"שתשובה גם יעשה חשבון: פירוק דלק נדל"ן - עלול לפגוע ברישיון של אקסלנס"

במסיבת עיתונאים של נציגות אג"ח כ"ה טוען עו"ד גיא גיסין, כי תשובה צריך להבין את המשמעות של פירוק לא ברצון על יתר ההחזקות שלו. אדוארד קלר: "לא יהיה הסדר ללא שיתוף המחזיקים בעסקי הגז"
יצחק תשובה (צילום: בוצ'צ'ו)
המאבק בין יצחק תשובה לבין מחזיקי האג"ח של {דלק נדלן} עולה מדרגה. לאחר שביום חמישי האחרון הגישה נציגות כ"ה בקשה לפירוק החברה, היום ערכה הנציגות מסיבת עיתונאים בהשתתפות עו"ד גיא גיסין ונציג המוסדיים אדוארד קלר.

לקולות מתוך מסיבת העיתונאים

במסיבת העיתונאים הסבירו גיסין וקלר את הסיבות שגרמו להם לפנות וללכת להגיש פירוק ולמנות משקיף לחברה. גיסין ציין כי "החברה לא יכולה להמשיך ולהתנהל תחת ההנהלה הנוכחית בלי רמה של פיקוח".

עוד ציין גיסין כי "אנחנו לכל אורך הדרך מתמודדים עם מלכודת האין ברירה. אומרים לנו, 'אם לא תשחררו את תשובה - תישארו בלי כלום'. כולם אומרים שהחברה חדלת פירעון והנכסים לא שווים הרבה ושתשובה ישמח להיפטר מהחברה. אנחנו לא חושבים שאפשר להמשיך ולהתנהל תחת מלכודת האין-ברירה".

אדוארד קלר הדגיש במסיבת העיתונאים כי צריך לעשות חשבון "כמה שווה החברה בפירוק" לא רק בעיניים של מחזיקי האג"ח אלא גם בעיניים של מר תשובה. "יש לו עלות אלטרנטיבית גבוהה מאוד אם החברה תלך לפירוק. גם ליתר מחזיקי האג"ח ברור שלא יהיה הסדר ללא שיתוף המחזיקים בעסקי הגז".

במסיבת העיתונאים חשפו גיסין וקלר את אחד הקלפים שעשויים לגרום לתשובה ללכת להסדר. "תנאי כשירות לחברות בבורסה לחברה רשומה שאינה תאגיד בנקאי הם כדלהלן: בעל השליטה הוא בעל שם טוב ולא יהיו בעלי עניין בתאגיד שישלם חובותיו".

לדברי גיסין, "יש פה שאלה ישירה. האם הליך של פירוק שבמסגרתו חברת דלק נדל"ן לא תפרע את מלוא חובותיה, עלול לפגוע ברישיון חבר הבורסה שיש לאקסלנס והאם זה יעלה תהיות באמצעי שליטה בתאגיד מבטח - הפניקס".

חברת דלק נדל"ן נקלעה לקשיים תזרימיים לאחר שלא עמדה בהתחייבויות למחזיקי האג"ח בהיקף של 2.2 מיליארד שקל. היום דיווחה החברה כי חברת הבת חוף הכרמל קיבלה דרישה מבנק לאומי לפרוע חוב של 189 מיליון שקל

תקנון הבורסה - תנאי הכשרות לחברי בורסה

תקנון הבורסה
תקנון הבורסה


מדלק נדל"ן נמסר בתגובה:צר לנו שסדרה כ"ה ממשיכה לחבל במאמצים ובניסיונות הכנים של החברה בחודשים האחרונים להגיע להסדר כולל עם מחזיקי האג"ח, על בסיס הסכם העקרונות שנחתם עם הנציגות של רוב מחזיקי אגרות החוב (סדרות ד ו- ה), ובכך דוחפת את הצדדים להליך של פירוק.

תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    תשובה ירד נמוך..אכזבה גדולה..כל אחד יבוא יומו (ל"ת)
    ניסן לב 08/04/2012 23:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    כל מהלך אגרסיבי יקבל רוח גבית,גם אם נפסיד קצת (ל"ת)
    שי בר 08/04/2012 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    גיסין,כבוד שהיצלחתם להוריד את המסיכה מפניו של (ל"ת)
    שלי 08/04/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    להמשיך ולדרוש את הכסף חזרה, ולא להשקיע אצלו
    לא לוותר לשודדים 08/04/2012 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להשקיע אגורה אחת אצל הבן אדם הזה. שודדים!!!
    סגור
  • 20.
    מזכיר מידוף עני בנפש,קניתי אג" ח לא מניה בגלל
    השם תשובה.אל תהיה חז 08/04/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזיר תגזול או תעשוק אותי.תן ערבויות מתאימות והמשך ריבית כמו מקדם נחכה כמה שצריך.
    סגור
  • 19.
    תשובה מבין רק כוח וכך צריך לטפל בו
    מומי 08/04/2012 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיבה היחידה שתשובה הציע מחיקה של כ 1.3 מיליארד שח ולא יותר נובעת מרצונו לא ללכת לחדלות פרעון. צריך ללכת איתו עד הסוף גם אם המשפטים ימשכו עוש שנים רבות. אסור לתת לו הלוואה של אגורה אחת. הוא לא חייב להחזיק 65 אחוז מקבוצת דלק ולקחת הלוואות מהציבור בשיטת מצליח. שימכור מניות ויביא כסף מהבית להמשך השקעותיו.
    סגור
  • 18.
    יש לי מניות דלק נדלן ובכל זאת א
    אנלייזר 08/04/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מצדד ביד חזקה נגד תשובה. אפילו אם זה במחיר פגיעה בשווי המניות שלי. יש לשים סוף לשערוריה שמתרחשת אצלנו עם טייקונים מושחתים.יש למצות איתם כל דין כולל ציבורי . גילוי נאות המניות שלי היו שוות 50 אלף ועכשיו 15 אלף בלבד
    סגור
  • לאנלייזר
    לאוניד 08/04/2012 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנייות שלי היו שוות 20000 ועכשיו רק280. המנכ" ל של החברה הטעה אותי כמו רבים אחרים (שחכתי אתהשם בפולני שלו). לדעתי היו צריכים לתבוע את הפולני באופן אישי.
    סגור
  • 17.
    התחלתי לקנות דלק נדל" ן - תשובה יזרים כסף !!!! (ל"ת)
    משקיע כבד 08/04/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    חובות יש להחזיר!!! נקודה!
    אחד העם-אזרח מן השור 08/04/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי תחושה שחלק מן המגיבים כאן הם מגיבים " מטעם" .(7,11,12,13).צריך להזכיר למר תשובה שכבר איננו צעיר (יליד 1948) וכי בהגיע יומו לא יקח עמו כלום. אפילו לא אסימון שחוק. וכן להזכיר לו ש" טוב שם משמן טוב" . יש לך מספיק!!! תחזיר את החובות!!!
    סגור
  • טען עוד
  • שמו של תשובה חקוק בסלע כמי שגנב את הפנסיות
    מביט מהצד 08/04/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעם. חבל על הכסף שהוא משלם למגיבים " מטעם"
    סגור
  • 15.
    איזו " טרחת" עורכי דין אתה אמור לקבל??? עו" ד ה (ל"ת)
    גאי 08/04/2012 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    העורכי דין האלה חבורה של סמרטוטים
    אורן 08/04/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהמרים בכסף שלנו ,רק מחרחרי ריב מזה הם מתפרנסים
    סגור
  • 13.
    דידידנד בעין=פרירים... (ל"ת)
    כ 08/04/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    קחו אותו לפירוק, הרמת מסך ותביעות אישיות נגד
    רועי 08/04/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נושאי משרה. נעשו שם דברים שלא יעשו.
    סגור
  • 11.
    תשובה מתנהג באופן מביש - לא עומד מאחורי החברה (ל"ת)
    שיציל את כבודו וישלם 08/04/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הפסיקו להתנהג כמו ילדים- הפנימו ש-
    לא מושקע בדלק נדלן 08/04/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלהט הסערה של המושקעים בדלק נדלן מספר נק' למחשבה לעתיד - 1. תשובה לא סופר את בעלי האג" ח. 2. בשוק המוסדיים- אין כבר קרדיט לתשובה ונראה זאת בעתיד. 3. המפקח על הביטוח - אמר את דברו באופן ברור- " אינני מתכוון להתערב, הנושא לא מעניין אותי" . אז הפסיקו לערבב אותו. 4. קיים כלל ייזהר הקונה - שווי החוב של דלק נדלI הוא זעום לעומת שווי שוק החוב הקונצרני.כ-70% . עשו שיעורי בית ותפנימו לעתיד. בארה" ב- בראייה של 10 שנים מי שהלך לאג" ח HY הניב הרבה פחות מאג" ח TOP GRADED. השוק בישראל עוד צעיר אבל כך גם יקרה כאן. מועדים לשמחה.
    סגור
  • 9.
    שילכו לעזזל מה הם חשבו שהם השקיעו שהם יקבלו א
    אורן 08/04/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את התשואה ואתה את הסיכון?
    סגור
  • 8.
    הגיע הזמן שיהיה פיקוח על כל הטייקונים הללו. (ל"ת)
    אמיר 08/04/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    קלר וגיסין הגאונים, בכל מקרה רק מרוויחים.
    עוקב ומבין 08/04/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עו,ד גיסין ואדוארד קלר נלחמים במחיר 700 ש" ח לשעה והם עושים הרבה שעות, אז אם מלחמתם צודקת או לא להם זה ממש לא משנה, כותרות הם מקבלים ושכר עצום בכל הנציגויות שלהם, מה יקבלו בעלי האג" ח לא ממש חשוב. תבדקו מה אדוארד קלר השיג כנציג בהרבה חברות ומה הוא קיבל ותראו שבעלי האג" ח קיבלו כלום והוא קיבל שכר של מיליונים, בחלק מההסדרים שקלר היה נציג בעלי האג" ח הוא גרם נזק, הוא דחה הצעות לא טובות ולאחר מכן הביא לתוצאות זוועתיות. תבדקו חלק ניכר מההסדרים שהוא ייצג ותראו שהוא שווה לעצמו המון ולבעלי האג" ח הוא משיג קדחת.
    סגור
  • כל מילה בסלע...
    ישראלי 08/04/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר כל המנהיגות שלנו כזו אז למה הם לא? ביבי לא שיפץ את הוילה שלו בקיסריה ע" ח המדינה? החזירות מחלה מדבקת, רק הציבור פרייר ןכתמיד משלם את החשבון ועומד בתור לקבל מזון לחג!
    סגור
  • אין לך מושג עד כמה אתה צודק.
    לעוקב ומבין 08/04/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל לי על מחזיקי האג" ח ההגונים שנופלים ברשתם של מחזיקי אג" ח מהמרים בתשואות של אלפי %.אלה גם אלה מובלים כשה לטבח בידי עו" ד ממולחים.אלה היחידים שמתפרנסים היטב מכל סיפור הפראיירים הזה.
    סגור
  • גם אני רוצה להיות טוקבקיסט של תשובה בשכר...אם
    חיים 08/04/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי עלי לדבר? אחרון הרוכלים בשוק הגון יותר מהנוכל תשובה.אמרו עליו...הוא ישלם...הוא איש של כבוד אללק...
    סגור
  • ביקורת
    ציפי 08/04/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי קל זה לבקר את האחר. תנסה אתה, ניראה אותך?
    סגור
  • נגמרה שיטת מצליח
    יצחק 08/04/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגמרה שיטת מצליח. מרווחים לעצמם, מפסידים לא פורעים חובות למוסדיים המטומטמים
    סגור
  • 6.
    תשובה אל תתן להם כלום! בכיינים (ל"ת)
    שי 08/04/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לתשומת ליבכם:אקסלנס לפני מכירה...
    עוד צפוני 08/04/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן טיעונם של עוה" ד המכובדים אינו שווה את הנייר עליו נכתב.הרחקתם לכת.רדו מהעץ ומלאו תפקידכם כנאמנים אחרת לא ירחק היום ואתם עצמכם תהיו בצרות.
    סגור
  • 5.
    התשובה הזה חצוף כל כך ! (ל"ת)
    ציוני 08/04/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תלחצו, אל תוותרו, שהטייקון ילמד לקח
    גרין 08/04/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מצדיק לחלוטין את בעלי האג" ח שתשובה רוצה לעשות להם תספורת. שימשיכו ללחוץ עד שיבין שהלוואות חייבים להחזיר, בלי קונצים ובלי התחמקויות.קורה להם, לטייקונים, שרואים רק את טובתם האישית, ונדמה להם שהכל מותר להם, כולל לקחת כסף מהציבור ולא להחזיר אותו. אסור לוותר להם בעניין זה, אם אנו רוצים שתהיה לנו מדינה של כל אזרחיה.
    סגור
  • לא לותר ולחקור איך התנער מדלק נדלן
    מומי 08/04/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לחקור את תשובה יחד עם חברי ההנהלה ויחד עם חבר יועציו רודפי הבצע כיצד הצליחו להפריד את דלק נדלן מקבוצת דלק. אסור לתת לתשובה לעשוק את המשקיעים המוסדיים ב 1.5 מיליארד ש״ח!!!. אסור לתת מימון נוסף לחברות בשליטתו. להוציא את הכספים מהקופות שיתנו לחברות אלה מימון. תשובה יכול למכור את כל נכסיו הפרטיים כולל חלק ממניותיו בקבוצת דלק . שיטת מצליח נגמרה. 
    סגור
  • 3.
    הפסדתי את כל החסכונות שלי (ל"ת)
    מתן 08/04/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איך אין לו בושה להסתכל למשקיעים בעיניים
    מתן 08/04/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסדתי את כל החסכונות שלי
    סגור
  • 1.
    שתגיע לפת לחם !!! גנב !!! (ל"ת)
    אזרח ! 08/04/2012 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור