שנה נוראית לצים - הפסד של 397 מיליון דולר הכה בחברה לישראל, אבל ניר גלעד אופטימי - "מזהים שינוי חריף"

ב-Q4 הפסידה צים 151 מ' ד' והעבירה את חברת ההחזקות של משפ' עופר להפסד רבעוני של 52 מ' ד'. משיחת הועידה: "אין שום פריצת דרך בנושא הגז מ'תמר' - הם מנצלים את זה שאין זרימה ממצרים"
ניר גלעד
חברה לישראל +0.17% חברה לישראל 60,650 +0.17% חברה לישראל בסיס:60,550 פתיחה:60,980 גבוה:60,980 נמוך:60,650 תמורה:502,263 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 מהם עולה כי ההכנסות עלו אך הרווחים נחתכו, זאת בשל ההפסדים הכבדים מאוד בצים והמשך שריפת הכסף במיזמי הרכב. מנגד, כיל תרמה רווח אדיר וגם IC Power הראה שיפור מרשים. בבחינה רבעונית, צים גררה את החברה לישראל להפסד.

הרווח של חברת ההחזקות של משפחת עופר עמד על כ-151 מיליון דולר ב-2011 לעומת רווח של כ-473 מיליון דולר בשנת 2010. החברה סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד של כ-52 מיליון דולר לעומת רווח של כ-161 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מנגד הכנסות קבוצת החברה לישראל הסתכמו בשנת 2011 בסכום של כ-21.2 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-16.7 מיליארד דולר בשנת 2010, עלייה של כ-27%.

ההפסדים של צים

בחברה לישראל מציינים כי תוצאות צים משקפות את הנעשה בענף הספנות וצים נוקטת בצעדים הדרושים להתמודד עם המצב ומבצעת בין היתר תוכנית התייעלות. עוד מצויין כי בעוד שבעבר הביצועים של צים נפלו מהממוצע של חברות הספנות בענף הרי שכיום שיעור ההפסד התפעולי של החברה הינו בדומה לממוצע בענף.

חברת הספנות צים רשמה הפסד של 397 מיליון ד' ב-2011 לעומת רווח של 54 מיליון דולר בשנה הקודמת. ברבעון הרביעי ההפסד עמד על 151 מיליון דולר לעומת רווח של 96 מיליון דולר ברבעון המקביל. מעבר לסיטורציה הלא פשוטה בכלכלה העולמית, הסיבה להפסדים לדבריו של ניר גלעד מנכ"ל החברה הייתה מדיניות שגויה של חברות הספנות המובילות שחזרו לקרבות נפח בלי להתייחס למחיר . זה, לדבריו, הוביל לירידת מחירים חדה.

ניר גלעד ענה לשאלת Bizportal בשיחת הועידה ואמר כי בראיה קדימה "אנחנו רואים שינוי מגמה חריף בענף הספנות, שינוי שהתחיל בתחילת השנה ומתעצם בשבועות האחרונים. השחקנים הגדולים חזרו לדבר על רווחיות במקום נפח - אנחנו מקווים שזה יימשך."

ההפסד התפעולי הסתכם ב- 276 מיליון דולר לעומת של 223 מיליון דולר אשתקד. הרבעון הרביעי הסתיים בהפסד תפעולי של 126 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 63 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011.

נקודה חיובית שמצויינת היא שצים הציגה גידול בהיקף המכולות המובלות ביחס לתקופות המקבילות אשתקד, היקפם עמד על 2.4 מיליון ב-2011 לעומת 2.2 מיליון ב-2010. צים סיימה את השנה במחזור של 3.8 מיליארד דולר לעומת 3.7 מיליארד דולר בשנת 2010 גידול של כ-2%.

IC Power עם רווח של 60 מיליון דולר

המשיכה את מגמת הצמיחה והשיפור בתוצאותיה. החברה, שעד לא מכבר נכללה ב"חברות הצמיחה" של החברה לישראל, הולכת ותופסת מקום משמעותי בקבוצה, וסיימה את 2011 בתוצאות מרשימות: איי סי פאואר רשמה בשנת 2011 תוצאות שיא: רווח מיוחס לבעלים של כ-60 מיליון דולר. הכנסותיה של איי סי פאואר הגיעו ב-2011 לכ-526 מיליון דולר לעומת כ-421 מיליון דולר בשנת 2010.

מיזמי הרכב - שרפו יחד עוד 275 מיליון דולר

קורוס, מיזם הרכב בסין בו מושקעת החברה אמור להתחיל במכירה מסחרית של המכוניות עד סוף 2013. היקף הייצור ההתחלתי המתוכנן הוא 150,000 מכוניות לשנה, שצפוי לגדול מעל לכ-500,000 מכוניות לשנה עד סוף שנת 2016. בינתיים, קורוס (לשעבר צ'רי קוואנטום) רושמת הפסד מיוחס לבעלים של כ-108 מיליון דולר בשנת 2011 והפסד של כ-13 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

בטר פלייס רשמה הפסד מיוחס לבעלים של כ-167 מיליון דולר ב2011 והפסד של כ-62 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בטר פלייס מתקדמת בפריסתה בישראל. הוחל בהקמתן של עמדות טעינה ותחנות להחלפת סוללה ברחבי הארץ לקראת ההשקה המסחרית. גם בדנמרק, המדינה השנייה שבה נמצאת בטר פלייס בשלב מתקדם לקראת פעילות מסחרית, הוחל בהקמתן של נקודות הטעינה ותחנות להחלפת הסוללה. בדצמבר 2011 פתחו בסין בטר פלייס וה-CHINA SOUTHERN POWER GRID (CSG) (חברת החשמל הדרומית של סין) מרכז הדגמה להחלפת סוללה ברכב חשמלי בעיר גואנגצ'ו.

סוגיית הגז הטבעי

החברה לישראל שהינה צרכנית הגז הטבעי הפרטית הגדולה בישראל עדיין לא חתמה על חוזה לרכישת גז טבעי מ'תמר', בתשובה לשאלת Bizportal בשיחת הועידה, אמר ניר גלעד כי "הסאגה נמשכת, למרות שהחוזה עם חברת החשמל כבר נחתם, לגבינו אין כל פריצת דרך. המחירים המבוקשים מייצגים עלייה משמעותית ביחס לאלו שנדרשו כאשר הגז המצרי זרם. דעתי היא שהנושא הזה יצטרך לעבור הסדרה".

שכר הבכירים

עלות שכרו של מנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, הסתכם ב-21.128 מיליון שקל, מה שהופך אותו לשיאן השכר במשק יחד עם דוד עזריאלי ששכרו עמד על 21.2 מיליון שקלים. 13.56 מיליון שקל מעלות השכר הכוללת מיוחסת לתשלום מבוסס מניות בגין תוכניות אופציות.

עלות שכרו של יו"ר הדירקטוריון, אמיר אלשטיין, הסתכם ב-14.98 מיליון שקל וגם אצלו כמחצית מעלות השכר נבעה מימוש תוכניות אופציות למניות.

"דוח חלש; להערכתנו ייתכן והרע בצים נמצא מאחורינו"

נעם פינקו, בפסגות התייחס לתוצאות: "בשורה התחתונה: דוח חלש לחברה הנובע חולשת צים (בעיקר) ובז"ן. להערכתנו ייתכן והרע בצים נמצא מאחורינו לאור הבנות עם הבנקים והמספנות לצד שיפור בענף כולו. שיפור זה עשוי להוביל לצמצום הדיסקאונט הסחיר שעומד על 50%".

"עוד נציין לטובה את החוזה החדש של כי"ל ואת הצפי לכניסת כלי הרכב החשמליים באופן מלא בחודשים הקרובים. המלצתנו נשארת קניה במחיר יעד של 4,234", כותב פינקו.
תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה הוא עשה שבזכותו קיבל תפקיד עם כזה שכר? (ל"ת)
    שאלת תם 29/03/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    השכר לא קצת גבוה לעומת התוצאות ? (ל"ת)
    עמית 29/03/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איפה הגאון " שקשוקה" שצים נקנתה בזול,בקומבינה
    a 29/03/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל שהחברה תפסיד יותר המשכורות יעלו
    סגור
  • 3.
    החברה לישראל מחלקת דיוידנדים-על מה בדיוק?
    חני 29/03/2012 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבינה על מה מחלקים דיוידנדים כשהחברה הפסידה ולא הרויחה.
    סגור
  • 2.
    " הם מנצלים את זה שאין זרימה ממצרים" ..
    הפוך גוטה.. 29/03/2012 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ..אני זוכר שעשו פרצופים לתשובה, שלא צריכים אותו ושיקנו ממצרים. לא ככה?
    סגור
  • 1.
    אצלנו חל תעלה.חחחח (ל"ת)
    בארה" ב היו חותכים 15 29/03/2012 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור