשת פעולה הפוכה הורדת המס ל 15% כך הממשלה תרויח יותר בוודאות !
    סגור
  • 16.
    הרגולציה סתמה את הגולל על המסחר בבורסה (ל"ת)
    עעי 06/05/2012 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    זה בגלל האלגוטריידים שמוציאים כף מהבורסה כל
    איתן 06/05/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזמן. בנוסף אנשים מפסידים למכונות ולא חוזרים להכניס כסף חדש לשוק. בשיטה הנוכחית בעוד שנתיים ישארו רק מכונות וגם זה הרבה פחות מהיום.
    סגור
  • 14.
    עדיף לא להסתכן עם מס כזה גבוה!
    מס 25% זה טמטום 06/05/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה של חכמי חלם! העלו את המס וצועקים שאין כסף. אף אדם נורמלי לא ישקיע במס כזה יש פה סיכונים יש דמי שמירה דמי חרא עמלות זה מוגזם לא להאמין שביבי קפץ על המציאה להעלות את המס זה יעלה לו בשלטון במיוחד אלך לבחור מה שלא יהיה רק לא ביבי!
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    המחזורים
    גיל 06/05/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחזורים ירדו בגלל המשקל שלנו ב OECD במדינות המתפתחות היה לנו משקל גבוה יותר ושקנו אותנו קרנות זרות היה לנו משקל גבוה במדד ב OECD המשקל של ישראל הרבה יותר קטן ולכן הנמחזורין קטנו הזרים פחות קונים אותנו
    סגור
  • 12.
    ושוב תודה לביבי ושטינייץ שהרגו את הבורסה
    KO 06/05/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלו מיסים פגעו במניות הנפט והגז ונתנו את הכסף של מעמד הביינים לש" ס לא אכפת לי אם בבחירות הבאות תצביעו מר" צ או מפדל רק לא להצביע עוד פעם לביבי שטייניץ
    סגור
  • 11.
    הבורסה דועכת בגלל כישלון הנהגת הבורסה (ל"ת)
    בנימין 06/05/2012 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    המס היה הקש ששבר את גב הגמל נוצר פער גדול
    השינוי יבוא בבחירות 06/05/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין הבורסה הישראלית לעולמית
    סגור
  • 9.
    ראו בטבלה -אפריקה- גם היא צריכה לעבור למדד 25 (ל"ת)
    א 06/05/2012 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הכשרה אנרגיה אופציה 4 עולה 50 אחוז
    ערן 06/05/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותסיים היום 200 אחוז למעלה לדעתי. איזה הזדמנות לעשיית כסף מהיר, ממש כסף על הרצפה. אין המלצה או משהו דומה
    סגור
  • תתנסה למכור
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 06/05/2012 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליצן.מחזור עלוב של שקלים בודדים
    סגור
  • 7.
    הדרך המהירה טההגיונית ביותר לעצור את השפל הבא
    יוחנן 06/05/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    :הוא מסחר אחרי הסגירה עד 19:00 ואולי אפילו עד 21:00 במקביל לשווקי ארצות הברית.. זה מקובל בכל העולם שבו יום המסחר הרבה יותר ארוך מאשר המסחר המקוצר בארץ. (גם DAY TRADE דורש מסחר יותר ארוך) העלויות הנוספות הדרושות הינן מינימליות בגלל המסחר האלקטרוני. ואם קיימת בעיית סליקה ניתן להגדיר מסחר מעבר לשעה 17:00 כ מסחר שבוצע למחרת.
    סגור
  • להוריד את המס!
    הדרך היחידה היא 06/05/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב הכלכלי חרא לאנשים אין כסף שחקו את הכסף יותר מידי החנויות מתחילים במבצעים ערים כמו פ" ת ששם יש הרבה עסקים קטנים סוגרים את החנויות שלהם. או מעלימים מס. או עושים מבצעים איפה יש חנות פשוטה שעושה מחיר מבצע על נעליים? 1 1 רק בפ" ת .
    סגור
  • 6.
    בגלל שהעלו את המס...
    אלי 06/05/2012 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק לא רוצים להיכנס וחלק לא ממשים רווחים(כמוני למשל) יש לי רווחים בתיק של 12 אלף שקל ו25 אחוז זה שחיטה אז אני מחכה
    סגור
  • אפשר לעשות הרבה ב9000 שקל....לא חבל. (ל"ת)
    אחרי מס 06/05/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עדיף לי לקבל דיוידנדים (ל"ת)
    אלי 06/05/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה לא מוכר נירות ערך? חכה זה ירד הרבה
    מה עוזר לך? 06/05/2012 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא מוכר מפסיד
    סגור
  • מסכים. למס חלק חשוב.שיורידו חזרה המחזור יגדל. (ל"ת)
    אחד העם 06/05/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    עמלות מינימום ושעות מסחר! לא בעיה עולמית.
    בן 06/05/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הירידה ספציפית לתל-אביב. עמלות המינימום (היוצרות עלות כוללת גבוהה מאוד), שעות המסחר הקצרות מאוד לעומת בורסות אחרות ואירופה, והרגולציה החונקת הורגים את תל-אביב.
    סגור
  • 4.
    כשהכסף הולך על שכירות אז אין כסף לקנות מניות
    גלעד 06/05/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה גם שהמס החדש מרסן כל יצר קנייה.
    סגור
  • 3.
    ממש לא החגים זה רק הרשלה
    hdtk 06/05/2012 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והעלאת המס על רווחי ההון שלו.מה הבעיה היום להשקיע בבורסות אחרות בעולם,שם הרווחים כך ניתן לראות מתחילת השנה גבוהים יותר ומחזורי העסקים הולכים ועולים.להשקיע היום בבורסה כאשר 14 מכל רווח שאם נרוויח נצתרך לשלם להרשלה מקומם ומוציא החשק ,להזכירכם בבורסה נוטלים סכונים גדולים בעיקר במניות ולאחרונה אנחנו עדים שאפילו האגחים לא בטוחים ,אז בא המוקיון הזה ויחד עם טכטנברג מצאו פרה חדשה ישנה שלא יכולה לדבר הרבה כשחולבים אותה.אמנם היא לא יכולה לדבר אך היא בהחלט יכולה להפוך את הדלי עם החלב.נכון הרשלה???!!! רצית עוד 25% על המסים הגם ככה גבוהים ומה קבלת ??? הרבה פחות .חלם.או יותר נכון חלמאי!!!!!
    סגור
  • צודק - לכן בייבי
    עמית 06/05/2012 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולך הביתה, עם כל חבורת הליצנים שלו !
    סגור
  • 2.
    נראה שמגמת העליות העולמית תימשך -) (ל"ת)
    קולים 06/05/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה נראה כמו מגמה עולמית (ל"ת)
    אבי 5 06/05/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור