אסתר לבנון: "אין דבר אחד שאם נעשה אותו הבעיה תפתר, גם לא אם אתפטר"

מנכ"לית הבורסה מתייחסת ברגעים אלה למשבר המחזורים בבורסה בת"א. "בשבועות האחרונים קיימתי סדרת פגישות בעניין, אנחנו חושבים מה ניתן לעשות"
 |  (48)
(קרדיט: Bizportal)
לנוכח משבר המחזורים בבורסה בת"א, מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, נושאת כעת דברים בכנס בבר אילן. לדבריה, "אין דבר אחד שאם נשנה אותו אז הבעיה תיפתר, עשינו בשבועות האחרונים סידרת פגישות עם גופים שונים בכדי להבין מה הסיבה לירידה החדה במחזורים ומה ניתן לעשות".

לבנון שככל הנראה מרגישה מותקפת נוכח הירידה החדה במחזורים בבורסה בת"א אמרה כי "עדיין לא מצאנו פתרונות קסמים, ויש לי תחושה שגם אם אתפטר זה לא בדיוק יביא לשיפור המיוחל."
תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 39.
    מחכים לאיראן - זה ההסבר למחזורים הנמוכים...
    פיינצמייקר ! 14/03/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תחתית למחיר של תא 25 ביום הראשון של ההתקפה יהיו כאן ביקושי עתק ...
    סגור
  • 38.
    החלום ושברו
    פיינצמייקר ! 14/03/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט אף חברה ישראלית סחירה לא נראית אטרקטיבית : הגז זה בלוף הסלולר בצרות טבע ואלביט מערכות - בגדו במשקיעי 2) איראן - היום בתי ההשקעות והמכונות העלו את הבורסה מלאכותית - תעלו את תא25 גם ל 1300 זה יהיה נפלא למוכרים ... !:) הקונים יחכו לאיראן - התמחור הסביר לת" א כיום - הוא באזור ה 900 ומטה כאשר בתרחיש קשה יותר של איראן יתכן שגם 500 היא נקודת כניסה אטרקטיבית ! מה לעשות בתי השקעות יקרים ... אתם עושקים אותנו בפנסיה אז אולי תחנXX עם המניות הישראליות שלכם עמוק בתXת
    סגור
  • 37.
    מס הבורסה במידית המחזורים יעלו במאות מליונים (ל"ת)
    יש פתרון מידי עורדת 14/03/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    בורסה שמורסה
    שושו 14/03/2012 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה היא קזינו אחד גדול. במיוחד היום כשמכונות מזל נותנות הוראות ויוצרות מחירים משוגעים בשל עיוותים רגעיים או ניצול טעויות טכניות. במחזורי שוק של היום השחקנים עושים בבורסה כאוות נפשם. תוך ניצול כללים משוגעים. למשל אם אני אריץ מנייה ואקנה ואמכור לעצמי בחשבונות שונים הרי אני עבריין. אבל אם אני מעלה או מוריד מדד ע" י קניהה של מנייה בשניים שלושה מליון ש" ח אחרי שקניתי קולים/פוטים בכמויות ועשיתי בוכטה, זה מותר. גם המכירות בשורט צריך לאסור אותם , אתה רוצה למכור שתהייה לך הסחורה, אי אפשר למכור מה שאין לך. המכירה בשורט מגדילה באופן תיאורטי את כמות המנייה בשוק. וזה בדיוק כמו הרצת מניות. צריך לאסור זאת לחלוטין
    סגור
  • 35.
    נכשלה במילוי תפקידה ,עליה להסיק מסקנות.
    יוסקה 14/03/2012 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המס הגבוה על ההון ובריחת המוסדיים לחול, לכן המחזורים בבורסה כל כך נמוכים כדאי שקברניטי הכלכלה שלנו יתעוררו כבר.
    סגור
  • 34.
    רק להקשיב
    נירו. 14/03/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כל מה שצריך, להקשיב לאנשים הקטנים שזועקים " דיי עם המסים המוגזמים האלו.."
    סגור
  • 33.
    אם השופטת אמרה שהבורסה זה קזינו . אז מה הפלא?
    משה 14/03/2012 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאנשים בורחים , אני משקיע לא מהמר. אם לא תכבדו את זה , אני יילך (כבר הלכתי) לבורסה שתכבד את זה. ראה ערך וול סטריט.
    סגור
  • 32.
    זה נראה שהיא חיה בכוכב אחר - באמת לא קשה
    משה 14/03/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להבין למה אין מחזורים - תסלקו מהבורסה את כל הנוכלים , ותיגמלו מההתמכרות שלכם להסדרי חוב אז גם יחזרו המחזורים...
    סגור
  • 31.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 14/03/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    לאחר ששטייניץ גנב את משקיעי הגז ו 25% מס (ל"ת)
    חפשו לכם פרייארים 14/03/2012 00:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 29.
    בבקשה תתפטרי
    רועי 13/03/2012 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפני את הכסא לאדם שבטוח ביכולתו לעשות שינוי משמעותי תתפטרי !
    סגור
  • 28.
    מס רטרואקטיבי
    משקיע 13/03/2012 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזווית אחרת: ראוי היה, אם כבר רוצים להעלות מס, להעלות אותו רק על ני" ע שנקנו החל מ-1.1.12. ני" ע שנקנו בשנים קודמות, נקנו על בסיס של 20% מס!!! זאת הונאת המשקיעים. זה זלזול במשקיעים. זה חוקי בכלל?
    סגור
  • דווקא לא - היתה אפשרות למכירה רעיונית (ל"ת)
    אלון 14/03/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ביבי הרס את הבורסה כשהעלה את המס ל- 25%
    אחד העם 13/03/2012 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינה מתוקנת ראש הממשלה היה הולך הביתה לאחר שהרס את הבורסה.
    סגור
  • 26.
    היתממות
    אבי 13/03/2012 22:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המס ושוב המס ושוב המס לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין ששחקנים גדולים מאוד שתרמו לא מעט לגידול במחזורים מדירים רגליהם. בגלל עושק ה25 אחוז.יבוא יום שנבין ששחקנים אלו מאוד מאוד חשובים לבורסה. המצחיק יותר היא העובדה שאנשים הנחשבים ידענים וחכמים בעלי נסיון וכו יושבים בוועדה למען צרכים חברתים וחיים באשליות. זאת הולכת להיות שנה קשה מבחינת גבית המס על ריווחי הון.הורדה ל10 אחוז תחזיר את המחזורים ויותר מכך וכן גבית המס תגבר ואיתה גם הצמיחה!!!
    סגור
  • 25.
    הנגיד
    שים 13/03/2012 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש גאון כול ההברקות שלו כי לא עושה מספיק
    סגור
  • 24.
    לבנון
    שים 13/03/2012 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תתפטרי זה יוריד את העלויות להחזיק את עובדי הבורסה אתם מיותרים
    סגור
  • 23.
    הבורסה
    צוללן 13/03/2012 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה ממזמן איבדה את ייעודה לעזור לחברות במשק ע" י משקיעים כמונו כיוון שהם ניצלו את זה ע" י משיכת הכספים וריסוק המניות באמצעות מכונות מסחר ושורטים
    סגור
  • לבנון
    שים 13/03/2012 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תצעקי ותאיימי שתסרי הבורסה אולי ביבי יוריד המס
    סגור
  • 22.
    גב לבנון
    יעקב 13/03/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הצלחתי בדיוק להבין אם התפקיד שלך זה לא להגן עלינו המשקיעים אז למה את מקבלת שכר כזה גבוה תתחילי להבין הבורסה בארץ מתה מות קליני אין לך מה לחפש שם יותר יאללה הביתה ולא היום אלא אתמול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 21.
    בורסה
    אור 13/03/2012 20:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בורסה שלא שווא אפילו שקל. אל תקנו כלום תנו שתתרסק.
    סגור
  • 20.
    צריך להחזיר את הזרים להשקיע בת" א
    ברוקר 13/03/2012 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשוות את המס של הזרים לזה שהם משלמים בחו" ל
    סגור
  • 19.
    חברים תייבשו את הבורסה שימו את הכסף בפק" מ
    משה 13/03/2012 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהטייקונים יאכלו אחד את השני. להוציא את הכסף מכל החסכונות לפק" מ.
    סגור
  • 18.
    תגובתנו לנאומים
    שגיא טובי 13/03/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו שוקלים כעת את תגובתנו לנאומיהם של ד" רשטייניץ והגב' לבנון,שלמעשה די ביצעה את שביקשנו ממנה במכתב ששלחנו לה,אך חבל שלא טרחה להודיע לנו שאכן ביצעה זאת....המשך עדכון ב" קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית:
    סגור
  • 17.
    את יכולה להחזיר אותנו למדינות המתפתחות?
    ג' סי ליוורמור 13/03/2012 20:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיסדרו את המצב במשק, יסתמו לדפני ליף את הפה ויסדרו תנאים טובים להנפקת חברות ישראליות גדולות כמו צ' ק פוינט, סודה סטרים וכן הלאה. וחוץ מזה אם אין אשראי לתת במשק ככה נראית הבורסה אז בהצלחה..
    סגור
  • 16.
    יש מה לעשות
    דודי שמואלי 13/03/2012 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי זה בזיון שאומרים אין מה לעשות אני חושב שצריך להגדיל את כמות המניות שניתן לסחור במניה לא כל קניה בסכום של 100 שח תשפיע על ערך מניה. יש מניות שאפשר לקנות בסכומים מצחיקים שמשפיעים על ערך המניה ולכן דבר ראשון זה להגדיל את הסחירות שניירות במנימליים לסכום של 360 שח מי שיש לו סכומים קטנים יותר שלא יקנה מניות בבורסה. נראה מה יעשו עים העצה הזו. קדימה יש מה לעשות.
    סגור
  • 15.
    האמירה שבכותרת היא הוכחה לאי התאמתה לתפקידה.
    איציק 13/03/2012 19:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהל שטוען שאין מה לשנות או לשפר מכריז שתפקידו הסתיים. אין דבר כזה " אין מה לעשות" . מספיק לקרוא את דברי הטוקבקים וללקט מהם הצעות לפעולה או לפחות לבחינה. ניתן לאסוף את אמירותיהם של סוחרים שנפלו ולבחון אותם. ניתן להקים צוות שיפגש עם הציבור ויגיש מסקנותיו תוך שבועיים. לי אין ספק שמנהלת הבורסה אינה ראויה לתפקידה.
    סגור
  • 14.
    במקום לבלוע בורקסים כל היום , תתחילי לעבוד
    זיפו 13/03/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר בארהב המדדים ירדו חדות עקב קריסת מניות הבנקים אז הבורסה אסרה על ביצוע שורט למשך מספר חודשים דבר שעצר את הירידות וחידש את אמון המשקיעים בבורסה. כך קרה בבורסות רבות של מדינות אירופה במשבר האחרון. ומה את עשית ? מה עשית כאשר ראית שיש ראלי בעולם ובישראל בעיקר ירידות, כי יתרות השורט הגדלות ללא סיבה חונקות את המסחר. מה חשבת לעצמך כאשר איפשרת ביצוע שורט למוסדיים בלבד ואילו לציבור המשקיעים הרגילים אסרת זאת. מה חשבת לעצמך כאשר איפשרת חוסר איזון כזה ? שהמשקיעים יקנו מניות ויראו איך הן לא מפסיקות לרדת עקב מכירה בחסר בלתי פוסקת של המוסדיים. המשקיעים פשוט הפסיקו לקנות מניות והכל באשמתך הישירה. אז תיתפטרי , ומהר, כי הרסת את הבורסה ולא יהיה מה לשקם אם תמשיכי בתפקידך. ללא ספק נכשלת ובגדול. אז לכי כבר כדי שיבוא איש טוב ממך שידע לפעול ונכון בזמן אמת , ולא יתבכיין כמוך על כך שאת לא אשמה. מכירה בחסר או שורט זה מה שאת אשמה.
    סגור
  • כל הכבוד זיפו! כל מילה בסלע! לבנון תתפטרי! (ל"ת)
    פפו 14/03/2012 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לבנון
    שים 13/03/2012 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטיילת לה בעולם במקון להאבק בהלעת המס תלכי הביתה ומהר
    סגור
  • שורטים
    משקיע 13/03/2012 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השורטים הרגו את המנייות הקטנות ומה שיא האבסורד המוסדיים משאילים את המניות ממניות הציבור ועושים שורטים בנוסטרו שלהם ואחר כך לא מבינים למה. הבורסה מתרסקת
    סגור
  • 13.
    גברת לבנון היקרה
    פפו 13/03/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניין הוא פשוט מאד - לכי עם החברות שלך לביבי ושטיינמץ והברי להם את עניין המס והשפעתו הגרועה על המחזורים. בשביל זה את מקבלת משכורת גבוהה. את יודעת בדיוק את הסיבה. אם את לא מסוגלת לעשות זאת אז התפטרי!!!!!!!!!
    סגור
  • 12.
    שלב ראשון הורדת המס חזרה ל20 אחוז!!!
    חוצפנית!!! 13/03/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיידי להחזיר את המס ל20 אחוז. לא מספיק כל הבלאגן סביבנו גם הרימו את המס ל25 אחוז מי האדיוט שירצה להשקיע!!!
    סגור
  • 11.
    תתפטרי עכשו מתפקידך
    זוזו 13/03/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פניתי אליה לפני כ 4 שנים על מנת להוסיף לשאילתה של נתונים היסטוריים את המחזור היומי. מוצג כרגע שווי שוק כולל ולא מחזור יומי. לאחר מספר התכתבויות עם עובדים נמסר לי שהדבר יוסדר. עד היום לא בוצע. אם דבר בסיסי כמו מחזור כספי של מדד מעוף לא ניתן להצגה למה לכל הרוחות צריך להשקיע בבורסה כזו. באתר yahoo ניתן לקבל כל מידע על מדדים ומניות ללא שום בעיה ובבורסת ת" א הדבר חסום. מה הפלא שמשקיעים לא רוצים לסחור בבורסה הזו. אסתר לבנון תתפטרי עכשיו ומיד. אולי מחליפך יהיה טוב יותר. ואם לא נחסל את כל השקעותינו במקום הזה.
    סגור
  • העלאת המס היתה מוגזמת ,היא לא מוצדקת (ל"ת)
    SAMI 14/03/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לבטל תשקיפי מדף
    נוחי דנקנר 13/03/2012 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קונים מניות כדי שבעלי ענין ימכרו כל כמות בהנחה נכרת והמפים יגזרו קופנים במחיר ומידע פנים
    סגור
  • לפי דעתי זו הסיבה העיקרית לירידה במחזורים
    צודק בהחלט 14/03/2012 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי דעתי זו הסיבה העיקרית לירידה במחזורים, למה להחזיק מניות אם בכל רגע נתון יכולים להנפיק בעשרות אחוזים מתחת לשווי בבורסה....
    סגור
  • 9.
    דווקא יש מה לעשות:
    יוני 13/03/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד את העמלות ב- 90% ולאפשר מסחר בחיבור ישיר למשקיעים. בישראל העמלות פי 20 מארה" ב, כן כן פי 20. להוריד את המס על רווחי הון ל- 20% וגם אין שום בעיה עם המכונות כל עוד תבינו את זה: ssrn.com/abstract=1877592 שקיפות = יציבות. נזילות פרועה = קטסטרופה.
    סגור
  • מדויק. (ל"ת)
    רון 13/03/2012 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הורדת מיסים דחוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף (ל"ת)
    הידעת ! ? ! 13/03/2012 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    25% מיסים בבורסה (ויש גם הפסדים)
    הידעת ! ? ! 13/03/2012 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי חשבת שלא משתלם לשלם 25% מיסים זה פשוט מטורף,רוב האנשים לא מרוויחים בו $$$ אולי תורידו את המיסים ותראו מה יקרא !!!
    סגור
  • 6.
    תתפטרי מיד תנו לעשות את העבודה לאחרים
    קובי פלר 13/03/2012 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לך עבודה תתפטרי לא עמדת במטלות שלך גרמת לירידה במחזורים נלחמת על כניסה לממדדדי ומה יצא לנו מזה לא נלחמת לפשר את המס לעומת חול גרמת למחשבים להיכנס ולדחוק את כל הסוחרים לא עשיתם אנליזה לחברות ביו נתתם לגייס בלופים
    סגור
  • 5.
    מה הסיפור שלה - סתם נדבקת לכסא
    אחד שמבין 13/03/2012 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הסיפור שלה - שתתפטר או שתפוטר ותיתן למישהו לנסות לתקן. אעלק עשינו פגישות. אפשר לחשוב.
    סגור
  • 4.
    הבורסה מתה ..מי פרייאר לסכן 100% כסף ולשלם מס
    בנץ 13/03/2012 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארצות הברית מזדכים במס על המשכנתה ומשלמים פחות .בקנדה משלמים 15% על 50% מהרווחים כלומר 7.5% מס ..אני צריך כרגע לחכות שנתיים כדי החזרי מס על הבורסה ..מכיוון שהיו חודשים שהרווחתי ושילמתי מס וחודשים אחרים הפסדתי ולא זוכיתי ..כיום זה השתנה אך עדיין 25% הוא מס מוגזם שמוריד את החשק לסחור בשוק ההון ...ועל כך כלכלת ישראל תיפול .על מס שלא הוסיף אגורה להכנסות המדינה אלא רק גורע ...
    סגור
  • 3.
    תצמידי את השכר המטורף שלך למחזור ממוצע
    מבין 13/03/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסתר וכל חברי הבורסה מקבלים שכר מטורף על פעילןת =0. אם היא תצמיד את השכר שלה ושל כל הסמנכלים למחזור חודשי ממוצע הבעיה תפטר.
    סגור
  • לבנון
    שים 13/03/2012 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול מילה בסלע
    סגור
  • 2.
    גב לבנון
    יוני 13/03/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדוני ראש הממששלה אם לא תשלח אותה הביתה אתה תאלץ ללכת מה תפקידה אם לא לשמור עלינו המשקיעים היא מקבלת 100 אלף שח 100 אלףש" ח לחודש על סמך מה? כאשר מאז שהגיעה הגב אני מופסד 100 אלף שקל אם לא תפקידה לשמור אז מי?
    סגור
  • 1.
    וואלה
    פזית 13/03/2012 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן משבר נותנים ביטחון למשקיעים. 1. אין שורטים. 2. אין הרצת מניות. 3. מניה שטסה לפני הודעה לבטל את כל הפעולות. ויש עוד הרבה... שאנשים ירגישו בטוח ירוצו על 4 להשקיע
    סגור