משרד האנרגיה רוצה לצמצם את מרווח השיווק בעוד כ-2 אגורות

משרד האנרגיה פרסם לחברות הדלק מסמך לקראת שימוע. במשרד האנרגיה רוצים להקטין באופן חד את הקטנת העמלה של השירות המלא באופן דרסטי ל-11.1 אגורות לליטר
(צילום: Getty images Israel)
משרד האנרגיה והמים שוב מקשה על חברות הדלק. לאחר שבאוגוסט האחרון חתך המשרד באופן חד את מרווח השיווק של הדלק - הוא שוקל להקטין את המרווח בעוד כ-2 אגורות. במקביל, במשרד האנרגיה רוצים להקטין באופן חד את הקטנת העמלה של השירות המלא באופן דרסטי ל-11.1 אגורות לליטר.

ביום חמישי הפיץ משרד האנרגיה לחברות הדלק מסמך לקראת שימוע. חברות הדלק נדרשות להעביר את התייחסותן לדו"ח עד ה-26 באפריל והן צפויות להתנגד לו נחרצות. הדו"ח של משרד האנרגיה גובש בהמשך להוראת בג"צ לבחון מחדש את עלויות החברות בהתבסס על פרמטרים ועל דוחות עדכניים לשנים 2009-2010.

הדו"ח של משרד האנרגיה גורס כי מרווח השיווק בשירות עצמי צפוי לעמוד על 57.5 אגורות לליטר, זאת לעומת 58.9 אגורות לליטר שהיה עד היום. אם יאומץ הדו"ח, מחיר הדלק צפוי לרדת בכ-2 אגורות לליטר. באוגוסט האחרון כאשר מרווח השיווק ירד בחדות - קיבלו חברות הדלק פיצוי שבו הועלתה העמלה בתדלוק מלא. כעת עשויות החברות לספוג שוב ירידה במרווחים.

חברות הדלק נמצאות תחת לחץ כבד מצד הרגולטור בשנה האחרונה, מהלך שגרם לשחיקה חדה ברווחיהן. חלק מהחברות אף הציגו הפסדים ברבעון הרביעי. בבורסה בת"א נסחרת באופן ישיר רק חברת {דלק ישראל}. פעילותה של תחנות הדלק פז מרוכזות תחת פז נפט +0.32% פז נפט 60,160 +0.32% פז נפט בסיס:59,970 פתיחה:60,600 גבוה:60,600 נמוך:60,090 תמורה:4,695,689 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פעילותה של סונול תחת {גרנית}. כמו כן, תוצאותיה הכספיות של חברת טן מפורסמות לציבור, זאת מאחר ומדובר בתאגיד מדווח.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש הבדל בין רגולציה לבין שחיטה
    משקיע 08/04/2012 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהורידו את מרווח השיווק בפעם הקודמת הרווח התפעולי ירד בשישים אחוז. עכשיו יורידו עוד וכל החברות יפסידו. זה כבר הרבה יותר מהתערבות בוטה וברוטלית. זו התנהגות לא מוסרית כלפי משקיעי חברות הדלק. והעיקר לא לפגוע במכס ובבלו.
    סגור