חוששים מראלי? סוחרי השורט חתכו חזק את הפוזיציה על המעו"ף - צפו במספרים

בזמן שהמדדים טיפסו בשיעור קל בלבד, השורטים על מדדי המניות המובילים נחתכו. תזוזות בולטות בכיל, דיסקונט וטאואר
 |  (17)
לא לוקחים סיכון
עליות שערים שבועיות של פחות מאחוז במדדים המובילים בבורסה בתל אביב גרמו לשחקני השורטים לסגור פוזיציות בשיעור החד ביותר מזה חמישה חודשים, בעוד הם עושים התאמות לפקיעת האופציות על מדד ת"א 25 ומקטינים חשיפה מתוך חשש להמשך עליות בשווקים.

עונת הדוחות לשנת 2011 ולרבעון הרביעי הגיעה לסיומה בשבוע שעבר וסיפקה הצצה לתקופה המאתגרת שעברה על החברות הציבוריות בתקופה האחרונה בצל הרגולציה הנוקשית וגרורות המחאה הציבורית. בתזמון מושלם, ירדו יתרות המכירה בחסר על מניות המעו"ף בשבוע שהסתיים ב-29 במארס לשפל של 16 שבועות בשיעור של 9.35% לסך כספי של 1.138 מיליארד שקלים.

הירידה בשורטים נרשמה ב-13 מתוך 25 מניות המעו"ף כאשר שיעור הירידה החדה ביותר נרשמה במניות פועלים -2.09% פועלים 2,526 -2.09% פועלים בסיס:2,580 פתיחה:2,539 גבוה:2,549 נמוך:2,518 תמורה:46,203,882 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (32.7%-), כיל -3.91% כיל 2,160 -3.91% כיל בסיס:2,248 פתיחה:2,204 גבוה:2,215 נמוך:2,158 תמורה:52,191,759 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (32.3%-), חברה לישראל -3.34% חברה לישראל 110,000 -3.34% חברה לישראל בסיס:113,800 פתיחה:112,200 גבוה:112,200 נמוך:109,500 תמורה:10,173,596 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (35.4%-) ובנק דיסקונט -1.82% דיסקונט 1,239 -1.82% דיסקונט בסיס:1,262 פתיחה:1,244 גבוה:1,253 נמוך:1,236 תמורה:42,558,890 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (42%-). העלייה החדה ביותר בסך השורטים הייתה ב{אבנר יהש} שם חל גידול של 22.5 מיליון שקלים (5%) שאת רובו צריך לזקוף לזינוק שבועי של 4.4% במחיר המניה.

גם כאשר מסתכלים על מדד ת"א 75 מסתמנת ירידה ביתרות השורטים, זאת למרות שהמדד אינו מושפע מפקיעת האופציות. בזמן שהמדד עלה ב-0.4% בלבד בשבוע שעבר, יתרות המכירה בחסר ירדו בשיעור של 11% לסך כספי של 395.7 מיליון שקלים - הרמה הנמוכה מאז השבוע שהסתיים ב-29 בדצמבר 2011.

לירידה תרמה גריעתה של מניית בריטיש ישראל מהמדד (מוזגה לתוך מליסרון -0.59% מליסרון 15,040 -0.59% מליסרון בסיס:15,130 פתיחה:14,920 גבוה:15,040 נמוך:14,920 תמורה:6,412,505 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ) וירידה של 4.35 מיליון שקלים בשורטים על מניית טאואר -1.32% טאואר 7,010 -1.32% טאואר בסיס:7,104 פתיחה:7,040 גבוה:7,061 נמוך:6,980 תמורה:11,184,138 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שזינקו עד השבוע שהסתיים ב-22 במארס לסך של 44.7 מיליון שקלים - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-26 במאי 2011. לעלייה ביתרות השורט על יצרנית השבבים תרמה עלייה של 23% במחיר המניה מאז אמצע מארס.
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    הם מטומטמים ומפסידינים
    זה אומר שהם לוזרים 03/04/2012 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה שזה אומר.
    סגור
  • 12.
    הראלי בפתח
    משה אש 03/04/2012 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיוור מי שלא מבין שפוזיציה של ראלי עומדת בפתח ... כל השורטיסטים עומדים להפסיד ... הפחד מעוור... לפנינו חצי שנה של עליות אפילו יתכן מצב של ניתוק השוק מהמתרחש בבורסות בעולם במקרה של מימושים מעבר לים... שלא תגידו לא ידעתם ....
    סגור
  • 11.
    כתבות חובבניות
    ברלין 03/04/2012 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביזפורטל תהיו יותר מחוברים לשוק,החוזים על המעוף עד הפקיעה הקודמת גילמו רווח ארביטראז למי שקונה חוזים ומוכר סלי מניות באותו הזמן,בפקיעה החוזים פוקעים כמובן ולכן מזרימים ביקושים למניות ע" מ לסגור החשיפה למניות,תפסיקו עם החובבנות הזו,לא מכבד את האתר
    סגור
  • בדקתי
    פיני 03/04/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שורט ארביטרזר הוא 150 מיליון, השאר אסטרטגיות
    סגור
  • 10.
    למה העלו את המס? אם המצב כל כך טוב? (ל"ת)
    אז המצב בישראל מעולה 03/04/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    10% פוזיציה בהקטנה זה נקרא " חתכו חזק" ?? (ל"ת)
    זהר 03/04/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הוול יסיים אדום היום (ל"ת)
    דארן-חבל מחר אדום 03/04/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    נכון יש רע לי (ל"ת)
    משה 03/04/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למס' 5 . . .
    אחד שמבין 03/04/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשאלתך התשובה היא לא. זה לא בהכרח אומר שהמניה תטפס, זה כמובן תלוי אם יחזרו אליה המשקיעים, ובתנאי שהשורטיסטים יהפכו ללונגיסטים ויפתחו פוזיציות ' CALL' . מה שזה כן אומר, שהסיכוי לעלייה הוא הרבה יותר גבוה, כי אין שורטיסטים בשוק שמבצעים עסקאות ' PUT' לירידת שערי המניה. כמות השורטים ירדה משמעותית, אך אין זה בהכרח שמי שעד כה היה ב-PUT ישנה את עמדתו ל-CALL, יש אנאליסטים שחוזים עדיין כי השוק ירד, אך נכון לשעה זו הם סוגרים פוזיציות של מכירה בחסר, ובכלל יכול להיות שהם רק מחכים לטיימינג הנכון.
    סגור
  • 6.
    שכחתם מה אמרתי?
    ראסל 03/04/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שחזיתי את המהפכה הצרפתית, את מלחמת העולם הראשונה, ואת הראלי הגדול ב 2009, סליחה את זה לא.. אני כבר לא ממש זוכר... אבל איך אתם לא זוכרים? שכחתם את ראסל הגדול? האיש שחזה.. אה.. כבר אמרתי.
    סגור
  • 5.
    מה זה אומר ירידה על שורטים?
    משקיע מתחיל 03/04/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם פירוש הדבר הוא עלייה על לונגים, כולמר: מעבר ממצב של ירידה ומעבר לכיוון של מחיר המניה כלפי מעלה? אנא תשובתכם...
    סגור
  • זה מצב שהמניה עלתה טוב ,,,ולכן יש אפשרות ..
    משה ממן 03/04/2012 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיהיה מימוש ,לכן גופים לווים את המניה ומוכרים אותה במחיר גבוה,ברגע שהמניה יורדת למחיר היעד שלהם קונים אותה במחיר זול ומחזירים אותה לגוף המלווה . מה יוצא מזה שמוסדיים וגופים שהם חיים במניה מקבלים עמלה ואחוזים על ההלוואה של המניה והשורטסט מרוויח בבפרש בין המחיר הגבוה למחיר הנמוך מינוס העמלות ....מי מפסיד ...בדרך כלל משקיעים חסרי ניסיון וידע .
    סגור
  • זה עולה כסף (ל"ת)
    הולץ 03/04/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חפשו בפייסבוק [ שוק הוון- דיונים אודות מסחר]
    עומרי 03/04/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חפשו בפייסבוק [ שוק הוון- דיונים אודות מסחר בבורסה ] .
    סגור
  • 3.
    חובבנים
    יניב 03/04/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם חושבים שהשורט נקי? מי שיכול לעשות שורט הוא בדרך כלל שחקן הרבה יותר מתוחכם ממהמרי הבורסה הרגילים. רוב השורטים הם חלק מעמדה יותר מורכבת. קחו לדוגמא את אבנר, אף סוחר שפוי לא ייקח שורטים על אבנר רגע לפני פרסום התוצאות של קידוח הנפט. השורט על אבנר עלה כי המנייה עלתה יחסית לדלק קידוחים, כל מי שבשורט על אבנר מכוסה ע" י לונג בדלק קידוחים. בדוק.
    סגור
  • 2.
    חשבתי ש-" הזרים יצאו" אנאלי איסטים חרטטנים (ל"ת)
    וגינה איסט 03/04/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רואים ראלי?אולי ראלי דרומה או יותר נכון רעלי (ל"ת)
    גוגה 03/04/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור