הבורסה במהלך: תפעל להשעיית מניות הנסחרות באגורה - 8 ניירות 'על הכוונת'

בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה לפני שבוע וחצי הוחלט לאמץ תקנות חדשות בנוגע למניות יתר עם מחיר מזערי ושלדים בורסאיים
אסתר לבנון (קרדיט: צילום יח"צ)
הבורסה בתל אביב שמה לה למטרה לשפר את הסחירות בשלדים הבורסאיים ובמניות היתר. היום הוציאה הבורסה הנחיות זמניות הנוגעות למחיר המזערי של מנייה הנסחר בבורסה.

מטרת ההנחייה היא לצמצם את התופעה של מניות ששערן נמוך מאוד, למנוע הקצאת מניות בשווי כלכלי הנמוך מ-10 אגורות ולמנוע עיוותים בחישוב שווי החזקות הציבור הנדרש לחידוש המסחר ברשימה הראשית.

התקנות של הבורסה מתייחסות למספר אירועים שהתרחשו בתקופה האחרונה. בין היתר מדובר בהקצאות פרטיות בתוך שלדים בורסאיים בהיקפים של מיליארדי מניות ואופציות. דבר זה גרם לכך שהשווי הכלכלי של המניה הוא נמוך מאגורה אחת - ולא מתקיים מסחר.

בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה לפני שבוע וחצי הוחלט לאמץ תקנות חדשות, אשר יביאו לשיפור המצב. התקנה המשמעותית הוא שאם מחיר מנייה עומד על אגורה אחת במשך 15 ימי מסחר מתוך 30 הימים האחרונים - יושעה המסחר. חידוש המסחר במניה יתבצע רק לאחר איחוד הון.

איחוד הון הוא מהלך טכני שבו ממזגים מניות קיימות ויוצרים מנייה חדשה (נניח ביחס אחד לעשר). במקרה שכזה מספר המניות הכולל מחולק ב-10 ומחיר המניה החדשה עומד על 10 אגורות.

בנוסף לכך, קובעת הבורסה כי רישום למסחר של מניות כחלק מהקצאה פרטית יתבצע רק כאשר מחיר המניה הכלכלי אינו נמוך מ-10 אגורות. הערך הכלכלי משקלל בתוכו גם כתבי שניתנים בד"כ למשקיעים ללא תמורה. בהקשר זה דורשת הבורסה כי מחיר המימוש של האופציות שינתנו למשקיעים לא יהיה נמוך מ-10 אגורות.

תקנה נוספות חשובות לא פחות מתייחסות לביצוע . הבורסה דורשת ששער המניה לאחר ההקצאה יהיה לפחות 10 אגורות. תקנה זו תאפשר למנוע מהלך טכני להגדלת החזקות הציבור, כפי שבוצע בשלד הבורסאי לוינסקי עופר -0.66% לוינסקי עופר 45.3 -0.66% לוינסקי עופר בסיס:45.6 פתיחה:45.3 גבוה:45.3 נמוך:45.3 תמורה:3,398 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ונחשף באתר Bizportal.

התרגיל שביצעו בעלי השליטה בשלד פז חן כדי להחזירו לרשימה הראשית במסחר

מבדיקת Bizportal עולה כי נכון לבוקר זה ישנן 8 מניות בבורסה אשר נכנסות להגדרה של הבורסה ועליהן רובצת סכנה של מחיקה ממסחר אם לא יבוצע מיזוג מניות. המניות האלו כוללות את המניות הבאות: וויטסמוק +1.35% וויטסמוק 30 +1.35% וויטסמוק בסיס:29.6 פתיחה:29.5 גבוה:30 נמוך:29.5 תמורה:3,022 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ג'רוסלם השקעות 0% ג'רוסלם השק 14.5 0% ג'רוסלם השקעות בסיס:14.5 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , כיטוב פארמה +1.17% כיטוב פארמה 43.1 +1.17% כיטוב פארמה בסיס:42.6 פתיחה:43.1 גבוה:43.1 נמוך:43.1 תמורה:5,508 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {עילוי פיננסי}, יונט קרדיט 0% יונט קרדיט 2,500 0% יונט קרדיט בסיס:2,500 פתיחה:2,500 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , לוינסקי עופר -0.66% לוינסקי עופר 45.3 -0.66% לוינסקי עופר בסיס:45.6 פתיחה:45.3 גבוה:45.3 נמוך:45.3 תמורה:3,398 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

שתי חברות מעניינות נוספות הנמצאות ברשימה הן שותפות הסרטים {סינמה יהש} אשר נמצאת כמעט שנתיים וחצי במחיר של אגורה אחת וחברת שפע ימים +1.84% שפע ימים 66.5 +1.84% שפע ימים בסיס:65.3 פתיחה:65.3 גבוה:66.5 נמוך:64.7 תמורה:15,981 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אשר קלטה את פעילות חיפוש היהלומים של "שפע ימים" לאחר ביצוע הסדר חוב.

חשוב להדגיש, ההחלטה התקבלה בדירקטוריון הבורסה אך כפופה לאישורים נוספים בטרם תאומץ במלואה. כאשר יושלם המהלך, הבורסה צפויה להגדיר כללי מעבר ותאריכים שלאחריהם יחולו התקנות החדשות.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    חלק אחת חשוב בהחלטה
    המאתגר 29/04/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוגע לשער הנפקה שלא יפחת מ-10 אג' . לכן כל החברות ששערן פחות מ-10 אח' ורוצות לגייס הון יצטרכו לדאוג שהשער יעלה מעל 10 אג' . למשל גלוב.
    סגור
  • 22.
    נבזות ורשעות לשמה -העיקר העמלות!!
    דמו 13 29/04/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא תעשה הבורסה כדי לדאוג לכך שמניות זבל בלתי סחירות יניבו לה עמלות??תגרום למסחר מלאכותי ע" י איחוד הון שיאפשר לבעלי העניין לעשוק את המשקיעים הקטנים ע" י רסוקן דרך מכונות המסחר ולקנות את המניות במחיר אפסי -העיקר שהעמלות הקדושות ימשיכו לזרום לכיס .
    סגור
  • 21.
    צבע אדום,צבע אדום,צבע אדום.
    דחלילון 29/04/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פירסומת לפפריקה,
    סגור
  • 20.
    עדיף למחוק את החברות שמבצעות איחוד הון
    מבין עניין 29/04/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאשר למחוק את המשקיע שגם בעלי השליטה יפסידו כסף
    סגור
  • 19.
    מה עשיו יעשו איחוד הון וימחקו את המשקיעים ??
    נירו 29/04/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עשיו יעשו איחוד הון וימחקו את המשקיעים ?? אז מה גברת לבנון גם שם הלך הכסף פייפן ??
    סגור
  • 18.
    אולטרה שייפ קיבלו על השלד14מליון$
    נירו 29/04/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עשיו יעשו איחוד הון וימחקו את המשקיעים ?? אז מה גברת לבנון גם שם הלך הכסף פייפן ??
    סגור
  • 17.
    אין ספק שגב' דג " אין מה לעשות " לבנון בעיקר
    זיפו 29/04/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דואגת לקומבינות של בעלי העניין. איחוד הון רע מאוד למשקיעים. דוגמה אחת, ראו טופספין , בוצע איחוד הון 1 ל-500 , היום השער עומד על 155 דהיינו מחיקה של 70% מכספי המשקיעים. עדיף היה לא לאפשר קומבינות של הקצאה אלא רק דרך העלאת שער המניה וזאת דרך בייבק של חברות.
    סגור
  • 16.
    תשואה10 חודש שעבר18אגורות הנייר
    דוגמא קלאסית 29/04/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשואה10 חודש שעבר18אגורות הנייר לאחר האיחוד הון המנייה עמדה18אגורות ובאותו היום הנייר צנח ל1אגורה הפסד של כל הכסף של המשקיעים..הרשות לניירות ערך נא לפותח בחקירה ומייד מי אלו שמכרו את המניות במחירים האלו אלו שרכשו מחוץ לבורסה במחירי ריצפה ??
    סגור
  • 15.
    הון עצמי גדול משווי שוק תרכש כנראה ב2 אג'
    מיינרום 29/04/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שבעל השליטה ירכוש על פי הודעת החברה את הפעילות כולה וכך תיהיה שלד נקי שימכר בסכום משמעותי גבוה מעל ההון העצמי לדעתי בלבד סיכוי לעליות משמעותיות
    סגור
  • 14.
    הם משתכרים כל כך הרבה כסף, שם בבורסה
    וזה כל מה שהם מסוגלי 29/04/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מי יידפק מהמהלך? נכון, ציבור המשקיעים הקטנים יידפק. יש פתרונות יותר יצירתיים על מנת לכפות על חברה לאחד הון, מלבד השעייה....
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    רק שלא ידרכו על השקעות משקיעים הקטנים (ל"ת)
    PAN 29/04/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    איחוד הון=מחיקת משקיעים בבורסה (ל"ת)
    גנבים ברישיון 29/04/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    איחוד הון=מחיקת משקיעים בבורסה (ל"ת)
    גנבים ברישיון 29/04/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    איחוד הון זה בשביל למחוק משקיעים בבורסה איך ה
    גנבים ברישיון 29/04/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איחוד הון זה בשביל למחוק משקיעים בבורסה איך הרשות לניירות ערך נותנת יד לכך ? שיבדקו את ההקצאה בתשואה10 מחוץ לבורסה שיפתחו בחקירה לאחר האיחוד הון בתשואה10 המנייה צנחה משער18אגורות ל1אגורה באותו היום לזה התכוונו ברשות לניירות ערך למחוק את המשקיעים ?? ביזיוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
    סגור
  • 9.
    איחוד הון זה בשביל למחוק משקיעים בבורסה איך ה
    גנבים ברישיון 29/04/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איחוד הון זה בשביל למחוק משקיעים בבורסה איך הרשות לניירות ערך נותנת יד לכך ? שיבדקו את ההקצאה בתשואה10 מחוץ לבורסה שיפתחו בחקירה לאחר האיחוד הון בתשואה10 המנייה צנחה משער18אגורות ל1אגורה באותו היום לזה התכוונו ברשות לניירות ערך למחוק את המשקיעים ?? ביזיוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
    סגור
  • 8.
    איחוד הון זה בשביל למחוק משקיעים בבורסה
    גנבים ברישיון 29/04/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איחוד הון זה בשביל למחוק משקיעים בבורסה איך הרשות לניירות ערך נותנת יד לכך ? שיבדקו את ההקצאה בתשואה10 מחוץ לבורסה שיפתחו בחקירה לאחר האיחוד הון בתשואה10 המנייה צנחה משער18אגורות ל1אגורה באותו היום לזה התכוונו ברשות לניירות ערך למחוק את המשקיעים ?? ביזיוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
    סגור
  • 7.
    עשיתם איחוד הון1ל18 שדדתם את הכסף שלנו
    מנפגעי תשואה10 29/04/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשיתם איחוד הון1ל18 שדדתם את הכסף שלנו עכשיו המנייה1 אגורה מי ישלם לנו על ההפסדים הכבדים?? תתביישו לכם
    סגור
  • 6.
    שמעון ימין
    סינמה בקרוב הבוםםםםם 29/04/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעון ימין יהיה חייב להתפשר בדרישותיו על מנת שלא יפסיד מרכישת השלד הזה ....שווה הרבה כסףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף הסבלנות תישתלם ... יום טוב!!!!!!
    סגור
  • ימין = תשובה 2 טריפוליטאים (ל"ת)
    רון 29/04/2012 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הבגקיחידת ישתתפות
    גי 29/04/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורא איתה היא עומדת בשער של אגורה לאחר שהיא ירדה בלי שום סיבה ההיפך הוא היא גילתה גז טיבעי בעמק החולה למי שזוכר היא קרוב לשלוש עשרה שנים עומדת על אגורה אחת מה קורא אם תגליות הגז שהיא גילתה בעמק החולה ומדוע הופסק ה בבורסה להיסחר
    סגור
  • 4.
    לקראת הרצה אל מעבר אגורה (ל"ת)
    סינמה 29/04/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סוף להונאות של קבוצת ייני תשובה אלדן טק
    סוחרי השלדים 29/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף לרמאות ייני שיטת ייני לחזרה מסחחר להיזהר מבטר פלייס ותשואה 10 אלוני מיתר
    סגור
  • צודקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק (ל"ת)
    צודק100אחוז 29/04/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גז
    בר 29/04/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורא אם יחידת ישתתפות הבגק שזה קרוב לחמש עשרה שנים לא ניסחרת הם גילו בזמנו בעמק החולה גז מיתאן בכמות מיסחרית כך הם דיוחו בזמנו
    סגור
  • 1.
    אתם חייבים לשים את התמונה שלה???? (ל"ת)
    מרויחה 150 אלפ בחודש 29/04/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זאת תמונה שלה מכיתה ג' (ל"ת)
    אריק 29/04/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור